.
Модератор: Общи модератори
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Трудно може да се даде конкретен отговор на тоя въпрос, но аз бих казал, че по-скоро не заблуждават - примери са веригите на новите BMW-та, за течностите също е ясно.
На мен ми харесва идеята за preventive maintenance и гледам да я "спазвам", а и може би защото ми харесва да се занимавам
На мен ми харесва идеята за preventive maintenance и гледам да я "спазвам", а и може би защото ми харесва да се занимавам


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Мисля че няма никаква заблуда , особено за интелигентен човек технически грамотен . Автомобила е механизъм съставен от множество детайли и агрегати с различен ресурс и срок на експлоатация . За сметка на това практически пробега на целия механизъм - автомобила е лимитиран от ресурса на най слабия елемент в конструкцията . Ако той бъде сменен превантивно , идва на ред следващия във списъка . Тоест за да бъде автомобила в изправност в определена последователност във времето се сменят различни детайли и агрегати по предписание на производителя . Много често в дадена група детайли и агрегати които работят заедно има елементи с различен срок на експлоатация , но за да се гарантира правилната им работа се сменят всички заедно .
Пример е смяната на ангренажен ремък - за да се гарантира правилната работа на цялата група се сменя всичко ремък водна помпа обтяжни ролки паразитни ролки . В тоя смисъл няма никаква заблуда и това е част от периодичното обслужване на двигателя . Относно смяната на масла и технически течности , те като цяло са елемент от двигателя скоростната кутия спирачна система или другите системи на автомобила . Като част от ДВГ примерно мазилната система работи с масло предписано от производителя и така се гарантира определен пробег с минимална промяна на общия ресурс . Така дори да не сменим маслото на 10 к а примерно на 30к двигателя едва ли ще се счупи но определено ще има понижение на общия ресурс на ДВГ като пробег . Това няма как да установим на практика колко е и дали ни засяга ако не знаем точния максимален ресурс на конкретния ДВГ .
На практика глобалния и по-важен според мен въпрос е за планирания ресурс/живот на всяка една стока в глобалната световна икономика . И тука нещата станат брутални защото производителите нямат нужда от вечни автомобили които не се чупят . Дълготрайните и качествени механизми от викторианската епоха са отживелица . Днес влагането на суровини в производството ,инвестициите , получаването на печалба и рециклирането на материалите е предварително планирано с възможно минимални срокове . Така че няма защо да се заблуждаваме че някой произвежда автомобили които да си ги караме по 20 години . Ако това се случва то това е по-скоро изключение от колкото правило .
Пример е смяната на ангренажен ремък - за да се гарантира правилната работа на цялата група се сменя всичко ремък водна помпа обтяжни ролки паразитни ролки . В тоя смисъл няма никаква заблуда и това е част от периодичното обслужване на двигателя . Относно смяната на масла и технически течности , те като цяло са елемент от двигателя скоростната кутия спирачна система или другите системи на автомобила . Като част от ДВГ примерно мазилната система работи с масло предписано от производителя и така се гарантира определен пробег с минимална промяна на общия ресурс . Така дори да не сменим маслото на 10 к а примерно на 30к двигателя едва ли ще се счупи но определено ще има понижение на общия ресурс на ДВГ като пробег . Това няма как да установим на практика колко е и дали ни засяга ако не знаем точния максимален ресурс на конкретния ДВГ .
На практика глобалния и по-важен според мен въпрос е за планирания ресурс/живот на всяка една стока в глобалната световна икономика . И тука нещата станат брутални защото производителите нямат нужда от вечни автомобили които не се чупят . Дълготрайните и качествени механизми от викторианската епоха са отживелица . Днес влагането на суровини в производството ,инвестициите , получаването на печалба и рециклирането на материалите е предварително планирано с възможно минимални срокове . Така че няма защо да се заблуждаваме че някой произвежда автомобили които да си ги караме по 20 години . Ако това се случва то това е по-скоро изключение от колкото правило .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Смятам че производителя го вълнува единствено и само да изкара колата гаранция + още 30% максимум километри, тъй като това е "прозореца" в който хората с нормални доходи (не масата хота тук) решават да си вземат следващата нова кола.
От опита и с друга "техника", не е задължително да спазваш препоръченията на производителя, но ако ги спазваш винаги ще работи по-добре нещо. В това съм убеден, тъй като имам поглед на друг сектор, със скъпи машини и там това важи на 100%. Не че няма да изкара и без поддръжка, ама иначе ще смениш част, която ако си правил поддръжка няма да има нужда от сменяне. Разходите са горе долу идентични като суми, но в единия случай нещото бачка постоянно и го спираш планирано, а другото е непланирано и боли понякога като цифрата е на куп.
Зависи и от пробега който се реализира, но в общия случай решаваш - искаш ли да имаш надеждна кола, която няма да се счупи на пътя, а ти ще сменяш предварително износените елементи, или ще чакаш да се счупят и тогава ще ги смениш?
От опита и с друга "техника", не е задължително да спазваш препоръченията на производителя, но ако ги спазваш винаги ще работи по-добре нещо. В това съм убеден, тъй като имам поглед на друг сектор, със скъпи машини и там това важи на 100%. Не че няма да изкара и без поддръжка, ама иначе ще смениш част, която ако си правил поддръжка няма да има нужда от сменяне. Разходите са горе долу идентични като суми, но в единия случай нещото бачка постоянно и го спираш планирано, а другото е непланирано и боли понякога като цифрата е на куп.

Зависи и от пробега който се реализира, но в общия случай решаваш - искаш ли да имаш надеждна кола, която няма да се счупи на пътя, а ти ще сменяш предварително износените елементи, или ще чакаш да се счупят и тогава ще ги смениш?



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Boyadjiev написа:Смятам че производителя го вълнува единствено и само да изкара колата гаранция + още 30% максимум километри, тъй като това е "прозореца" в който хората с нормални доходи (не масата хота тук) решават да си вземат следващата нова кола.
Производителите имат статистика и възоснова на нея правят гаранциите. Баварец каран на "дълго" няма нищо общо с градска кола, използвана само за къси разстояния. Служебната ми кола се движи със средна скорост 16км/ч по компютър. Аз изминавам около 120-140км градско всеки ден. Колегата ми прави между 20 и 35км за осем часа. И не я гаси. Работи без да спира. Ми нямаме нищо общо като експлоатационни условия с бавареца.
Маслата. На Шевито ме убеждаваха едни експерти, че маслото в скоростната кутия е "лайф тайм" и не се сменя. Доводът и беше, че нямало пробка. Когато го източих, излезе черна течност с трудно определим мирис. Сега колата на женицата веднага и смених всички течности. Скоростите беше сменяно, но го смених още веднъж. Двигателя само синтетика и ново на всеки 7500км. Ангренажа е сменян на 77 000, аз на 150 ще го сменя пак, заедно с водна помпа, ролки и т.н. дреболии. От тях не икономисвам, защото помня ролката на alx и емоциите с тоуйнга.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Аз на моята кутия не съм сменял маслото, колата по километраж е на 380 000 км. Предавките ги сменя неусетно, понякога рита при спускане по наклон и аз се филмирам по общия ред, че трябва да го сменя, но нямам излишни 300 лв. засега и карам така. Мисля, че ще ударя 400 000 км преди да го сменя на тази тъй чуплива GM кутия. Масло на двигателя никога не сменям под или на 10 000 км и за мен тази граница е пълна измама, но това е мое мнение. Колкото налея, толкова точа. И съм съгласен с Врачанин, че автомобилните производители ни заблуждават и то много, само си спомнете скандала с VW и това на институционално ниво, какво остава за обикновените хора. Също не съм сменял спирачната течност, колата си спира. Не казвам някой да прави като мен. Казвам, че по една или друга причина не съм направил това с колата си, но колата работи и се движи нормално, вкл. тези възли и детайли.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Явно и в САЩ има хора които са се усетили, че не е винаги еднозначно това което ти "препоръчват"
https://youtu.be/lwuQzq7TRwE
Има още бая такива клипове като погледне в нета човек конкретно за extended и т.н. смени на масло
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
https://youtu.be/lwuQzq7TRwE
Има още бая такива клипове като погледне в нета човек конкретно за extended и т.н. смени на масло
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- vvasilev1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Отговора се крие в начина по който се прави пробега. И двата примера посочени от автора на темата са за автомобили карани само и изключително на дълго или извън градски цикъл.
Там износването е минимално.
Карам втори нов автомобил (служебни) с инспекции на 20 000 км за смяна на маслото и филтри. Само извън града. Никакви проблеми. Зиме лете пали като чисто нов и върви перфектно. Без разход на масло. Първата я предадох на 192000 и беше като нова салон/двигател. Вторият е на 128000 и е същата работа.
Така че, извънградски пробег е нещо различно. Мотора е загрял. Работи на ниски обороти. Скоростите ги буташ рядко, също и спирачките.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Там износването е минимално.
Карам втори нов автомобил (служебни) с инспекции на 20 000 км за смяна на маслото и филтри. Само извън града. Никакви проблеми. Зиме лете пали като чисто нов и върви перфектно. Без разход на масло. Първата я предадох на 192000 и беше като нова салон/двигател. Вторият е на 128000 и е същата работа.
Така че, извънградски пробег е нещо различно. Мотора е загрял. Работи на ниски обороти. Скоростите ги буташ рядко, също и спирачките.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Vra4anin написа:
... и по-специално този цитат:Ами скоростната кутия? Чувствителната автоматична трансмисия сигурно е сменяна? Не. Дори и маслото не е подменяно.
1 000 000км без да се сменява масло в автоматик и той да е перфектен. Едва ли ауто билд и собственика лъжат (не всички хора са като българите автоджамбази, затова съм склонен да им вярвам).
Какво мислите ? Къде е истината ?
В семейството имаме Citroen C5 и точно ремонтирахме скоростна кутия поради факта, че НЕ Е сменяно никога маслото.
Според мен производителите точно затова налагат "масла с удължен пробег".
Ако това за е39-та е истина, в което силно се съмнявам, голямо влияние е оказало карането по немски магистрали, а не български пътища.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Мисля че съвсем спонтанно се оформя нова под тема на настоящата - можем ли да заблудим автомобилните производители ?
Мисля че можем .
Мисля че можем .

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Откакто имам колата (2010) до преди няколко месеца си карах без да сменям течности (само масло на двигателя разбира се). След доста чудене си рекох, че няма как да е лошо да налея свежи масла, антифриз и спирачна течност. Сега скоростите не влизат като е студена, а и на топло пак не е като преди. Диференциала почна да вие, ама може и да си внушавам .. в смисъл едва се чува и то не винаги, но определено нещо има. Не е почнала да спира по-добре. Антифриза все така необяснимо си изчезва по литър на 10000 км. Сега, има го и момента, че нямаше как да гледам какво са наливали в сервиза (прехвален форумен). Затова скоро ще повторя процедурата за всеки случай.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
streetz написа:Откакто имам колата (2010) до преди няколко месеца си карах без да сменям течности (само масло на двигателя разбира се). След доста чудене си рекох, че няма как да е лошо да налея свежи масла, антифриз и спирачна течност. Сега скоростите не влизат като е студена, а и на топло пак не е като преди. Диференциала почна да вие, ама може и да си внушавам .. в смисъл едва се чува и то не винаги, но определено нещо има. Не е почнала да спира по-добре. Антифриза все така необяснимо си изчезва по литър на 10000 км. Сега, има го и момента, че нямаше как да гледам какво са наливали в сервиза (прехвален форумен). Затова скоро ще повторя процедурата за всеки случай.
Колега, какво масло ти наляха? Ако е М10Д, дори и топла няма да включва ...
Пак казвам. Гаранциите се правят възоснова на статистики. 95% от колите влизат в тях. Останалите нямат никакво значение. Шефът ми купи 2007 Нисан Роуг (първото поколение). Плати му допълнителна удължена гаранция, защото не слизаше от него. Навъртя му безумни километри за нула време. По около 50 000км на година. На около 180 000 км Нисан (дилъра) му даде приятна сума депозит (която може да ползва за бъдещи ремонти и обслужване) и кола под наем за 3-4 дни, само да им остави колата да я прегледат основно. Факт е, че колата му беше гледана само при дилър и имаха 100% гарантирана история. Колите под наем нямам идея н колко ги въртят. Ние рентнахме преди близо три години една Сентра и за 4 дни и навъртяхме малко над 3000км. През 2015 пък с големия син за пет дни отидохме от София до Ротердам и се върнахме обратно. Това са си едни близо 5000км. От друга страна имам бивш колега, който живее на южния бряг (Монреал). Денем минава точно 6 (шест) километра и колата му (Тойота Ехо 2007-8г) никога не е излизала извън града. На смешен километраж е.
На мен ми е по-интересно друго. Защо километражите показват повече от реалната скорост?
Така хем мамят в изминатото разстояние, хем ни клатят в разхода на 100км. Или вместимостта на резервоарите. Costco успяха да ми вкарат 65 литра в 58 литров резервоар. Дилъра на КИА е точно отсреща и им занесох касовата бележка. Усмихнаха се многозначително и ми дадоха разпечатка колко литра ми е резервоара според фирмата производител. Върнах се обратно и без да влизам в безмислени спорове я показах на служителите на бензиностанцията. Естествено ми посочиха печатите, че са проверявани скоро и да съм говорел със супервайзъра. Аз този филм съм го гледал и просто си тръгнах.
Зимата в Холандия е мека. Нека видим тази кола тук при студени стартове на -30С или -50С в Калгари ...
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4197
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
BMW_POWER написа:На мен ми е по-интересно друго. Защо километражите показват повече от реалната скорост?
Защото винаги като караш и ограничението ти е 60 мили, караш с 65 примерно, а реално си в ограничението. Или пък като караш по-бързо, реално да се движиш маалко по-бавно от гледна точка на безопасност, може би.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Mpower94
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 187
- Регистриран на: 8.03.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
За сипваното гориво имаше репортаж със представител на някоя марка не си спомням коя. И обясни как резервоара не е правоъгълна кутия а има гънки оребрения , неправилна форма + тръбата до гърлото е било възможно да се сипе повече. И после се направи експеримент със налято гориво до горе,колко показва колонката и колко ще източат те. Разликата по спомен беше 3-4 литра.
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
За показанията на километража знам, че на повечето автомобили (не на всички), скоростта, която показва е по-висока от реалната, но също така четох, че километрите, които изминава колата са реални.
- Bogat-Beden
-
-
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Аз принципно съм ЗА смяната по книга,НО за съжаление май не само у нас,дори и ОЕМ частите не се доближават по качество и надеждност до тези за първоначално вграждане.И на второ място,ако трябва да си поддържаме старите коли като по учебник,няма да ни излезе "сметката " в повечето случаи..Ще е по-нерентабилно от нова кола на изплащане (по-нисък клас ,модел и оборудване ест.,но все пак..)
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани