Покупка на първо BMW
Модератор: Общи модератори
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Покупка на първо BMW
vicho написа:ако 15к = е39
то на колко е равно е60 ... 40к? а ф10?
За тия пари Е60-сееее



Да си дойдем на думата...
Re: Покупка на първо BMW
@The_Ancient колега , гледъл съм и W211 E500 , дори цялата гама от Е каласът и от C класът , но повечето мерцедеси ( изключвам тези които не мога да си позволя ) , лично на мен са ми грозни, а автомобила ако не ти харесва външно всичко останало остава на заден план
.
@Unlim , не се бях замислял за 7-ма серия , понеже си мислех че са доста по-скъпи за подържане и придобиване от 5-та серия , но ще ги разгледам благодаря за съвета. Относно Японските , в момента карам една от 2003 -та година и определено няма дори и малък процент от екстрите които има Е39 от 2000 дори и от 99-та година
. Благодаря за мнението и отделеното време на всички колеги до момента , но не зависимо дали ще е бъде Е38 , Е39 или в краен случай Е60 / Е90 , няма да прибързвам и ще подбера възможно най запазената и с най много екстри и по възможност всички работещи 

@Unlim , не се бях замислял за 7-ма серия , понеже си мислех че са доста по-скъпи за подържане и придобиване от 5-та серия , но ще ги разгледам благодаря за съвета. Относно Японските , в момента карам една от 2003 -та година и определено няма дори и малък процент от екстрите които има Е39 от 2000 дори и от 99-та година


- drifty
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i, Е39 520i Touring
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: Покупка на първо BMW
За бюджет от 15 000 аз бих са насочил към Е39 със сигурност, или към Е38. Вече има и сносни Е60-ки за подобни пари, но там поддръжката е малко скъпичка. Е9х серията според мен за извънградско отстъпва на 39 и 38ците, въпреки, че е по-нова.
Конкретно за Е39, понеже имам такова и имам някакъв поглед върху колата - доста здрава и надеждна машина, но ако е поддържана добре. Случиш ли на читава кола, ще караш и ще правиш само леки ремонти дълго време. Ако е бензин - трябва да решиш дали колата да е фейс или не. Фейсовите са с М54 моторите, които са хубави, но и известни с това, че горят масло, а вече са на годинки. Ремонта до колкото знам излиза около 2000лв, та дори и да ти се наложи да го правиш, пак ще се вместиш в 15к. Преди фейсовите са м52, по-здрави и надеждни мотори, но това, което аз съм забелязал е, че и машините с такива моторизации обикновено нямат много екстри. Моята конкретно е 528и, м52 мотор - мога да кажа, че мотора е чудесен, като за купето на Е39 е напълно достатъчен като динамика, щом не търсиш спорт. Дизеловия М57 е може би единствения дизел, който бих карал и това ти го казвам, като човек, който ненавижда дизела, но тоя мотор е настина яко куче, много здрав, върви яката и за извън града е просто чудесен. Но трябва да внимаваш с кутиите, ако купуваш автомат - докато бензиновите са безпроблемни, то при дизела и най-вече при 3000 кубика кутията се предава и имам няколко познати, които са правили ремонт - не е евтин. Ако е дизел - бих взел ръчка. Ако е бензин, автомата е добър вариант също.
Окачването е здраво, носачите са по-скъпи като консуматив. Комплект Lemforder за задно колело излиза около 400лв, но моя майстор лично ми е казвал, че малкия носач много рядко се износва, така че по-вероятно е да ти се наложи да сменяш големите, така че едва ли ще стигнеш до смяна и на 4-те наведнъж. Отпред не съм сменял, но гледам, че има доста комплекти рециклирани предници на добри пари, които до колкото разбирам, не са никак лоши, но не съм имал личен опит с това. Возията, ако окачването не е М техник е много приятна, лично на мен ми е предостатъчна, но нямам много опит с останалите автомобили извън града, така че тук е доста субективно мнение.
И откъм цена - за тоя бюджет ще си намериш доста добре натоварена Е39-ка, с голям мотор, като с обслужването ще ти легне под 15к. Моята например я взех миналата година за 7100, обслужването като цяло на колата - масло мотор, маслен, горивен, въздушен и филтри купе, термостат, разширителен съд, масло кутия, малък и голям носач на задни колела /общо 2 носача/, задни накладки + заварен спукан колектор, както и 2 летни гуми ми излезе около 1900лв, като това е с части основно в по-високия ценови диапазон. За зимата 4 джанти + 4 15ки Нокиан ми стъпаха на около 800-850лв. Имам да ремонтирам рейка, уплътнения на вратите да сменя, парктроник и ел щората не ми работят. Като сметнеш всичко излиза под 11к и смея да твърдя, че колата е доста прилична като състояние за годините и пробега си.
Конкретно за Е39, понеже имам такова и имам някакъв поглед върху колата - доста здрава и надеждна машина, но ако е поддържана добре. Случиш ли на читава кола, ще караш и ще правиш само леки ремонти дълго време. Ако е бензин - трябва да решиш дали колата да е фейс или не. Фейсовите са с М54 моторите, които са хубави, но и известни с това, че горят масло, а вече са на годинки. Ремонта до колкото знам излиза около 2000лв, та дори и да ти се наложи да го правиш, пак ще се вместиш в 15к. Преди фейсовите са м52, по-здрави и надеждни мотори, но това, което аз съм забелязал е, че и машините с такива моторизации обикновено нямат много екстри. Моята конкретно е 528и, м52 мотор - мога да кажа, че мотора е чудесен, като за купето на Е39 е напълно достатъчен като динамика, щом не търсиш спорт. Дизеловия М57 е може би единствения дизел, който бих карал и това ти го казвам, като човек, който ненавижда дизела, но тоя мотор е настина яко куче, много здрав, върви яката и за извън града е просто чудесен. Но трябва да внимаваш с кутиите, ако купуваш автомат - докато бензиновите са безпроблемни, то при дизела и най-вече при 3000 кубика кутията се предава и имам няколко познати, които са правили ремонт - не е евтин. Ако е дизел - бих взел ръчка. Ако е бензин, автомата е добър вариант също.
Окачването е здраво, носачите са по-скъпи като консуматив. Комплект Lemforder за задно колело излиза около 400лв, но моя майстор лично ми е казвал, че малкия носач много рядко се износва, така че по-вероятно е да ти се наложи да сменяш големите, така че едва ли ще стигнеш до смяна и на 4-те наведнъж. Отпред не съм сменял, но гледам, че има доста комплекти рециклирани предници на добри пари, които до колкото разбирам, не са никак лоши, но не съм имал личен опит с това. Возията, ако окачването не е М техник е много приятна, лично на мен ми е предостатъчна, но нямам много опит с останалите автомобили извън града, така че тук е доста субективно мнение.
И откъм цена - за тоя бюджет ще си намериш доста добре натоварена Е39-ка, с голям мотор, като с обслужването ще ти легне под 15к. Моята например я взех миналата година за 7100, обслужването като цяло на колата - масло мотор, маслен, горивен, въздушен и филтри купе, термостат, разширителен съд, масло кутия, малък и голям носач на задни колела /общо 2 носача/, задни накладки + заварен спукан колектор, както и 2 летни гуми ми излезе около 1900лв, като това е с части основно в по-високия ценови диапазон. За зимата 4 джанти + 4 15ки Нокиан ми стъпаха на около 800-850лв. Имам да ремонтирам рейка, уплътнения на вратите да сменя, парктроник и ел щората не ми работят. Като сметнеш всичко излиза под 11к и смея да твърдя, че колата е доста прилична като състояние за годините и пробега си.

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Покупка на първо BMW
vicho написа:ако 15к = е39
то на колко е равно е60 ... 40к? а ф10?
Тамън 2 съм имал на стойност към 15К

Re: Покупка на първо BMW
За тези пари взимаш перфектно e60 или w211. E39 е страхотна кола ,но 15к за 530ка граничи с лудост поне за мен.
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Покупка на първо BMW
За теа пари Е-шеесе
Извинявам се, не можах да се въздържа... Между Е39 и Е90 бих избрал някое лачено Е39, возията и комфорта на 5цата са си по-добри. Към Е60 лично аз имам малко смесени чувства, по-стабилна е от Е39 и с повече базови екстри, но за мен интериора е на Е39 е на светлинни години пред Е60, което за мен е решаващ фактор, но всеки си има приоритери...

alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно
Re: Покупка на първо BMW
Това че човека си е определил бюджет от 15к не значи че всичките трябва да ги похарчи. Най-добре ще е да се повози и на Е39 и на Е60 и после да удари чертата с подръжка и т.н.
За 15к разбира се че може да намери читаво Е60 и да го обслужи, но нещата са малко на кантар. Докато при Е39-то е филм да намери читаво, изключвам БГ пазара. Така че и при двата варианта има усложнения. Е90 просто няма как да де сравнява като комфорт и място с 5тата серия , било то и Е39.
Аз бих търсил Е39 М52б28
За 15к разбира се че може да намери читаво Е60 и да го обслужи, но нещата са малко на кантар. Докато при Е39-то е филм да намери читаво, изключвам БГ пазара. Така че и при двата варианта има усложнения. Е90 просто няма как да де сравнява като комфорт и място с 5тата серия , било то и Е39.
Аз бих търсил Е39 М52б28

Re: Покупка на първо BMW
Don_gori , колега , радвам се че си разбрал идеята че решения бюджет не е задължително да се похарчи за колата , благодаря за мненията на всички
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Покупка на първо BMW
НЕма к'во да се лъжем - M52 на тия години е същата масларка като М54, че и по-зле
Остана да се намери читаво М57, дето не е милионник ...
+1 за 211


+1 за 211
Ubi dubium, ibi libertas
- Grozdanoff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 7.12.2016
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 ALPINA B10
Re: Покупка на първо BMW
Ами моето М52 ми харчи 400-500 мл на 10 000 км, ако смяташ това за "масларник"
не успорвам факта, че вече е трудно да се намери читаво Е39, но не е чак толкова невъзможно колкото го изкарвате, който има мерак намира...

alx написа:Маратона април го избягах грубо за 3 часа което за аматьор като мене хич не е зле- рова е квалификационно време на две възрастови групи под моята. Висок съм малко над 180см и тежа 82кг сутрин… пиша ги тези неща щото явно нещо правя вярно
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Покупка на първо BMW
Айде стига сте му предлагали тия кокошарници W211. Човекът ако иска по-нова кола от Е39 ще си вземе Е60, не му трябва грозен кораб, който вози като патица, не върви и гори повече, на всичко отгоре не е издръжлив. Виждал съм таксита дори с голям пробег, миришат на нафта отвратително всичките Мерцедеси. Е200 дизел автомат гори 11-12 нафта в града при нормални условия, ебахти хваленето на тия гробове при положение, че човека каза колко са му грозни и не го иска. Не е пуснал тема да му предложите някаква марка, а само и единствено БМВ като е писал критерии.
W211 няма такъв гроб, да не говорим масово какви ги карат вече с малки изключения. Скоро видях един с анцуг Адидас и изкарани вънка 45 златни ланеца, написал му отзад Е500 турбо при положение, че такъв не съществува, сложил антени отзад колкото ланците на брой почти, хриле му залепил от ония лъскавите, плюс още безброй лъскави лайснички, слиза и дъвче дъвка като крава, разперил таралежите 55 годишен поне сигурно...черен Мерцедеса разбира се, все ще го снимам да се смеете, ама...
Човекът има 15, но таван и включва всичко, плюс евентуално да му останат. Търси цена и качество, за мен е за Е39 бензин, но 528, нямат толкова екстри обаче или Е60 530д, но не 218 коня, че те са милионници всичките почти. Следващият мотор ако го намери читав никога няма да го счупи. Вариант е и голям бензинов мотор от Е60 с оглед на това, че автора ще кара предимно извън града.
W211 няма такъв гроб, да не говорим масово какви ги карат вече с малки изключения. Скоро видях един с анцуг Адидас и изкарани вънка 45 златни ланеца, написал му отзад Е500 турбо при положение, че такъв не съществува, сложил антени отзад колкото ланците на брой почти, хриле му залепил от ония лъскавите, плюс още безброй лъскави лайснички, слиза и дъвче дъвка като крава, разперил таралежите 55 годишен поне сигурно...черен Мерцедеса разбира се, все ще го снимам да се смеете, ама...
Човекът има 15, но таван и включва всичко, плюс евентуално да му останат. Търси цена и качество, за мен е за Е39 бензин, но 528, нямат толкова екстри обаче или Е60 530д, но не 218 коня, че те са милионници всичките почти. Следващият мотор ако го намери читав никога няма да го счупи. Вариант е и голям бензинов мотор от Е60 с оглед на това, че автора ще кара предимно извън града.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Покупка на първо BMW


- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Покупка на първо BMW
Ами аз съм влезнал в тема за първа покупка на БМВ и то за конкретни модели за да чета за други кошници. От там нататък мненията за всякакви други марки са в разрез с правилата на форума дори(ако не вярваш ги прочети)и не им е мястото тук, та моето идва точно на място. Има бол теми за покупка на кола, тая не е такава.
Колко водим "ние" може да спорим другаде. Дайте на човека насоки още за някое БМВ и да си отвори очите.
На мен ми изглежда свестен на тема коли, чел е явно доста за да стигне до извода, че покупка на БМВ струващо 7000 да речем не се прави със 7000 заделени пари нещо, което половината форум още не знае или не иска да разбере. За мен такъв човек заслужава да се насочи към правилната марка(макар той вече да го е направил)да се зариби веднъж по нея и да не погледне друга след като види нещата първо лице. Неща, които никоя друга марка няма да му предложи, особено пък тия кораби. На всичко отгоре той сам каза още след първото предложение за такъв кораб, че за него е грозен и от там насетне всичко друго не го вълнува. Обаче не, трябва пак от още хора да му се предложи същия кораб. Ами не го иска бе, разберете. Кой е с пуберски изказвания в такъв случай?
Колко водим "ние" може да спорим другаде. Дайте на човека насоки още за някое БМВ и да си отвори очите.
На мен ми изглежда свестен на тема коли, чел е явно доста за да стигне до извода, че покупка на БМВ струващо 7000 да речем не се прави със 7000 заделени пари нещо, което половината форум още не знае или не иска да разбере. За мен такъв човек заслужава да се насочи към правилната марка(макар той вече да го е направил)да се зариби веднъж по нея и да не погледне друга след като види нещата първо лице. Неща, които никоя друга марка няма да му предложи, особено пък тия кораби. На всичко отгоре той сам каза още след първото предложение за такъв кораб, че за него е грозен и от там насетне всичко друго не го вълнува. Обаче не, трябва пак от още хора да му се предложи същия кораб. Ами не го иска бе, разберете. Кой е с пуберски изказвания в такъв случай?

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- hell's angel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 526
- Регистриран на: 27.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: овца във вълча кожа...
Re: Покупка на първо BMW
Прав си единствено, че 211 би трябвало да се сравнява с Е60 - другото ...
39 - ката е тясна, друса, дизеляка не е като да не харчи, по-директна е и завива повече ( ама не 528 с нормално, стоково окачане), ама като гледам, колегата не е тръгнал на планинско катерене :
Та ако не е в късните 20 или ранните 30, не виждам какво особено усещане за марката ще му даде тая междинка, 39-ката
...
Олдскул тероризма е трудно разбираем понякога

39 - ката е тясна, друса, дизеляка не е като да не харчи, по-директна е и завива повече ( ама не 528 с нормално, стоково окачане), ама като гледам, колегата не е тръгнал на планинско катерене :
vmiroslav написа: Автомобила ще се ползва главно за извън градско пътуване , семеен човек съм с 2 деца и по-скоро търся комфорта отколкото спорта в автомобила , но е хубаво когато се наложи и натисна педала да има движение![]()
Та ако не е в късните 20 или ранните 30, не виждам какво особено усещане за марката ще му даде тая междинка, 39-ката

Олдскул тероризма е трудно разбираем понякога

Ubi dubium, ibi libertas
Re: Покупка на първо BMW
Най-добре да покараш по един от всичките вариант и нещата ще се наредят. Аз определено бих видял 525цата, дето някой пусна назад, с белия салон...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани