Каране "на дълго"
Модератор: Общи модератори
Re: Каране "на дълго"
До 5 часа бих карал, другото се лети. Също не бих карал дни подред по 5 часа. Ако ваканцията е обиколка някаква, разписанието се прави с по два три часа каране макс дневно.
- Jorixa
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 4.10.2018
- Кара: X5 G05/X1 F48
- Мечтае да кара: 911
Re: Каране "на дълго"
Само на мен ли ми е приятно да шофирам тука? Уж сме в авто форум 

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Каране "на дълго"
don_gori написа:Моята стратегия за пътуване на дълго (500+км) е да тръгна вечерта, за да може повечето време на пътуващите да мине в сън. Тегавото е за шофьора, но пък тогава трафика е много по-лек и не пече цял ден.
Отделно през деня е мор и за колата и за всички в нея при 40+гр навън ти да караш стотици км .. Поне аз не го разбирам и няма как да го причиня на семейството.
Тази година като ходихме до Кефалония(~800км) тръгнахме 22ч от нас и 7:30 пристигнах на ферибота в Лефкада , децата и жената няколко пъти се събудиха за тоалетна и до там. На връщане обаче тръгнахме в 10ч сутринта и се прибрах в 22ч , трафика беше 100 пъти по-натоварен през деня, слънцето те пече през цялото това време, спирахме 2 пъти да ядем (1я път в ресторант съответно излизане от магистралата и т.н.).
Онзи ден като ми казаха че на Свиленград се чакало по 5-6ч да минеш само граница и съвсем си мисля, че тея всичките преселници от Германия към Турция са луди
Преди години го правехме това с нощното пътуване. Тръгвахме след като жена ми свърши работа и газ например към Анталия. Цяла нощ каране

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 802
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Каране "на дълго"
За да ти е готино дългото пътуване с кола от съществено значение е и колата да е яка: мощна, комфортна и обезшумена. Повече асистенти са бонус
Тази година шефа ме вика да правя разни отсечки из Европа…Чувствам се по различен начин като направя Кьолн - Виена за един ден с М4 и Bentley Continental GTC
.
Идентични глезотии имат вътре ама с Бентлито слизам все едно сега излизам от spa центъра

Тази година шефа ме вика да правя разни отсечки из Европа…Чувствам се по различен начин като направя Кьолн - Виена за един ден с М4 и Bentley Continental GTC

Идентични глезотии имат вътре ама с Бентлито слизам все едно сега излизам от spa центъра

Re: Каране "на дълго"
Jorixa написа:Само на мен ли ми е приятно да шофирам тука? Уж сме в авто форум
На мен ми е много приятно, но не съм професионален шофьор и си ценя времето. Отделно, по магистрала не ми е приятно, там ги оставям сами да се карат и при всяка възможност взимам живописния път.
- peshehodetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 15.08.2015
- Местоположение: expedia.com
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus
Re: Каране "на дълго"
И аз съм горе-долу така с пътуванията като последните години предимно летим. Макар че и летенето понякога е доста отегчително и изморително когато няма директни полети и трябва да се прави връзка. Като най-кофти момента е когато престоя е нещо от рода на 6-7 часа. По кратките до 3-4 часа са ми ОК, по дългите престои ако са поне 10-11 часа и е в късните часове направо си взимаме хотел на летището. Естествено имаме и някои по дълги преходи с кола из щатите особено първите години, като така планираме че караме до към 8 вечерта и отсядаме в хотел, с изключение на едно-две пътувания които сме карали на екс. А също така едно разстояние от 600 мили го карам служебно на всеки две седмици. Обаче не ми харесва и избягвам да карам нощно време, само при много редки случаи. Не знам някои как спят в кола, ма при нас двамата с жена ми това е невъзможно. Дори в самолет трудно става да заспим освен ако не сме си взели отпред бизнес класата и седалките стават на легло, това при по дългите полети над 7-8 часа. И пак дори в този случай ми е трудно ако не пийна нещо. Някой спомена по горе за фаровете, но дори и при най-добрите такива не ме кефи да карам след 10 часа вечер. Никой обаче не спомена, че за дълго пътуване много важно е с каква кола тръгвате. Аз съм ходил до Чикаго, първо ходене преди точно 25 години. Макар че си търсех 5-та серия попадам на една много хубава и супер запазена фейс лифт широка лайсна W124 Е320 и я взех. Та решаваме 4 човека (всъщност трима и една жена), те бяха семейство + един друг приятел и аз (жена ми и сина лятото в БГ) да ходим до Чикаго, да се видим с някои наши общи приятели, хем да разгледаме града, пък и да си напазаруваме от българския магазин някои нашенски сирена, луканки и лютеници, понеже има много по голям избор от съответния такъв тук при нас. Идеята беше да караме всеки от нас по около 4.5 часа и за около 18 часа да стигнем, като в ония години още нямаше така масово GPS и трябваше да се ориентираме по карта. Другите искаха да тръгваме с една от техните коли една Хонда Сивик или Тойота Камри току що закупени съответно чисто нови. Аз категорично им казах че ако не е с моята кола не тръгвам и те се навиха макар че почнаха да ме базикат да не закъсаме някъде по път и дали ще стигнем понеже моята кола беше на старо. Добре ма като почнахме да се сменяме с карането всеки един от тях който се качи да кара отзива беше... уау... колко леко се кара тази кола, колко добре ускорява, колко е обезшумена и приятна за пътуване, меко вози и не изморява. Един вид леко им се изпари теорията, че само новите коли стават. После пак сме ходили със семейството ми до Чикаго, само че с преспиване по средата на пътя години по късно, като колата беше W211 E550 с airmatic, като със същата кола сме ходили и към Флорида. С Е39 540i сме карали по Колорадо, Ню Мексико и към Гранд Каниона, a с настоящата ми F10 535i имаме няколко пътувания към Флорида, а също така и с едно Субару Аутбек имаме доста сериозни преходи. Като цяло обаче някой да не се засегне сега от това което ще кажа сега, но когато става въпрос за дълги пътувания мерника е по добрата кола особено ако е с airmatic. Тези разстояния не мога да си представя ако трябва да се карат с някоя 3 цилиндрова Шкода или Дачия с газово или пък някое комби (ако разбира се не е с 6 цил турбо или V8) натоварено с багаж и с багажна кутия на покрива, направо ще ме отвеят тировете по тукашните магистрали. Въобще по принцип съм изключително голям противник на това мъкнене на багаж освен необходимото, ма който както си го разбира. Та като споменах тирове, те тук масово карат с поне 80 мили/час, това нали когато са празни или товара позволява. Понеже някой спомена за ограничения, тук на 75 мили няма никакъв проблем да се кара с около 82-83 което си е над 130 км/ч, то май в Европа като изключим Германия (макар че и там последните няколко пъти като бях имаше участъци с ограничения по аутобана) си е навсякъде толкова. Освен в Бг като че ли има още една-две държави със 140 ограничение. Освен тов атук има участъци където по 4-5 часа може да се кара с такава скорост от където и средната скорост е сравнително по висока от колкото да вдигнеш в еди участуък 160-200 за няколко минути и после двойно повече да караш с около 100.
keep walking
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Where debt is dumb, cash is king, and the paid-off home mortgage has taken the place of the BMW as the status symbol of choice.
Re: Каране "на дълго"
Аз обожавам да карам на много дълго… но две условия- да е голяма и мощна кола/ сув и да има кво да чопля/ ям почти непрекъснато. За мене това е възможност да съм насаме със себе си без външни дразнители и да си подредя мислите без да имам някакво ограничение за време.
За мене най- комфортното возило за дълъг път е дългия Линкълн Навигатор… следвано от с класа Мерцедес… имах големи надежди за Ескалейд В, но го карах само веднъж на много дълго и направо ми наду главата с тоя компресор и раздути ауспуси и гърмежи като вдигнеш от газта… баси сополивото Тахое е всъщност… Мерцедес гл е също комфортен, но е едно ниво под двата големи американеца като возия както и да го погледнеш. Г- класата е нон- стоп битка на магистралата която като цяло не си струва освен ако не си некъв глух мазохист… Теслата Х Плад вози квто лагерница ама на мене ми харесва а и можеш да я оставяш сама да се кара ако ти омръзне да ти се дърпа през цялото време… но е като цяло най- уморителната от гореизброените
И така. Винаги предпочитам да карам независимо от дистанцията. Много от приятелите ми ме смятат за луд в това отношение, но аз както казах го приемам за “me time” и ми харесва.
Ако ще карам нощно време предпочитам да тръгна вечерта за да не съм толкова уморен и да не ми дойде нанагорно към 4-5 сутринта когато имам най- голям шанс да заспя- през деня и като има трафик няма шанс да заспя независимо колко съм уморен….
За мене най- комфортното возило за дълъг път е дългия Линкълн Навигатор… следвано от с класа Мерцедес… имах големи надежди за Ескалейд В, но го карах само веднъж на много дълго и направо ми наду главата с тоя компресор и раздути ауспуси и гърмежи като вдигнеш от газта… баси сополивото Тахое е всъщност… Мерцедес гл е също комфортен, но е едно ниво под двата големи американеца като возия както и да го погледнеш. Г- класата е нон- стоп битка на магистралата която като цяло не си струва освен ако не си некъв глух мазохист… Теслата Х Плад вози квто лагерница ама на мене ми харесва а и можеш да я оставяш сама да се кара ако ти омръзне да ти се дърпа през цялото време… но е като цяло най- уморителната от гореизброените
И така. Винаги предпочитам да карам независимо от дистанцията. Много от приятелите ми ме смятат за луд в това отношение, но аз както казах го приемам за “me time” и ми харесва.
Ако ще карам нощно време предпочитам да тръгна вечерта за да не съм толкова уморен и да не ми дойде нанагорно към 4-5 сутринта когато имам най- голям шанс да заспя- през деня и като има трафик няма шанс да заспя независимо колко съм уморен….
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- E.5KOV
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 18.05.2017
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E-klasse, BlueTec, 2017
Re: Каране "на дълго"
Ако пътуваме за почивка на дълъг път, винаги разделяме разстоянието. Най-често дестинацията е Анталия или Фетие. Преди години бяхме привърженици на самолета, но това пътуване е доста обрано от емоции, впечатления и разнообразие. Терминал заминаващи, самолетен салон, терминал пристигащи, автобус до хотела и 7-8 дни "заключени" в един хотелски комплекс (колкото и бил луксозен той)и после всичко се повтаря по обратен ред. Впечатления и спомени остават, само от плюскането и къркането в хотела... От 5-6 години, избираме различни градове за пауза в Турция. Предпочитаме нощните пътувания, поради доста по-ниските температури и рехавия трафик. Колата ми е добра, обичам да шофирам, пътищата са прекрасни и с добри фарове се постига над 100 км. средна скорост. В централна Турция, хотелите те настаняват, независимо дали е 9:00, 11:00 или 12:00ч преди обед. Естествено, ако ми се приспи преди това, спирам някъде и 40-50 мин. сън са ми достатъчни да се ококоря отново. В хотела 1-2 часа сън, душ и следват разходки, снимки, хапване и тези неща те карат да почувстваш духа, манталитета и атмосферата на държавата. С две думи, щом е почивка, без бързане, т.е. път час няма...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Каране "на дълго"
Ако мога да карам, винаги ще карам ако ще и до Китай да трябва да ида. Иначе все нещо завися от някой друг, който управлява "кораба" и не ми харесва този факт, особено в самолет ако трябва да е.
Значи там ако нещо се обърка, никакъв шанс да се намеся, подготвя, оцелея и т.н.
А и с пътя си има изживявания като може да си ги направи човек много разнообразни като също ми харесва и това me time на алх, но и we time. А вече кой както предпочита да го кара денем, нощем със спортна или комфортна кола, с бързо каране или пълзене.

А и с пътя си има изживявания като може да си ги направи човек много разнообразни като също ми харесва и това me time на алх, но и we time. А вече кой както предпочита да го кара денем, нощем със спортна или комфортна кола, с бързо каране или пълзене.
Re: Каране "на дълго"
alx написа:Аз обожавам да карам на много дълго… но две условия- да е голяма и мощна кола/ сув и да има кво да чопля/ ям почти непрекъснато. За мене това е възможност да съм насаме със себе си без външни дразнители и да си подредя мислите без да имам някакво ограничение за време.
Същото, ама и трето условие - да съм сам.
Кача ли малкия и жена ми - me time друг път. Колички, багажи, дрънкалки, шишета, всичко се търкаля нанякъде и издава звуци, отделно малкия не издържа повече от 2 часа без някаква дълга почивка преди да го заключим пак в стола... е сега до Варна ще пътуваме сигурно цял ден...

другия месец ще ги водя във Виена - самолет, друг вариант няма... а ми се караше...
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Каране "на дълго"
5-6 часа сме правили със жената и детето, като спираме за една почивка
сега понеделник ни предстои около 500км, ще тръгнем към 8 сутринта по магистрала и не е така приятно за шофиране
а да и сме без климатик вече второ лято, та още по тегаво
Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
сега понеделник ни предстои около 500км, ще тръгнем към 8 сутринта по магистрала и не е така приятно за шофиране
а да и сме без климатик вече второ лято, та още по тегаво

Изпратено от моят moto g(8) power lite с помощта на Tapatalk
- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Каране "на дълго"
И нещо полезно за някои ако пътуват през Игуменица за Италия с ферибота: взимайте си нощния ферибот с каюта - супер удобно е, тръгва вечер към 9:30 и пристига на сутринта. Каютите са доста удобни с баня, леглата са удобни, общо взето вместо да взимате хотел някъде по маршурута ферибота е идеален вариант.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Каране "на дълго"
Аз бих пътувал ако отново ми се наложи през деня , платих си там няква дребна сума за хубави места , ами топ беше - като кресла , имаш си телевизор и място да си включиш лаптопа / телефона , малко хора и голямо разстояние м/у седалките …adovet написа:И нещо полезно за някои ако пътуват през Игуменица за Италия с ферибота: взимайте си нощния ферибот с каюта - супер удобно е, тръгва вечер към 9:30 и пристига на сутринта. Каютите са доста удобни с баня, леглата са удобни, общо взето вместо да взимате хотел някъде по маршурута ферибота е идеален вариант.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Каране
ivanski_2 написа:Аз бих пътувал ако отново ми се наложи през деня , платих си там няква дребна сума за хубави места , ами топ беше - като кресла , имаш си телевизор и място да си включиш лаптопа / телефона , малко хора и голямо разстояние м/у седалките …adovet написа:И нещо полезно за някои ако пътуват през Игуменица за Италия с ферибота: взимайте си нощния ферибот с каюта - супер удобно е, тръгва вечер към 9:30 и пристига на сутринта. Каютите са доста удобни с баня, леглата са удобни, общо взето вместо да взимате хотел някъде по маршурута ферибота е идеален вариант.
Sent from my iPhone using Tapatalk
а защо не взе каютата, то за нея е 20-30 евро доплащане?
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Каране "на дълго"
Понеже с жената сме на по 27 и предпочитане да сме на басеина или в бара а не да спимadovet написа:ivanski_2 написа:Аз бих пътувал ако отново ми се наложи през деня , платих си там няква дребна сума за хубави места , ами топ беше - като кресла , имаш си телевизор и място да си включиш лаптопа / телефона , малко хора и голямо разстояние м/у седалките …adovet написа:И нещо полезно за някои ако пътуват през Игуменица за Италия с ферибота: взимайте си нощния ферибот с каюта - супер удобно е, тръгва вечер към 9:30 и пристига на сутринта. Каютите са доста удобни с баня, леглата са удобни, общо взето вместо да взимате хотел някъде по маршурута ферибота е идеален вариант.
Sent from my iPhone using Tapatalk
а защо не взе каютата, то за нея е 20-30 евро доплащане?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани