Сервизи, труд и отстъпка за части
Модератор: Общи модератори
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
То проблема е ,че освен всичко друго слагат и надценка от тях си ,прост пример -купуваш биалета на дребно за 30 кинта ,сервиза я взима за 25 но ти я начислява 40 което на всичко отгоре е незаконно защото сервиза може да продава труда си не и авточасти ,ако е регистриран като сервиз и търговец е друга работа но малцина са така.Клиентите се изучиха и всеки си човърка в нета и сравнява цени и ако предяви претенции от сервиза му казват " Аааа тва е китайско менте,ние работим директно с части от завода "
.
А тва любимото как всеки обяснява частите дето доставя колко са оригинални ,пресни ,топли едва ли не току що излезли от поточната линия .
С маслата ситуацията е пълен бардак ,всички пазаруват директно от Castrol ,Exxon Mobil ,Total ,Shell ,а всички останали продават ментета.

А тва любимото как всеки обяснява частите дето доставя колко са оригинални ,пресни ,топли едва ли не току що излезли от поточната линия .

С маслата ситуацията е пълен бардак ,всички пазаруват директно от Castrol ,Exxon Mobil ,Total ,Shell ,а всички останали продават ментета.
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Тука мисля да не се съглася с теб, частите печелят за сервиза, особено в официалните/оторизирани.alx написа:Е.Димитров написа:Ами не искали да работят с части на клиента.
Трябваше да сменям два лагер главини и всеки обясняваше, че труда ще ми струва около 150 лева общо за двата лагера на заден мост.
Ама, когато им кажа "ок, идвам, нося си частите" всички викат "не работим с части на клиента", че чак троснато и с лека агресивна нотка!
това е стандардно навсякъде по света- особено в оторизирани сервизи...
между другото печалбата на един сервиз идва основно от труда, не от частите...
И не говоря само за родината, а също и за едни от най-белите страни.
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
barabqga написа:Тука мисля да не се съглася с теб, частите печелят за сервиза, особено в официалните/оторизирани.alx написа:Е.Димитров написа:Ами не искали да работят с части на клиента.
Трябваше да сменям два лагер главини и всеки обясняваше, че труда ще ми струва около 150 лева общо за двата лагера на заден мост.
Ама, когато им кажа "ок, идвам, нося си частите" всички викат "не работим с части на клиента", че чак троснато и с лека агресивна нотка!
това е стандардно навсякъде по света- особено в оторизирани сервизи...
между другото печалбата на един сервиз идва основно от труда, не от частите...
И не говоря само за родината, а също и за едни от най-белите страни.
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
дали? ама не - щото във всеки оторизиран сервиз ти взимат не за актуален труд а за колкото е по книга за процедурата. от там процедури които ги правят често - от тях печелят -много- защото се научават да ги правят много по-бързо от колкото е по книга. процедури които се правят рядко (обикновено по-сложни- вадене/ разглабяне на дввигател/ трансмисия) от тях не печелят особено даже може да са на загуба откъм труд. затова и много обичат да правят обслужване ама ако трябва да разглабят мотор се ослушват - защото там печалба (голяма) няма.
надценката на части в оторизиран дълър е 25-33% като повече клони към 25%... говориме за оригинални части. надеценката на консумативи е 100% - да... ама те не са толкова скъпи.... виж- надценката на труда - ще ти дам пример- една смяна на масло на амг я дават 1.5 часа което по мойте ширини е $360 само труд ($240+120). механика свършва тая работа за 30 минути. буквално за което му се плаща примерно $30 (0.5 часа х $60 на час- предполагаме, че това е сертифициран амг механик). и така няколко пъти на ден. и това е най- бързата и проста процедура. една смяна на спирачната течност е 2.5 часа по книга. механика я свършва за 30 минути с помпата. това са 2 часа печалба - $450 (480-50) ... спирачната течност е на 100% печалба- да (консумативите както казах са на 100% че може и повече) ама е $100... за $200 да ти я дадат- това са (само) $100 печалба.. сравнено със $480 печалба от труда. смяна на трансмисионно масло - по книга е 4 часа (беше 6 преди 2 години... ) - механиците го правят за час- максимум час и половина.. това са $510 печалба от труда (600-90)... да, ще ти вземат за 6 литра атф 400 при положение че са платили $200 и ще направят и от там едни $200... ама лъвския пай от печалбата -винаги- е от труда.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Я дай по-просто. Ще му калкулират ли 18 часа труд на ден на механика, като той е много бърз и го прави всичко за 5 часа 


- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Простото е ,че ти плащаш за 5 часа труд ,а реално механика са му били нужни 2 часа .Останалите три колата ти седи .Не случайно по официалните сервизи достъпа до работните места е ограничен за клиента ,отиваш даваш ключовете и си заминаваш да си вършиш ежедневните дела .Като приключат ти звънят "Колата е говтова ,заповядайте да си я вземете"
- b_u_b_o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: 28.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: e90 330xd, gsxr 600 k8
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аха, и аз ако съм механика и знам, че нещо е оценено на 5 часа ще си счупя ръцете от бързане да го направя за 2 часа за да може сервиза да прибере разликата, да знаеш 

- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Сервиза дали ще държи такъв механик на работа ,ако той се тутка и изпълнява всичко по норма за време
.Времето е пари ,така е устроен съвременният свят .

Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
b_u_b_o написа:Аха, и аз ако съм механика и знам, че нещо е оценено на 5 часа ще си счупя ръцете от бързане да го направя за 2 часа за да може сервиза да прибере разликата, да знаеш
да. точно така ще направиш всъщност защото си хванал на баницата мекото - никой извън оторизираните дилъри няма да ти даде $60/ час и ако те изхвърлят ще трябва да работиш за 1/3 от това на студено, без здравна застраховка и по цял ден ще се занимаваш с разни кошници и дори няма да има безплатно кафе във фоайето...
TNT написа:Я дай по-просто. Ще му калкулират ли 18 часа труд на ден на механика, като той е много бърз и го прави всичко за 5 часа
ще му калкулират 5 часа труд и той ще е доволен (както написах по-горе) защото за тия 5 часа на топло при всички условия за работа е направил колкото за 10 часа труд на студ в мизерни условия и без здравна застраховка.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Така работи капитализма ,клиента доволен рупа морков ,че некой 5 часа му е лигавил колата ,механика е доволен щото получава добри пари и упражнява професията си на престижно място ,сервиза е доволен щото е на печалба въпреки ,че плаща високи заплати.
През соца Бай Иван в сервиз Жигули сменя съединител на лада 8 часа 4 от които се мота,почесва ,яде,сере ,на обяд задължително пробват новото вино или ракия на колегата Пешо ,а накрая му е останал забравен един болт от камбаната на кутията щото е на зор място
През соца Бай Иван в сервиз Жигули сменя съединител на лада 8 часа 4 от които се мота,почесва ,яде,сере ,на обяд задължително пробват новото вино или ракия на колегата Пешо ,а накрая му е останал забравен един болт от камбаната на кутията щото е на зор място

- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
b_u_b_o написа:Аха, и аз ако съм механика и знам, че нещо е оценено на 5 часа ще си счупя ръцете от бързане да го направя за 2 часа за да може сервиза да прибере разликата, да знаеш
Ще ти го обясня така: дадена операция в сервиза по ОЕМ норми е 5 часа. 1 час е 100лв. , тоест клиентът плаща 500лв.
Ти си механик и вземаш 30% от стойността на услугата, тоест 150лв.
За тези пари дали ще свършиш работата за час или за 5, както го дават по ОЕМ ти решаваш....
Ооообаче.....къса се болт някъде на шибано място и реалните часове от 5 стават 10, а парите са 150лв. Готино, нали?
Числата са примерни.
Чудя се що не си купувате евтини части от Аутодока и не си правите всичко сами? Ама всичко!
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- theraven_nz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 25.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F15
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Нищо общо нямам със сервиз освен да съм обикновен потребител, но и аз не бих работил с части на клиента.
Какво правим ако Бай Уй се е начел и надъхал и носи грешно и евтино желязо, и после кочината му виси и блокира подемник няколко дни? Ще си платили пропуснатите ползи на подемника?
Какво правим ако Бай Уй се е начел и надъхал и носи грешно и евтино желязо, и после кочината му виси и блокира подемник няколко дни? Ще си платили пропуснатите ползи на подемника?
---
- dhtj
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: 22.01.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E90 330d Individual, CBR1000RR
- Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
немо написа:Чудя се що не си купувате евтини части от Аутодока и не си правите всичко сами? Ама всичко!
Е, баш така правя, справям се някак.

- In_Memoriam
- ентусиаст
-
- Мнения: 1329
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Детайли за колата: - F10 535i LCI RWD daily
- V8 project... loading
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Абе то и аз така за конкретни части и ремонти, но когато става дума за нещо по-сериозно, което изисква подемник и по-специализирани инструменти няма вариант и искаш не искаш опираш до сервиз, макар че и от това съм замислил да се отърва, след като си направя помещението с подемника 


Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Преди седмица някъде колегата търсеше О2 сензор за Mazda 6 2 генерация , тук по БГ ОЕМ беше към 8-900лв , някакви aftermarket от сорта на 400 до 600лв. По късмет търсил в Autodoc обаче UK намерил на 85лв с доставката за 1 седмица до тук към 98лв
Преди време като търсих гърнета за въпросната Мазда тук бяга от порядъка 600-1200лв за 2 броя , намерих ги от Полша + доставка за 220лв. За тази ценова разлика нямам нищо против да си направя сам нещо по колата
P.S> факта че се напълни със сервизи дето правят по цял ден Тиктоци и имат коли в гаража за по 1-2М(лични) може да е някаква предупредителна лампа каква им е печалбата

Преди време като търсих гърнета за въпросната Мазда тук бяга от порядъка 600-1200лв за 2 броя , намерих ги от Полша + доставка за 220лв. За тази ценова разлика нямам нищо против да си направя сам нещо по колата

P.S> факта че се напълни със сервизи дето правят по цял ден Тиктоци и имат коли в гаража за по 1-2М(лични) може да е някаква предупредителна лампа каква им е печалбата

- apexs
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: 056
- Кара: E60 525i M54 Е91 320i N43 600RR
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Сервизите са най-сивият сектор в тая държава. До един да ги затворят няма да е проблем. Дразнещото е, че първо масово са тотално некомпетентни , тотални мърлячи и обучението им е от ютуб. Касов бон и гаранция са мръсни думи
Както казахте всички с отстъпките на частите, заедно с труда е тотална измама. Дилърите на части продават с отстпъка, както се казва на всеки, а в следващия момент ти самия дори купуваш на по-висока в сервиза.
Лично аз, каквото мога си го оправям сам, ако ли не, си нося частите. Достатъчно сервизи има за да се съгласи някой да ги смени.
Част от официалните дилъри и те са оле мале ...

Както казахте всички с отстъпките на частите, заедно с труда е тотална измама. Дилърите на части продават с отстпъка, както се казва на всеки, а в следващия момент ти самия дори купуваш на по-висока в сервиза.
Лично аз, каквото мога си го оправям сам, ако ли не, си нося частите. Достатъчно сервизи има за да се съгласи някой да ги смени.
Част от официалните дилъри и те са оле мале ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани