LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Модератор: Общи модератори
- jivakula
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
- Мечтае да кара: само BMW-та
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
А някой да има холандската газова уредба Prins? Тук в София има само един човек-оркестър който може да работи с такава уредба, а аз искам да отидя при друг.
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk
Sent from my LG G2 mini using Tapatalk

- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Jordana написа:Точка първа ....за пръв път чувам тръби да замърсяват газта ?!
Точка трета - ами пробвай я нагрей или с чука да проверим коя е по механично устойчива - медната или пластмасовата .
Единствения плюс на тия тръби е че не предизвикват отлагане на графит , за някой това може да е достатъчна причина да ги ползва за друг не .Мен лично ма боли фара че на 5-6 години се задръства тръбата с графит , като стигне до тоя етап пътища много .
1. Като ги удариш с чук медната заминава а термопластичната се възстановява. Пробвано.
2. Спокойно издържа на пламък от запалка няколко секунди.
3. Графита от медната тръба ти задръства газовите филтри, натрупва се по стените на инжекторит. Последствията са непрестанни смяни на филтри и по-чести разваляния на инжектори.
Ако караш 20к км на година(колкото мен например) и на всеки 7-8к ти се налага да сменяш филтъра, защото губи мощност, е доста досадно. А ако инжекторите са монтирани хоризонтално, то каквито и да са, не изкарват повече от 20к км.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
kener написа: А ако инжекторите са монтирани хоризонтално, то каквито и да са, не изкарват повече от 20к км.
Ще поясниш ли само какво имаш предвид под хоризонтален монтаж колега?



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
kener написа:Jordana написа:Точка първа ....за пръв път чувам тръби да замърсяват газта ?!
Точка трета - ами пробвай я нагрей или с чука да проверим коя е по механично устойчива - медната или пластмасовата .
Единствения плюс на тия тръби е че не предизвикват отлагане на графит , за някой това може да е достатъчна причина да ги ползва за друг не .Мен лично ма боли фара че на 5-6 години се задръства тръбата с графит , като стигне до тоя етап пътища много .
1. Като ги удариш с чук медната заминава а термопластичната се възстановява. Пробвано.
2. Спокойно издържа на пламък от запалка няколко секунди.
3. Графита от медната тръба ти задръства газовите филтри, натрупва се по стените на инжекторит. Последствията са непрестанни смяни на филтри и по-чести разваляния на инжектори.
Ако караш 20к км на година(колкото мен например) и на всеки 7-8к ти се налага да сменяш филтъра, защото губи мощност, е доста досадно. А ако инжекторите са монтирани хоризонтално, то каквито и да са, не изкарват повече от 20к км.
Става въпрос че при авария , удар , пожар ,катастрофа - медната тръба смачкана не смачкана си държи , .А пласмасовата не е гарантирано .И стига с тоя графит от медна тръба не излиза графит .Това се отлага от газта щото нали се сещаш че в система с пласмасови тръби филтър ти не требе

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Напротив - медната тръба(поне тези които напоследък продават) се къса доста по лесно от ТП. А за този прах подобен на графит, който се отлага от медната го знам от опит. Факт е, че не ти е необходим филтър. Същото нещо е и при метана(CNG) със стоманената тръба. Там също не се задръсват филтрите и инжекторите карат по дълго. Можеш да питаш, който искаш, дали е така, аз просто споделям опит и информация от приятели.
Положението на дюзите е добре да бъде такова, че буталото(ако има такова) да се движи перпендиколярно на земята. Така се намалява износването на стените и не се задържат боклуци по долната стена.
Положението на дюзите е добре да бъде такова, че буталото(ако има такова) да се движи перпендиколярно на земята. Така се намалява износването на стените и не се задържат боклуци по долната стена.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит

Последна промяна georgi_1986 на 24 Апр 2018, 11:02, променена общо 1 път
- A.Stoyanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 16.12.2009
- Кара: E36 Class II
- Мечтае да кара: Limited Edition
- Детайли за колата: 209 255 481 704...style 24,sparco,eibach,bilstein,supersprint etc..
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Някой с мнение за инжекторите на ХАНА, или някой други които могат да се сложат на система брц.
Изпарителя пускаше антифриз към рейката с инжекторите и предполагам това е счупило самите дюзи? Могат ли да се ремонтират или нова рейка?
Изпарителя пускаше антифриз към рейката с инжекторите и предполагам това е счупило самите дюзи? Могат ли да се ремонтират или нова рейка?
- O3U
- Потребител
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: 10.11.2015
- Местоположение: София/Пловди
- Кара: E36 318i
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Здравейте,
от известно време и аз се сдобих с една стара бима и сега реших, че е време да почерпя информация от меката :-)
Въпросната талига е 318i 93 набор и го купих барабар с нормална газова уредба слагана в София.
Проблема е, че в е началото ми се случи да детонира веднъж и не му отдадах много внимание понеже приятел ми каза, че това е нормално понякога да се случва, то за това и на въздушния колектор има един гумен пръстен през, който да избие налягането.
Всичко хубаво, но от известно време зачестиха много тия детонации и почти всеки ден като запаля колата за сефте през деня детонира и вече искам нещо да се направи, но в колкото газ сервиза съм отишъл ми предлагат направо да сложат ГИ.
Аз ГИ не искам понеже колата съм я взел тънко, да ме вози не скъпо и без да вкарвам излишни пари, щот все пак това си е здраво и немско возило.
В интерес на истина, наскоро обаче имах проблем една сутрин да запали на бензин, както по принцип правя.
Напоследък съм се замислил обаче за ГИ, защото в Пловдив ми предложиха конверсия към vega 1 ГИ за 550лв, но очевидно има и някъв проблем с бензина.
Всякакви мнения, препоръки, идеи се приемат понеже аз самият съм зле с колите.
Благодаря много.
от известно време и аз се сдобих с една стара бима и сега реших, че е време да почерпя информация от меката :-)
Въпросната талига е 318i 93 набор и го купих барабар с нормална газова уредба слагана в София.
Проблема е, че в е началото ми се случи да детонира веднъж и не му отдадах много внимание понеже приятел ми каза, че това е нормално понякога да се случва, то за това и на въздушния колектор има един гумен пръстен през, който да избие налягането.
Всичко хубаво, но от известно време зачестиха много тия детонации и почти всеки ден като запаля колата за сефте през деня детонира и вече искам нещо да се направи, но в колкото газ сервиза съм отишъл ми предлагат направо да сложат ГИ.
Аз ГИ не искам понеже колата съм я взел тънко, да ме вози не скъпо и без да вкарвам излишни пари, щот все пак това си е здраво и немско возило.
В интерес на истина, наскоро обаче имах проблем една сутрин да запали на бензин, както по принцип правя.
Напоследък съм се замислил обаче за ГИ, защото в Пловдив ми предложиха конверсия към vega 1 ГИ за 550лв, но очевидно има и някъв проблем с бензина.
Всякакви мнения, препоръки, идеи се приемат понеже аз самият съм зле с колите.
Благодаря много.
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Колеги здравейте , надявам се тук да откликнат хората запознати по надълбоко с ГИ и тяхната настройка.
Става въпрос за настройка на ГИ , марка КМЕ. Преди седмици правех реглаж на клапаните (не е БМВ) , всичко е проверено и бензиновата система е в перфектно състояние. Реглажа се наложи поради високия MAP , който имаше колата и сегашните настройки са направени по него.
Сега вече щом всичко е наред искам да направя една нова настройка на ГИ , но са ми интересни следните неща :
1во : SFT (short fuel trim) и LFT (long fuel trim) като ги следя в движение не мърдат повече от +-8% при всякакви натоварвания - това на газ.
2ро : превключа ли на бензин SFT започва да се качва и е в рамките на +-10-13% , което е непонятно за мен
3то : мисля преди да направя новата настройка да резетна бензиновите адаптации , та за тях как да постъпя - търкам и почвам да правя газовата настройка или тряба да покарам на бензин известно време и тогава да настроя ГИ.
Ще съм благодарен ако някой запознат сподели мнение от личния си опит
Поздрави !
Става въпрос за настройка на ГИ , марка КМЕ. Преди седмици правех реглаж на клапаните (не е БМВ) , всичко е проверено и бензиновата система е в перфектно състояние. Реглажа се наложи поради високия MAP , който имаше колата и сегашните настройки са направени по него.
Сега вече щом всичко е наред искам да направя една нова настройка на ГИ , но са ми интересни следните неща :
1во : SFT (short fuel trim) и LFT (long fuel trim) като ги следя в движение не мърдат повече от +-8% при всякакви натоварвания - това на газ.
2ро : превключа ли на бензин SFT започва да се качва и е в рамките на +-10-13% , което е непонятно за мен

3то : мисля преди да направя новата настройка да резетна бензиновите адаптации , та за тях как да постъпя - търкам и почвам да правя газовата настройка или тряба да покарам на бензин известно време и тогава да настроя ГИ.
Ще съм благодарен ако някой запознат сподели мнение от личния си опит

Поздрави !
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
don_gori написа:Колеги здравейте , надявам се тук да откликнат хората запознати по надълбоко с ГИ и тяхната настройка.
Става въпрос за настройка на ГИ , марка КМЕ. Преди седмици правех реглаж на клапаните (не е БМВ) , всичко е проверено и бензиновата система е в перфектно състояние. Реглажа се наложи поради високия MAP , който имаше колата и сегашните настройки са направени по него.
Сега вече щом всичко е наред искам да направя една нова настройка на ГИ , но са ми интересни следните неща :
1во : SFT (short fuel trim) и LFT (long fuel trim) като ги следя в движение не мърдат повече от +-8% при всякакви натоварвания - това на газ.
2ро : превключа ли на бензин SFT започва да се качва и е в рамките на +-10-13% , което е непонятно за мен![]()
3то : мисля преди да направя новата настройка да резетна бензиновите адаптации , та за тях как да постъпя - търкам и почвам да правя газовата настройка или тряба да покарам на бензин известно време и тогава да настроя ГИ.
Ще съм благодарен ако някой запознат сподели мнение от личния си опит![]()
Поздрави !
Аз от няколко месеца си правя експерименти с моята и съм разбрал някой неща. Значи щом бензиновия ти комп като превключиш на бензин качва времената то значи ти е богата сместа на газ. Щом си калибрирал рейката би следвало да направиш наново настройка на газовия комп. Ако занулиш бензиновата адаптация, то трябва да покараш на бензин за да я направи наново и след това на газ. Преди да правиш каквото й да било си виж наляганията. Ако сте намалили хода на буталцата налягането се качва и обратното. Нагласи си дифиренциалното налягане и чак тогава почвай да буташ по компа. За 4 цилиндров мотор дифиренциално налягане от 950 до 1150 милибара и за 6 цилиндрови от 1350 до 1650 милибара. Аз съм със 6-цилиндров и съм го направил на 1500 милибара.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Колата е прегледана и проверена , всички стойности са си в нормалните граници. Времената ми на бензин мърдат с 0.1 щом минавам от газ на бензин и обратното , което според мен си е в рамките на нормалното. Тук говоря за Short Fuel Trim-a , че почва да мърда щом мина от газ на бензин в движение , а точно на бензин би трябвало да се движи около 0%. Мен ми идва на ум , че колата се е адаптирала на газ и затова идват тези разлики , щом мина на бенз. От там ми идват съмненията дали изобщо да резетвам бензиновите адаптации , защото така или иначе не карам на бензин.
P.S> газовата рейка никога не съм я свалял/чистил и т.н. би ли дал някаква инфорамция какво се прави и след това трябва ли да правя нещо по-специално.
Поздрави !
P.S> газовата рейка никога не съм я свалял/чистил и т.н. би ли дал някаква инфорамция какво се прави и след това трябва ли да правя нещо по-специално.
Поздрави !
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Обслужването е в двата газови филтъра. Друго няма какво да се чисти. Ако рейката е калибрирана й не чука и изпарителя е добре няма какво да правиш по ЛПГ-то. Относно дълготрайния триминг трябва да е +-5%. Значи тия работи се настройват веднъж и после не ги гледаш защото докато стигнеш 35 градуса на водата ти вървиш на бензин и газовия си чертае глупости на картата. После караш на газ и като отвориш картата триминга ти бяга. Зачисти бензиновата и газовата графика и мини по един и същи маршрут 2 пъти на бензин и на газ ако ти се препокрият графиките и триминга ще пасне. Ама ся ти си карал де на бензин градско де на газ извънградско и е нормално да има разлики. А адаптацията на бензиновия комп при смяна от бензин на газ и обратното я прави за няколко секунди. След това карай и 1000 км. повече от това няма да се адаптира. Пак казвам това е за бензиновия комп!
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Я да раздвижим малко темата. Вчера сменях филтрите и ми стана интересно какво има в тоя голям филтър преди дюзите. Та отворих го
На 8000км (по-принцип ги сменям на 5000, но този го забавих за да си го сменя с маслото че по-лесно помня кое кога съм правил
)






- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Моя филтър на газовата го сменям на 15 000 км. с маслото пълна синтетика 5/40....
...сменям и масления и маслото и газовия филтър на около 14 500 до 15 000 км. най-късно или на всеки 9 месеца...никой не ми е казвал че е късно до сега.
Пропана винаги ми е от големи вериги...тази година само от - Еко - Омв и Газпром съм пълнил пропан в който и град да съм търся трите вериги.
За съжаление напоследък пак взеха да ми играят оборотите на свободна скорост. Пратих я на прочутия майстор на Заволи във Варна - изръсих 80 лв. чистил мембрани....и пак играя оборотите на нулева предавка падат чак на 200 и аха да угасне.
...сменям и масления и маслото и газовия филтър на около 14 500 до 15 000 км. най-късно или на всеки 9 месеца...никой не ми е казвал че е късно до сега.
Пропана винаги ми е от големи вериги...тази година само от - Еко - Омв и Газпром съм пълнил пропан в който и град да съм търся трите вериги.
За съжаление напоследък пак взеха да ми играят оборотите на свободна скорост. Пратих я на прочутия майстор на Заволи във Варна - изръсих 80 лв. чистил мембрани....и пак играя оборотите на нулева предавка падат чак на 200 и аха да угасне.
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- rhase
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
И на мен така са ми казвали повечето майстори - на 14-15000 да се сменят. Продавача в магазина от който вземам филтрите ми препоръча да си ги сменям по-често, защото газта в България била по-мръсна и се здръстват по-лесно... гледайки снимките от предния ми пост, склонен съм да му се доверя
6-7лв на 4 месеца не са кой знае какъв разход.
От доста време насам зареждам в 90% от случаите на Петрол. Разхода ми е почти един и същ навсякъде, но от там работи най-тихо и равномерно мотора
Да не дърпа въздух от някъде? Дюзите да са чао вече? Как се чистят мембрани... те не се ли сменят направо?

От доста време насам зареждам в 90% от случаите на Петрол. Разхода ми е почти един и същ навсякъде, но от там работи най-тихо и равномерно мотора

Демирев написа:За съжаление напоследък пак взеха да ми играят оборотите на свободна скорост. Пратих я на прочутия майстор на Заволи във Варна - изръсих 80 лв. чистил мембрани....и пак играя оборотите на нулева предавка падат чак на 200 и аха да угасне.
Да не дърпа въздух от някъде? Дюзите да са чао вече? Как се чистят мембрани... те не се ли сменят направо?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани