България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://news.bg/auto/politsiyata-v-lond ... aunda.html
Това с шума ще се случи и тук. Назрява критична маса... тук там вече се тества.
Общо 72 скъпи коли са иззети при полицейска операция срещу нарушаването на обществения ред при шофиране в лондонския квартал "Уест Енд", след оплаквания от фирми, местни жители и посетители за скъпи автомобили, нарушаващи спокойствието в "Хайд Парк" и около него, в централния район "Кенсингтън и Челси".
Това с шума ще се случи и тук. Назрява критична маса... тук там вече се тества.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Като бонус-малуса
След 10 години още ще се говори.


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/685853 ... do-5000-lv
Не мисля. Виж шумовите камери (noise cameras), може да им отнеме толкова да ги открият от КАТ.
Не мисля. Виж шумовите камери (noise cameras), може да им отнеме толкова да ги открият от КАТ.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Общо 72 скъпи коли са иззети при полицейска операция срещу нарушаването на обществения ред при шофиране в лондонския квартал "Уест Енд", след оплаквания от фирми, местни жители и посетители за скъпи автомобили, нарушаващи спокойствието в "Хайд Парк" и около него, в централния район "Кенсингтън и Челси".
Британската столична полиция обяви, че колите, сред които два лилави автомобила "Ламборгини", са били или непригодни за движение в конкретния район или са били шофирани в нарушение на закона.
Полицията и Бюрото за автомобилни застрахователи са предприели през миналия уикенд съвместни действия по издаване на глоби за редица нарушения, включително шофиране без застраховка, без шофьорска книжка, отнета правоспособност, фалшиви документи и регистрационни номера.
Открити са няколко крадени автомобила. Засечени са 10 коли били без валиден технически преглед, а 11 - без пътен данък.
Чакай сега малко. Как така? Какви са тия коли без преглед, без данък, без застраховка, без книжка с фалшиви документи и номера в центъра на Лондон? Не е възможно. Сигурно са били българи! Нали ние сме джигитите, ганьовците и ниендерталците в Европа?
Чудно ми е всичките тия "72 скъпи коли" дали са били с тунек? Или си купуваш кола за стотин хиляди паундове, плащаш десетки хиляди данък за нея и изведнъж се оказва, че е почнала да бучи повече от угодното за живущите наоколо?
Знам, знам - те ти я прибират, пък после ще доказват дали има нещо пипано по нея. Много европейско - виновен до доказване на противното.
А тук кой точно ще санкционират, тези 1% коли, които не са дизели и някой сменил гърнето? Всичко си оправихме, че шумните коли останаха проблемът.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/685853-sdvr-s-noshtna-aktsiya-sreshtu-shumnite-avtomobili-globite-sa-do-5000-lv
Не мисля. Виж шумовите камери (noise cameras), може да им отнеме толкова да ги открият от КАТ.
ламботата изгореха


bum_bum написа:А тук кой точно ще санкционират, тези 1% коли, които не са дизели и някой сменил гърнето? Всичко си оправихме, че шумните коли останаха проблемът.
по принцип вечер не е много приятно като живееш до гладък и прав булевард, но да... шум "на ухо", изменение на конструкцията "на око" и те така
п.с. добре, че рейс-кара вече си е рейс кар, че хич не ми се занимава с "умни" полицаи


You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
И другото крадени коли...че как ги крадат някъде и ги пускат в законния Лондон, където всичко с камери и е топ?
Колкото щеш паплач и в този Лондон и правят каквото им кефне, само гледат да не ги хванат, а после...манталитета бил виновен.
Колкото щеш паплач и в този Лондон и правят каквото им кефне, само гледат да не ги хванат, а после...манталитета бил виновен.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
bum_bum написа:А тук кой точно ще санкционират, тези 1% коли, които не са дизели и някой сменил гърнето? Всичко си оправихме, че шумните коли останаха проблемът.
по принцип вечер не е много приятно като живееш до гладък и прав булевард, но да... шум "на ухо", изменение на конструкцията "на око" и те така
п.с. добре, че рейс-кара вече си е рейс кар, че хич не ми се занимава с "умни" полицаи


Не е. Мен редовно ме будеха дрифтъри на кръговото до нас, но какво оправихме да е вече наред, че с тях се захванаха сега?
Аз кола, дето бучи нямам, а мотора ми си е заводски с акрапович, не съм махал заглушителя и не ми дреме ама аман вече да се търсят някакви врагове на народа, докато не се прави нищо реално, а само се търсят начини да се насъскваме един срещу друг.
- mr_petroff
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 244
- Регистриран на: 4.12.2005
- Кара: HYMER,ix35,116i,320d,Toyota и ски
- Мечтае да кара: BMW 2002 tii
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Оправяли се британците
Джоньовци
Добре били
Ай сиктир съдраната държава
Беззаконие и схеми
Даже и в ЕС не са 








- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Даунсайзинга, хибридните технологии и електромобилите не са достатъчни, трябва и секира за да се откажеш от ДВГ.
Нещата от които се възмущавахте на предишната страница:
Вярно че говори за едни и същи теми, дава едни и същи примери, и размахва едни и същи статистики (а и изглежда че си е повярвал повече), но е единствения който съм чувал да превъзпитава манталитета на водачите не с глоби а с разяснителни кампании, както и да казва че полицаите на пътя трябва да са в услуга на водачите, а не да се държат като инквизитори.
Нещата от които се възмущавахте на предишната страница:
Вярно че говори за едни и същи теми, дава едни и същи примери, и размахва едни и същи статистики (а и изглежда че си е повярвал повече), но е единствения който съм чувал да превъзпитава манталитета на водачите не с глоби а с разяснителни кампании, както и да казва че полицаите на пътя трябва да са в услуга на водачите, а не да се държат като инквизитори.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
То само със суха статистика не става, но като цяло е прав. 2015 средната възраст на автомобил е бил произведен ~1995 - там знаем какви са системите за безопастност. 2025 е автомобил 2005-та. Между Е36 и Е90 разликата е от земята до небето в безопастността.
Ако никой не се трепеше по пътищата, на никой нямаше да му пука кой с колко кара.
Ако никой не се трепеше по пътищата, на никой нямаше да му пука кой с колко кара.

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Или пък ако на някой от всичките там отговорни боклуци му пукаше за това колко човека умират годишно на пътя нямаше да правят всичките тия неща, които правят.
Падна лампа в тунела и уби жената - виновни няма, да вдигнем глобите. Обърна се автобуса заради лош път - да вдигнем глобите. Друг катастрофира заради лоша инфраструктура - да вдигнем глобите. Да повишим събираемостта като спираме хората по митниците, после по магистралите, на пункта за ГТП и т.н. И като съберем едни хубави пари какво да ги правим ... ами командировки в чужбина, тонер касети, тоалетна хартия и шампанско
Че я вижте с колко пъти се повишиха глобите в последните 10 години - от страната с най-ниски глоби в Европа задминахме Германия и какво стана? Намаляха ли смъртните случаи и катастрофите? 2025-та убитите са с 300 по-малко, но ранените с 1000 отгоре спрямо 2010-та. С 15 години по-нов и сигурен автопарк... станали сме по-културни или колите по-сигурни?
Любовта към хоя обаче имам чувството, че ни е национална черта. Вероятно наследена след толкова години робство. Днес било 100лв, утре става 200 и Ганя реве - малко е! Още го вдигнете! Затова и цените ни са такива и всичкото.
Падна лампа в тунела и уби жената - виновни няма, да вдигнем глобите. Обърна се автобуса заради лош път - да вдигнем глобите. Друг катастрофира заради лоша инфраструктура - да вдигнем глобите. Да повишим събираемостта като спираме хората по митниците, после по магистралите, на пункта за ГТП и т.н. И като съберем едни хубави пари какво да ги правим ... ами командировки в чужбина, тонер касети, тоалетна хартия и шампанско

Че я вижте с колко пъти се повишиха глобите в последните 10 години - от страната с най-ниски глоби в Европа задминахме Германия и какво стана? Намаляха ли смъртните случаи и катастрофите? 2025-та убитите са с 300 по-малко, но ранените с 1000 отгоре спрямо 2010-та. С 15 години по-нов и сигурен автопарк... станали сме по-културни или колите по-сигурни?
Любовта към хоя обаче имам чувството, че ни е национална черта. Вероятно наследена след толкова години робство. Днес било 100лв, утре става 200 и Ганя реве - малко е! Още го вдигнете! Затова и цените ни са такива и всичкото.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тоя в клипа спомена и за 90% събираемост на глобите, т.е. това вече не е проблем.

- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
St.Trinity написа:
Вярно че говори за едни и същи теми, дава едни и същи примери, и размахва едни и същи статистики (а и изглежда че си е повярвал повече), но е единствения който съм чувал да превъзпитава манталитета на водачите не с глоби а с разяснителни кампании, както и да казва че полицаите на пътя трябва да са в услуга на водачите, а не да се държат като инквизитори.
Бившия шеф на КАТ-София и другарче на Гешев ли ще ни дава акъл? Навремето видя, че има хляб в темата за ПТП-тата и си направи фондация да скубе пари и да харчи безотчетно. Даже беше направил втора фондация с подобно име, че в ГФО-то на първата бяха се появили любопитни разходи. Правеше подписки и да се създаде обединение на Държавна агенция Пътна безопасност, АПИ и Изпълнителна агенция Автомобилна администрация - целта разбира се беше да стане директор на цялото нещо, без да се замисли, че първото контролира другите 2 и няма как да бъдат едно цяло. За щастие не му вързаха тогава. А и другата "ескпертка" Диана Русинова напоследък взе да го измества и горкия явно в чудо се е видял да търси пари.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- St.Trinity
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 8.05.2017
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Аз не казвам да направим подписка с която да го върнем като шеф на КАТ-София, коментара ми беше със смесени чувства.
Изглежда ми като да се има за нещо повече отколкото е, накрая ще излезе че е обикновен популист.
Изглежда ми като да се има за нещо повече отколкото е, накрая ще излезе че е обикновен популист.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Богдан Милчев е шеф на чорлавата експертка Русинова , това е една и съща организация или институт ли как там го водят не е важно . Брюксел им отвори очите на времето за тая агенция , и практически я направиха специално за Милчев и той е шеф до ден днешен . Между другото се финансира от държавата , в Европа само България си немала гугу и това беше мотива да го сложат на хранилката тоя .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани