България на първо място по смъртност на пътя - причини?

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Коя е главната причина?

Манталитетът на хората
147
47%
Лошите пътища
19
6%
Контролът на пътя и налагането(плюс събирането)на глобите
22
7%
Старите автомобили и лошите технически прегледи
1
0%
Липсата на ефективни присъди за пияните и убийците на пътя
12
4%
Всички тези неща
115
36%
 
Общо гласове : 316
кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от alekangg » 16 Авг 2025, 21:06

https://bulletin.bg/ministarat-na-transporta-presledva-s-kola-na-nso-dzhigit-na-trakia-shofiral-s-210-km-ch-video/?fbclid=IwY2xjawMNprhleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETFKRElVWXl5RHBRdmZVVnE2AR70Pokyo1rwwGtCZBLA1AbAT_w_onE0NNhGovVLRoKYwB9CogOlrC6zy8hftQ_aem_g1Y5rpv4hQx8ops1-GaNaw

С това се изчерпва всичко!
Министъра го возят с 200, за да преследва друг шофьор. Същия подава сигнал за да глобят джигита, както се казва, ама министъра може да кара и с 300, ако иска. И разбира се видеото пуснато де що може..
Точно заради това, винаги ще има хора, казващи, ония щом може и аз ще карам така.

Потребител
Аватар
Мнения: 0
Регистриран на: 31.07.2022
Кара: E92

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от scorch » 16 Авг 2025, 22:17

Spunky написа:
bum_bum написа:
Ти нали си по статистиките - вземи виж с какъв % са се качили глобите у нас и в ЕС в последните 20 години и с какъв % са намалели общите случаи на ПТП-та в същото това време? Бас ловя, че при нас увеличението на глобите е най-високо, а намаляването на произшествията (ако изобщо има, а май няма нещо статистически значимо) най-малко.


Звучиш доста кисело и мисля, че поведението на стиина рефлектира това държане, не на групичка хора тук, а като цяло на голяма група нашенци, защото дори и да ви се представи информация, подобно на плоскоземците, ако не потвърждава вашия наратив, то данните са манипулирани или все не е достатъчно. Тренда е ясно надолу, та мерките със сигурност работят. Има още няколко неща да се проконтролират и ще се изравним със средното европейско ниво. Аз съм тук на всеки 3-4 месеца и всеки път е по-добре. Към днешна дата се кара доста по-бавно и внимателно и бързащите и неразумните правят много повече впечатление и масата няма да ги търпи.


Вероятно по погрешка не си пуснал линк към последния доклад от 2024 - за съжаление тренда не е чак толкова надолу, колкото ни се иска.
Интересно е, че според самооценките България е сред най-примерните.

Според статистиката от Министерството на Вътрешните Работи броят на тежките ПТП-та не се е променил осезаемо след последните години 15 години. Броят загинали е намалял за сметка на ранените.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Авг 2025, 22:45

Ивайло Димов написа:Щото не карате нощно време колко мен :yes: , тогава ситуацията е Содом и Гомор. Да не говорим, че всеки трети олигофрен е със самоделки ксенони, лед и секви котайски извращения, пушещи чадилници дето отдавна тряше са рециклирани за бръснарски ножчета.

Тези с измислените ксенони са за трепане, буквално. Или като спре някъде място и остави колата да работи, че и със светещи фарове, сякаш габарити не съществуват.
Но и у наше село нощем се летеше. Куките нали спират, но ако не си настъпвал линия, не си изпреварвал с кръстовище или нещо такова, няма как да те глобят освен да се заяждат за аптечка. Да, ама от два месеца работата секна сякаш. Няколко вечери в седмицата триногата има и нощна смяна от 8 до 8. Един колега изгоря три пъти за една вечер и общо 1050 лв. на място на което нощем трябва да си малоумен да караш с 40-50. Със 140 може, ама с 40...никой. За един час и половина хванал 80 и няколко нарушителя и се хвалел на момичето на бензиностанцията, убих ги казал доволен единия. Друг беше изгорял с 600 ли каза. Аз изгорях два пъти в 7:00 с по 50 лева, ама заради повторност са по 100, с отстъпката 70. Лошо, ама сега пускам уейза сутрин рано да видя в тъмното дали не са там и даже да ги няма, пак намаляне на 60 защото я знам, че е на 63 настроена при ограничение 50. Тоест пак се изтарикатявам. Ако беше настроена на 53, щях да карам с 50. :idea: И си викам сега, онова другото ограничение нощем е малоумно вярно да си с 40. Нооооооо...целия град говори колко гадно крият триногата зад едно борче и идвайки не може да я видиш, трябва да подминеш и доста след нея вече можеш гледайки назад. Тоест те не знаят там ли е или някъдедрга из града и намалят навсякъде.
Онзи ден четох за един в Швейцария, който за превишение от 30 на 57 е глобен 95 000 евро или там франка, то е почти все тая. Защо е толкова много глобен, оказва се, че там действал закон богатия да плаща повече за превишена скорост. Бил един от 300-те най-богати хора в Швейцария, дали не беше французин. Та викам на бащата, ей, много 95000, все пак с малко е превишил. Аааа, там вика е голям проблем 27 отгоре. Та обсъдихме как наказват и за 1 км. отгоре и той вика, че само в Бг не е голям проблем и как тука е нормално да караш с 60 на ограничение 50, а там нормално да караш с 20 ако пише 30.


Относно колата на НСО и каращия с Х6-цата с 200...ами браво на човека. НСО се мислят за богоизбрани и могат ей така защото на министъра му е кеф да карат със 180+, без да бърза за някъде. Аз им се дразня на тези самозванци и готованци като пуснат лампите и си летят само защото властта е в тях. Само трябва да му дам един урок по криене на номера защото съм им казвал на всякакви хора и съм спорил с тях, че тези камери на са като апарат от преди 150 години, който светва все едно идват да те отвличат извънземни и някакво фолио да ти отрази светкавицата. Както се вижда, просто си се вижда номера леко замъглен, ама се вижда.
Браво на гражданина, като гледам и Дачията се движеше със 160, както и много други. Защо не му връчват и акт за недопускане на кола със специален режим? Едва ли е толкова тъп да не се отмести. Ако пък нямат социален режим на движение, как си позволяват да карат така? Ако имат пък ще каже ли министъра защо да били на специален режим???
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2716
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Lenco » 16 Авг 2025, 23:05

steeN написа:Този подход или всичко или нищо води до тотална стагнация. Точно този начин на мислене да се оплюва всеки прогрес в някаква област като се цитира как някъде другаде било зле е причината да сме толкова затънали. Вместо да се насърчават добрите неща където ги има... всички опити за подобрение се оплюват и се обяснява колко е зле всичко. Точно както във вица за българският казан в ада. Хубавото е, че този начин на мислене си умира по естествен път.

Да, зле е всичко, управляващите са или некадърници, или крадци, или лъжци, или трите заедно.
https://www.iskra.bg/vatreshniyat-minis ... haskovsko/
Това е от вчера, дерайлирали цистерни от товарен влак, можеше да се превърне в ад за много хора.
Невероятния министър на транспорта коментира наляво и надясно, че не вярва да е превишена скоростта, а други държавни служители се интересуват от изправността на вагоните и локомотивите.
Отговорите са лесни, но поради откровена лъжа или некадърност се пропуснаха няколко факта:
1. Нормалната скорост на влаковете в България е 100-130км/ч, а тук е намалена на 60, ЗАЩО?
2. Дали има сигнали за влошено състояние на железния път в този участък, аз знам, че има, а министъра?
3. Най-очевадното, в държавното предприятие ДП НКЖИ, което стопанисва линиите има документи за всичко което се случва по линиите и съоръженията и е публично достъпно. Ще пусна един скрийншот от част от единия документ. Инцидента се случва в между гарите Любеново-предавателна и Симеоновград, с червено съм подчертал още по-драстични намаления на скоростта от 60 на 25 км/ч и причината.
Нали никой не мисли, че по асфалта нещата са по-различни.
2025-08-16.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от maxpower » 16 Авг 2025, 23:25

alekangg написа:https://bulletin.bg/ministarat-na-transporta-presledva-s-kola-na-nso-dzhigit-na-trakia-shofiral-s-210-km-ch-video/?fbclid=IwY2xjawMNprhleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETFKRElVWXl5RHBRdmZVVnE2AR70Pokyo1rwwGtCZBLA1AbAT_w_onE0NNhGovVLRoKYwB9CogOlrC6zy8hftQ_aem_g1Y5rpv4hQx8ops1-GaNaw

С това се изчерпва всичко!
Министъра го возят с 200, за да преследва друг шофьор. Същия подава сигнал за да глобят джигита, както се казва, ама министъра може да кара и с 300, ако иска. И разбира се видеото пуснато де що може..
Точно заради това, винаги ще има хора, казващи, ония щом може и аз ще карам така.


Чакай малко, това са коли на НСО и като пуснат бурканите са със специален статут и могат да карат с колкото си искат и го правят.
Нужно ли е - вероятно не, но по закон може.
:OT: Иначе и аз съм карал пилотна кола на НСО на Тракия, когато работех в Ауди/Фолксваген и на караулката на Църна Маца даже ни козируваха "колегите" без да знаят, че сме от сервиза понеже е затъмнена и отпред. Сранното е,че имаше такива дето искаха да се "бегат" с нас, пък колата е като таралеж с антени, няма как да не се сетиш, че е на някоя служба.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от Top Gun Maverick » 16 Авг 2025, 23:31

Да, един познат си накичи така бяла Астра и я затъмни да се прави, че е от системата някой криминален полицай.

https://blitz.bg/obshtestvo/chetvarti-d ... 01392.html
Ще засичат за колани на пътниците уж, а след време за спазване на дистанция. :shock:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 687
Регистриран на: 8.08.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?

Мнение от carmanf1 » 17 Авг 2025, 0:34

Top Gun Maverick написа: ...
Ще засичат за колани на пътниците уж, а след време за спазване на дистанция. :shock:


Най-накрая нещо смислено да направят :yes: Открай време ми е писнало от малоумни олигофрени, неспазващи дистанция :evil:

Не само да се крият в храсталаците и да дерат хората на ограничение 60 останало до неработещо заведение от 10г.
Отбивката към заведението затворили, ама знака 60 оставили и лайномета скрили в шубраците ... това ако не е подло и долно, не знам :mhihi:

Знае ли се вече какъв ще е толеранса за средната скорост по магистралата?

Средна скорост от 160-170 по Тракия, к'во му е :ok:

ПС. За пробата, ония ден пазих обща средна от ~140 по борд, от Пловдив до София по Тракия, супер бавно и скучно-приспивно, отегчително :no:

И хората сякаш масово вече са шубето до небето, с тая средна скорост - сакън да не вдигне повече от 140 - изпреварват се по 2 часа като тировете, само че със 141-142 :lol: Или само на мен така ми се е сторило :dunno:

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook