.
Модератор: Общи модератори
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Беше някво дите с Е34-ка, няма значение.
Това е кръстовище. Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение. Подбалканската не виждам какво общо има с кръстовищата в града.
Това е кръстовище. Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение. Подбалканската не виждам какво общо има с кръстовищата в града.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
streetz написа:Беше някво дите с Е34-ка, няма значение.
Това е кръстовище. Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение. Подбалканската не виждам какво общо има с кръстовищата в града.
''Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение'' ми начи на всички завои а на подбалканската имаше 1-2 места където пътя е с завой и преди или или точно в завоя има разклонение за някакво село интересно ми е там дали ще подадеш мигач ако караш по главния път както в случая с това кръстовище от снимката или може би онова на подбалканската не е кръстовище даже на отбивката за карнобат ако не завиеш на ляво ами продължиш за към морето то пътя си завива в дясно
Всички пътища водят към НАДИН 

- klintan66
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
sixstraight написа:streetz написа:Беше някво дите с Е34-ка, няма значение.
Това е кръстовище. Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение. Подбалканската не виждам какво общо има с кръстовищата в града.
''Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение'' ми начи на всички завои а на подбалканската имаше 1-2 места където пътя е с завой и преди или или точно в завоя има разклонение за някакво село интересно ми е там дали ще подадеш мигач ако караш по главния път както в случая с това кръстовище от снимката или може би онова на подбалканската не е кръстовище даже на отбивката за карнобат ако не завиеш на ляво ами продължиш за към морето то пътя си завива в дясно
Ако си от Софията/от аватара ти / може да не даваш мигач никъде !
Но !!! Ако спазваш правилата, на тази отбивка за да влезнеш в Карнобат даваш ляв мигач .
Ако караш "към морето " следваш шосето и нищо повече !
Не мога да разбера какъв е зора на всички ,които доказват ,че един мигач е излишен дори да допуснем ,че не е задължителен ! А той е ! И още по важно - той е признак на НЕЩО ,което на много "шофьори" им липсва .
Хора, които много говорят, и не ви става ясно от първото изречение какво искат да кажат, обикновено искат пари, искат да ви излъжат или поне да ви заблудят !
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
klintan66 написа:Не мога да разбера какъв е зора на всички ,които доказват ,че един мигач е излишен дори да допуснем ,че не е задължителен ! А той е ! И още по важно - той е признак на НЕЩО ,което на много "шофьори" им липсва .
Колега, остави .. тва са хора, които хал-хабер си нямат от Правилника. Именно тия ги гледаме всяка вечер в новините колко катастрофи са причинили и колко хора са убили заради некадърност и незнание. Заради такива се оглеждам даже като минавам на зелено ..
Лека нощ и късмет във войната по пътищата.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- jordanov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
klintan66 написа:sixstraight написа:streetz написа:Беше някво дите с Е34-ка, няма значение.
Това е кръстовище. Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение. Подбалканската не виждам какво общо има с кръстовищата в града.
''Подава се мигач винаги щом има отклонение от праволинейното движение'' ми начи на всички завои а на подбалканската имаше 1-2 места където пътя е с завой и преди или или точно в завоя има разклонение за някакво село интересно ми е там дали ще подадеш мигач ако караш по главния път както в случая с това кръстовище от снимката или може би онова на подбалканската не е кръстовище даже на отбивката за карнобат ако не завиеш на ляво ами продължиш за към морето то пътя си завива в дясно
Ако си от Софията/от аватара ти / може да не даваш мигач никъде !
Но !!! Ако спазваш правилата, на тази отбивка за да влезнеш в Карнобат даваш ляв мигач .
Ако караш "към морето " следваш шосето и нищо повече !
Не мога да разбера какъв е зора на всички ,които доказват ,че един мигач е излишен дори да допуснем ,че не е задължителен ! А той е ! И още по важно - той е признак на НЕЩО ,което на много "шофьори" им липсва .
А именно проста култура ...
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
sixstraight написа:....
а колкото до мигача дето спорите с колежката ми той пътя си завива на дясно със или без разклонение ако пускате там мигачи начи трябва и по подбалканската като карате на всеки завой на пътя да пускате мигачи (вероятно ще се преебе лостчето още преди нова загора) а и напоследък съм забелязал че там не пускат мигачи на това кръстовище примерно последните 5 години даже и рейса 77 който минава през въпросното кръстовище
Дава се мигач, защото правиш завой на кръстовище, а не защото спътя прави завой.
Има огромна разлика!
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
По повод темата за мигачите, която малко или много е лирическо отклонение от темата, имам да кажа следното:
Закон за движението по пътищата
Глава Втора - Правила за движение по пътищата
Раздел V - Маневри
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с
отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен
за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на
превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни
пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните
пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на
маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът,
подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на
маневрата.
Закон за движението по пътищата
Глава Втора - Правила за движение по пътищата
Раздел V - Маневри
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с
отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен
за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на
превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни
пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните
пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на
маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът,
подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на
маневрата.
- Stoqnov_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 591
- Регистриран на: 2.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E30- 324 D, E30-318 i
- Мечтае да кара: Автентична "М"-ка на верния модел.
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Дано да въведат задължително опреснителни курсове............... Иначе ще се избием......... Мамка му.... То ние дето уж сме ентусиасти и се интересуваме от автомобилите и всичко свързано с тях и движението изобщо, вече е ясно, че хабер си нямаме от шоферлък, па камо ли онези с купените книжки.Ужас!
А закона за движението по пътищата струва колкото кафе с кола или кутия цигари, но то пък и да го купим, кой ли да чете...... Тази тема ме отчайва направо. То някои хора, дет се пишат на шофери дори и мигачи не знаели кога се дават. И точно затва имаме по над 1000 убити на година при ПТП-та, мир на праха им. Между нас има живи убийци! Същите с незнанието и безхаберието за чуждите деца и близки, с престъпното си поведение съсипват цели фамилии и унищожават и без това малкото останали българи. Не се впрягам излишно, то няма и нужда, вече не мисля, че този народ ще започне някога да цени чуждият живот, той е по-малко ценен дори от собственото ни куче. Бог да ни е на помощ, ние сами едва ли ще можем да си помогнем.
П.С. Един убиец, който както немалкото, които писаха тук и не знаят правилата за движение, хабер си нямал как се подава мигач и кой е с предимство.... и БЛЪСНА С КОЛАТА СИ ДРУГА- С МЪЖ И ЖЕНА, КОИТО ПОЗНАВАХ И ОСТАВИ ЧЕТИРИ СИРАЧЕТА. ПРИЗОВАВАМ ТЕЗИ, КОИТО ПИСАХА ДО СЕГА ГЛУПОСТИ ДА ИЗХВЪРЛЯТ КНИЖКИТЕ СИ В ТОАЛЕТНАТА И ДА ПРЕСТАНАТ ДА УБИВАТ ХОРА. ДАНО ИМА ОСТАНАЛА СЪВЕСТ В ТОЗ НАРОД.

П.С. Един убиец, който както немалкото, които писаха тук и не знаят правилата за движение, хабер си нямал как се подава мигач и кой е с предимство.... и БЛЪСНА С КОЛАТА СИ ДРУГА- С МЪЖ И ЖЕНА, КОИТО ПОЗНАВАХ И ОСТАВИ ЧЕТИРИ СИРАЧЕТА. ПРИЗОВАВАМ ТЕЗИ, КОИТО ПИСАХА ДО СЕГА ГЛУПОСТИ ДА ИЗХВЪРЛЯТ КНИЖКИТЕ СИ В ТОАЛЕТНАТА И ДА ПРЕСТАНАТ ДА УБИВАТ ХОРА. ДАНО ИМА ОСТАНАЛА СЪВЕСТ В ТОЗ НАРОД.
С времето се уверих, че ако искаш БМВ-то ти да върви.., трябва да си го направиш.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Важното е да се пускат аварийки без значение каква е маневрата и дали пречиш на движението, а дали е пиков час или посред нощ, още по все тая
Важното е да се запушва де що има всичко, да се заобикаля трямвая от ляво в насрещните трамвайни релси, да се спира пред мола, и колите да ме могат да минат на светофава 20 минути щото нали...трудно е да се докопаш до подземния паркинг.
Добре че направиха джъмбо извън софия , така де на път за търново, да се реши проблема с паркирането по булевард България в празничните дни с цел пазарене на децки подаръчета, и от булевард с 3 ленти да се превръща в булевард с половин
, аман има още много за изреждане, но то повечето неща се знаят от хората които шофират ежедневно в софия, сигурно и в другите големи градове е така.
Та колеги и колежки помислете в тая насока.
Ако всички станем с една идея по толерантни на пътя и жертвите ще са по малко и колите ще са ни по здрави и ще пристигаме по-рано и с добро настроение на работа!
А сега какво се получва, висиш 30-40 минути изнерваш се до максимум и какво от това като си отишъл в 9.00 на раота, та то до 10-10.30 си афектиран от създалите се ситуации в приятното пътуване и си нетрудоспособен, поне не както трябва....
А вие сте се хванали за тоя тъп мигач, големо важно!Това да ни е проблема
П.С.Малко набързо съм го написал и има доста грешки, по късно ще си редактирам.

Важното е да се запушва де що има всичко, да се заобикаля трямвая от ляво в насрещните трамвайни релси, да се спира пред мола, и колите да ме могат да минат на светофава 20 минути щото нали...трудно е да се докопаш до подземния паркинг.
Добре че направиха джъмбо извън софия , така де на път за търново, да се реши проблема с паркирането по булевард България в празничните дни с цел пазарене на децки подаръчета, и от булевард с 3 ленти да се превръща в булевард с половин

Та колеги и колежки помислете в тая насока.
Ако всички станем с една идея по толерантни на пътя и жертвите ще са по малко и колите ще са ни по здрави и ще пристигаме по-рано и с добро настроение на работа!
А сега какво се получва, висиш 30-40 минути изнерваш се до максимум и какво от това като си отишъл в 9.00 на раота, та то до 10-10.30 си афектиран от създалите се ситуации в приятното пътуване и си нетрудоспособен, поне не както трябва....
А вие сте се хванали за тоя тъп мигач, големо важно!Това да ни е проблема

П.С.Малко набързо съм го написал и има доста грешки, по късно ще си редактирам.

Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
^ Много добър пост
Тъкмо написах в темата за трафика в София и Ню Йорк за проблема, който имам с ходене на работа с кола, понеже трафика ме изцежда психически и ти си го добавил тук.
А тва с аварийките е култово, отбиваш и спираш - аварийки, спираш в средна лента до паркиралите в дясно автомобили и отиваш да си купиш дюнер - аварийки (ама задръстваш 3-лентов булевард, няма значение, аварийките те правят безсмъртен), засичаш някой брутално и после докато той се чуди как сте се разминали без КАТ пускаш аварийки, абе важното е аварийки да се бият, тва е. Та верно взимам си думите назад, в тая ситуация сивата шкода дето завива на дясно трябва да пусне аварийки...
Тъкмо написах в темата за трафика в София и Ню Йорк за проблема, който имам с ходене на работа с кола, понеже трафика ме изцежда психически и ти си го добавил тук.
А тва с аварийките е култово, отбиваш и спираш - аварийки, спираш в средна лента до паркиралите в дясно автомобили и отиваш да си купиш дюнер - аварийки (ама задръстваш 3-лентов булевард, няма значение, аварийките те правят безсмъртен), засичаш някой брутално и после докато той се чуди как сте се разминали без КАТ пускаш аварийки, абе важното е аварийки да се бият, тва е. Та верно взимам си думите назад, в тая ситуация сивата шкода дето завива на дясно трябва да пусне аварийки...
- M2PR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: над града..
- Пол: Жена
- Кара: звездомобил
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Тъй .... начетох се на простотия и аз, благодаря ви 
Сега е време за малко факти обаче, които няма да се харесат на масата.
Като начало, за всички, които имат нещо против затова кой станал за смях и кой не : нека цитирам какво бях визирала, защото е много лесно да коментираш без да си изчел всичко....
Ако има още някой неразбрал, с изключителна радост да му разясня пак какво съм имала предвид освен?
Ммммм, по повод на извадките от закона, които ще се изтрепете да ми ги поствате...
Стига го цитирахте тоя чл.26. В него е описано как се „процедира” при извършване на маневри и т.н (даже защо ли и самият раздел е озаглавен „Маневри” ... ) НО! не са описани конкретни ситуации...
В тоя ред на мисли, нека аз, от своя страна ви запозная с „Раздел XI. Преминаване през кръстовище” ....
Като „увод” ще цитирам чл.48. :
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно
средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или
приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е
длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от
местоположението и посоката им на движение.
И веднага след него да ви поздравя с чл.50 :
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като
път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни
да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя
направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от
правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на
превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Та, не виждам къде, в ЗДвП, в „Раздел XI. Преминаване през кръстовище” е изрично упоменато като задължително, и по-конкретно в ал. 2, да сигнализираш, че ще продължиш да караш по пътя с предимство... ???????????????????
Също, за пореден път, ще отбележа, че! Това, че защитавам тезата, че в конкретния случай мигача не е задължителен, по никакъв начин не значи, че аз не го „ползвам” постоянно
Затова най-любезно поздравявам и пожелавам всичко най на колегите, които също са „компетентни”, както и тези, които визират разни „убийци на пътя”.... драги ми смехурковци, ако беше така, не аз щях да съм останала без нито една точка и да са ми взелии книжката.....
ПП. Само да поздравя един колега, който искрено ме развесели с поста си

Сега е време за малко факти обаче, които няма да се харесат на масата.
Като начало, за всички, които имат нещо против затова кой станал за смях и кой не : нека цитирам какво бях визирала, защото е много лесно да коментираш без да си изчел всичко....
LiTtLeRoCk написа:M2PR написа:LiTtLeRoCk написа:M2PR написа:Защото нормален човек, на път с предимство, с 2-3 или повече ленти, и който път с предимство е като посочения в задачата, никога... ама никога няма да продължи направо от дясната лента... (е, освен ако не е блондинка..примерно)
Добре както казваш ти,продължаваш направо в лявата лента,някой пред теб ще прави ляв завой,от среща дълга колона от коли,които си карат на право,и са с предимство,и така цялата колона седите и чакате този отпред,да завие и тогава да продължите движението си на право,а когато си в дясната лента,си переш на право и това е,докато не свърши пътя ти с предимство,това малка причина ли е?
Тъй... по повод на това с червенкото - значиии ти не си цепиш просто така, нали се сещаш, че и тези дето ти идват отдясно също са с предимство.
Както и да е, нека ти отговоря за конкретната ситуация описана от теб, с друг въпрос - ако решиш да продължиш направо, и след теб обаче е продължил още някой който иска да кара направо, какво се случва? Накратко - правиш задръстване и в дясната лента
Също, идва и един друг тънък момент - тези, които седят в лявата лента, и чакат да завият - няма както да чакатДа, по правилник ако завиваш наляво, трябва да пропуснеш този който идва отсреща и продължава направо, НО ! в момента ти си на пътя с предимство и излзиаш от него, така че трябва да те изчакат
![]()
Продължавам на право,докато съм на път с предимство!
M2PR написа:Малък камИк, без да ми се обиждаш - клиничен случай си. Как автомобила, който ще прави обратен не е на пътя с предимство бе, човек!?!?!Ти знаците познаваш ли ги изобщо ?! Какво като ги дели остров, нали трябва платната да са разделени...
![]()
![]()
И в горния ляв ъгъл даже го има знака да го видиш нагледно (знака в горния ляв ъгъл е този, който вижда автомобила дето ще прави обратен) мале мале мале...
Ако има още някой неразбрал, с изключителна радост да му разясня пак какво съм имала предвид освен?
Ммммм, по повод на извадките от закона, които ще се изтрепете да ми ги поствате...
Стига го цитирахте тоя чл.26. В него е описано как се „процедира” при извършване на маневри и т.н (даже защо ли и самият раздел е озаглавен „Маневри” ... ) НО! не са описани конкретни ситуации...
В тоя ред на мисли, нека аз, от своя страна ви запозная с „Раздел XI. Преминаване през кръстовище” ....
Като „увод” ще цитирам чл.48. :
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно
средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или
приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство е
длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от
местоположението и посоката им на движение.
И веднага след него да ви поздравя с чл.50 :
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като
път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са длъжни
да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя
направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си от
правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на
превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Та, не виждам къде, в ЗДвП, в „Раздел XI. Преминаване през кръстовище” е изрично упоменато като задължително, и по-конкретно в ал. 2, да сигнализираш, че ще продължиш да караш по пътя с предимство... ???????????????????
Също, за пореден път, ще отбележа, че! Това, че защитавам тезата, че в конкретния случай мигача не е задължителен, по никакъв начин не значи, че аз не го „ползвам” постоянно

ПП. Само да поздравя един колега, който искрено ме развесели с поста си



Collision написа:TNC написа:"Информирай останлите участници от движението, че се движиш по пътя с предимство!".
Поздрави на изпитващия) Това звучи като "На ти една торба бонбони, замеряй по който намериш за добре! Мигай с къси дълги, халогени.. псувай, та да те чуят от предишната пряка!"
Да даваш десен мигач в тази ситуация е като да се движиш по път със завои в планината и да мигаш като НЛО нон-стоп!
АПНИ, БАБА, 'АПНИ
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
M2PR, това, което си написала, като извадки от закона, е вярно. Но под маневра се подразбира всяка промяна в посоката на движение без значение. Тъй като трябва да си измисля примерна ситуация - действам:
Управляваме (НИЕ - водачите) пътно превозно средство по N-лентов път. Както е по закон - използваме най-дясната свободна лента. Няма нито един автомобил в радиус от 1 километър. Изведнъж забелязваме препятствие в лентата за движение, която използваме. Пускаме ляв мигач, заобикаляме препятствието, след което пускаме десен мигач и се прибираме в лентата, в която сме карали до момента. Реална ситуация на горепосочения пример е изпреварване на друго пътно превозно средство.
Това е маневра.
Относно примера с чл. 48 и чл. 50, които указват начина на преминаване през кръстовище на равно- или разнозначни пътища.
Започваме с първото изречение: ... Длъжен да пропусне ППС, които се намират или приближават от дясната му страна (при кръстовище на равнозначни пътища) .. Никъде не е упоменато, че водачите извършват маневри.
Но се връщаме на чл. 28 от Раздел 6 - Сигнали, подавани от участниците в движението от ЗЗДП, където пише следното:
Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за
намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава
следните сигнали:
1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за
завиване наляво или за отклонение наляво;
2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява
ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение
надясно.
Както и да го погледнем на посочената в първия пост ситуация автомобилът, движещ се по път с предимство, се готви да извърши завой на дясно. Т.е. той е задължен от този Член 28 да предупреди останалите участници в движението за своето намерение за извършване на маневра с десен пътепоказател, без никакво значение от важността на пътя, по който се движи.

Управляваме (НИЕ - водачите) пътно превозно средство по N-лентов път. Както е по закон - използваме най-дясната свободна лента. Няма нито един автомобил в радиус от 1 километър. Изведнъж забелязваме препятствие в лентата за движение, която използваме. Пускаме ляв мигач, заобикаляме препятствието, след което пускаме десен мигач и се прибираме в лентата, в която сме карали до момента. Реална ситуация на горепосочения пример е изпреварване на друго пътно превозно средство.
Това е маневра.
Относно примера с чл. 48 и чл. 50, които указват начина на преминаване през кръстовище на равно- или разнозначни пътища.
Започваме с първото изречение: ... Длъжен да пропусне ППС, които се намират или приближават от дясната му страна (при кръстовище на равнозначни пътища) .. Никъде не е упоменато, че водачите извършват маневри.
Но се връщаме на чл. 28 от Раздел 6 - Сигнали, подавани от участниците в движението от ЗЗДП, където пише следното:
Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за
намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава
следните сигнали:
1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за
завиване наляво или за отклонение наляво;
2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява
ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение
надясно.
Както и да го погледнем на посочената в първия пост ситуация автомобилът, движещ се по път с предимство, се готви да извърши завой на дясно. Т.е. той е задължен от този Член 28 да предупреди останалите участници в движението за своето намерение за извършване на маневра с десен пътепоказател, без никакво значение от важността на пътя, по който се движи.

- M2PR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: над града..
- Пол: Жена
- Кара: звездомобил
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Runnaway написа:...
Георги, много се радвам, че ми пишеш тук, само се чудя защо снощи на сбирката като го коментирахме нищо не каза


Не считам продължаването по пътя с предимство за маневра.
Ако съответните органи смятаха "подаването на мигач при продължаване по път с предимство, който изменя посоката си, дори и леко встрани" за необходимо или редно, задължително и т.н.; не би ли било логично да бъде упоменато в съответния раздел на закона? Написано черно на бяло дали аджеба се подава мигач в такива ситуации?
По повод на снимката, която отново си постнал, само да те запитам...коментар за маркировката искаш ли да направиш или...?
АПНИ, БАБА, 'АПНИ
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
M2PR написа:Не считам продължаването по пътя с предимство за маневра.
Маневра е в случая (десен завой

Единственото изключение, което е упоменато в закона, когато не е длъжен водача да пуска мигач за предстояща маневра, е ако се намира в лента, обозначена със задължителна посока. Пътят с предимство не е лента със задължителна посока на движение! Не се бъркайте!
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Каква маневра е да преминеш през кръстовище,продължавайки по пътя с предимство
??? Какво значение има накъде е пътя с предимство,при положение,че е регламентирано с пътни знаци????
Ако идвам по този път,навлизайки в кръстовището,продължавам по този път не съм длъжен да пускам мигачи,ако се отклонявам и излизам от него съм длъжен!!!По завоите на бул.България пускате ли мигачи,да уведомите колите зад вас,че пътя се отклонява от траекторията "направо" 



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: zAcK