.
Модератор: Общи модератори
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
M2PR написа:Runnaway написа:...
Георги, много се радвам, че ми пишеш тук, само се чудя защо снощи на сбирката като го коментирахме нищо не каза![]()
![]()
Не считам продължаването по пътя с предимство за маневра.
Ако съответните органи смятаха "подаването на мигач при продължаване по път с предимство, който изменя посоката си, дори и леко встрани" за необходимо или редно, задължително и т.н.; не би ли било логично да бъде упоменато в съответния раздел на закона? Написано черно на бяло дали аджеба се подава мигач в такива ситуации?
По повод на снимката, която отново си постнал, само да те запитам...коментар за маркировката искаш ли да направиш или...?
Наде, логично е да не съм участвал, защото седях на другия край на масата и си гледах волейбола.
Както и да е. Относно маркировката - аз не виждам какво има да се коментира.
Аз искам да коментирам мигачът, който е 100% задължителен. Както и предимството на сивия автомобил, което според мен също е неоспоримо.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Няма маневра, няма отклонение и това е.
Не е нужен мигач на такова кръстовище, аман от новобранци.
Научете се кога да ги ползвате тия мигачи, като например при паркиране, вместо да пускате аварийки пуснете мигач, за да се разбере къде възнамерявате да се паркирате
Както и при отбиване в банкета, и безброй много други ситуации в които тийн шоферите обожават да позлзват шибаното копче с триъгълника
Не е нужен мигач на такова кръстовище, аман от новобранци.
Научете се кога да ги ползвате тия мигачи, като например при паркиране, вместо да пускате аварийки пуснете мигач, за да се разбере къде възнамерявате да се паркирате

Както и при отбиване в банкета, и безброй много други ситуации в които тийн шоферите обожават да позлзват шибаното копче с триъгълника


- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Интересно ми е още колко човека ще потвърдят,че се подава мигач в тая ситуация.. 

- Сондьора
- ентусиаст
-
- Мнения: 880
- Регистриран на: 21.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 M52b20 Touring
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
vld написа:Няма маневра, няма отклонение и това е.
Не е нужен мигач на такова кръстовище, аман от новобранци.
Научете се кога да ги ползвате тия мигачи, като например при паркиране, вместо да пускате аварийки пуснете мигач, за да се разбере къде възнамерявате да се паркирате![]()
Както и при отбиване в банкета, и безброй много други ситуации в които тийн шоферите обожават да позлзват шибаното копче с триъгълника
Кое няма, колега, ти телепортираш ли се кво ли, няма отклонение, ми явно некои карате релсови превозни средства.....Задължително е да си пуснете мигача...иначе аз тряя да вада кълбото и да гадая направо ли си надясно ли си..
Пример: Искам да се вкл на път с предимство, и те чакам ли чакам, а ти си надясно...ми много майки и т.н. забременяват, баби дедвоци и стринки

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
"Тийн шофьорът" се обосновава с членове от закона. Моля ви, колеги, да си имаме уважението.
Шофирането по път с предимство не било завиване... а волана не го ли местите докато си следвате главния път ?! Или воланът си седи напред, а колата си завива сама, че даже и без мигач.
Шофирането по път с предимство не било завиване... а волана не го ли местите докато си следвате главния път ?! Или воланът си седи напред, а колата си завива сама, че даже и без мигач.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Runnaway написа:а волана не го ли местите докато си следвате главния път ?! Или воланът си седи напред, а колата си завива сама, че даже и без мигач.
ми не го местят достатъчно, че да се върне лостчето за мигача, следователно не трябва да се пуска мигач



т'ва с мигачите си е до възпитание и определено тяхното използуване улеснява останалите участници в движението

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
vicho написа:Runnaway написа:а волана не го ли местите докато си следвате главния път ?! Или воланът си седи напред, а колата си завива сама, че даже и без мигач.
ми не го местят достатъчно, че да се върне лостчето за мигача, следователно не трябва да се пуска мигач![]()
![]()
![]()
т'ва с мигачите си е до възпитание и определено тяхното използуване улеснява останалите участници в движението
Вичо, сигурен съм, че е задължително, а не просто етикет. Маневра е избягване на дупка, престрояване, изпреварване, паркиране, завой, обратен завой.. всичко е маневра.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Надъханата девойка има за домашно да научи що е то "кръстовище" и как се употребява. 

The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Runnaway написа:Шофирането по път с предимство не било завиване... а волана не го ли местите докато си следвате главния път ?! Или воланът си седи напред, а колата си завива сама, че даже и без мигач.
По-нагоре го написах,пак ще го кажа...когато те видя да пускаш ляв-десен мигач по завоите на бул.България,тогава ще се съглася с безмисления ти аргумент

Не мога да си представя какво правите като видите знак стоп...
Спирате,гасите мотора,заравяте главата под волана и се пазите,щото не се знае кво има след знака...



Сондьора написа:Пример: Искам да се вкл на път с предимство, и те чакам ли чакам, а ти си надясно...ми много майки и т.н. забременяват, баби дедвоци и стринки
Ако пътят с предимство е надясно в кръстовището ще си чакаш,ако ще и котенца да забременеят...

Ако напуска въпросния без мигач,тогава грешката си е негова

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)





Раздел V.
Маневри
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.
Чл. 27. При наличие на остров или препятствие на платното за движение водачът на пътно превозно средство може да премине от неговата лява или дясна страна, освен в случаите, когато:
1. пътен знак указва страната, от която да се премине;
2. островът или препятствието са разположени в средата на пътното платно с двупосочно движение; в този случай водачът е длъжен да премине от неговата дясна страна.
Достатъчно ясно мисля е всичко написано


Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Не ми е ясно за какво спорите.
Пича който приближава кръстовището, въпреки че ще кара по път с предимство си дава мигача... Не вреди, а и е полезно за всички на пътя. (освен това си е задължително). Представете си че идва от другия път, където на теория пича прави обратен завой, еми аз патки ли паса да го знам тоя мушмул на къде кара. Ако е дал ляв мигач, ще ме чака, ако не е, аз го чакам и си правя маневрата.
Аман от сополи дето карат тежко и им е скъпа крушката за мигача.
По темата: пича си завива надясно, след това другия си прави обратния завой.
Пича който приближава кръстовището, въпреки че ще кара по път с предимство си дава мигача... Не вреди, а и е полезно за всички на пътя. (освен това си е задължително). Представете си че идва от другия път, където на теория пича прави обратен завой, еми аз патки ли паса да го знам тоя мушмул на къде кара. Ако е дал ляв мигач, ще ме чака, ако не е, аз го чакам и си правя маневрата.
Аман от сополи дето карат тежко и им е скъпа крушката за мигача.
По темата: пича си завива надясно, след това другия си прави обратния завой.
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
///MapTo написа::idea:![]()
Закон за движение по пътищата от 2010г.
![]()
![]()
Раздел V.
Маневри
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.
Чл. 27. При наличие на остров или препятствие на платното за движение водачът на пътно превозно средство може да премине от неговата лява или дясна страна, освен в случаите, когато:
1. пътен знак указва страната, от която да се премине;
2. островът или препятствието са разположени в средата на пътното платно с двупосочно движение; в този случай водачът е длъжен да премине от неговата дясна страна.
Достатъчно ясно мисля е всичко написанопри така създадената ситуация,в това кръстовище ти не навлизаш в друг път,продължаваш си по твоя - пътят с предимство...незнам какво повече да кажа
Така. Това, което си цитирал противоречи на това, което се опитваш да докажеш, а именно - че не трябва да се пуска мигач. Ето например ЧЛЕН 25, който дори и си оцветил. Ще си позволя да ОЦВЕТЯ и аз нещичко.
Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
В горепосочения член се споменава думата МАНЕВРА. Така ли е ?! Приемаме, че е така, защото думата МАНЕВРА е изписана в текста от въпросния член.
Преминаваме към Чл. 26:
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата.
Чакай малко. Тук защо пише, че водачът е длъжен да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал, ако извършва маневра ?!
Мартине, задавам ти следните въпроси (извинявам се, че се обръщам по-малко име без да се познаваме):
1. Ако си на мястото на СИВАТА кола в ситуацията, ти ще извършиш ли "отклонение встрани", докато караш по главния път (или пътя с предимство - все тая) ?
2. Ако отговорът на горния въпрос е "ДА" - т.е. ти ще извършиш отклонение в страни, следващият въпрос ще е - Длъжен ли си да подадеш ясен и достатъчен за възприемане сигнал ?
3. Ако отговорът е "ДА" - значи аз съм прав, а бул. България няма нищо общо. Моля, използвайте конкретната ситуация за тълкуване на закона.
Още нещичко, за което се сетих и звучи налудничаво.
Същото Т-образно кръстовище. Същата ситуация. Приемаме, че пак сме сивата кола и караме по Вардар.
Първа ситуация: Решаваме, че ще завиваме (т.е. ще продължим по пътя с предимство).. не даваме мигач. Минаваме. Кеф. Спестихме от крушки и нарушихме член 26 от ЗДП.
Втора ситуация: Решаваме, че ще продължим направо. Не даваме мигач, защото караме направо. Не извършваме маневра, значи не трябва да подаваме ясен и достатъчен за възприемане сигнал - т.е. караме си напред. Минаваме. Кеф. Тоя път нищо не сме нарушили.
Как така и в двете ситуации няма да подадем "ясен и достатъчен за възприемане сигнал" при условие, че треакторията на автомобила е съвсем различна ? Сега ми кажете, че трябва да дадем ЛЯВ мигач, за да продължим напред и директно си късам книжката и талона и талона на колата и големия талон на колата и т.н.
Как пък не разбрахте, че предимството и вида на кръстовището няма НИЩО общо с подаването на мигач. Мигач = маневра. Завой = маневра. => Завой = мигач. End of story.
- Blue&White
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: София
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Имаше го по-назад в темата ама аз пак да попитам, щот май "старите кучета непускащи аварийки" не отговориха
Щом като завиваш надясно по пътя с предимсто и не трябва мигач...кво става ако искаш да продължиш направо по пътя без предимство и какъв сигнал се подава? Перкаш си пак без мигач или може би се пускат дългите, за да се покаже ясно посоката на движение 
Едит: Колегата преди мен го е задал тоя въпрос, ама нищо, да си питам и аз. А и ми изниква още един въпрос, ако позволите. Тоз дето прави обратния също не напуска пътя с предимство и следва ли да подаде мигач или нема нужда понеже...как беше онова за "България" и подбалканската.


Едит: Колегата преди мен го е задал тоя въпрос, ама нищо, да си питам и аз. А и ми изниква още един въпрос, ако позволите. Тоз дето прави обратния също не напуска пътя с предимство и следва ли да подаде мигач или нема нужда понеже...как беше онова за "България" и подбалканската.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Runnaway написа:...
След като не ме познаваш лично,не се обръщай
Не,няма да извърша отклонение в страни !!!!!!!!!! - движа се по пътя с предимство,регламентиран с пътни знаци > не правя "отклонение в страни"!!!!
Сега аз ще ти кажа нещо директно,въпреки,че не те познавам...в по-голямата част от случаите,когато едно кръстовище е регламентирано по този начин,то е направено така,защото по този път (регламентирания с предимство минава автобус на градския транспорт)
Ето ти един конкретен пример без приеманици и представяници,мигачи,аварийни и халогенни светлини...
Намираш се в Ст.град идвайки от Симеоновско шосе в посока зимния дворец...стигаш кръстовището при флора,то е регламентирано по този начин...виждаш,че от лявата ти страна идва рейс,срещу теб има кола,която иска да пресече кръстовището и да продължи в посоката, от която ти идваш...той идва от път с предимство,но при положение,че го напуска е длъжен да изчака автобуса и останалите коли след него и след това ще премине кръстовището...ако ще и полицейска лампа да е пуснал!!!!...ако му стиска,ще пробва да мине пред автобуса...а тия голословни примери дето ми ги даваш изобщо не ме впечатляват...ако искаш пускай мигачи и по завоите в планината!!!
Дали ще пускам мигач или не от "тежкарство" или "келешлък" си е моя преценка,движа си се по път с предимство и ако искам прозорците ще си сваля и чалгата ще си усиля,да има и звуков сигнал освен светлинен!!!!
Ииии да, моя пример с бул.България е баш на място изречен,спрямо позицията,която отстояваш ти!!!
До колегата Blue&White.... незнам ти как си си взел книжката приятелю,но в закона има една точка
Чл.38 ал.2 , която гласи
(2) При завиване в обратна посока водачът пропуска насрещно движещите се пътни превозни средства.
Айде отиваите на опреснителни вече,време ви е!
На тъпия въпрос "ако искаме да продължим направо кво праим,двоен ляв мигач и т.н. ли пускаме" ще ви отговоря с много прост пример...
кръстовището е НЕ регулирано...изчаквате дясно стоящите ви коли и продължавате напред...нищо по-различно в дадената ситуация...дясно стоящия ви го чакате,тъй като ТОЙ е на пътя с предимство,а вие имате намерение да го пропуснете...пропускате го,пресичате кръстовището и почвате да се кръстите "йес,тоя път ми върза"
- Blue&White
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 3.05.2007
- Местоположение: София
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Колега ///Марто. Приятелю. Това как съм си взел книжката теб не трябва да те притеснява грам и ийзи с тия насоки за опреснителен, щот не е много ясно кой трябва да ходи. А относно твоя начин на минаване на такива кръстовища - слабо ме вълнува, стига да не се челосаме.
Накрая някой да вземе да пита главен инспектор Костов и той да нарисува някоя картинка, че ше се избиеме половината ако се срещнем на такова кръстовище
Накрая някой да вземе да пита главен инспектор Костов и той да нарисува някоя картинка, че ше се избиеме половината ако се срещнем на такова кръстовище

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Jordana