Кой е с предимство?
Модератор: Общи модератори
- sa_hellrot
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 207
- Регистриран на: 25.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е53
Re: Кой е с предимство?
Ако завива надясно по пътя с предимство си дава десен мигач и всички ще знаят...
Re: Кой е с предимство?
ТопГън стига вкарва изкривени тълкувания на закона заблуждавайки хората. Ти ще изкараш от 15 дерета вода та в седемнайсто кат си наумиш нещо. В закона още пише , че напускайки пътя с предимство ( както е на кръстовището ) се спазват правилата за нерегулирано кръстовище , но никъде не пише че продължавайки движението си направо трябва да подаваш сигнал за извършване на маневра завой. Подавайки сигнал ( мигач ) ти сигнализираш на другите участници накъде фактически ще продължиш движението си . По твойта логика и десен мигач да пуснеш все показваш , че напускаш пътя с предимство , ами ръгай направо аварийки ...най-сигурно . 

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Кой е с предимство?
Като казваш какво пише едва ли не точно в закона, дай да видим члена където пише, че не се пуска мигач точно в тази ситуация и как в това кръстовище пускаш мигач.
Спор да има. 
А за направо, че не се пускало, това е когато се движиш по пътя с предимство, тоест реално колата завива надясно на тая схема, но си на пътя с предимство и тогава не пускаш мигач.


А за направо, че не се пускало, това е когато се движиш по пътя с предимство, тоест реално колата завива надясно на тая схема, но си на пътя с предимство и тогава не пускаш мигач.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Кой е с предимство?
При дадената ситуация автомобил под номер едно не е длъжен да подаде светлинен сигнал (мигач). Ако го направи ще заблуди останалите участници и ще създаде предпоставка за ПТП.
- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 515
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Кой е с предимство?
Мигачите нямат нищо общо с предимството. Кола 1 завива надясно/ наляво - подава съответния мигач. Направо - без мигач.
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Re: Кой е с предимство?
Въпроса, който го интересува човека е за подаване на мигач в тази ситуация и затова го коментираме. Предимството не е споменато във въпроса и няма какво да го коментираме.
BukToP написа:Здравейте колеги, ще ви помоля за мнения по следните въпроси:
Имаме кръстовище:
Въпросът е: Трябва ли кола 1 да подаде ляв мигач? и ако трябва защо?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Кой е с предимство?
streetz написа:Мигачите нямат нищо общо с предимството. Кола 1 завива надясно/ наляво - подава съответния мигач. Направо - без мигач.
Хубаво го казваш надясно с мигач(по пътя с предимство)ама точно тогава десния мигач не е задължителен, понеже си минаваш по пътя с предимство. Тоест ако излизаш от пътя трябва да си с мигач. Ама бил направо, ама бил наляво, все тая. Направото ти е пътя с предимство.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Кой е с предимство?
Не си прав
ЗДвП
По смисъла на този закон:
"Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
Това че имаш допълнителна табела Т13 и пътя с предимство променя направлението си не те освобождава от факта, че извършваш маневра.
Маневри
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на
ЗДвП
По смисъла на този закон:
"Кръстовище" е място, където два или повече пътя се пресичат, разделят се или се събират на едно ниво.
Това че имаш допълнителна табела Т13 и пътя с предимство променя направлението си не те освобождава от факта, че извършваш маневра.
Маневри
Чл. 25. (1) (Доп. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да заобиколи пътно превозно средство, да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.
(2) При извършване на маневра, която е свързана с навлизане изцяло или частично в съседна пътна лента, водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се движат по нея. Когато такава маневра трябва едновременно да извършат две пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, с предимство е водачът на пътното превозно средство, което се намира в дясната пътна лента.
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на
Re: Кой е с предимство?
Мигач се подава винаги когато променяте посоката на движение , никъде в правилника не ви се дават право да си го спестите щото се движите по път с предимство. Ами по тоз път други участници в движението няма ли . И стига с тоз мигач кат напускате път с предимство , това е Х образно кръстовище и левия мигач ( в случая ) ще покаже че искате да завиете наляво ( както е по правилник ) , а не че напускате път който така или иначе в реална обстановка по нищо не си личи какъв е ( със или без ) . Кръстовище е това , не просто да извива пътя , затова и всяка промяна на посока на движение или смяна на платно се отразява с мигач . Епа дайте едни смешни 50 пари на инстриктор за час кормуване с предварително избран маршрут и си питайте на воля квото ви съмнява , бързо и качествено привобиване на знания . ПС: Смешни са парите сравнени с това което може да си причините на вас или друг при криво тълкуване на закон , който е създаден с единствената цел - ред и безпоснасност .
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Кой е с предимство?
Аз така или иначе писах, че в тази ситуация мигач няма да пусна като отивам направо за да не стана сакатлък
, но по правилник така или иначе мисля, че се пуска. Сега като се замисля имаше периоди в които минавах всеки ден по два-три пъти за един ден през едно към едно същото кръстовище винаги направо както е на тая схема с кола 1 и често е имало кола 2. Ами никога не съм пускал ляв мигач.
Обаче ще питам някой изпитващ като ми попадне скоро. 



In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Кой е с предимство?
Според мен не трябва да подава ляв мигач,защото продължава направо,ако подаде ляв мигач ще трябва да завие на ляво
карам спокойно
Re: Кой е с предимство?
Това е последното ми мнение в темата. Мигач в конкретната ситуация не е нужен по закон (защото не се завива). При завиване на дясно (по пътя с предимство), никой не е посочил закон, който изисква пускане на мигач (правилото не отменя закона, но закона е по-тежък от правилото). Закон за Т13 + мигач не съществува.
За неразбиращите - не съм виждал закон, който задължава водач, движещ се по "скоростен път" или в случая този описан със знак за предимство, да си пусне мигача. Ако има поправете ме. Нали целта е да се научим.
Освен пътепоказателите има и нещо друго - ориентирането в ситуацията. То не е описано от закони и правила. В конкретната ситуация (с кривото кръстовище) написах, че пускам мигач, за да информирам другите. Но това е на определени места, когато захода ми е по-показателен и се ВИЖДА, че нямам физическа възможност, да завия наляво (ако съм в позицията на кола 1).
"Ами по тоз път други участници в движението няма ли" - Има и се ръководят от знаците. Отговора ми е в горния абзац.
А за теорията и знаците - Ако се завива по пътя с предимство, не е нужен пътепоказател. Оказано е със знаци, че трябва да се изчака преди включването от второстепенен път. Въпрос на уважение е да се пусне мигач, ако се променя посоката.
Успех и безаварийно
За неразбиращите - не съм виждал закон, който задължава водач, движещ се по "скоростен път" или в случая този описан със знак за предимство, да си пусне мигача. Ако има поправете ме. Нали целта е да се научим.
Освен пътепоказателите има и нещо друго - ориентирането в ситуацията. То не е описано от закони и правила. В конкретната ситуация (с кривото кръстовище) написах, че пускам мигач, за да информирам другите. Но това е на определени места, когато захода ми е по-показателен и се ВИЖДА, че нямам физическа възможност, да завия наляво (ако съм в позицията на кола 1).
"Ами по тоз път други участници в движението няма ли" - Има и се ръководят от знаците. Отговора ми е в горния абзац.
А за теорията и знаците - Ако се завива по пътя с предимство, не е нужен пътепоказател. Оказано е със знаци, че трябва да се изчака преди включването от второстепенен път. Въпрос на уважение е да се пусне мигач, ако се променя посоката.
Успех и безаварийно

Re: Кой е с предимство?
Абе какво уважение бе колега . Закона е публикуван по-горе " Маневри , чл.26 " . .
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Кой е с предимство?
Сега разбирам защо доста хора не използват мигачите си......
Сега разбирам и защо е тоя хаос по улиците.....
Сега разбирам и защо е тоя хаос по улиците.....
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Кой е с предимство?
Lenco написа:Сега разбирам защо доста хора не използват мигачите си......
Защото не знаят как ли

Решението вече е дадено:
vladobate написа:ами ръгай направо аварийки ...най-сигурно .
Top Gun Maverick написа:Направото ти е пътя с предимство.

Това ако покажеш къде го пише (освен по форумите


I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани