(евентуален) завод на VAG в България
Модератор: Общи модератори
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Да, физика, химия и металургия..
Ма ние заводите ги бутнахме, че бяха нерентабилни и фалираха държавата, а продукцията им се купуваше единствено за да взимат качествените пали ти и да правят от тях скъпи мебели.
Ма поне банани има, закво ни е металургия?
Ма ние заводите ги бутнахме, че бяха нерентабилни и фалираха държавата, а продукцията им се купуваше единствено за да взимат качествените пали ти и да правят от тях скъпи мебели.
Ма поне банани има, закво ни е металургия?
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Голяма работа сме, единствено Софийският университет понякога е успявал да влезе в топ 1000 на годината и то на последните места.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Ако им напишат кой на колко години е ще е по интересно. Имаме топ учени. Без шега, само дето са на по 70-80 години вече. Ма ся за наука паре нема.
Хм,хм...
- anttonev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 142
- Регистриран на: 7.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M62B44
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Познавам ги лично тези от физическия факултет към СУ и са на около 50-55 някъде, а Витанов и Язаджиев може и да нямат 50 даже, та не е съвсем така...
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Когато по света е имало университети у нас са били с килийни училища, намери както да кажеш. То няма по-млади от известните в Европа от нашия най-стар.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Закостенели старчета ...казваше един излязъл от килийното училище и отишъл в университетите .. 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
За аутомотив ще трябват инженери, отговарящи за производствените процеси (процесни инженери и инженери по качество). Не знам дали има такива специалности в БГ университетите. Готови кадри има, но са много много малко такива кадри със сертификати (VDA, IATF) и опит и работят в малкото аутомотив заводи, където са се изградили като такива..
С други думи, това са хората с zero-defect mindset, PDCA нагласа, Kaizen култура, владеещи Core Tools и т.н. Предполагам има колеги, които разбират за какво говоря. А кадрите завършили в университет и кандидатстват на инженерна позиця, ако не са работили в аутомотив и ако бъдат приети на работа - ще започнат от ниска позиция.
Счетоводителите са еднакви на всякъде, за всички бизнеси и има колкото искаш.
Мениджъри (COE) в аутомотив липсват с многогодишен стаж (10+) в БГ липсват. Първоначално ще са чужденци на всички нива.
Проектанти, конструктори (т.е. дизайнери) няма да са необходими на този етап, защото инженерингът ще се прави дирекнто в развойните центрове на големия автомобилен производител.
T.e. ще се ползва евтината работна ръка на служители, в това число и инженерен персонал, засегнат в произвотсвения процес, както и евентуално в бъдеще и по-евтините доставчици в BG. това е целта на евентуален бизнес проект на VAG или друг голям производител.
С други думи, това са хората с zero-defect mindset, PDCA нагласа, Kaizen култура, владеещи Core Tools и т.н. Предполагам има колеги, които разбират за какво говоря. А кадрите завършили в университет и кандидатстват на инженерна позиця, ако не са работили в аутомотив и ако бъдат приети на работа - ще започнат от ниска позиция.
Счетоводителите са еднакви на всякъде, за всички бизнеси и има колкото искаш.
Мениджъри (COE) в аутомотив липсват с многогодишен стаж (10+) в БГ липсват. Първоначално ще са чужденци на всички нива.
Проектанти, конструктори (т.е. дизайнери) няма да са необходими на този етап, защото инженерингът ще се прави дирекнто в развойните центрове на големия автомобилен производител.
T.e. ще се ползва евтината работна ръка на служители, в това число и инженерен персонал, засегнат в произвотсвения процес, както и евентуално в бъдеще и по-евтините доставчици в BG. това е целта на евентуален бизнес проект на VAG или друг голям производител.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
SpeedyMan написа:Kaizen култура...
кайзен- го търси при тойота... европейците дълбаят във 6-сигма повече... но иначе като цяло съм съгласен със мнението ти.
нямаме интелектуален ресурс да сглобаваме нещо по- сложно от отделни прости агрегати... предполагам това може да се реши със импорт на ръководните кадри и обучение на българите, ама... въпроса опира до пари както винаги...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
В момента KAIZEN се използва в цял свят, в това число и американците, както и от VAG, но не му викат така.
Колкото до интелектуалния ресурс - изобщо не е така, кофтито е че ние разбираме от всичко, но пропускаме това, че не знаем тънкостите на бизнеса..
А агрегатите пристигат сглобени във всички асембли заводи на VAG. просто се правят на определени места и се пращат на Шкода, VW, Seat и т.н.
Колкото до интелектуалния ресурс - изобщо не е така, кофтито е че ние разбираме от всичко, но пропускаме това, че не знаем тънкостите на бизнеса..
А агрегатите пристигат сглобени във всички асембли заводи на VAG. просто се правят на определени места и се пращат на Шкода, VW, Seat и т.н.
Последна промяна SpeedyMan на 17 Яну 2021, 22:16, променена общо 1 път
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Тяхната цел е ясна. Ма сме толко не атрактивни, че и за без пари да работим пак не щат да идват тук. Даже 100% управленски състав да не е бг ще ги пропием до 6 месеца. Макс 1 година))))
Хм,хм...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Е турците са доста по-атрактивни. Там с години секторът е не просто жив, а е развит и се развива до ниво да се правят цели автомобили на много компании, агрегати, уплътнения, рами за лекотоварите, купета за леките и т.н.
Без VW, така че е логично да са там.
Без VW, така че е логично да са там.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Така е, но не виждам да се прави нещо, че и ние да станем атрактивни.
Май сме само 2 страни от бившия соц. лагер без автомобилен завод. А не е кат хептен да сме нямали такава индустрия.
Май сме само 2 страни от бившия соц. лагер без автомобилен завод. А не е кат хептен да сме нямали такава индустрия.
Хм,хм...
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: (евентуален) завод на VAG в България
Ако VW направят завод, ще станем атрактивни.
То и в момента доста електронни модули и други части се правят вече в България. Всяка втора кола в магазина има поне едно нещо правено в БГ.
То и в момента доста електронни модули и други части се правят вече в България. Всяка втора кола в магазина има поне едно нещо правено в БГ.
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Southside