.
Модератор: Общи модератори
- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Сондьора написа:vld написа:Сондьора написа:На главни и второстепенни са категория част от пътната мрежа, няма нищо общо с път с предимство. Може да е второстепенен път, но да е път с предимство.
Това е така, НО за нерегулирано кръстовище важи правилото на десно стоящия, а на регулирано кръстовище важат указателните табели които указват кой е с предимство.
Двете са ралични и несъпоставими неща.
Имах в предвид, че така, както си го нарисувал е все едно съм извън градско по главен път...Другото е да съм се едно на булевард....и пресича, некви кв. улички.
Ето ти табелката:
Тук тряя да си даваш мигача. Задължително, по закон де.

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Runnaway написа:Vld, отговорът на твоята ситуация е супер прост. Още снощи отбелязах, че знаците, предимството и броя на улиците, пресичащи се в кръстовището, нямат НИКАКВО значение. Нула. Не подаваш сигнал за маневра - значи си в нарушение.
Скъсай си книжката,моля те

Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
ако кръстовището е от такъв тип НЯМА нужда от мигач

ако е от такъв тип ИМА нужда

Ако някои не може да види очевадната разлика между 2те кръстовища ще му я обясня подробно...
ПП: Кръстовището което е показано на снимката от първата страница доколкото мога да видя е от 2рия тип следовално мигач се дава.
ако е от такъв тип ИМА нужда

Ако някои не може да види очевадната разлика между 2те кръстовища ще му я обясня подробно...
ПП: Кръстовището което е показано на снимката от първата страница доколкото мога да видя е от 2рия тип следовално мигач се дава.
- M2PR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: над града..
- Пол: Жена
- Кара: звездомобил
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
JIKI_RACER написа:M2PR написа:Runnaway написа:Vld, отговорът на твоята ситуация е супер прост. Още снощи отбелязах, че знаците, предимството и броя на улиците, пресичащи се в кръстовището, нямат НИКАКВО значение. Нула. Не подаваш сигнал за маневра - значи си в нарушение.
Да, браво, точно така..! Айде само ми отговори на 1 въпорс - Ако идваш "отдолу" примерно, и искаш да продължиш по главния път, и не щеш ли изведнъж пуснеш десен мигач, какво аджеба ще реши този зад теб, ммммм?????![]()
(въпроса се отнася по повод картинката на vld)
Той да си мисли квото иска , ти ще направиш квоото трябва!
АКо ще завиваш надясно ще намалиш и респетивнои той ще намали или ще бие ляв мигач и с мръсна газ в момента който те изпреварва и ще те напсува с думите :
"Дееб... майка ти селска , ае завивай си за село"
С две думи : Ти си пред него и те боли фара той кво ще си мисли (брех брех ква е30 може би) ! Длъжен е да пази дистанция , а именно да реагира адекватно на подадения от теб сигнал в дадената ситуация!
Послено маслото кво беше, че забра'их

По темата - ако сме на път, какъвто е нарисувал vld, Георги кара пред мен (идваме от долната част); да речем че караме с една по-висока скорост...и изведнъж той пусне десен мигач, какво се случва?
- Ами както и 99% от вас (убедена съм!) ще намаля. Защо? Защото с пускането на мигача той показва че ще завие надясно, ама логично, ще реша, че ще завива към пътя, който не е с предимство. Или да си нося боб, а? Да размятам там за части от секундата. Или да се моля, като съм набила спирачки, някой да не ме нацепи отзад, щото индивида отпред е решил да пуска мигачи за щяло и не щяло? Я малко умисъл да вкарат някои хора...
АПНИ, БАБА, 'АПНИ
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Маслото е ПРиста !
Николова , не ти увира главата като манастирски боб и това е
. Земи да караш мотокар , и без тва си с рогите напред 
Николова , не ти увира главата като манастирски боб и това е



М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Всички,дето ше пускате мигачи да ви питам аналогичен въпрос
Движите се по панорамния път Бояна-Драгалевци-Симеоново...подминавате площада на заведението Чичовци и се пускате надолу по паветата...пътя с предимство на следващото кръстовище е този за околовръстното...въпросното е петолъчка...и там ли ще пуснете мигач???
Ако отговорът е "ДА" викнете ме като минавате от там да се посмея на ситуацията която създавате

П.П. ето схема на кръстовището

Движите се по панорамния път Бояна-Драгалевци-Симеоново...подминавате площада на заведението Чичовци и се пускате надолу по паветата...пътя с предимство на следващото кръстовище е този за околовръстното...въпросното е петолъчка...и там ли ще пуснете мигач???
Ако отговорът е "ДА" викнете ме като минавате от там да се посмея на ситуацията която създавате


П.П. ето схема на кръстовището
Последна промяна ///MapTo на 08 Окт 2010, 12:15, променена общо 1 път
- M2PR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1932
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: над града..
- Пол: Жена
- Кара: звездомобил
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
JIKI_RACER написа:Маслото е ПРиста !
Николова , не ти увира главата като манастирски боб и това е. Земи да караш мотокар , и без тва си с рогите напред
Не бе, сериозно те питам. Ако това ти го направи пред теб, каква "маневра" ще решиш, че ще предприеме този господин??? Ще слезеш да му стиснеш ръката, за дето е пуснал мигач и те е "заблудил за действията си" или ще го препсуваш както пише в дебелите стари книги???
пп. По-добре да не ти увира главата като манастирски боб! отколктото да си тъп като манастирска джапанка!




АПНИ, БАБА, 'АПНИ
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Вие тотално изперкахте.
Между другото вчера минавах по кръстовището, за което се отвори темата. На влизане в него по главното има такава хлътнала шахта, че и да сте дали мигач, задължително ще скършите волана и мигачът ще се самоизключи.

Между другото вчера минавах по кръстовището, за което се отвори темата. На влизане в него по главното има такава хлътнала шахта, че и да сте дали мигач, задължително ще скършите волана и мигачът ще се самоизключи.


- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
///MapTo написа:Runnaway написа:Vld, отговорът на твоята ситуация е супер прост. Още снощи отбелязах, че знаците, предимството и броя на улиците, пресичащи се в кръстовището, нямат НИКАКВО значение. Нула. Не подаваш сигнал за маневра - значи си в нарушение.
Скъсай си книжката,моля те
Явно ще се наложи да обяснявам как се пишат закони. Ще разглеждаме конкретно как е написан Законът за движение по пътищата.
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
Отразена деноминацията от 05.07.1999 г.
Обн. ДВ. бр. 20 от 5 Март 1999 г., изм. ДВ. бр. 93 от 24 Ноември 2009 г.
Глава първа - Общи положения
В тази глава се обяснява защо е написан този закон, към кого е насочен и наказанията, които са предвидени при неговото неспазване.
В член 2 пише, че всеки има право да се движи по пътищата, отворени за обществено ползване, като спазва установените правила за движение. (Неспазването им е нарушаване на закона - т.е. наказуемо е.)
Глава втора - Правила за движение по пътищата (Ето ги и самите правила.)
Раздел 1 - Общи правила
Общо описание на правилата и задълженията на участниците в движението.
Раздел 2 - Сигнали за регулиране на движението от упълномощените длъжностни лица. Пътни светофари. Пътни знаци. Пътна маркировка.
Т.е. този раздел разглежда законовата обосновка на предимството по пътищата и по-конкретно начинът, по който се извършва контрола - чрез регулировчици, светофари, знаци и маркировка.
Раздел 3 - Разположение на нерелсовите ППС върху пътя
Тук се оказва точното местоположение на ППС върху платното за движение.
Раздел 4 - Скорост
Тук изобщо не ни интересува какво пише. С няколко думи е описано как трябва водачите да определят скоростта си на движение.
Раздел 5 - Маневри
В този раздел се говори за управлението на ППС. След като вече законът е определил кой ръководи движещите се по пътищата ППС, след това - тяхното разположение на пътното платно и тяхната скорост, тук законът започва да обяснява как трябва да се управлява ППС. Така още първият член дефинира думата маневра:
"Чл. 25. (1) Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и
да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства
или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение,
в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за
навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да
се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат
след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се
съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение."
Това е член, който е насочен към безопасността на пътуващите, пешеходците и на движимото имущество на физически и юридически лица - демек ППС.
Алинея 2 не ни интересува, за това няма да я тълкуваме.
Член 26. Тук вече са посочени задълженията на водача на ППС.
Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с
отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен
за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на
превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни
пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните
пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на
маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът,
подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на
маневрата.
Четейки този член разбираме, че като водачи на ППС трябва задължително (т.е. Законът ни задължава) да подадем сигнал при извършване на каквато и да е маневра. (Маневрата е дефинирана както тук, така и в предния член 25 от ЗДП.) След което ни е обяснено какво представлява сигналът и колко дълго трябва да бъде използван.
Член 27 не ни интересува, тъй като става дума за препятствие или остров, намиращо се на платното за движение.
До тук научихме следното: Кой ръководи движещите се по пътищата ППС. Какво трябва да бъде разположение на ППС върху пътното платно. Каква трябва да бъде скоростта на ППС. И последно - как трябва да се управлява ППС.
Раздел 6 - Сигнали, подавани от участниците в движението
Тук в Чл. 28 - 34 са разгледани различните сигнали, които трябва да подаваме.
Чл. 28. (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за
намерението си да извърши маневра водачът на пътно превозно средство подава
следните сигнали:
1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за
завиване наляво или за отклонение наляво;
2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява
ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение
надясно.
Т.е. при отклонение в страни (завиване) трябва да подаден пътепоказател отговарящ на съответната посока.
Чл. 31. За предупреждаване на участниците в движението за опасност
водачът може да подава авариен сигнал чрез едновременно включване на всички
пътепоказатели.
Тук законът ни позволява да използваме аварийните светлини за предупреждение на участниците в движението за опасност. Няма да разглеждаме този член, просто го споменаваме.
Раздел 7 - Завиване надясно или наляво
В този раздел законът ни обяснява каква е процедурата по завиване и как трябва да бъде извършено това завиване. Вече знаем, че при завиване трябва да предупредим участниците със съответния пътепоказател преди започване на завиване, а сега вече знаем и как коректно да извършим тази маневра.
Добре. До тук знаем следното - Кой ръководи движещите се по пътищата ППС. Какво трябва да бъде разположение на ППС върху пътното платно. Каква трябва да бъде скоростта на ППС. Как трябва да се управлява ППС. Как се подава сигнал и в какви случаи. Как се извършва завои наляво или надясно.
Раздел 8 - Завиване в обратна посока. Движение назад.
Този раздел ни обяснява каква е процедурата по завиване в обратна посока и при движение назад на ППС.
Раздел 9 - Изпреварване
Не е нужно да го коментираме.
До тук знаем следното - Кой ръководи движещите се по пътищата ППС. Какво трябва да бъде разположение на ППС върху пътното платно. Каква трябва да бъде скоростта на ППС. Как трябва да се управлява ППС. Как се подава сигнал и в какви случаи. Как се извършва завои наляво или надясно. Как се извършва завиване в обратна посока. Как се движи ППС назад. Как се извършва изпреварване.
Раздел 10 - Разминаване
Няма да се спираме на него.
Научихме как трябва да се разминаваме с другите ППС.
Раздел 11 - Преминаване през кръстовище
До тук вече знаем всички онези неща, които съм написал няколко реда по-нагоре. И ги прилагаме преди да сме стигнали до кръстовището, но да продължим.
Чл. 47. Водач на пътно превозно средство, приближаващо се към кръстовище,
трябва да се движи с такава скорост, че при необходимост да може да спре и да
пропусне участниците в движението, които имат предимство.
Ето пак - безопасност.
Чл. 48. На кръстовище на равнозначни пътища водачът на пътно превозно
средство е длъжен да пропусне пътните превозни средства, които се намират или
приближават от дясната му страна, а водачът на нерелсово пътно превозно средство
е длъжен да пропусне релсовите пътни превозни средства независимо от
местоположението и посоката им на движение.
Тук вече става дума за задълженията и път без предимство. Т.е. този член посочва каква е процедурата за преминаване през кръстовището, ако отсъстват членовете от закона, посочени в Раздел 2 като определящи. Т.е. до тук никъде в закона не е споменато, че може да възникне ситуация, в която ППС са с еднакви права и сега се внася обяснение.
Продължаваме към член 50:
Чл. 50. (1) На кръстовище, на което единият от пътищата е сигнализиран като
път с предимство, водачите на пътни превозни средства от другите пътища са
длъжни да пропуснат пътните превозни средства, които се движат по пътя с
предимство.
(2) Когато на кръстовище е указано, че пътят с предимство променя
направлението си, водачите, които се намират на този път, се ръководят помежду си
от правилата на чл. 48. От същите правила се ръководят помежду си и водачите на
превозните средства, които не се намират на пътя с предимство.
Тук са описани задълженията на водачите на ППС при навлизане в кръстовище, което е сигнализирано - т.е. членовете от Раздел 2 са налични. Алинея 2 прави препратка към чл. 48, който вече споменахме - в него ППС са равнопоставени и е определено законовото правило за преминаване - с предимство е водачът на ППС, което се намира от дясната страна.
Преди да научим и нещо ново относно нашите задължения ще опишем наученото до тук:
Кой ръководи движещите се по пътищата ППС. Какво трябва да бъде разположение на ППС върху пътното платно. Каква трябва да бъде скоростта на ППС. Как трябва да се управлява ППС. Как се подава сигнал и в какви случаи. Как се извършва завои наляво или надясно. Как се извършва завиване в обратна посока. Как се движи ППС назад. Как се извършва изпреварване. Научихме как трябва да се разминаваме с другите ППС. И последно се научихме как да преминаваме през кръстовище. (Т.е. при отсъствието на горните раздели нямаше да сме наясно как трябва да преминем през кръстовището. )
От тук нататък законът ни задължава как да преминаваме през ЖП прелез, как да се движим по Автомагистрала и т.н.
Членовете от Закона, посочени по-нататък, не ни интересуват. Всички, с изключение на два:
Чл. 185. За нарушение на този закон и на издадените въз основа на него
нормативни актове, за което не е предвидено друго наказание, виновните се наказват
с глоба до 20 лв.
Чл. 186. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр.
85 от 2004 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 105 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр.
51 от 2007 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 69 от 2008 г.) При маловажни случаи на нарушения,
които са установени в момента на извършването им, на мястото на нарушението
може да бъде наложена глоба с фиш в размер до 50 лв.
Допълнителни разпоредби
§ 6. По смисъла на този закон:
32. "Маловажно" е нарушението, което, макар и с незначителни отклонения от
нормативно предписаното поведение на участника в движението, при друга пътна
обстановка би могло да доведе до настъпване на пътнотранспортно произшествие.
Неподаването на сигнал при извършване на маневра е предпоставка за възникване на ПТП.
Така. Разтълкувахме закона. Установихме, че той е написан като учебник - води ни от 1+1=2, през 2х2=4 до 1+1х2=3 и (1+1)х2=4.. Тълкувайки нашите задължения разбрахме, че не можем да прескочим събирането и изваждането, за да стигнем до умножението.
Т.е. с най-просто думи:
Преди да сме се качили в автомобила разбрахме кой трябва да ни подава информация за предимството.
С каква скорост трябва да се движим.
След това как да управляваме ППС.
После как да сигнализираме при управлението му.
След това как да извършваме завои.
След това как да се разминаваме с други ППС.
И накрая след като приложихме всичко горепосочено - научихме как да преминаваме през кръстовища.
Не мога да съм по-ясен и конкретен от това.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Кажи ми нарочно ли се правиш на глупав или найстина не схващаш материята...???
Отговори ми на въпроса относно кръстовището в драгалевци,където съм дал и "легенда"
За да продължиш по пътя с предимство ще дадеш един път ляв мигач,а ако искаш да завиеш в улицата в ляво,която е извън пътя с предимство???Допълнителен мигач с по-мощна крушка ли си монтирал,или трудно се пада по гръб???
Отговори ми на въпроса относно кръстовището в драгалевци,където съм дал и "легенда"
За да продължиш по пътя с предимство ще дадеш един път ляв мигач,а ако искаш да завиеш в улицата в ляво,която е извън пътя с предимство???Допълнителен мигач с по-мощна крушка ли си монтирал,или трудно се пада по гръб???

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
///MapTo написа:Кажи ми нарочно ли се правиш на глупав или найстина не схващаш материята...???
Отговори ми на въпроса относно кръстовището в драгалевци,където съм дал и "легенда"
За да продължиш по пътя с предимство ще дадеш един път ляв мигач,а ако искаш да завиеш в улицата в ляво,която е извън пътя с предимство???Допълнителен мигач с по-мощна крушка ли си монтирал,или трудно се пада по гръб???
Цитирайки целия закон исках да кажа само, че мигачът е задължителен, ако променяш посоката си на движение. Аз няма да споря с теб, защото просто няма смисъл.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Ама аз не я променям,бе чуяк
промяна е когато излизаш от главния път..извънградско като видиш знак
намиращ се в завой пак ли ще пуснеш мигач???
Ситуацията е аналогична


промяна е когато излизаш от главния път..извънградско като видиш знак

намиращ се в завой пак ли ще пуснеш мигач???

Ситуацията е аналогична

- Runnaway
-
Е46нтусиаст
-
- Мнения: 1800
- Регистриран на: 2.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M3 E46
- Мечтае да кара: M3 E46
- Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
///MapTo написа:Ама аз не я променям,бе чуяк![]()
![]()
промяна е когато излизаш от главния път..извънградско като видиш знак
намиращ се в завой пак ли ще пуснеш мигач???![]()
Ситуацията е аналогична
Не е аналогична. Имаш КРЪСТОВИЩЕ. Дори и да се движиш по пътя с предимство - ти пак променяш посоката си на движение, след като можеш да продължиш направо. Променянето на посоката е маневра. Маневрата трябва да бъде съпътствана със съответния сигнал. Точка.
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Последен пост от мен в тая тема
знака,който ти показах знаеш ли какво значи???
А26 „Кръстовище с път без предимство"
поставен в завой,ситуацията е не аналогична ми направо същатата
ако искаш неон пускай като минаваш през такова
според закона,според мен и една торба хора ти правиш грешка с пускането на мигач и объркваш останалите участници в движението
. по въпроса
разбирам да имаше някакъв резон да си прав,но ти найстина си инат и не признаваш грешка

знака,който ти показах знаеш ли какво значи???
А26 „Кръстовище с път без предимство"
поставен в завой,ситуацията е не аналогична ми направо същатата



ако искаш неон пускай като минаваш през такова

според закона,според мен и една торба хора ти правиш грешка с пускането на мигач и объркваш останалите участници в движението

. по въпроса
разбирам да имаше някакъв резон да си прав,но ти найстина си инат и не признаваш грешка

- streetz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 15.03.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46, G20
- Мечтае да кара: RS Cosworth
- Детайли за колата: M54B22
B48B20
Re: Интересна ситуация (кой е с предимство)
Така, след консултация с един добър инструктор (по стечение на обстоятелствата - баща ми) стигнах до следните изводи :
1) По основната тема - изглежда, че Шкодата наистина преминава първа, тъй като и двете коли остават на пътя с предимство. Т.е. в този случай не важи правилото за дясностоящия (то определя само реда, когато се напуска пътя с предимство). Тук съм в грешка, признавам си .. даже си смених и отговора в анкетата
2) За мигачите обаче не - там наистина е много, много спорно. Никъде в закона и правилника не е обяснено какво се прави в такъв случай с пътепоказателите. Затова и изпитващите в ДАИ, с които е работил баща ми досега, са имали уговорка помежду си да приемат завиването и с мигач, и без мигач за правилно и не са давали наказателни точки в такива случаи. Идеята била, че пътят с предимство се разглеждал все едно не завива ами си е прав. Само дето не ми е ясно като се разглежда като прав как тогава ще укажа кога продължавам направо (щото тогава направото излиза че е малко наляво, а лявото става още по-ляво). А и в случая излиза, че като завивам надясно на кръстовище явно не извършвам маневра, а аз правя точно това - маневра завой надясно.
Абе поредният недоправен закон в България, така че май май всички сме прави. Аз лично винаги подавам мигача - да са знай накъде отивам
И ако видя някой да не даде мигач - горко на майка му (ако има чалъм и го подгонвам, ама тва само като не съм на кеф) 
1) По основната тема - изглежда, че Шкодата наистина преминава първа, тъй като и двете коли остават на пътя с предимство. Т.е. в този случай не важи правилото за дясностоящия (то определя само реда, когато се напуска пътя с предимство). Тук съм в грешка, признавам си .. даже си смених и отговора в анкетата

2) За мигачите обаче не - там наистина е много, много спорно. Никъде в закона и правилника не е обяснено какво се прави в такъв случай с пътепоказателите. Затова и изпитващите в ДАИ, с които е работил баща ми досега, са имали уговорка помежду си да приемат завиването и с мигач, и без мигач за правилно и не са давали наказателни точки в такива случаи. Идеята била, че пътят с предимство се разглеждал все едно не завива ами си е прав. Само дето не ми е ясно като се разглежда като прав как тогава ще укажа кога продължавам направо (щото тогава направото излиза че е малко наляво, а лявото става още по-ляво). А и в случая излиза, че като завивам надясно на кръстовище явно не извършвам маневра, а аз правя точно това - маневра завой надясно.
Абе поредният недоправен закон в България, така че май май всички сме прави. Аз лично винаги подавам мигача - да са знай накъде отивам


The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Kroki