Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?
Точно обратното - не трябва да има детонации с високооктанов бензин



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
F3P написа:Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?
Я сега питай гугъл каква е ролята на тоя "октан" и какъв е смисъла от него... Жокер- НЯМАШ грижа да сипеш по-висок октан от предписаният, ама ако сипеш А-76 ще имаш грижи...
Не е точно така с високият октан,един двигател/електонен блок е програмиран точно за определен октан +- няколко октана,време на запалване,горене и още хиляда неща,понякога при сипване на много висок октан бензин може дори да се наблюдава отрицателен ефект като детонационно горене или не достатъчно изгаряне...
Така че ,каквото е казал производителя-такова се слага ,чак след като някой му направи някакъв "чеп" и ако може да изчисли ъгъл на запалване и тогава да даде становище...
Но мисля че 100 октана не са чак такава разлика за един автомобил,вече над 100 се явяват неприатни и негативни последици,по-ниският октан пък си е супер непрепоръчителен
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Нали има детонационен датчик и ЕКУто се адаптира към горивото в определени граници разбира се.Като няма детонации ще увеличи малко ъгъла и толкова - никакъв проблем няма с по висок октан бензин.
Въпреки че съвременните бензини са без тетраетил и детонационната устойчивост се получава с различни проценти на съотношение на дериватите като калоричност всички бензини са еднакви. Поне на теория
Въпреки че съвременните бензини са без тетраетил и детонационната устойчивост се получава с различни проценти на съотношение на дериватите като калоричност всички бензини са еднакви. Поне на теория

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Някога пък бях чел аз от форума, статия към adac май беше, където споменавахa, че коли направени за 95 (по-старите), със 100 октана не им се отразява много добре. Икономия нямаше от към пари, ако някой търси това, както и май бяха изкарали, че и от към вървене няма разлика 


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Нали не мислите, че българският стотак е стотак 
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Нз, на мен Шел Нитро 100 много ми харесва напоследък. Самозаблуждение ли е нз.. единствения друг бензин който ми харесва е Газпром 95, но нитрото е по-добро според мен. Всички други са ми някакси съмнителни и като пълня коли с тях дават по-голям разход и мотора звучи различно и дърпа по-малко - три автомобила, нито един от които не е БМВ за последните 3 седмици.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
F3P написа:Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...
Не върви така, защото бензините се правят по БДС, а БДС примерно на Германия е друг и от тук идва леката разлика.

- thewhitestig
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 107
- Регистриран на: 9.08.2009
- Местоположение: Sofia, Drujba 1
- Пол: Мъж
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Нямам големи практически наблюдения върху дизеловите автомобили. Върл бензинджия съм само заради това което съм чел на теория относно недостатъците на дизела. Не ми харесва звука на дизела, особенно в 3 часа през нощта като съседа запали джипа и на idle се чува до 9-тия етаж, и като му даде газ по правата пред блока буди целия квартал. Мога само да ви разкажа една историйка. Мой приятел преди 2 години Golf 4 1.9 TDI 131 коня набор 04. Състоянието на колата беше повече от отлично, затова и цената на която я взе беше толкова солена - над 7к, което дори за тогава си бяха страшно много пари за Golf 4. Всичко ок, но на третия месец колата го остави посред нощите в студентски град. Турбината била гръмнала. Нашия се прибрал с такси а колата преспала там една вечер.
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:F3P написа:Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...
Не върви така, защото бензините се правят по БДС, а БДС примерно на Германия е друг и от тук идва леката разлика.
Какво БДС тва да не е варене на ракия та да е по БДС.
Има си европейски стандарт за качество на горивата спецификация EN228 примерно извадка ..
5 | Безоловен бензин RON=95 минимум (сяра <50 ppm) | 0,0 % |
6 | Безоловен бензин RON=95 минимум (сяра <10 ppm) | 64,4 % |
7 | Безоловен бензин 95=<RON<98 | 0,0 % |
8 | Безоловен бензин 95=<RON<98 (сяра под 50 ppm) | 0,0 % |
9 | Безоловен бензин 95=<RON<98 (сяра под 10 ppm) | 28,3 % |
10 | Безоловен бензин RON>=98 | 0,0 % |
11 | Безоловен бензин RON>=98 (сяра <50 ppm) | 0,0 % |
12 | Безоловен бензин RON>=98 (сяра <10 ppm) | 5,8 % |
А това дето се коментира - октаново число е само част от всички параметри на горивото които се следят.Метода за определяне дтонационната устойчивост на горивата за европа се е наложил по RON -Research Octane Number
Само по-скъпите бензини (по 99-100 октана) и дизели (премиум, супер и др.) на Шел, ОМВ и др. са вносни и са с по-високо качество.
Това е за разликата при 100 октана
Последна промяна Jordana на 30 Юли 2013, 21:03, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:....
Лека разлика- ок, нека да е от стандарта. Ама НЕ Е лека тая разлика бе мама му стара- аз помня какво е А86 все пак, че и 76 знам какво е

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Б70 е най калпавия бензин - всъщност той не е бензин а няква течност дето само БТР от средата на ХХ век може да я гори 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Jordana написа:Б70 е най калпавия бензин - всъщност той не е бензин а няква течност дето само БТР от средата на ХХ век може да я гори
Това е супер бензин бе- толкова се крадеше и разреждаше тоя ГСМ в поделението, че на моменти и БТР-а не щеше да запали с тая течност дето му зареждат, а уж е всегоривен

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани