Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Демирев » 29 Юли 2013, 21:07

Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Nickelback » 29 Юли 2013, 21:12

Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?


Точно обратното - не трябва да има детонации с високооктанов бензин :roll: Едно време ис-ката (М44) все със 100 си я карах (основно ОМВ) и даже повече и понасяше :ok: А "спецове" казваха, че ще ми изгори гарнитурата :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 29 Юли 2013, 21:14

Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?


:dummy: Я сега питай гугъл каква е ролята на тоя "октан" и какъв е смисъла от него... Жокер- НЯМАШ грижа да сипеш по-висок октан от предписаният, ама ако сипеш А-76 ще имаш грижи...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Е.Димитров » 30 Юли 2013, 9:32

F3P написа:
Демирев написа:Да ви питам как се отразяват 100 октана Кинитрон на Еко на 4 цл. по предписание от Мюнхен за 95 октана?
Може ли да има неприятни и неадекватни детонации?


:dummy: Я сега питай гугъл каква е ролята на тоя "октан" и какъв е смисъла от него... Жокер- НЯМАШ грижа да сипеш по-висок октан от предписаният, ама ако сипеш А-76 ще имаш грижи...

Не е точно така с високият октан,един двигател/електонен блок е програмиран точно за определен октан +- няколко октана,време на запалване,горене и още хиляда неща,понякога при сипване на много висок октан бензин може дори да се наблюдава отрицателен ефект като детонационно горене или не достатъчно изгаряне...
Така че ,каквото е казал производителя-такова се слага ,чак след като някой му направи някакъв "чеп" и ако може да изчисли ъгъл на запалване и тогава да даде становище...
Но мисля че 100 октана не са чак такава разлика за един автомобил,вече над 100 се явяват неприатни и негативни последици,по-ниският октан пък си е супер непрепоръчителен

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 30 Юли 2013, 9:49

Нали има детонационен датчик и ЕКУто се адаптира към горивото в определени граници разбира се.Като няма детонации ще увеличи малко ъгъла и толкова - никакъв проблем няма с по висок октан бензин.
Въпреки че съвременните бензини са без тетраетил и детонационната устойчивост се получава с различни проценти на съотношение на дериватите като калоричност всички бензини са еднакви. Поне на теория :)
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 746
Регистриран на: 7.01.2007
Пол: Мъж
Кара: X7 G07 LCI 40i

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Rainbow » 30 Юли 2013, 10:38

Някога пък бях чел аз от форума, статия към adac май беше, където споменавахa, че коли направени за 95 (по-старите), със 100 октана не им се отразява много добре. Икономия нямаше от към пари, ако някой търси това, както и май бяха изкарали, че и от към вървене няма разлика :mhihi:
Изображение
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Nickelback » 30 Юли 2013, 12:04

Нали не мислите, че българският стотак е стотак :paranoid:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1670
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от host » 30 Юли 2013, 12:08

Нз, на мен Шел Нитро 100 много ми харесва напоследък. Самозаблуждение ли е нз.. единствения друг бензин който ми харесва е Газпром 95, но нитрото е по-добро според мен. Всички други са ми някакси съмнителни и като пълня коли с тях дават по-голям разход и мотора звучи различно и дърпа по-малко - три автомобила, нито един от които не е БМВ за последните 3 седмици.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 30 Юли 2013, 18:55

Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак :paranoid:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от KUM4o » 30 Юли 2013, 20:41

F3P написа:
Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак :paranoid:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...

Не върви така, защото бензините се правят по БДС, а БДС примерно на Германия е друг и от тук идва леката разлика.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: Sofia, Drujba 1
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от thewhitestig » 30 Юли 2013, 20:49

Нямам големи практически наблюдения върху дизеловите автомобили. Върл бензинджия съм само заради това което съм чел на теория относно недостатъците на дизела. Не ми харесва звука на дизела, особенно в 3 часа през нощта като съседа запали джипа и на idle се чува до 9-тия етаж, и като му даде газ по правата пред блока буди целия квартал. Мога само да ви разкажа една историйка. Мой приятел преди 2 години Golf 4 1.9 TDI 131 коня набор 04. Състоянието на колата беше повече от отлично, затова и цената на която я взе беше толкова солена - над 7к, което дори за тогава си бяха страшно много пари за Golf 4. Всичко ок, но на третия месец колата го остави посред нощите в студентски град. Турбината била гръмнала. Нашия се прибрал с такси а колата преспала там една вечер.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 30 Юли 2013, 20:54

KUM4o написа:
F3P написа:
Nickelback написа:Нали не мислите, че българският стотак е стотак :paranoid:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


Аз си мисля, че тоя БГ стотак си е максимум 96, а онова дето сипваме за 95 я има 91, я не... Като се прибирам от чужбина обикновено имам бензин в колата за още 2-300км.- свърши ли вносният А95 при следващо зареждане колата осезаемо НЕ върви по същият начин...

Не върви така, защото бензините се правят по БДС, а БДС примерно на Германия е друг и от тук идва леката разлика.

Какво БДС тва да не е варене на ракия та да е по БДС.
Има си европейски стандарт за качество на горивата спецификация EN228 примерно извадка ..
5 | Безоловен бензин RON=95 минимум (сяра <50 ppm) | 0,0 % |

6 | Безоловен бензин RON=95 минимум (сяра <10 ppm) | 64,4 % |

7 | Безоловен бензин 95=<RON<98 | 0,0 % |

8 | Безоловен бензин 95=<RON<98 (сяра под 50 ppm) | 0,0 % |

9 | Безоловен бензин 95=<RON<98 (сяра под 10 ppm) | 28,3 % |

10 | Безоловен бензин RON>=98 | 0,0 % |

11 | Безоловен бензин RON>=98 (сяра <50 ppm) | 0,0 % |

12 | Безоловен бензин RON>=98 (сяра <10 ppm) | 5,8 % |
А това дето се коментира - октаново число е само част от всички параметри на горивото които се следят.Метода за определяне дтонационната устойчивост на горивата за европа се е наложил по RON -Research Octane Number
Само по-скъпите бензини (по 99-100 октана) и дизели (премиум, супер и др.) на Шел, ОМВ и др. са вносни и са с по-високо качество.

Това е за разликата при 100 октана
Последна промяна Jordana на 30 Юли 2013, 21:03, променена общо 1 път
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 30 Юли 2013, 20:58

KUM4o написа:....

Лека разлика- ок, нека да е от стандарта. Ама НЕ Е лека тая разлика бе мама му стара- аз помня какво е А86 все пак, че и 76 знам какво е ;) А92 беше хубавият, а аз като патрон си карах москвича с А98- егати, пари имаше като вестници тогава. Бонус: и да зареждаш от ГСМ-а в поделението знам какво е - тоест отлично знам какво е слаб бензин по стандарт и калпав за който те убеждават, че е качествен...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 30 Юли 2013, 21:05

Б70 е най калпавия бензин - всъщност той не е бензин а няква течност дето само БТР от средата на ХХ век може да я гори :mhihi:
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 30 Юли 2013, 21:08

Jordana написа:Б70 е най калпавия бензин - всъщност той не е бензин а няква течност дето само БТР от средата на ХХ век може да я гори :mhihi:

Това е супер бензин бе- толкова се крадеше и разреждаше тоя ГСМ в поделението, че на моменти и БТР-а не щеше да запали с тая течност дето му зареждат, а уж е всегоривен :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook