дойде ли времето за зимни гуми 2011
Модератор: Общи модератори
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
Говорите само за един грайфер колеги, но забравяте че зимните гуми са от друго тесто замесени, като и летните. А именно това е по-важния момент, защото не грайфера осигурява сцепелението, а мекия каучук и ламелите. Имам 7 мм грайфер на летните, как мислите, ще изляза ли от сняг 15-20 см. с тях и мога ли да карам по заснежен път без асфалт?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
Хаос написа:acho.rs написа:Хаос
- как може инженер като тебе да не ги знае тия неща
лаиче, ето ти ги обяснени нещата по инженерному:
1. твърдението ти, че температурата на двигателя се покачва след спирането му хвърля в ужас и анафилактичен шок всеки, който е учил термодинамика
2. твърдението, че локалната температура около горивната камера на двигател, чиято циркулация на охладителна и смазочна течности е спряна, е напълно коректно спрямо термодинамиката
тук идва и частния случай описан от Driving-God, в който локалната топлогенерация в областта на горивната камера превишава топлоотнемащата способност на охладителната система в областта, в който случай тя не смогва и температурата на маслото и охладителната течност се покачва заедно с околните области (с различна скорост, разбира се), вследствие на което при спирането на двг следва, че достигнатата температура се разпространява по същите компоненти, но охладителната течност вместо да циркулира е "на едно място" (и това е без да смятаме нейната конвекция) и поема относително по-малко топлинна енергия. Енталпията на системата не се покачва, а само температурното разпределение в сравнение с това при работещ двг/помпа/виско е различно.
Всичко това като времетраене е доста кратко и системата бързо разпространява неотведената топлинна енергия по компонентите си. Има кофти ефект върху мотори, които работят с малък запас от фактор на сигурност - модифицирани/съзтезателни мотори със специфичен дизайн и предназначение. За нормалните мотори от коли/камиони е сметнато да не е проблем. Американците го наричат afterboil - когато локалната температура на охладителната течност превиши точката на изпарение на водата (тя е по-ниска от тази на етилен-гликола при същото налягане и обем) и тя започне да ври, при което съответно налягането нараства значително и често катастрофално. Има кофти ефект върху компоненти не понасящи добре температурни шокове и върху сглобки от компоненти с различен коефициент на температурно разширение.
Факт е, че такива процеси в практиката често се е случвало да попрецакат сток мотор ако някой дребен фактор от умора/стареене се добави към схемата... Та в реалния живот и не съвсем нови и добре третирани мотори това си е реален проблем... Това ми беше мисълта на мен, иначе ще се съглася напълно с теб и изчерпателното обяснение на проблема... Термодинамиката ми беше прекалено суха та да си спомням толкова подробно нещата... Радвам се, да виждам, че има хора, които са внимавали в университета... Аз за това си пазя учебниците ако ми се наложи нещо такова да ползвам един ден, но не за спорове тук

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
plradev написа:... Като прецени ,че с тоя "галош" не може да стигне където е решил,заебава колата ,търси алтернативен транспорт и така ...Самосъзнание му се вика на това ,дай боже да го притежава . Много хора не го притежават ,факт ,ама нищо не мога да направя за тях ...сори ...
ей в това горе е проблема- кой какво ще прецени... лошото е, че масово се избира грешното и карат я с някои дърти галоши (ама поне са зимни) с 2-3-4мм. грайфер в града (то нали няма сняг- за к'во им е повече) или с летни гуми с какъвто и да е грайфер... и като дойде зимата и снега се почва едно масово псуване на такива индивиди дето са решили, че могат да карат неподготвени коли за сезона- я ще закъсат на някой смешен наклон, я ще потеглят от светофара 2 минути, я ще подпрат отзад някой, а ще се увъртят на някой завой и стане задръстване...
понеже тук на самосъзнание и вярна преценка за пътните условия и собствени възможности не може да се разчита (я 15-20% от шофьорите могат да преценят правилно нещата, я не- да не говорим за тея дето сега взимат книжки на тея курсове дето са пълна трагедия) си трябва промяна в закона и задължително каране със зимни гуми + поне 4мм. грайфер... За неща от които зависи здравето и живота на другите около теб си трябват закони, а не да се разчита на преценка щото всеки си казва "на мен няма да ми се случи"...
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
plradev написа:Абе и аз ти чета глупостите ежедневно ,ама не се оплаквам![]()
И колкото и да не ти се вярва ,има множество софиянци,които използват автомобила си ,само за да ходят на работа или ги изкарват в екстремни случаи. И не защото са слаби шофьори ,а защото не им позволяват възможностите да си зарвяват гъзовете отвъд околовръстнотоИма и един друг вид софиянци,които притежават по повече от един автомобил и решат ли да ходят извън града ползват по-добре оборудвания си за зимни условия автомобил . Познавам и от двата типа хора и повярвай ми не са единици ,а още по-малко попиват знания за зимните условия за шофиране от форумите и "криво ляво" се справят с живота .
А заимна гума на 3-4мм протектор може да и на 1 ,може и на 5 сезона да е , и ?! Дай човека да не я кара,когато му позоляват условията ли ... Едва ли ... Като прецени ,че с тоя "галош" не може да стигне където е решил,заебава колата ,търси алтернативен транспорт и така ...Самосъзнание му се вика на това ,дай боже да го притежава . Много хора не го притежават ,факт ,ама нищо не мога да направя за тях ...сори .
А също така масовия шофьор на мпс в българия ,не намира абсолютно никакво забавно приложение на автомобила си ,още по-малко на гумите. Той просто си ползва мпс-то по предназначение ...
И кво излиза на края ...закона позволява на човека Х да кара с 5 годишни гуми и 4 мм протектор ,ама Ачо не позволява ... Ще се почуди човека в кой крачол да си го премести и поживо, поздраво тръгва от точка А към точка Б ...
И аз не позволявам... не само Ачо... И не за друго ами защото както ти познаваш няколко човека притежаващи споменатото самосъзнание, аз съм виждал стотитци, да не кажа хиляди, които го нямат

ЗИМАТА ПРИ ТЕМПЕРАТУРИ ПОД 7 ГРАДУСА СЕ КАРА СЪС ЗИМНИ НА НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 3 ГОДИНИ... ЛЯТОТО НАД ТЕЗИ ТЕМПЕРАТУРИ СЕ КАРА С ЛЕТНИ ГУМИ... И В ДВАТА СЛУЧАЯ С ДЪЛБОЧИНА НА ПРОТЕКТОРА НЕ ПО-МАЛКО ОТ 4ММ...
ТОЧКА...
Спрете с безмислените спорове... има защо да е така... частни случаи много, но те са редки изключения от правилото, а не са самото правило...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
Не караш ли разумно с квито и гуми да си ще се зашиеш някъде. Аз преди години нямах идея, че има зимни и летни гуми. Карах само с едни цялата година. Пътувах много, зимата също в какви ли не условия и не съм имал проблеми никога и никъде.
Понастоящем карам само с 4 еднакви и нови гуми съобразени със сезона, независимо на каква кола. е30-ката, дето я продадох за 600лв имаше 2 комплекта гуми 14'' на обща стойност малко над 600.
Понастоящем карам само с 4 еднакви и нови гуми съобразени със сезона, независимо на каква кола. е30-ката, дето я продадох за 600лв имаше 2 комплекта гуми 14'' на обща стойност малко над 600.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
DrivinGGoD написа:plradev написа:....
.......
Силно се надявам написаното с главни букви да не изразява повишаване на тон или заповеднически такъв,че не прави добро впечатление

От друга гледна точка ,ако си го написал като препоръка или съвет ,приветствам с две ръце мнението ти ,но без точката накрая

Надявам се на всички е ясно ,че подходящата за сезона, нова (имам предвид по ДОТ) и хубава (имам предвид марка и състояние) гума е оптималния вариант за безопасно и безаварийно шофиране ,но реалността далеч не е такава и всеки който е направил компромис с това ,да се стреми да компенсира с разсъдък поне.
От там нататъка темата отдавна е чесане на клавиатури,включително и от моя страна и нищо повече ...

- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
plradev написа:От друга гледна точка ,ако си го написал като препоръка или съвет ,приветствам с две ръце мнението ти ,но без точката накрая![]()

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
Semperit Speed Grip 2 - нов модел препоръчан от всички класации и на добра цена 

Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
дай онлайн някъде, че тук няма нищо или пък ще ми смъкнат кожата няколко пъти ако поискам нещо специално 

- ///M_Martin
- Любимец на Кралицата
-
- Мнения: 4206
- Регистриран на: 6.04.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
- Мечтае да кара: M3 CSL
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
© написа:Сега дайте предложение за 4 бр. зимни 205/55 16
До какви пари ? Аз като изявен книжар , ще се разровя за тестове

До колкото си спомням Континентал и Гудиър ултра грип ги даваха за най-добри . Учудиме и Сава Ескимо 3 , но не бих дал толкова пари за тази гума . А и като гледам грайфера , на сухо ще да е зле ...
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
пари - зависи за каква марка ще се дават
но предполагам около 150-200лв за гума би трябвало да се намери нещо добро
дайте какво казват тестовете, предполагам и за други ще е полезно да се ориентират

но предполагам около 150-200лв за гума би трябвало да се намери нещо добро
дайте какво казват тестовете, предполагам и за други ще е полезно да се ориентират
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: дойде ли времето за зимни гуми 2011
За тоя размер хубави гуми колкото искаш и то на цени дори под 150 лева 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity