Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 31 Юли 2013, 15:54

Един от големите аргументи в полза на дизела е че бил много по-ефикасен на литър спрямо бензинов еквивалент. Тука обаче забравяте един огромен фактор. 1 литър дизел е много по-плътен от 1 литър бензин. Следователно усвоената енергия от 1л дизел може да е повече, но това е просто защото в този лътър дизел има повече съдържание. Реално нещата пак се изравняват като имаме предвид този фактор.

Бензин - 91–98 (RON). 29,00 MJ/l или 44,00 MJ/kg 0.691кг за литър
Дизелово гориво - 40,90 MJ/l...42,47 MJ/kg 0.860кг за литър
Пропан - 111 (RON). 23,4 MJ/l или 46,1 MJ/kg 0.580кг за литър втечнен пропан/бутан
Ами след толкова теми и изписано във форума време е да се спре с митовете и легендите - все пак има доста грамотни хора тука.
За извършването на единица работа във двигателя с вътрешно горене изгаря определено количество гориво което отделя топлина и т.н. да не изписвам пак целия принцип на ДВГ
Та от горните стойности сами виждате понеже са почти идентични като енерго плътност при изгарянето на 1кг от трите се получава приблизително еднакво количество топлина .Вие ако искате си ги смятайте в литри децилитри пинти галони и квото му сака на душата на човек - разлика няма .Няма такова нещо като по голяма икономия на нафта - поради това че е по плътна изгаря по малко като литри но приравнена в килограми е равна на бензина.Същото важи за бензин/газ.
Заблудата за масовия потребител идва от това че на бензиностанциите се продава в литри а не в килограми.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Ivo_Borisov » 31 Юли 2013, 16:05

thewhitestig написа:...
Аз обаче съм на мнението, че една кола, както всяка една друга вещ, е предназначена за използване и трябва да бъде максимално издържлива и устойчива...

Да обаче като е на 300-400 хил, на тази кола повечето агрегати са на свършване и точно тогава някой си я купува за без пари, идеалната сделка. А нищо че преди това някой я е карал душманската, защото колата е вещ и е за каране и хвърляне. Ти не сменяй масла и филтри навреме, водни помпи и други неща, пък чакай да те вози колата! Това имаше предвид колегата че дизела трябва да е поддържан и особено по старите модели тдс. Едно че са по стар тип двигатели, друго че са на много километри.

Ама да вземеш 90 бензин и 2000 дизел не е правилно сравнението. По добре сравнявай с еднакви години. Колкото е по нова колата, толкова повече части, агрегати, модули и др има за смяна и подръжка. Но и возенето и приятното впечатление са други :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от adovet » 31 Юли 2013, 16:08

Jordana написа:
Един от големите аргументи в полза на дизела е че бил много по-ефикасен на литър спрямо бензинов еквивалент. Тука обаче забравяте един огромен фактор. 1 литър дизел е много по-плътен от 1 литър бензин. Следователно усвоената енергия от 1л дизел може да е повече, но това е просто защото в този лътър дизел има повече съдържание. Реално нещата пак се изравняват като имаме предвид този фактор.

Бензин - 91–98 (RON). 29,00 MJ/l или 44,00 MJ/kg 0.691кг за литър
Дизелово гориво - 40,90 MJ/l...42,47 MJ/kg 0.860кг за литър
Пропан - 111 (RON). 23,4 MJ/l или 46,1 MJ/kg 0.580кг за литър втечнен пропан/бутан
Ами след толкова теми и изписано във форума време е да се спре с митовете и легендите - все пак има доста грамотни хора тука.
За извършването на единица работа във двигателя с вътрешно горене изгаря определено количество гориво което отделя топлина и т.н. да не изписвам пак целия принцип на ДВГ
Та от горните стойности сами виждате понеже са почти идентични като енерго плътност при изгарянето на 1кг от трите се получава приблизително еднакво количество топлина .Вие ако искате си ги смятайте в литри децилитри пинти галони и квото му сака на душата на човек - разлика няма .Няма такова нещо като по голяма икономия на нафта - поради това че е по плътна изгаря по малко като литри но приравнена в килограми е равна на бензина.Същото важи за бензин/газ.
Заблудата за масовия потребител идва от това че на бензиностанциите се продава в литри а не в килограми.

Да ама газта я продават на литри не на килограми и цената е доста по на долу от нафтата, съответно пак за литър

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 31 Юли 2013, 16:13

Еми нали това казвам - финансова икономия има от разлики в цената на трите вида горива а не като изгорено количество гориво.
С газта плащаш наполовина - ясно е защо.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3729
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от adovet » 31 Юли 2013, 16:14

Jordana написа:Еми нали това казвам - финансова икономия има от разлики в цената на трите вида горива а не като изгорено количество гориво.
С газта плащаш наполовина - ясно е защо.

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от steeN » 31 Юли 2013, 17:16

В интерес на истината не е само горивото при дизела. Самия двигател има по-голямо КПД, затова се опитват да горят бензин като дизел от години насам, но не могат да го направят достатъчно добре все още за масова употреба.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 158
Регистриран на: 30.05.2013
Пол: Мъж
Кара: F31
Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от spec-V » 31 Юли 2013, 17:21

thewhitestig написа:
boksioraE39 написа:Това че твоя приятел си е купил кенеф за 7к си е само негов проблем,иначе толкова "историйки" мога да ти разкажа за бензинови коли че няма вече да си толкова "върл бензинджия" :winky:
Разберете че лош дизел няма,просто има зле подържан!
Дизеловата кола винаги ще бъде по-скъпа от бензиновата... :bchug:
И докато се купуват ТДС-и по 2000-хил.лева,D-та по 4000хил. дизела все ще е "лош" и ще има такива "разсъждения" :idea: :idea: :idea:


Oк де само не със злоба. Аз обаче съм на мнението, че една кола, както всяка една друга вещ, е предназначена за използване и трябва да бъде максимално издържлива и устойчива. Тоя аргумент относно коя кола колко е гледана и че много зависило някакси не ме впечатлява. На вас цялото ви извинение за всички проблеми на дизела е това че парите не са хвърлени предварително за поддръжка, ами после за поправка. Някакси несериозно е да отпращаш вината върху хората които си купуват евтини коли. Щото ей сега ще си взема една бензинка за 1000лв набор 90-та примерно, ти си вземи скъп дизел 2000 год. и да видим кой ще има повече аварии следващите 50 000км. Една кола трябва да може да държи 1 милион километра. Аз затова харесвам старите Мерцедеси.

А и незнам кой го беше казал, но на предишните страници се носеха някакви думи от сорта на "германеца/европееца знае какво прави затова купува дизел". Вие да не си мислите че средностатистическия европейски потребител е някакъв бог който във всеки един момент знае какво прави и защо го прави. Европееца взима дизел щото му е евтинийка първите няколко години. Автопроизводителите виждат че дизеловия пазар нараства и вкарват все повече и повече пари за разработка на по-хубави дизели. Потребителя вижда, че дизеловите двигатели станали още по-привлекателни и почват да се купуват във все по-големи бройки. Това е омагьосания кръг. Финансово-икономически фактори движат пазара, а не личните предпочитания на хората. А и голяма част от дизелите в европа се взимат за работни цели, а когато интересите на компанията са на 1-во място, евтиното винаги ще победи по-хубавото. Затова когато взимаш нещо за фирмата, винаги търсиш най-изгодното, когато търсиш нещо за лична употреба, удоволствие - взимаш най-качественото.

Jordana написа:Не забравяйте че изгорелите газове от дизела са 100 пъти по вредни за човека от тези при бензиновия двигател :idea: от миналата година СЗО ги приравнява в клас 1 като най големи отрови за човека наред с радиоактивните отпадъци и други такива


Един от големите аргументи в полза на дизела е че бил много по-ефикасен на литър спрямо бензинов еквивалент. Тука обаче забравяте един огромен фактор. 1 литър дизел е много по-плътен от 1 литър бензин. Следователно усвоената енергия от 1л дизел може да е повече, но това е просто защото в този лътър дизел има повече съдържание. Реално нещата пак се изравняват като имаме предвид този фактор.


КПД-то на дизела е от 20-50 % (в зависимост) по-голям от на бензина !
А това с проблемите на 50 к км. е супер ама супер субективно !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Jordana » 31 Юли 2013, 17:31

steeN написа:В интерес на истината не е само горивото при дизела. Самия двигател има по-голямо КПД, затова се опитват да горят бензин като дизел от години насам, но не могат да го направят достатъчно добре все още за масова употреба.



Sent from my iPhone using Tapatalk 2

При положение че имаме 100 октана бензин променлива геометрия технологията нови мощни компютри за управление на горивните процеси и разширен диапазон работни режими при бензиновите мотори - резултата е изравнен.Въпрос на вкус и предпочитания.За мен лично отговора на въпроса бензин или дизел не е толкова еднозначен. Има си места където е по подходящ дизела и такива където е бензинов мотор.Ако сведем нещата до личен стрийт автомобил бих предпочел бензина определено.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от mitrax » 01 Авг 2013, 8:31

у гората с 4Х4 е по добре нафта , на магистралата - бензинче . Ако си орем нивата също няма да е на бензин .
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2013, 19:36

mitrax написа:у гората с 4Х4 е по добре нафта , на магистралата - бензинче . Ако си орем нивата също няма да е на бензин .

Само дето хората дето ходят у гората си купуват джипки на бензин ;) Жокер - повечето искат и зимата да ходят в гората/планината :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 24.08.2008
Местоположение: Мездра
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от KUM4o » 01 Авг 2013, 21:00

Да,но тук не е сибир и дизела си пали и зимата.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от Nickelback » 01 Авг 2013, 21:05

KUM4o написа:Да,но тук не е сибир и дизела си пали и зимата.


Зависи цистерната какво сипе в ОМВ-то :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.


Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 1.10.2012
Пол: Мъж

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от F3P » 01 Авг 2013, 21:53

acho.rs написа: Само дето хората дето ходят у гората си купуват джипки на бензин ;) Жокер - повечето искат и зимата да ходят в гората/планината :mhihi:


Жокер- мисли по-задълбочено, щото не ти се получава засега ;) Дизелът си пали спокойно при минус 25- не сме в полярният кръг все пак... Да, някои купуват бензин за в гората, но причините са други...
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от acho.rs » 01 Авг 2013, 21:56

KUM4o написа:Да,но тук не е сибир и дизела си пали и зимата.

Да бе , само че говорим за планината , не за пред блока - под -30 нафтата ако ще от марс да я докарват става на парафин .Има и значение ако колата е обдухвана от вятър - изстива много по-силно. Отделно нафтата не е вода да преминава рязко от течно в твърдо състояние - бавничко си се сгъстява .

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус

Мнение от madpetio » 01 Авг 2013, 22:12

Чета и най-искрено се смея :mhihi: :mhihi: :mhihi: Бисер след бисер :clap:
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook