SAAB обявиха банкрут !!!
Модератор: Общи модератори
acho.rs написа:Тва е все едно , да си болен и да нямаш пари за лекарства , заради което да те оставят да си умреш , понеже не си достатъчно кадърен , за да си осигуриш подходящо лечение
ти го каза...
сааб ги продадоха на гм защото го бяха закършили още тогава. една фирма закъсва като няма продажби. продажби няма когато нямаш качествен продукт които хората да искат да си купуват.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:acho.rs написа:Тва е все едно , да си болен и да нямаш пари за лекарства , заради което да те оставят да си умреш , понеже не си достатъчно кадърен , за да си осигуриш подходящо лечение
ти го каза...
сааб ги продадоха на гм защото го бяха закършили още тогава. една фирма закъсва като няма продажби. продажби няма когато нямаш качествен продукт които хората да искат да си купуват.
Вярно е , но не са те единствената фирма която е закусвала и след финансова и "мениджмънтска" намеса , се е оправяла - пак ще посоча Порше - коли със отвратителен дизайн и интреиор(без Кайен и Панамера), но страхотна динамика . Бяха на дъното - сега са на върха .
да разбира се. но не бъркай казусите. има една основна разлика - порше го беше закършила финансово поради логистика (затова и беше лесно да се оправи "отгоре-надолу"), докато сааб го е закършил заради лоша продукция и оправията е "хоризонтална", на много нива и поради това - много времеемка и финансово-усложнена за корекция.
в единия случай имаш търсен продукт, но не можеш да произведеш достатъчно за да задоволиш търсенето, в другия случай не можеш да продадеш това което си произвел защото продукта ти не струва.
най-сбито казано - във производството на каквото и да е било има два аспекта (свързани до някъде) - управление и качество на продукта и нещата около него. или имаш управление и качество - японците, или имаш само управление - корейците, или имаш само качество - немците или нямаш нито едното нито другото - американците и шведите.
разбира се системата е динамична, но до скоро това беше положението. немците работят върху управлението, корейците върху продукта а гм и форд се чудят откъде да захванат защото чудовището е с много глави
не съм го измислил аз- заучено положение е.
в единия случай имаш търсен продукт, но не можеш да произведеш достатъчно за да задоволиш търсенето, в другия случай не можеш да продадеш това което си произвел защото продукта ти не струва.
най-сбито казано - във производството на каквото и да е било има два аспекта (свързани до някъде) - управление и качество на продукта и нещата около него. или имаш управление и качество - японците, или имаш само управление - корейците, или имаш само качество - немците или нямаш нито едното нито другото - американците и шведите.
разбира се системата е динамична, но до скоро това беше положението. немците работят върху управлението, корейците върху продукта а гм и форд се чудят откъде да захванат защото чудовището е с много глави

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:вие нали разбирате че 900 беше сменен със 9-3 през 1999 и от тогава не е пипан като концепция?
също както 9000 беше сменен със 9-5 ... през 1999 и.. от тогава също не е пипан като концепция?
това на едно и също купе 10 години само да слагаш други мотори не се брои за иновация...
900 NG (New Generation) и наследника му 9-3 са си един и същ автомобил с козметични промени по външния вид, добавен е дизелов двигател и е продобрена сигурността на купето.

Това "от тогава също не е пипан като концепция? " надявам се не говори, че не знаеш за второто поколение 9-3 Sport Sedan (чак не мога да го повярвам да е така

9-3 Sport Sedan (първите бройки са произведени през 2002 г.) e с тотално различно купе, окачване, двигател (говоря за бензина турбо) в последствие е добавен още един дизелов мотор, както и един бензинов турбо 2.8 V6. и тн и тн.
Колкото до 9-5, тази година излиза тотално нов модел, който къде септември ще може да се поръчва.
Последна промяна GRIPEN на 12 Мар 2009, 1:43, променена общо 2 пъти
купето на първото поколение 9-3 и второто (и третото) е .. едно и също. разликите са във предните и задните брони и във това че второто и третото поколение са със гм екотек двигатели. или нещо такова.
и двете им платформи от 1999 насам са... на практика непроменени. това че сааб стабилно върви надолу от средата на 80те трябва да е жокер за това колко са хубави...
а, и "виген" още едно време беше слаб за времето си изтребител... наред със другия му събрат "дракен"- още помня как им сглобявах моделите и бях очарован от формата им, но бях силно разочарован от техническите им характеристики
закачам се...
и двете им платформи от 1999 насам са... на практика непроменени. това че сааб стабилно върви надолу от средата на 80те трябва да е жокер за това колко са хубави...
а, и "виген" още едно време беше слаб за времето си изтребител... наред със другия му събрат "дракен"- още помня как им сглобявах моделите и бях очарован от формата им, но бях силно разочарован от техническите им характеристики

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
alx написа:купето на първото поколение 9-3 и второто (и третото) е .. едно и също. разликите са във предните и задните брони и във това че второто и третото поколение са със гм екотек двигатели. или нещо такова.
и двете им платформи от 1999 насам са... на практика непроменени.
а, и "виген" още едно време беше слаб за времето си изстребител... наред със другия му събрат "дракен"- още помня как им сглобявах моделите и бях очарован от формата им, но бях силно разочарован от техническите им характеристикизакачам се...
Леле мале ти тотално ме разби- заклевам се !

Aйде да кажеш, че това :

И това :
E една и съща кола разбирам ама да сложиш в същата графа и това :

Говори за наложаща нужда от посещение на очен лекар( закачам се

Първите две са хечбек, с едно предно и задно окачване, третото е седан със съвсем различно такова и предно и задно, напълно нов модел от където и както да го погледнеш !
Заден мост на първия 9-3 (и на 900NG) :

Заден мост на 9-3 Sport sedan :


И отново открий разликите :
Това синьото се води 9-3 VIGGEN


Относно бензиновия турбо мотор на 9-3 Sport Sedan :
Ecotec
The Ecotec name was adopted in 2000 for the new generation of Family II engines. The name was already used for the Opel GM Family II engine, Family 1 and Family 0 ranges. GM intends this new Ecotec to become its global 4-cylinder.
The Ecotec Family II is a DOHC 4-valve design with an aluminum block and head (L850 for 86 mm bore applications, and L880 for 88 mm bore), designed for displacements from 1.8 to 2.4 L. It was developed by an international team of engineers and technicians from Opel's International Technical Development Center in Rüsselsheim, Germany, GM Powertrain in Pontiac, Michigan, and Saab in Trollhättan, Sweden.Much of the development work on this project was carried out by Lotus Engineering, Hethel, United Kingdom. The engine uses aluminum pistons and cast iron cylinder liners. Vibration is reduced with twin balance shafts.
The current Ecotec line is manufactured in Tonawanda, New York, Kaiserslautern, Germany, and (for Saturn) in Spring Hill, Tennessee.
Също така едно образователно линкче относно 9-3 SS :
http://www.trollhattansaab.net/archives ... ed_to.html
Ако си в настроение да четеш дълги неща на енглиш.

И малко отличия :
http://saab.bg/otkrijte-saab/awards/saab-9-3-awards
Последна промяна GRIPEN на 11 Мар 2009, 22:40, променена общо 1 път
виж- това че "новите" са със независимо окачване отзад не е критерий за нищо. и мустангите от един период насам са със независимо задно окачване ама... на всички е известно, че колата не е променяна и тя от 10тина години (така - по памет)...
за мене (а и за повечето нормални клиенти) колко е "напред" една кола е въпрос на усещане като седнеш зад волана и я сравниш със предишния модел... аз мога съвсем отговорно да ти заявя че усещането на "да управляваш хладилник" е уникално идентично със това на старите 9-3 и на "новите" 9-3. пък ако ще отдолу да е космически кораб. ще кажеш - ми това е нарочно така- такъв е характера им. не. няма такова положение- ако един "характер" не се продава добре, се намира друг или се затварят кепенците
да не говориме за 9-5 които си е музеен експонат във момента...
и понеже виждам че четеш английски- иди на гугъл и потърси неща като 9-3 saab aged platform и чети за основните проблеми на тези автомобили и колко всъщност са се променили...
сега малко за мене- аз обичам "различни" коли. защото когато една кола е различна тя е извратена във някакво отношение- визия, динамика на карането, ускорение, спиране... и тн... а сааб (и волво) са различни и... не притежават нито едно от гореспоменатите особености. а ако ще правят скучни коли - хонда и тойота се справят със тази ниша много добре и много отдавна... така че... лично за мене ако изчезнат скандинавците няма да ми "навреди" или ограничи избора по никакъв начин.
виж- ако говориме за камиони- мисля че във момента няма по-силен влекач от волво... но това е друга тема...
за мене (а и за повечето нормални клиенти) колко е "напред" една кола е въпрос на усещане като седнеш зад волана и я сравниш със предишния модел... аз мога съвсем отговорно да ти заявя че усещането на "да управляваш хладилник" е уникално идентично със това на старите 9-3 и на "новите" 9-3. пък ако ще отдолу да е космически кораб. ще кажеш - ми това е нарочно така- такъв е характера им. не. няма такова положение- ако един "характер" не се продава добре, се намира друг или се затварят кепенците

и понеже виждам че четеш английски- иди на гугъл и потърси неща като 9-3 saab aged platform и чети за основните проблеми на тези автомобили и колко всъщност са се променили...
сега малко за мене- аз обичам "различни" коли. защото когато една кола е различна тя е извратена във някакво отношение- визия, динамика на карането, ускорение, спиране... и тн... а сааб (и волво) са различни и... не притежават нито едно от гореспоменатите особености. а ако ще правят скучни коли - хонда и тойота се справят със тази ниша много добре и много отдавна... така че... лично за мене ако изчезнат скандинавците няма да ми "навреди" или ограничи избора по никакъв начин.
виж- ако говориме за камиони- мисля че във момента няма по-силен влекач от волво... но това е друга тема...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Аз като човек карал 900 NG четири години ( и още го притежватам ) и такъв каращ 9-3 Sport Sedan от личен опит мога да ти кажа, че разликата в поведението на едната кола и на другата особенно в завои е меко казано ТОТАЛНО различно в полза на 9-3-ката, (като на 900-тката сложих преди доста време Koni Sport амортисьори).
Аз съм човек, който не посещава нелегални сбирки и срещи по тъмно да "лъзга с вратите напред" (лошо няма в това стига да не стават сакатлъци
) Та като такъв човек съм търсил нещо, което не се среща под път и над път, нещо което е различно, нещо което има достатъчно екстри и достатъчно мощен двигател да ми осигури комфортно и безопасно пътуване и съм го открил в тази марка.
Сегашната ми кола е с вграден GSM, аудио уредба със 13 говорителя и два усилвателя,чейнджър с 6 диска, ESP, ABS, EBD, TCS, и други такива съкращения
, кожен салон с подгряване на предните седалки, турбо двигател с кулер, който лесно подминава 200-те коня с вложени скромни суми, 6 еърбега, парктроник, автоматично затъмняващо се огледало, навигация, WAP браузър,гласови команди на екстрите и тн и тн.
Та в тази кола съм открил всичко което съм искал от превозно средство, сложи такива като мен още хиляди по света и ще получиш твърда фенска маса която не иска в никакъв случай да изчезва марката от лицето на земята.
Не мисля, че хората, които биха купили Сааб и тези, които са се спряли на БМВ биха се разколебали в даден момент кое да изберат, така че не виждам причината която те кара да искаш някоя фирма да минава в небитието
Сааб е била и надявам се ще си остане рядко срещана кола, то в това е и част от чара и, като дано успеят в начинанието да я превърнат отново в независима компания.
Някъде бях чел, че по лоялност и верност на феновете саабаджиите са на първите 3 места заедно с тези на субару които при въпрос дали биха си купили пак Сааб над 80 % отговарят с "Да" .

Аз съм човек, който не посещава нелегални сбирки и срещи по тъмно да "лъзга с вратите напред" (лошо няма в това стига да не стават сакатлъци



Та в тази кола съм открил всичко което съм искал от превозно средство, сложи такива като мен още хиляди по света и ще получиш твърда фенска маса която не иска в никакъв случай да изчезва марката от лицето на земята.

Не мисля, че хората, които биха купили Сааб и тези, които са се спряли на БМВ биха се разколебали в даден момент кое да изберат, така че не виждам причината която те кара да искаш някоя фирма да минава в небитието

Сааб е била и надявам се ще си остане рядко срещана кола, то в това е и част от чара и, като дано успеят в начинанието да я превърнат отново в независима компания.

Някъде бях чел, че по лоялност и верност на феновете саабаджиите са на първите 3 места заедно с тези на субару които при въпрос дали биха си купили пак Сааб над 80 % отговарят с "Да" .

радвам се че за себе си намерил вярната кола.
аз не бих карал сааб дори да ми го подарят.
както казах- проблема за мене не е че колата е лоша (за мене тя е и лоша, но няма значение). проблема е че... не ми гъделичка сензорната система. което е непростимо за един "рядък" автомобил.
аз не бих карал сааб дори да ми го подарят.
както казах- проблема за мене не е че колата е лоша (за мене тя е и лоша, но няма значение). проблема е че... не ми гъделичка сензорната система. което е непростимо за един "рядък" автомобил.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Опс сори за второто мнение, ако някой се зачете тук, моля да го изтрие.
Така е alx и аз не бих карал много марки дори и някой да ми подари техен автомобил.
Винаги ми е ставало криво като прочета, че някоя марка е купена от друга, или че някоя е фалирала. Лично на мен не ми пречи същесвуването например на Rover или който и да е друг закъсал и изчезнал производител . Аз като човек обичащ разнообразието бих се радвал, като тръгна по една улица да не гледам паркирани само модели на X и У марка защото другите поради някаква причина са зачезнали. Някак скучнички ще са ни улиците не мислиш ли ?
Пък дори и да са пълни с кусури и дефекти тези коли , все пак който си ги е купил си е преценил за какво си дава парите, а ако не е то винаги може да се отърве от това което притежава.
Между другото за да ти покажа колко съм бил провокиран да ти отговоря тук ще спомена, че преди да подкарам Saab-ите съм имал и Volvo в продължение на 2 години.

Така е alx и аз не бих карал много марки дори и някой да ми подари техен автомобил.

Винаги ми е ставало криво като прочета, че някоя марка е купена от друга, или че някоя е фалирала. Лично на мен не ми пречи същесвуването например на Rover или който и да е друг закъсал и изчезнал производител . Аз като човек обичащ разнообразието бих се радвал, като тръгна по една улица да не гледам паркирани само модели на X и У марка защото другите поради някаква причина са зачезнали. Някак скучнички ще са ни улиците не мислиш ли ?

Пък дори и да са пълни с кусури и дефекти тези коли , все пак който си ги е купил си е преценил за какво си дава парите, а ако не е то винаги може да се отърве от това което притежава.

Между другото за да ти покажа колко съм бил провокиран да ти отговоря тук ще спомена, че преди да подкарам Saab-ите съм имал и Volvo в продължение на 2 години.

- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Радвам се на добрия тон в темата. Поздрави и на двамата спорещи!
Искам да попитам какво е разпределението на теглото при Сааб 9-3 преден-заден мост? Любопитно ми е като гледам схемите.
И на мен ми допада бутиковия момент в Сааб,но да си кажа честно не останах очарован от интериора на един такъв,кабрио докато чаках за оглед в Арменец имах време да му хвърля едно око. Много пластмаса,много...
Искам да попитам какво е разпределението на теглото при Сааб 9-3 преден-заден мост? Любопитно ми е като гледам схемите.
И на мен ми допада бутиковия момент в Сааб,но да си кажа честно не останах очарован от интериора на един такъв,кабрио докато чаках за оглед в Арменец имах време да му хвърля едно око. Много пластмаса,много...
NeoPrint написа:Радвам се на добрия тон в темата. Поздрави и на двамата спорещи!
Искам да попитам какво е разпределението на теглото при Сааб 9-3 преден-заден мост? Любопитно ми е като гледам схемите.
И на мен ми допада бутиковия момент в Сааб,но да си кажа честно не останах очарован от интериора на един такъв,кабрио докато чаках за оглед в Арменец имах време да му хвърля едно око. Много пластмаса,много...


Съдейки по тази информация :
http://saab-club.com/forum/viewtopic.ph ... 0c51af7f1e
To разпределението на масите при 9-3 SS е :
Distribution:60% f /40% r
Колкото до интериора, не знам коя генерация 9-3 кабрио си видял там, но наистина има някой пластмасови части които би трябвало да изглеждат по-добре.

За да си купиш саб, трябва да си извратен!!! Грозно, невървящо и чупливо... Купуваш си саб, не щото е качествена кола, а щото е различна и рядко срещана, и си викаш тайничко "Ей, ся ша видити кой туй е сааб" (дори нормално име нямат)... Волво кола не бих си взел, ама XC90 без да се замисля. Уникална!
http://www.youtube.com/watch?v=obNRI1hMCDE


http://www.youtube.com/watch?v=obNRI1hMCDE



„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд
acer написа:За да си купиш саб, трябва да си извратен!!! Грозно, невървящо и чупливо... Купуваш си саб, не щото е качествена кола, а щото е различна и рядко срещана, и си викаш тайничко "Ей, ся ша видити кой туй е сааб" (дори нормално име нямат)... Волво кола не бих си взел, ама XC90 без да се замисля. Уникална!
http://www.youtube.com/watch?v=obNRI1hMCDE![]()
![]()
Значи съм извратен...ама ми харесва това.


Грозно ?:
http://saab-club.com/gallery/categories.php?cat_id=144
http://saab-club.com/gallery/categories.php?cat_id=346
Всъщност грозното за един е шедьовър за друг, справка-Пикасо, за мен си е горзотия това, което е творил ама за друго не, втора справка : лафа за кучето, което казало- въпрос на вкус, и си облизало областта под опашката....

Невървящо:
Най-слабия турбо мотор е 150 к.с.(имам в предвид 9-3 SS) - същият за около 1300 лв.става 210 :
http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka ... istorder=1
А ако ти се наливат пари може да бъде и :
http://www.maptun.se/tuningGuide.php?ka ... istorder=1
Чупливо ? :
Най безотказната кола.
По количеството дадени дефекти за период от време, Saab 9-3 е класиран като най добрия в класа си според годишната статистика на Dekra. Официалната техническа служба на Германия сравнява данни на общо около 15 милиона автомобили за 2008. Проучването включва и информация за последните две години, а моделите, които участват трябва да имат общо поне 1000 сервизни инспекции на модел.
Saab 9-3 е награден като най безпроблемния модел от среден клас. 93,1 % от автомобилите с пробег 50,000 километра не са показали някакви сериозни дефекти, а при пробег от 100,000 километра същите такива се равняват на внушителното число от 84,2%. Този резултат е голям напредък за Saab, защото благодарение на него изпреварва двамата си главни конкуренти от различни категолии, а по точно Audi A4 и Toyota Avensis.
Подредбата на челната тройка по безотказност
При пробег 0- 50 000 км.
1. Saab 9-3
2. Audi A4
3. Toyota Avensis
www.saab-club.com
Награди за Saab 9-3:
- 9-3 Sedan: IIHS „Най-безопасен автомобил”, 2008
- 9-3 Convertible: IIHS „Най-безопасен автомобил”, 2008
- 9-3 Convertible: IIHS „Най-безопасен автомобил”, 2007
- 9-3 Sedan: IIHS „Най-безопасен автомобил”, 2007
- 9-3 Sedan: IIHS „Най-безопасен автомобил – златен медал”, 2006
- 9-3 SportCombi: Activelifestyle.com „Награда за активен начин на живот”, 2006
- 9-3 Range: „Wards top-10 най-добри двигатели”, Wards, 2006
- 9-3 SportCombi: Награда на SmartMoney „Автомобил с най-добро съотношение цена-стойност”, списание SmartMoney, 2006
- 9-3 SportCombi: „Най-добър спортен автомобил”, buyacar.suite101.com, 2006
- 9-3 SportCombi: Награда за интелигентен избор – в категорията най-ниски разходи по поддръжка, 2006
- 9-3 Sport Sedan: IIHS Резултат „Два пъти най-добър избор” на краш-теста, 2005
- 9-3 SportCombi: оценка „добър” (най-високата за активните облегалки за глава на Saab (SAHR) на краш-теста на Научния институт по застраховките Thatcham, 2005
- 9-3 Convertible: максимална оценка, 5 звезди на краш-теста на EuroNCAP, 2004
- 9-3 Sport Sedan: максимална оценка, „зелено” за активните облегалки за глава на Saab (SAHR) на краш-теста на шведската застрахователна агенция Folksam, 2003
- 9-3 Sport Sedan: максимална оценка, 5 звезди на краш-теста на EuroNCAP, 2002
www.saab.bg
И накрая ти колко Сааба си карал, купил, и наблюдавал с времето как се представят по отношение на чупливостта ?

Благодаря ти за обоснованото и компетентно мнение .

п.с Нямат нормално име ??


Последна промяна GRIPEN на 12 Мар 2009, 2:46, променена общо 1 път
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
.
Последна промяна steeN на 28 Сеп 2019, 12:17, променена общо 2 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани