следващата еволюция на бензиновия двигател ?
Модератор: Общи модератори
75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Важното е че това е правилния път - всяко начало е трудно - и първия приус не беше особено икономичен , нито пък евтин , но се развива и подобрява все повече .
Сега може и електролизата да е скъп метод , но ако се положат усилия може и да се псотигне желания ефект . Да си спомним дизелите преди 20 години
Сега може и електролизата да е скъп метод , но ако се положат усилия може и да се псотигне желания ефект . Да си спомним дизелите преди 20 години

аз пък си мисля, че бъдещето е.... отдавна пред очите ни... но едва тепърва ще навлиза при автомобилите...
малък ел. мотор(и) задвиждван от батерия която се зарежда от генератор въртян от още по-малък двигател с вътрешно горене (дизел) оптимизиран да работи на определени обороти.
хибридната система (гумите се въртят от ел. мотор и двг) е сложна и обречена. дизеловите локомотиви ги има обаче от ..почти един век ... прости, надеждни и технологията е лесно усвоима и лесно подобряема.
това пък водородните двигатели са.. обречени. защото колкото и да свалят производствената цена е без значение защото водорода се произвежда трудно (скъпо) и складира още по-трудно.
мое си мнение де... аз не ги разбирам много нещата ама така.. отдалече- така ми изглеждат...
малък ел. мотор(и) задвиждван от батерия която се зарежда от генератор въртян от още по-малък двигател с вътрешно горене (дизел) оптимизиран да работи на определени обороти.
хибридната система (гумите се въртят от ел. мотор и двг) е сложна и обречена. дизеловите локомотиви ги има обаче от ..почти един век ... прости, надеждни и технологията е лесно усвоима и лесно подобряема.
това пък водородните двигатели са.. обречени. защото колкото и да свалят производствената цена е без значение защото водорода се произвежда трудно (скъпо) и складира още по-трудно.
мое си мнение де... аз не ги разбирам много нещата ама така.. отдалече- така ми изглеждат...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:аз пък си мисля, че бъдещето е.... отдавна пред очите ни... но едва тепърва ще навлиза при автомобилите...
малък ел. мотор(и) задвиждван от батерия която се зарежда от генератор въртян от още по-малък двигател с вътрешно горене (дизел) оптимизиран да работи на определени обороти.
хибридната система (гумите се въртят от ел. мотор и двг) е сложна и обречена. дизеловите локомотиви ги има обаче от ..почти един век ... прости, надеждни и технологията е лесно усвоима и лесно подобряема.
това пък водородните двигатели са.. обречени. защото колкото и да свалят производствената цена е без значение защото водорода се произвежда трудно (скъпо) и складира още по-трудно.
мое си мнение де... аз не ги разбирам много нещата ама така.. отдалече- така ми изглеждат...
Принципно си прав , но не задбраяй че нафтата свършва след около 20-30 години максимум ! Водорода или електричеството е бъдещето . Имаше изключително интресна мега статия за горивата на бъдещеото в АМС , мисля че беше в 3 боря разтеглена и там имаше нещо като календар на навлизането на еко-горивата - водорода беше оставне за около 2020-2025 година . Все пак той е почти неизчерпаем,възобновим,напълно чист , а в малко по-далечно бъдеще тези неща , ще са от решаващо значение .
Според мен в момента метана е най-разумния вариант (не че ще сложа , де ) . Има го в огромни количества,евтин е , много ,много по-чист е от бензина и нафтата и двг е на върха във момента. Може ни с малко подобрения колите , ще заработят по-добре на него

- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
acho.rs написа:Принципно си прав , но не задбраяй че нафтата свършва след около 20-30 години максимум ! Водорода или електричеството е бъдещето .
не ме чети дословно де... малкия двг може да е метанов/газов и тн... въпроса е че двигателя които върти гумите трябва да е електрически защото той е единствения които в момента не изисква скоростна кутия а това е задължително условие за икономия и надеждност и ниска себестойност. а ел. батерии са... трагични за момента и няма практическа светлинка на края на тунела по темата
водорода не мисля, че ще го бъде просто защото иди прочети как се произвежда водород... и после как се съхранява. и как ще "пълниш" с него колата... основния проблем на водорода е че производството му не се подава на "икономия чрез количество" - демек колкото и да произведеме- цената на единица обем водород не пада...
те немците са фенове на водорода още от едно време- "хиндебург" ми идва на ума


алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
пак филми за конспирации... вече ставате банални
. явно живеем във века на конспирациите. аз не приемам всичко в този филм за чиста монета. останах с впечатлението, че е имало едва ли не 5 човека, които са искали да си купят такава кола, а те го представиха сякаш това едва ли не е мечтата на всеки. няма какво да се лъжем, колата беше отвратителна. единствено мога да се съглася, че CARB не вземат правилното решение тогава, но кой знае как и това е извадено от контекста...
за мен основната причина да няма електрическа кола са батериите, другото е тривиално. а и електрически коли има... тесла (даже мерцедес ги купиха наскоро). само има една подробност цената, а и трябва да я зареждаш цяла вечер...

за мен основната причина да няма електрическа кола са батериите, другото е тривиално. а и електрически коли има... тесла (даже мерцедес ги купиха наскоро). само има една подробност цената, а и трябва да я зареждаш цяла вечер...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
alx написа:acho.rs написа:Принципно си прав , но не задбраяй че нафтата свършва след около 20-30 години максимум ! Водорода или електричеството е бъдещето .
не ме чети дословно де... малкия двг може да е метанов/газов и тн... въпроса е че двигателя които върти гумите трябва да е електрически защото той е единствения които в момента не изисква скоростна кутия а това е задължително условие за икономия и надеждност и ниска себестойност. а ел. батерии са... трагични за момента и няма практическа светлинка на края на тунела по темата
водорода не мисля, че ще го бъде просто защото иди прочети как се произвежда водород... и после как се съхранява. и как ще "пълниш" с него колата... основния проблем на водорода е че производството му не се подава на "икономия чрез количество" - демек колкото и да произведеме- цената на единица обем водород не пада...
те немците са фенове на водорода още от едно време- "хиндебург" ми идва на ума.. но те винаги са си били бързо забравяща нация така или иначе...
Знам как се прави водород и знам как се съхранява - по точно , как се правят опити да се съхранява . Но има време , всичко е възможно - те ядрени подводници правят , току виж след 50 години и ядрени влакове и автобуси

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Feanor написа:Енергията от възобновяемите източници не ти помага да "сипваш вода"... електролизата така или иначе трябва да я правиш в отделни инсталации, иначе няма никакъв смисъл да хабиш енергия от собствения ресурс на автомобила - по-добре я използвай направо за задвижване, вместо да губиш сериозна част от нея за нищо.
Колега,ето как стоят нещата:
Аз се занимавам принципно с това,дори имам сайт,но това е друга тема,идеята е следната и тя не е нова и работи в норвегия:
Колонка,която се захранва от слънчева енергия и посредством генерираната енергия разгражда водата на водород и кислород,ествествено водорода бива отвеждан за зареждане,бутилките са същите като при метана.
Водорода обаче не се изгаря като конвенционалните двигатели,а "влиза" в "горивна клетка" която под въздействието на кислорода от атмосверата произвежда електрически ток,а водорода се "окислява" и отново става вода,където се изхвърля навън,това е най-елементарното обяснение.
Космоса принципно е съставен от водород,тоест количеството водород в космоса е неограничено.
Друг е въпроса защо няма желание да се популяризира тази идея и излизат много малко автомобили задвижвани по този начин,предполагам че не е някаква конспирация а най-елементарни бизнес интереси.
Миналата година се проведе състезание за автомобили задвижвани на водород в щатите,поради липсата на достатъчно колонки за зареждане с това гориво,един етап бе пренесен през цели 2 щата.
Към колегата по-горе
Колега,едно време батериите за лаптопи бяха крайно неефективни,в момента с новите технологии ,елементарна батерия ,примерно на моят лаптоп 6 клетачна издържа 2,30 часа в сравнение със стария ми лаптоп която издържаше около 50 минути,или по-стария ми която издържа-вече не издържа николко,ама държеше по 20 минути и беше значително тежка.
В момента дори има батерии с горивни клетки,има описания в интернет
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Е.Димитров написа:Друг е въпроса защо няма желание да се популяризира тази идея и излизат много малко автомобили задвижвани по този начин,предполагам че не е някаква конспирация а най-елементарни бизнес интереси.
Може би защото добитият по този начин водород не е в достатъчни количества за масова употреба?

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Feanor написа:Е.Димитров написа:Друг е въпроса защо няма желание да се популяризира тази идея и излизат много малко автомобили задвижвани по този начин,предполагам че не е някаква конспирация а най-елементарни бизнес интереси.
Може би защото добитият по този начин водород не е в достатъчни количества за масова употреба?
В България ( а и по света) фирма "Линде-газ" произвежда водород и то в огромни количества...
Положението е такова не защото малко се произвежда,а защото няма пазар на това гориво,а няма пазар...защото няма подобни автомобили,и тук отново се връщаме в началото,няма такива автомобили защото няма желание за производство,повтарям "желание", не технологии
- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Абе човек, някъде да съм казал, че водород не се произвежда? Произвежда се, да, в големи количества, но производството му е не е евтино и промишлените количества не идват от соларни клетки на бензиностанции, а главно от химическо разграждане на прости въглеводороди... като метана, например. Изобщо не е въпрос само на желание. Да не говорим пък колко по-опасно е съхранението и транспортирането на водород, отколкото на природен газ, да речем.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Е.Димитров написа:Към колегата по-горе
Колега,едно време батериите за лаптопи бяха крайно неефективни,в момента с новите технологии ,елементарна батерия ,примерно на моят лаптоп 6 клетачна издържа 2,30 часа в сравнение със стария ми лаптоп която издържаше около 50 минути,или по-стария ми която издържа-вече не издържа николко,ама държеше по 20 минути и беше значително тежка.
В момента дори има батерии с горивни клетки,има описания в интернет
и до тук стигат нещата... в същност тесла ползва именно литиево-йонни от лаптопи


за батериите с горивни клетки - то, че има, има и много добре знаеш, че не е в това проблема. дай цена/мощност/гориво на тези клетки... същата работа както системата за водород, за която тактично пропускаш тези подробности

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Е.Димитров написа:Feanor написа:Е.Димитров написа:Друг е въпроса защо няма желание да се популяризира тази идея и излизат много малко автомобили задвижвани по този начин,предполагам че не е някаква конспирация а най-елементарни бизнес интереси.
Може би защото добитият по този начин водород не е в достатъчни количества за масова употреба?
В България ( а и по света) фирма "Линде-газ" произвежда водород и то в огромни количества...
Положението е такова не защото малко се произвежда,а защото няма пазар на това гориво,а няма пазар...защото няма подобни автомобили,и тук отново се връщаме в началото,няма такива автомобили защото няма желание за производство,повтарям "желание", не технологии
и аз съм на това мнение , mr BIG OIL просто не допуска развитие и навлизане на алтернативни технологии , както и на електрическите коли преди 20год... Нефтената конспирация , цедяща земята ,а и нашите джобове всекидневно просто е прекалено силна , за да бъде заобиколена
- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Много интересна тема заформихте. За електрическия автомобил мисля, че филмчето е истина поне на 80%. Американеца е видял, че може да мине далеч по-евтино с електрическия автомобил, но така и не са му позволили, защото загубите за петролните вносители и продавачи щяха да са доста големи във времето с масовото навилизане на електрическия автомобил. Дори този автомобил да бъде използван само да ходят на работа с него. Към края на филмчето човека създал батерията за колата казва, че я е подобрил и е увеличил пробега на автомобила от 80 до 300 мили с 1 зареждане. Лично аз бих взел такъв автомобил ако имахме условия за зареждането му. 300 мили са около 500км. с 1 зареждане. Аз толкова минавам месечно с моята кола. 

Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Zubcho написа:Много интересна тема заформихте. За електрическия автомобил мисля, че филмчето е истина поне на 80%. Американеца е видял, че може да мине далеч по-евтино с електрическия автомобил, но така и не са му позволили, защото загубите за петролните вносители и продавачи щяха да са доста големи във времето с масовото навилизане на електрическия автомобил. Дори този автомобил да бъде използван само да ходят на работа с него. Към края на филмчето човека създал батерията за колата казва, че я е подобрил и е увеличил пробега на автомобила от 80 до 300 мили с 1 зареждане. Лично аз бих взел такъв автомобил ако имахме условия за зареждането му. 300 мили са около 500км. с 1 зареждане. Аз толкова минавам месечно с моята кола.
точно , точно за това става дума ... Който не го е разбрал = големите производители на коли + петролните мултикорпорации задушават всяка алтернатива от рано , като я пускат за малко , докарват нещата документално все едно няма интерес и закриват проекта .... Мен най-много ме пораи начина , по който ревниво си събират всяка една кола и ... ги унищожават

75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани