Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Модератор: Общи модератори
51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
saleen написа:90% от колите на газ са такаНо и това, че на прегледите само гледат да ти вземат парите без да направят обстойна проверка не стимулира шофьорите да ходят.
Трябва някой да те стимулира да ходиш на преглед за да не се взривиш?

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Не-стимулират ме вместо да ходя при тях да взема една гъба и канче с веро за да си я проверя за течове както трябва.
Никой не мое ма връне на селу!
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
///peter написа:saleen написа:90% от колите на газ са такаНо и това, че на прегледите само гледат да ти вземат парите без да направят обстойна проверка не стимулира шофьорите да ходят.
Трябва някой да те стимулира да ходиш на преглед за да не се взривиш?
saleen написа:Не-стимулират ме вместо да ходя при тях да взема една гъба и канче с веро за да си я проверя за течове както трябва.




- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил


Не държавата ни е виновна, най-малкото ти трябва да си с интерес за живота си.
А с гъба и канче няма да провериш дали клапаните ти работят.....

- P1tbuL
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 796
- Регистриран на: 4.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Т-34
- Мечтае да кара: F1 race car!
- Детайли за колата: 1942; Length- 6.68 m; 76.2 mm (3.00 in) F-34 tank gun
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Сега майстора му да си монтира сам една метанова уредба по същия начин по който е монтирал тази
Лека му пръст на момчето... трагедия ... чиста трагедия

Лека му пръст на момчето... трагедия ... чиста трагедия

Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
///peter написа::mhihi:![]()
Не държавата ни е виновна, най-малкото ти трябва да си с интерес за живота си.
А с гъба и канче няма да провериш дали клапаните ти работят.....
Бе ти нищо не разбираш бе!Аз съм най-големиот майстор, а държавата е виновна за сичко!

Бош сервиз, дилъри на БМВ - дрън, дрън - дай едно канче и една мотика и основен ремонт ше ти напраа на БМВ-то!

А тва ако беше държава на място щеше да забрани газовите уредби и да ни дава по 1000 кинта месечно да имаме за бензин!

Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Много жалко за момчето.
Но трябва да се измисли нещо за тези метанови уредби(да ги монтират само специалисти, а не квартални майстори) ако помните преди няколко месеца и едно такси избухна в центъра на София.

Но трябва да се измисли нещо за тези метанови уредби(да ги монтират само специалисти, а не квартални майстори) ако помните преди няколко месеца и едно такси избухна в центъра на София.
- ИЛИЯН
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 255
- Регистриран на: 29.04.2004
- Местоположение: София
- Кара: БМВ 725 Е-38
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Един съвет към колегите, които имат АГУ от 4-5 години.
Не е лошо когато имате време да си демонтирате газовите бутилки и да ги огледате от долната страна- там където лежат в багажника. При неуплътнен багажник се получава конденз, влиза влага и те ръждясват . А както знаете ръждата един път тръгне ли- няма спиране, което може да доведе до фатален край. Последно време съм наблюдавал ,че при свалени 10 бутилки, 5 са ръждясали и това си е доста лоша статистика.
Попадал съм на толкова много ръждясала бутилка ,че с помощта на яка отверка и един чук отверката влиза вътре .
Не е лошо когато имате време да си демонтирате газовите бутилки и да ги огледате от долната страна- там където лежат в багажника. При неуплътнен багажник се получава конденз, влиза влага и те ръждясват . А както знаете ръждата един път тръгне ли- няма спиране, което може да доведе до фатален край. Последно време съм наблюдавал ,че при свалени 10 бутилки, 5 са ръждясали и това си е доста лоша статистика.

Попадал съм на толкова много ръждясала бутилка ,че с помощта на яка отверка и един чук отверката влиза вътре .

Няма грозни жени, има трезви мъже!
- speedmaniac
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 293
- Регистриран на: 8.01.2007
- Местоположение: София
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Абе никой ли не му направи впечатление че се говори за гръмнала бутилка на МЕТАН
Аз съм много учуден, и то не за друго, ами никога до сега не съм чувал за гръмнала бутилка на МЕТАН. Всички до тук го приемат като съвсем нормална експлозия на ГАЗ, а разликата е огромна. Масово се кара на пропан-бутан, но бутилките с МЕТАН се пълнят при 220 атмосфери налягане и са дебели 40-50 мм стомана, която няма никъде заварки...
Сериозно, има ли друг случай на гръмнала метанова бутилка, да не би тази да е била за пропан-бутан и да е преправяна нещо?
Аз си представях пораженията грандиозни, как така е останала тая кола толкова здрава незнам...




Аз си представях пораженията грандиозни, как така е останала тая кола толкова здрава незнам...

...E36 Rulzzz...
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... p?t=103218 - Help!
Издирвам откраднат лаптоп Compaq Presario с МАК адрес 00:1B:24:CF:6C:8E
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
много зависи как е гръмнала кога е гръмнала ... правили сме си експерименти едно време с едно приятелче и хидравлична помпа
а и съм виждал доста гръмнали бутилки ....
ако е изплюла резбата на крана - най-безобидния вариант просто е станала ракета, ако е имала шупла и е издумкала зависи къде, зависи и кога е станало.. процеса на пълнене на метанстанциите е от 2 фази
1ва фаза - налягането на системата на метанстанцията се изравнява с налягането на бутилката или това е около 140-160 атмосфери става ударно
2ра фаза - компресора донабива налягането до 200 атмосфери в добрите случаи до 220 ... в Търговище със сигурност 220 атмосфери станцията е нова компресора е хубав и доста години личен опит.
Ако бутилката е издумкала в първа фаза просто е направила дупка някъде по корпуса ако беше изчаткала на 2ра фаза на над 200 атмосфери щеше часовникарска бригада да ги събира.
Лично ако трябва да коментирам кой от двата варианта обаче е по-безопасен метановата уредба е в пъти по-безопасна от пропан-бутановата

ако е изплюла резбата на крана - най-безобидния вариант просто е станала ракета, ако е имала шупла и е издумкала зависи къде, зависи и кога е станало.. процеса на пълнене на метанстанциите е от 2 фази
1ва фаза - налягането на системата на метанстанцията се изравнява с налягането на бутилката или това е около 140-160 атмосфери става ударно
2ра фаза - компресора донабива налягането до 200 атмосфери в добрите случаи до 220 ... в Търговище със сигурност 220 атмосфери станцията е нова компресора е хубав и доста години личен опит.
Ако бутилката е издумкала в първа фаза просто е направила дупка някъде по корпуса ако беше изчаткала на 2ра фаза на над 200 атмосфери щеше часовникарска бригада да ги събира.
Лично ако трябва да коментирам кой от двата варианта обаче е по-безопасен метановата уредба е в пъти по-безопасна от пропан-бутановата
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
///peter написа::mhihi:![]()
Не държавата ни е виновна, най-малкото ти трябва да си с интерес за живота си.
А с гъба и канче няма да провериш дали клапаните ти работят.....
Ти твоята кола да не я караш на газ, че си толкоз много си навътре в тези неща

Никой не мое ма връне на селу!
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Колегите са прави, че за всеки съд под налягане е задължителен периодичен хидро-тест.
Явно бутилката не е издържала и се е пръснала, като при това не е имало взрив, а само разширение на сгъстения метан.
Бутилката съвсем не е дебела 5см, а е няколко милиметра (дори метановата).
Хидротеста се прави, защото при експлоатацията бутилката кородира (не само външно от конденз, но и вътрешно от вода, която е попаднала в газта)...
Корозията отслабва бутилката и затова хидротеста е задължителен - ще издържи ли бутилката на работно налягане плюс някакъв процент запас.
А този въпрос дали пропан-бутана или метана е по-безопасен е много спорен.
В единия случай имаш течност(и малко пари) под налягане около десеттина атмосфери в не толкова здрава бутилка. В другия - газ около 200 атмосфери в много здрава бутилка...
Не бих си сложил нито една от изброените - бензина си е ОК...
П.С. за тея, които не вярват, че такава здрава бутилка гърми, да проверят колко водолази загиват от пръсване на бутилка със сгъстен въздух.
Бутилките са аналогични на тези за метан - налягане 150-200атм... Аз имам познат, който загина от такава бутилка при пълнене, и то при условие, че компресора по принцип не можеше да надуе повече от 190атм.. И там не бяха направили задължителния хидротест.
Явно бутилката не е издържала и се е пръснала, като при това не е имало взрив, а само разширение на сгъстения метан.
Бутилката съвсем не е дебела 5см, а е няколко милиметра (дори метановата).
Хидротеста се прави, защото при експлоатацията бутилката кородира (не само външно от конденз, но и вътрешно от вода, която е попаднала в газта)...
Корозията отслабва бутилката и затова хидротеста е задължителен - ще издържи ли бутилката на работно налягане плюс някакъв процент запас.
А този въпрос дали пропан-бутана или метана е по-безопасен е много спорен.
В единия случай имаш течност(и малко пари) под налягане около десеттина атмосфери в не толкова здрава бутилка. В другия - газ около 200 атмосфери в много здрава бутилка...
Не бих си сложил нито една от изброените - бензина си е ОК...
П.С. за тея, които не вярват, че такава здрава бутилка гърми, да проверят колко водолази загиват от пръсване на бутилка със сгъстен въздух.
Бутилките са аналогични на тези за метан - налягане 150-200атм... Аз имам познат, който загина от такава бутилка при пълнене, и то при условие, че компресора по принцип не можеше да надуе повече от 190атм.. И там не бяха направили задължителния хидротест.
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Хубаво го измислили хората с тези тестове, остава да почнат да ги правят и да има стриктен контрол.
Никой не мое ма връне на селу!
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
[quote="saleen"][/quote]
Не готин, моята харчи много повече бензин отколкото ти мислиш че е нормално и приемливо, ама я карам всеки ден, но не знам каква връзка има това с темата?
Всеки един поне малко разумен и не толкова бос би предположил, че съд работещ под налягане има някаква защита в случай на повреда на пълнещият механизъм. Ама както и да е.
Та по темата, те и ГТП правят задължително, колко от нас го минават само с документи? А що? Щото има много опашки и времето ни е прекалено ценно ли?
Не готин, моята харчи много повече бензин отколкото ти мислиш че е нормално и приемливо, ама я карам всеки ден, но не знам каква връзка има това с темата?
Всеки един поне малко разумен и не толкова бос би предположил, че съд работещ под налягане има някаква защита в случай на повреда на пълнещият механизъм. Ама както и да е.
Та по темата, те и ГТП правят задължително, колко от нас го минават само с документи? А що? Щото има много опашки и времето ни е прекалено ценно ли?
- dokie
- ентусиаст
-
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Момче загина при взрив на метанова уредба в автомобил
Става и с канче и гъба (лично съм установявал и по други начини
), но не е нормално при толкова модерна апаратура да се прави по този начин... на мен с уред ми замерват да няма изпускания при прегледа... апарата е толкова чувствителен, че не мога да усетя с обоняние тази концентрация във въздуха, при която той се сдра да пищи... при тест със запалка разбира се 


51 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани