Краят на "модерните" фарове
Модератор: Общи модератори
Re: Краят на "модерните" фарове
err0r написа:Пичове, а защо може Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander, Nisaan Navara/Pathfinder да са с ксенонови крушки на нормални рефлекторни фарове?
Според мен трябва да се затегне контрола на ГТП пунктовете за настройката на фаровете, а не с каква крушка работят.
Жоре, фаровете са напълно различни, нищо че са без лупа.
Мерцовете (208 и 210) също са с фабричен ксенон без лупа и правят отсечен лъч като лупа.
Но напълно подкрепям да се регулират фаровете на кошниците.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:Интересно за какъв реглаж говориш, при положение че сам си видял че с китайския ти ксенон той е невъзможен - наложило се е да слагаш нормалните кружки.
Той обясни, че проблемът не е в китайския ксенон, а във вида фар. Какво му има на моя китайски ксенон на е36-цата, поствен на ZKW с лупи?


- frizzante
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
Re: Краят на "модерните" фарове
Днес ходих в пункт за ГТП да си регулирам фаровете след като си сложих китайски ксенон, ами слаби си ми бяха с халогенната крушка и няма как да дам 1000 лв за фараове с лупи. Отделен е въпроса, че доста го правят тва за гъзарията...а не защото са загрижени за останалите! Е аз просто иксам да виждам нощем. Та вкарах колата сложиха и апарата отпреде, накара ме да дам регулатора за височина на 0 после няколко пъти на къси и на дълги. След настройката фаровете ми светят си отсичат идеално и покриват всички изисквания според човека в пункта. Попитах го за тази наредба и той ми каза, че имат такъв факс и че е видял, че съм с ксенон. Каза ми, че това се отнася за фарове които не влизат в нормите и главно това са фарове с невъзможност за регулиране и ксенон над 6000 к където светлината започва да синиее и така нагоре до лилаво. Според него нямаше никакъв проблем да си мина преглед. Нека всички си регулираме фаровете както трябва и не плюем ксеноните, защото и с халогенна крушка с кофти регулиравка може да си извадим очите нали? Едва ли ще откриваме топлата вода сега...
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Краят на "модерните" фарове
frizzante написа:Днес ходих в пункт за ГТП да си регулирам фаровете след като си сложих китайски ксенон, ами слаби си ми бяха с халогенната крушка и няма как да дам 1000 лв за фараове с лупи. Отделен е въпроса, че доста го правят тва за гъзарията...а не защото са загрижени за останалите! Е аз просто иксам да виждам нощем. Та вкарах колата сложиха и апарата отпреде, накара ме да дам регулатора за височина на 0 после няколко пъти на къси и на дълги. След настройката фаровете ми светят си отсичат идеално и покриват всички изисквания според човека в пункта. Попитах го за тази наредба и той ми каза, че имат такъв факс и че е видял, че съм с ксенон. Каза ми, че това се отнася за фарове които не влизат в нормите и главно това са фарове с невъзможност за регулиране и ксенон над 6000 к където светлината започва да синиее и така нагоре до лилаво. Според него нямаше никакъв проблем да си мина преглед. Нека всички си регулираме фаровете както трябва и не плюем ксеноните, защото и с халогенна крушка с кофти регулиравка може да си извадим очите нали? Едва ли ще откриваме топлата вода сега...
Не искам да се заяждам, но щом ти искаш да виждаш нощем замислял ли си се другите как ще виждат ти като се движиш срещу тях?

Няма как да ме убеди някой, че фар без лупа, който е предвиден от завода да свети с нормални крушки свети нормално и с ксенон.

Просто ксенона свети по коренно различен начин на рефлектор и на лупа, ако ще 10 часа да си ги регулирате просто не става.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Re: Краят на "модерните" фарове
то и аз щях да блъсна един наорчно, баси хората, правят по 10 деца после нема кинти за нормално
осветление и светкат във всички ярки цветове на дъгата като странично летящи извънземни чинии

осветление и светкат във всички ярки цветове на дъгата като странично летящи извънземни чинии


„Късметът е това, което се случва когато подготовката срещне добрата случайност.“ — Хенри Форд
- martoto
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Re: Краят на "модерните" фарове
err0r написа:Той обясни, че проблемът не е в китайския ксенон, а във вида фар. Какво му има на моя китайски ксенон на е36-цата, поствен на ZKW с лупи?
Ето каква форма трябва да има осветеното "петно" на стена от асиметрични фарове независимо дали са с лупа или рефлектор:

Твойта картинка прилича ли на тази? Мисля че е очевидно - не. И не знам на какво разстояние си от стената, но е почти сигурно че заслепяваш насрещно движещите се. Или ако си ги забил ниско за да не го правиш, отново си опасен щото тогава ти не виждаш добре. Толкова ли е трудно да се ползват конструктивно предвидените кружки, или не е достатъчно "гъзарско"


- AGD
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 531
- Регистриран на: 20.04.2007
- Местоположение: София/Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: F15 xDrive30d N57T
- Мечтае да кара: 911 Turbo
Re: Краят на "модерните" фарове
Не е нормално да се забранява на общо основание. Изобщо не ме вълнува каква технология се иползва във фара - ако не е регулиран да се дава срок да се оправи, ако не подлежи на регулиране се спира колата от движение. Като нарочат китайския ксенон, всички безотговорни копелета с нерегулирани фарове просто ще въздъхнат с облекчение.
Поне веднъж в месеца пътувам София-Бургас и обратно, основно вечер и най-често ме заслепяват хора със стандартни нерегулирани фарове. Наблюдавам три основни сценария : ПВО - поне единият фар свети в небето; циклоп - единият фар (като по Мърфи, най-често левият) не свети или едва мъждука; и двата фара за нищо не стават и гордият им собственик си цепи мрака на дълги и въобще не му пука за околните - не само насрещните; преди време един дебил кара маса километри на 20м зад мен на дълги, когато най-накрая успях да го принудя да ме изпревари му върнах услугата и включих и халогените, дано да ме е разбрал. Има и такива, на които задните габарите започват да светят едва след като бъдат осветени от моите фарове, много е "забавно" да застигнеш някой такъв, който кара с 80-90км/ч по магистралата.
Както каза Скиса, германецът го е измислил - проверява се дали отговаря на нормите за сигурност и се разрешава/забранява всеки конкретен случай. В тази връзка, моята кола дойде от Германия с разрешение от TUV да се кара със 17" оригинални джанти, които не са серийни за 520, но са за колите с по-големи мотори. В Испания доколкото знам, директно забраниха да се слагат джанти, различни от тези, с които колата е напуснала завода. Предпочитам ние да се придържаме към немския вариант.
Поне веднъж в месеца пътувам София-Бургас и обратно, основно вечер и най-често ме заслепяват хора със стандартни нерегулирани фарове. Наблюдавам три основни сценария : ПВО - поне единият фар свети в небето; циклоп - единият фар (като по Мърфи, най-често левият) не свети или едва мъждука; и двата фара за нищо не стават и гордият им собственик си цепи мрака на дълги и въобще не му пука за околните - не само насрещните; преди време един дебил кара маса километри на 20м зад мен на дълги, когато най-накрая успях да го принудя да ме изпревари му върнах услугата и включих и халогените, дано да ме е разбрал. Има и такива, на които задните габарите започват да светят едва след като бъдат осветени от моите фарове, много е "забавно" да застигнеш някой такъв, който кара с 80-90км/ч по магистралата.
Както каза Скиса, германецът го е измислил - проверява се дали отговаря на нормите за сигурност и се разрешава/забранява всеки конкретен случай. В тази връзка, моята кола дойде от Германия с разрешение от TUV да се кара със 17" оригинални джанти, които не са серийни за 520, но са за колите с по-големи мотори. В Испания доколкото знам, директно забраниха да се слагат джанти, различни от тези, с които колата е напуснала завода. Предпочитам ние да се придържаме към немския вариант.
George Carlin написа:Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Краят на "модерните" фарове
Знаете ли само, колко маса шофери и представа си нямат, че лъча на късите трябва да "пада" върху пътя, а не да брули хълмовете отсреща. 

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Coulthard
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:Ето каква форма трябва да има осветеното "петно" на стена от асиметрични фарове независимо дали са с лупа или рефлектор:
Твойта картинка прилича ли на тази? Мисля че е очевидно - не. И не знам на какво разстояние си от стената, но е почти сигурно че заслепяваш насрещно движещите се. Или ако си ги забил ниско за да не го правиш, отново си опасен щото тогава ти не виждаш добре. Толкова ли е трудно да се ползват конструктивно предвидените кружки, или не е достатъчно "гъзарско"?
Продължавай да мислиш и аз бях с ЗКВ и имах подобно петно и не заслепявах никой, тази разсейкга се получава от малкият рефлектор около лупата а и е близко до стената. В момента съм с Депо лупа и правя отсичане като на твоята снимка но осветеността е с 20% по-малко или на прост бг език 16год. ЗКВ>>> чисто ново Депо.
Иначе по темата най-мразя като си налепят ксенон на дългите ...
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:Твойта картинка прилича ли на тази? Мисля че е очевидно - не. И не знам на какво разстояние си от стената, но е почти сигурно че заслепяваш насрещно движещите се. Или ако си ги забил ниско за да не го правиш, отново си опасен щото тогава ти не виждаш добре. Толкова ли е трудно да се ползват конструктивно предвидените кружки, или не е достатъчно "гъзарско"?
Ей тука не ти се получи. Кое от моята картинка не прилича на твоята? Имам ли осветена зона? Имам. Имам ли кът-оф? Имам. От дясно снопът по-висок ли е? По-висок е. Как от Лондон прецени, че заслепяват моите фарове... егатимус, какво зрение имаш! Феномен! Фаровете ми са настроени по една друга тема: viewtopic.php?f=10&t=97485
Ще си ползвам ксеноновите круЖки, тъй като не смятам, че съм опасност за насрещния трафик! Честичко ни се случва зимата да караме в колона при нощните планински разходки. Как пък никой не изрева от моите кунструктивно непредвидени круЖки??




- SKISA
-
-
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
Re: Краят на "модерните" фарове
не знам що спорите ...!? ето казвам ви ,че си дойдох от германия ,имам една бала документи за тия ксенони и съм сигурен ,че в германия нема как да дадеш 10 кинта на бай вилхелм и да минеш. имам 3 листа само за една допълнителна вежда на предният капак ,щото излизала 3см напред! щото се променяла дължината на колата... ! с чертежи и сичко. се едно са узаконявали строеж. та не вервам за фаровете да е минало е така - иди ми дойди ми. просто са настроени добре, направени са както трябва, самите стъкла също са сменени- не са оригиналните ,но не знам дали са с лупи. целият фар е сменен - не само крушка и рефлектор и кабеляци. и явно може и е допустимо.
не трябва да се правят крайни заключения на ангро ,защото явно има различни случаи и варианти...
не трябва да се правят крайни заключения на ангро ,защото явно има различни случаи и варианти...
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Краят на "модерните" фарове
martoto написа:
Твойта картинка прилича ли на тази? Мисля че е очевидно - не. И не знам на какво разстояние си от стената, но е почти сигурно че заслепяваш насрещно движещите се. Или ако си ги забил ниско за да не го правиш, отново си опасен щото тогава ти не виждаш добре. Толкова ли е трудно да се ползват конструктивно предвидените кружки, или не е достатъчно "гъзарско"?

Бате,я кажи дали мога да карам така с китайския HID и дали заслепявам,че ако не одобриш ,веднага го свалям




- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Краят на "модерните" фарове
err0r написа:Пичове, а защо може Nissan Qashqai, Mitsubishi Outlander, Nisaan Navara/Pathfinder да са с ксенонови крушки на нормални рефлекторни фарове?
Според мен трябва да се затегне контрола на ГТП пунктовете за настройката на фаровете, а не с каква крушка работят.
Защото техните рефлектори така са проектирани!
А не катото Е36 бош и ЗКВ без лупа, както и хела и рефлекторния фар на Е46, напоследък и няколко Е60 с неоригинален китаец срещам.
За неоригинален фар задължително трябва да е с лупа за да няма заслепяване с ксенон иначе


- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Краят на "модерните" фарове


по радио витоша съобщиха, че коли със стикери и лепенки които не са stock-ови и са на видно място по автомобила няма да могат да им се правят каско застраховки (прави се проект за допълнение в ЗДП)


взимайте гъбичка и вода и махайте стикерите



- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: Краят на "модерните" фарове
kronos написа:Това че няма да се спазва е отделен въпрос.
Ще е добре и да започнат да спират от движение при наличие на "китайче" нерегулирано и без лупи. Руснаците да не са по прости, при тях отдавна е забранено.
Формулировката е глупава. Стига фаровете да са добре регулирани и да имат оптика, аз лично проблем не виждам.
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани