Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

'2002' fanatic
'2002' fanatic
Аватар
Мнения: 3722
Регистриран на: 2.02.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от alpina-ma6inata » 29 Мар 2012, 23:32

Хаос написа:
Gemar написа:температурата на топене на алуминия

не съм специалист в областта на материалознанието, но по принцип не е задължително да разтопиш един метал, за да промениш начина на подреждане на кристалите му
затова почти всички метали подлежат на термична обработка, като от времетраенето на всяка от фазите (затопляне, охлаждане) и много други променливи се получава подчертаване на различните свойства на метала - да не е чуплив, да е разтеглив, или да има повишена якост на опън, да е твърд и износоустойчив, да е виброустойчив, да няма пукнатини в микроструктурата, да е ...

желязо-въглеродната диаграма е типичен пример как с лека промяна на само 1-2% от компенентите в една сплав и температурна обработка се получават коренно различни материали

друг пример - в университета последно ни споменаха за някакъв нов начин за термична обработка, който прави от определен вид чугун - метал с характеристики, далеч превъзхождащи всичко известно до момента, а самият му състав остава непроменен

Не бях кой знае колко добър по Материалознание, но и аз ги помня тези неща. :) Има разлика от температура на топене и от температура, която да промени структурата на материала. Още повече, че сравнението е неуместно. Джантата и цилиндровата глава са все съвсем различни неща, проектирани за съвсем различни цели и видовете им натоварвания нямат нищо общо.

Дали ще има проблем с дадена джанта боядисана прахово е нещо съвсем относително и зависи от бояджията и начина му на работа, сплавта на джантата, цолаж (много по-лесно е да изкривиш голяма джанта :D ) и съответно шофьора. :mhihi: Но както казаха някои колеги по-горе - самият факт, че има вероятност нещата да не станат като хората би трябвало да откаже всеки, особено за толкова важна част от един автомобил. :)
'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 615
Регистриран на: 10.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 E39 M52B20

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от Gemar » 30 Мар 2012, 10:03

Добре, това е градивно. Съгласявам се и с двамата. Диаграмата отдавна съм я забравил. Сега остава да се провери дали при 200 градуса би настъпила структурна промяна. И то пак става въпрос за различните сплави, защото всеки производител прави свои изделия.

Ето едно интересно видео за направата на BBS. Оказва се, че не са просто алуминиева отливка. http://www.youtube.com/watch?v=z-sjOg9Dyww

Съгласявам се, че резултата от праховото боядисване може да е с променлив успех/неуспех.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Мар 2012, 15:14

Хаос написа:
Gemar написа:температурата на топене на алуминия

не съм специалист в областта на материалознанието, но по принцип не е задължително да разтопиш един метал, за да промениш начина на подреждане на кристалите му
затова почти всички метали подлежат на термична обработка, като от времетраенето на всяка от фазите (затопляне, охлаждане) и много други променливи се получава подчертаване на различните свойства на метала - да не е чуплив, да е разтеглив, или да има повишена якост на опън, да е твърд и износоустойчив, да е виброустойчив, да няма пукнатини в микроструктурата, да е ...

желязо-въглеродната диаграма е типичен пример как с лека промяна на само 1-2% от компенентите в една сплав и температурна обработка се получават коренно различни материали

друг пример - в университета последно ни споменаха за някакъв нов начин за термична обработка, който прави от определен вид чугун - метал с характеристики, далеч превъзхождащи всичко известно до момента, а самият му състав остава непроменен


Напълно подкрепям това. Предполагам в конкретния случай пак става дума за изменение качествата на алуминия. Но дали действително е така не зная, защото както виждаме и тук в темата - явно се наблюдават случаи, подкрепящи и двете тези.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от ogata » 07 Авг 2012, 21:13

Това мнение го пиша, защото и на мен ми дойде до главата да си правя новите джанти и съвсем до скоро бях супер навит на прахово боядисване, когато някой от някъде изригна точно е за тея дефекти дето излизат и деформацията, която се получава при термичната обработка на алуминия и реших, че ще хода на бояджия ... но ....

Днес бях във една фирмичка,мъничка такава, която по някакви случайни обстоятелства захранва около 40% българският вело пазар :mhihi:
Там работят едни доста образовани инжинери на средна възраст с които имах обстоен разговор и самите те ме преведоха през конвеира, през който минават рамките на велосипедите. От суров метал, до боядисана и налепена със стикери изваяна форма.

Е, оказа се че алуминият (защото хората предлагат и спортни КОЛОЛОТА със леки алуминиеви рамки) преминава през електролиза, после с пистолет се пръска "пепелта" и след това рамката седи около 40 минути в пеща на 170 градуса. Резултата е перфектен. Рамката излиза без никакви деформации, а дебелината на материала е в пъти по-малка от тази на алуминиевите ни джанти. Готовият продукт се забърсва със восъчна кърпа, изглежда невероятно и е готов за сглобка.

Човекът обясни, че деформациите при алуминия се появяват когато се нагрее на повече от 250 градуса и количеството допустимите примеси е доста завишено, което при едни оригинални или маркови джанти не може да съществува. И ми показа това което е причинил на оригиналните лети джанти на аудито си. 4ри супер слънчака, боядисани преди 2 години и седящи много добре. И едва ли ако беше тооолкова лошо, разбиращ човек би го направил сам на себе си ;)

Та претендирам, че праховото боядисване няма да се отрази зле на уж оригиналните ми БОРБЕТи made in germany :mhihi:
Тъкмо ще разбера и колко са оригинални :mrgreen:
А на тези от вас, които притежават висококачествени М6 стайл 15 инчови реплики препоръчвам бояджия.

Дано да съм бил полезен :bchug:

ПП. Скоро ще дам снимки и ще изкажа мнение от резултата. :yes:
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от VesoPesa » 08 Авг 2012, 7:09

ogata написа:...


Аз това го обяснявам от не знам кога, ама всички викат -НЕ! Не е така!...

Иначе при правилна обработка и моя борбет го карах 3 сезона след прахово и не бяха мръднали грам така че...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от deyan-enchev » 08 Авг 2012, 9:06

Кой ти ги прави на теб?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от VesoPesa » 10 Авг 2012, 19:21

В София си ги правих - при Субару сервиз на Шосе банкя.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от deyan-enchev » 11 Авг 2012, 21:03

Пусни снимки как стават, ако не си писал тема във форума де.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от MonsteR » 11 Авг 2012, 21:32

ogata написа:Това мнение го пиша, защото и на мен ми дойде до главата да си правя новите джанти и съвсем до скоро бях супер навит на прахово боядисване, когато някой от някъде изригна точно е за тея дефекти дето излизат и деформацията, която се получава при термичната обработка на алуминия и реших, че ще хода на бояджия ... но ....

Днес бях във една фирмичка,мъничка такава, която по някакви случайни обстоятелства захранва около 40% българският вело пазар :mhihi:
Там работят едни доста образовани инжинери на средна възраст с които имах обстоен разговор и самите те ме преведоха през конвеира, през който минават рамките на велосипедите. От суров метал, до боядисана и налепена със стикери изваяна форма.

Е, оказа се че алуминият (защото хората предлагат и спортни КОЛОЛОТА със леки алуминиеви рамки) преминава през електролиза, после с пистолет се пръска "пепелта" и след това рамката седи около 40 минути в пеща на 170 градуса. Резултата е перфектен. Рамката излиза без никакви деформации, а дебелината на материала е в пъти по-малка от тази на алуминиевите ни джанти. Готовият продукт се забърсва със восъчна кърпа, изглежда невероятно и е готов за сглобка.

Човекът обясни, че деформациите при алуминия се появяват когато се нагрее на повече от 250 градуса и количеството допустимите примеси е доста завишено, което при едни оригинални или маркови джанти не може да съществува. И ми показа това което е причинил на оригиналните лети джанти на аудито си. 4ри супер слънчака, боядисани преди 2 години и седящи много добре. И едва ли ако беше тооолкова лошо, разбиращ човек би го направил сам на себе си ;)

Та претендирам, че праховото боядисване няма да се отрази зле на уж оригиналните ми БОРБЕТи made in germany :mhihi:
Тъкмо ще разбера и колко са оригинални :mrgreen:
А на тези от вас, които притежават висококачествени М6 стайл 15 инчови реплики препоръчвам бояджия.

Дано да съм бил полезен :bchug:

ПП. Скоро ще дам снимки и ще изкажа мнение от резултата. :yes:


Ae Oga, той човека хубаво те е омаял, но има няколко огромни но -та преди изобщо някога да се замисля да си пека джантите!

1. Алуминия за велосипедни рамки е специален тип, 100% различен като състав от този на джантите.
2. 170 градуса е добре , но това е поточно производство и всичко е много точно
3. На бай Пешо във фурната отпред може да е 170 (теоретично), обаче точно където твойта джанта е застанала може да е 240!
3. За да избегнем кашкавалените джанти използваме бояджия и стават разкошни.

Наздраве.

П.С. Алуминия на всяка джанта е закален до определена твърдост, всяко нагряване до определена температура и охлаждане след това му променя кристалния състав и го разкалява. за да бъде закален отново, трябва да се следва специален процес, който ние изобщо няма как да направим... охлаждането също играе роля за подредбата на кристалната решетка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 14.04.2008
Местоположение: Bulgaria
Кара: 320i M Пакет, е39
Мечтае да кара: е39 - сбъдната

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от Lattri » 14 Авг 2012, 15:06

1 седмица съм чел за праховото и непраховото боядсиване. Трябва да си пръскам джантите (18ки). След много часове в интернет и говорене с много различни хора моето мнение е НЕ! За Бога колега не прави тази грешка. Ще съжаляваш много!! И аз бях пред същата дилема като теб. Не съм спал в продължение на няколко дена и това ме измъчваше, но в крайна сметка разбрах, че това е нещо мнооого лошо! В момента съм на работа и нямам време да напиша по обосновано мнение, но с всички ръце и крака казвам НЕ!

Поздрави
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2806
Регистриран на: 20.03.2009
Местоположение: New Village Customs
Кара: 332mxi

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от ogata » 15 Авг 2012, 0:09

По-стечение на обстоятелствата ив вярата ми във всевишната намеса ... все пак "не беше писано" да сме на прахово и джантите днес бяха закарани на бояджия ...
ИзображениеИзображение
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от VesoPesa » 15 Авг 2012, 20:40

deyan-enchev написа:Пусни снимки как стават, ако не си писал тема във форума де.


Имам само на готовите джанти:
това като ги взех готови:
Изображение
това преди месец като ги продадох:
Изображение

То не личи много много по осезаеми причини, но не са мръднали за 2 години.
Отделно както казах - видяли са 3 смени на гуми и на нито една не се е налагало повече от 10-15 грама тежести камо ли изправяне... че карам внимателно е истина, ама все пак...

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 13.12.2008

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от divane-s-m10 » 18 Юни 2014, 15:47

Колеги аз се занимавам с прахово боядисване и песъкотруене със кварцов пясък повече информация може да видите на
www.facebook.com/AntonovCo

Прави сте температурата на топене е различна от температурата на рекристализация. Втората е с около 200 градуса по надолу тоест при алуминия ако е 660 градуса темп на рекристализация (температурата при която започва промяна на структурата на металите) ще бъде около 460 градуса
Справка :
http://www.castingarea.com/education/nt/tm06.htm

Ако имате въпроси питайте ще се постарая да бъда максимално точен и ясен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 1.01.2008
Местоположение: Homeless
Кара: 4 throttle beast
Детайли за колата: Cosmosschwarz

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от Who » 18 Юни 2014, 21:38

Не е добра идея да се пекат алуминиеви джанти на 200 градуса защото не е ясно производителя каква термична обработка е правил ... алуминиевите детайли след като се отлеят се охлаждат бързо с цел да се произведът повече бройки и след това се обработват термично ... един път с цел отвръщане на метала защото след бързото охлаждане структурата е неравномерна ... нагряват се до 360-400 градуса и се оставят да изстинат на околна температура... след това се обработва механично отвори и други простотии и след това евентуално се прави втора термична ако има нужда от закаляване ..
40173
The smaller displacement engine recorded less than 9 mpg-US (26 L/100 km; 11 mpg-imp)

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 13.12.2008

Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!

Мнение от divane-s-m10 » 20 Юни 2014, 20:53

Аз го обясних като за много глупав човек и веднага се намери кой да не го разбере :bchug: :bowdown:

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook