Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Модератор: Общи модератори
49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Хаос написа:Gemar написа:температурата на топене на алуминия
не съм специалист в областта на материалознанието, но по принцип не е задължително да разтопиш един метал, за да промениш начина на подреждане на кристалите му
затова почти всички метали подлежат на термична обработка, като от времетраенето на всяка от фазите (затопляне, охлаждане) и много други променливи се получава подчертаване на различните свойства на метала - да не е чуплив, да е разтеглив, или да има повишена якост на опън, да е твърд и износоустойчив, да е виброустойчив, да няма пукнатини в микроструктурата, да е ...
желязо-въглеродната диаграма е типичен пример как с лека промяна на само 1-2% от компенентите в една сплав и температурна обработка се получават коренно различни материали
друг пример - в университета последно ни споменаха за някакъв нов начин за термична обработка, който прави от определен вид чугун - метал с характеристики, далеч превъзхождащи всичко известно до момента, а самият му състав остава непроменен
Не бях кой знае колко добър по Материалознание, но и аз ги помня тези неща.

Дали ще има проблем с дадена джанта боядисана прахово е нещо съвсем относително и зависи от бояджията и начина му на работа, сплавта на джантата, цолаж (много по-лесно е да изкривиш голяма джанта



'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Добре, това е градивно. Съгласявам се и с двамата. Диаграмата отдавна съм я забравил. Сега остава да се провери дали при 200 градуса би настъпила структурна промяна. И то пак става въпрос за различните сплави, защото всеки производител прави свои изделия.
Ето едно интересно видео за направата на BBS. Оказва се, че не са просто алуминиева отливка. http://www.youtube.com/watch?v=z-sjOg9Dyww
Съгласявам се, че резултата от праховото боядисване може да е с променлив успех/неуспех.
Ето едно интересно видео за направата на BBS. Оказва се, че не са просто алуминиева отливка. http://www.youtube.com/watch?v=z-sjOg9Dyww
Съгласявам се, че резултата от праховото боядисване може да е с променлив успех/неуспех.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Хаос написа:Gemar написа:температурата на топене на алуминия
не съм специалист в областта на материалознанието, но по принцип не е задължително да разтопиш един метал, за да промениш начина на подреждане на кристалите му
затова почти всички метали подлежат на термична обработка, като от времетраенето на всяка от фазите (затопляне, охлаждане) и много други променливи се получава подчертаване на различните свойства на метала - да не е чуплив, да е разтеглив, или да има повишена якост на опън, да е твърд и износоустойчив, да е виброустойчив, да няма пукнатини в микроструктурата, да е ...
желязо-въглеродната диаграма е типичен пример как с лека промяна на само 1-2% от компенентите в една сплав и температурна обработка се получават коренно различни материали
друг пример - в университета последно ни споменаха за някакъв нов начин за термична обработка, който прави от определен вид чугун - метал с характеристики, далеч превъзхождащи всичко известно до момента, а самият му състав остава непроменен
Напълно подкрепям това. Предполагам в конкретния случай пак става дума за изменение качествата на алуминия. Но дали действително е така не зная, защото както виждаме и тук в темата - явно се наблюдават случаи, подкрепящи и двете тези.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Това мнение го пиша, защото и на мен ми дойде до главата да си правя новите джанти и съвсем до скоро бях супер навит на прахово боядисване, когато някой от някъде изригна точно е за тея дефекти дето излизат и деформацията, която се получава при термичната обработка на алуминия и реших, че ще хода на бояджия ... но ....
Днес бях във една фирмичка,мъничка такава, която по някакви случайни обстоятелства захранва около 40% българският вело пазар
Там работят едни доста образовани инжинери на средна възраст с които имах обстоен разговор и самите те ме преведоха през конвеира, през който минават рамките на велосипедите. От суров метал, до боядисана и налепена със стикери изваяна форма.
Е, оказа се че алуминият (защото хората предлагат и спортни КОЛОЛОТА със леки алуминиеви рамки) преминава през електролиза, после с пистолет се пръска "пепелта" и след това рамката седи около 40 минути в пеща на 170 градуса. Резултата е перфектен. Рамката излиза без никакви деформации, а дебелината на материала е в пъти по-малка от тази на алуминиевите ни джанти. Готовият продукт се забърсва със восъчна кърпа, изглежда невероятно и е готов за сглобка.
Човекът обясни, че деформациите при алуминия се появяват когато се нагрее на повече от 250 градуса и количеството допустимите примеси е доста завишено, което при едни оригинални или маркови джанти не може да съществува. И ми показа това което е причинил на оригиналните лети джанти на аудито си. 4ри супер слънчака, боядисани преди 2 години и седящи много добре. И едва ли ако беше тооолкова лошо, разбиращ човек би го направил сам на себе си
Та претендирам, че праховото боядисване няма да се отрази зле на уж оригиналните ми БОРБЕТи made in germany
Тъкмо ще разбера и колко са оригинални
А на тези от вас, които притежават висококачествени М6 стайл 15 инчови реплики препоръчвам бояджия.
Дано да съм бил полезен
ПП. Скоро ще дам снимки и ще изкажа мнение от резултата.
Днес бях във една фирмичка,мъничка такава, която по някакви случайни обстоятелства захранва около 40% българският вело пазар

Там работят едни доста образовани инжинери на средна възраст с които имах обстоен разговор и самите те ме преведоха през конвеира, през който минават рамките на велосипедите. От суров метал, до боядисана и налепена със стикери изваяна форма.
Е, оказа се че алуминият (защото хората предлагат и спортни КОЛОЛОТА със леки алуминиеви рамки) преминава през електролиза, после с пистолет се пръска "пепелта" и след това рамката седи около 40 минути в пеща на 170 градуса. Резултата е перфектен. Рамката излиза без никакви деформации, а дебелината на материала е в пъти по-малка от тази на алуминиевите ни джанти. Готовият продукт се забърсва със восъчна кърпа, изглежда невероятно и е готов за сглобка.
Човекът обясни, че деформациите при алуминия се появяват когато се нагрее на повече от 250 градуса и количеството допустимите примеси е доста завишено, което при едни оригинални или маркови джанти не може да съществува. И ми показа това което е причинил на оригиналните лети джанти на аудито си. 4ри супер слънчака, боядисани преди 2 години и седящи много добре. И едва ли ако беше тооолкова лошо, разбиращ човек би го направил сам на себе си

Та претендирам, че праховото боядисване няма да се отрази зле на уж оригиналните ми БОРБЕТи made in germany

Тъкмо ще разбера и колко са оригинални

А на тези от вас, които притежават висококачествени М6 стайл 15 инчови реплики препоръчвам бояджия.
Дано да съм бил полезен

ПП. Скоро ще дам снимки и ще изкажа мнение от резултата.



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
ogata написа:...
Аз това го обяснявам от не знам кога, ама всички викат -НЕ! Не е така!...
Иначе при правилна обработка и моя борбет го карах 3 сезона след прахово и не бяха мръднали грам така че...
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Кой ти ги прави на теб?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
В София си ги правих - при Субару сервиз на Шосе банкя.
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Пусни снимки как стават, ако не си писал тема във форума де.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- MonsteR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
ogata написа:Това мнение го пиша, защото и на мен ми дойде до главата да си правя новите джанти и съвсем до скоро бях супер навит на прахово боядисване, когато някой от някъде изригна точно е за тея дефекти дето излизат и деформацията, която се получава при термичната обработка на алуминия и реших, че ще хода на бояджия ... но ....
Днес бях във една фирмичка,мъничка такава, която по някакви случайни обстоятелства захранва около 40% българският вело пазар![]()
Там работят едни доста образовани инжинери на средна възраст с които имах обстоен разговор и самите те ме преведоха през конвеира, през който минават рамките на велосипедите. От суров метал, до боядисана и налепена със стикери изваяна форма.
Е, оказа се че алуминият (защото хората предлагат и спортни КОЛОЛОТА със леки алуминиеви рамки) преминава през електролиза, после с пистолет се пръска "пепелта" и след това рамката седи около 40 минути в пеща на 170 градуса. Резултата е перфектен. Рамката излиза без никакви деформации, а дебелината на материала е в пъти по-малка от тази на алуминиевите ни джанти. Готовият продукт се забърсва със восъчна кърпа, изглежда невероятно и е готов за сглобка.
Човекът обясни, че деформациите при алуминия се появяват когато се нагрее на повече от 250 градуса и количеството допустимите примеси е доста завишено, което при едни оригинални или маркови джанти не може да съществува. И ми показа това което е причинил на оригиналните лети джанти на аудито си. 4ри супер слънчака, боядисани преди 2 години и седящи много добре. И едва ли ако беше тооолкова лошо, разбиращ човек би го направил сам на себе си![]()
Та претендирам, че праховото боядисване няма да се отрази зле на уж оригиналните ми БОРБЕТи made in germany![]()
Тъкмо ще разбера и колко са оригинални![]()
А на тези от вас, които притежават висококачествени М6 стайл 15 инчови реплики препоръчвам бояджия.
Дано да съм бил полезен
ПП. Скоро ще дам снимки и ще изкажа мнение от резултата.
Ae Oga, той човека хубаво те е омаял, но има няколко огромни но -та преди изобщо някога да се замисля да си пека джантите!
1. Алуминия за велосипедни рамки е специален тип, 100% различен като състав от този на джантите.
2. 170 градуса е добре , но това е поточно производство и всичко е много точно
3. На бай Пешо във фурната отпред може да е 170 (теоретично), обаче точно където твойта джанта е застанала може да е 240!
3. За да избегнем кашкавалените джанти използваме бояджия и стават разкошни.
Наздраве.
П.С. Алуминия на всяка джанта е закален до определена твърдост, всяко нагряване до определена температура и охлаждане след това му променя кристалния състав и го разкалява. за да бъде закален отново, трябва да се следва специален процес, който ние изобщо няма как да направим... охлаждането също играе роля за подредбата на кристалната решетка.

- Lattri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
1 седмица съм чел за праховото и непраховото боядсиване. Трябва да си пръскам джантите (18ки). След много часове в интернет и говорене с много различни хора моето мнение е НЕ! За Бога колега не прави тази грешка. Ще съжаляваш много!! И аз бях пред същата дилема като теб. Не съм спал в продължение на няколко дена и това ме измъчваше, но в крайна сметка разбрах, че това е нещо мнооого лошо! В момента съм на работа и нямам време да напиша по обосновано мнение, но с всички ръце и крака казвам НЕ!
Поздрави
Поздрави
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
По-стечение на обстоятелствата ив вярата ми във всевишната намеса ... все пак "не беше писано" да сме на прахово и джантите днес бяха закарани на бояджия ...


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- VesoPesa
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4028
- Регистриран на: 18.01.2007
- Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
- Пол: Мъж
- Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
- Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
deyan-enchev написа:Пусни снимки как стават, ако не си писал тема във форума де.
Имам само на готовите джанти:
това като ги взех готови:

това преди месец като ги продадох:

То не личи много много по осезаеми причини, но не са мръднали за 2 години.
Отделно както казах - видяли са 3 смени на гуми и на нито една не се е налагало повече от 10-15 грама тежести камо ли изправяне... че карам внимателно е истина, ама все пак...
- divane-s-m10
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 13.12.2008
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Колеги аз се занимавам с прахово боядисване и песъкотруене със кварцов пясък повече информация може да видите на
www.facebook.com/AntonovCo
Прави сте температурата на топене е различна от температурата на рекристализация. Втората е с около 200 градуса по надолу тоест при алуминия ако е 660 градуса темп на рекристализация (температурата при която започва промяна на структурата на металите) ще бъде около 460 градуса
Справка :
http://www.castingarea.com/education/nt/tm06.htm
Ако имате въпроси питайте ще се постарая да бъда максимално точен и ясен.
www.facebook.com/AntonovCo
Прави сте температурата на топене е различна от температурата на рекристализация. Втората е с около 200 градуса по надолу тоест при алуминия ако е 660 градуса темп на рекристализация (температурата при която започва промяна на структурата на металите) ще бъде около 460 градуса
Справка :
http://www.castingarea.com/education/nt/tm06.htm
Ако имате въпроси питайте ще се постарая да бъда максимално точен и ясен.
- Who
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 52
- Регистриран на: 1.01.2008
- Местоположение: Homeless
- Кара: 4 throttle beast
- Детайли за колата: Cosmosschwarz
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Не е добра идея да се пекат алуминиеви джанти на 200 градуса защото не е ясно производителя каква термична обработка е правил ... алуминиевите детайли след като се отлеят се охлаждат бързо с цел да се произведът повече бройки и след това се обработват термично ... един път с цел отвръщане на метала защото след бързото охлаждане структурата е неравномерна ... нагряват се до 360-400 градуса и се оставят да изстинат на околна температура... след това се обработва механично отвори и други простотии и след това евентуално се прави втора термична ако има нужда от закаляване ..
- divane-s-m10
- Потребител
-
- Мнения: 38
- Регистриран на: 13.12.2008
Re: Прахово боядисване на алуминиеви джанти да или не ?!
Аз го обясних като за много глупав човек и веднага се намери кой да не го разбере



49 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани