Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
In_Memoriam написа:И аз съм за бензиновите коли, но не на газ... ако ще е на газ предпочитам дизел - поне караш с горивото, за което е проектиран автомобила. Смятах разликата между Е46 330ci и 330cd... 800 лв. на година излиза по-евтино горивото с дизела, но въпроса е ще дам ли 800 лв. повече пари за ремонти и части в сравнение с бензина ? За динамика е излишно да се говори. Само разходите ме интересуват.
При дизела имаш поне 4ри неща,които ако имат проблем ремонта им е над тази сума....

пс: бартеросвам 330и седан за 320д

bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- milen4o_9305
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 334
- Регистриран на: 15.11.2008
- Местоположение: ВРАЦА
- Кара: на ребро
- Мечтае да кара: М3 touring
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
След 4г. дизел се прехвърлих на бензин и мога да кажа НИКОГА ПОВЕЧЕ ПЕЧКА У ДОМА
,след безброй скъпи ремонти и много главоблъсканици стигнах до това решение.Всеки път тръгвах с гадното чувство да не се счупи нещо по пътя и всеки път като се прибирах от далечно разстояние 1000-3000км. бях в бокса,бях станал параноик а познавам и други хора по този начин.Сядам на бензина през колонката и до ламарината РОДИХ СЕ.
Лично мое мнение!


Лично мое мнение!
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Определено масата от колегите в тази тема са на моето мнение и се радвам, че не взех 320д преди година, а 330i =)
+ Както и автора го е казал, така и според мен ако се търси нисък разход бензин с ГИ > дизел с поддръжка
+ Както и автора го е казал, така и според мен ако се търси нисък разход бензин с ГИ > дизел с поддръжка


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Има едно нещо което не се отчита (от наблюденията ми над приятели).
Лицето Х тръгва да търси кола... все мрънка високи са им цените, скъп е бензина. Отива лицето гледа дизели... ЕБАТИ ЯКИТЕ ДИЗЕЛИ БРАТ... ЗНАЙШ ЛИ КАК ВЪРВИ И НЕ ГОРИ. Ок.
Лицето Х обаче решава, че парите дето са му обявили за читав дизел са много "за дизел" и почва едно яко търсене на кола за без пари ама тоя път дизел. Нашия намира дизела за без пари. Колата видимо има признаци на утрепана от каране и е под цената на запазен такъв модел ама нашия сметкаджия нали "много върви и малко гори" я взима.
Е от тука почва трагедията. Ск. кутия, съединител, рециклаж турбо, кулер... алтернатор, акумулатор, свещи... и после лицето Х отсича "ебати най-хубаво си беше като си перках на газ на баща ми колата и не плащах за гориво".
Та и от манталитета на купувачите много зависи с какви впечатления ще останат в доста от случаите.
________________________________
Не казвам, че колегата пуснал темата е такъв типаж. Само давам още една гледна точка защо някой хора са много разочаровани от дизела... еми те просто търсят дараци за без пари.
Лицето Х тръгва да търси кола... все мрънка високи са им цените, скъп е бензина. Отива лицето гледа дизели... ЕБАТИ ЯКИТЕ ДИЗЕЛИ БРАТ... ЗНАЙШ ЛИ КАК ВЪРВИ И НЕ ГОРИ. Ок.
Лицето Х обаче решава, че парите дето са му обявили за читав дизел са много "за дизел" и почва едно яко търсене на кола за без пари ама тоя път дизел. Нашия намира дизела за без пари. Колата видимо има признаци на утрепана от каране и е под цената на запазен такъв модел ама нашия сметкаджия нали "много върви и малко гори" я взима.
Е от тука почва трагедията. Ск. кутия, съединител, рециклаж турбо, кулер... алтернатор, акумулатор, свещи... и после лицето Х отсича "ебати най-хубаво си беше като си перках на газ на баща ми колата и не плащах за гориво".
Та и от манталитета на купувачите много зависи с какви впечатления ще останат в доста от случаите.
________________________________
Не казвам, че колегата пуснал темата е такъв типаж. Само давам още една гледна точка защо някой хора са много разочаровани от дизела... еми те просто търсят дараци за без пари.
- Doberman_vas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.08.2007
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Пич, заглавието на темата Ти е Бензин, а ти говориш за сравнение ГАЗ Дизел.
Има хора които за нищо не биха сложили газ на колите си, така че поне честен пред себе си, че търсиш икономийката, и за това те е яд на дизеляка.
Има хора които за нищо не биха сложили газ на колите си, така че поне честен пред себе си, че търсиш икономийката, и за това те е яд на дизеляка.
Ще ви отвеем с дизелите ей! Ако не ви отвеем, ще ви опушим, така че да ни запомните.
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
цялата драма е, че хората си мислят, че в чужбина някой е взел дизел щото е по-тънкана
там дизел се взима за да му скъсаш ританките от каране за 4-5 години по 40-50к километра на година
докато почне да се чупи след това минава през Мюмюн дето си ходи всеко лето до родината още 3-4 години
и тука идва нов внос на 8-9 години и 128к километра (обикновенно поне по 2
)
дизел може, но нов, другото са бегли опити за икономия, които като теглиш чертата са в добрия случай на 0
иначе имат предимства пред бензина, но и доста минуси ...
въпрос на вкус и знаете кой къде се облизал
едит
сетих се един друг момент
всеки като се качи на дизел се почва - ба тва знаеш къ върви, па не арчи
и се почва едно ръгане и хвърляне на сажди, чипове, чепове
(има и добре направени и поддържани, но не и масата)
и накрая всичко в кофата ...
там дизел се взима за да му скъсаш ританките от каране за 4-5 години по 40-50к километра на година
докато почне да се чупи след това минава през Мюмюн дето си ходи всеко лето до родината още 3-4 години
и тука идва нов внос на 8-9 години и 128к километра (обикновенно поне по 2

дизел може, но нов, другото са бегли опити за икономия, които като теглиш чертата са в добрия случай на 0
иначе имат предимства пред бензина, но и доста минуси ...
въпрос на вкус и знаете кой къде се облизал

едит
сетих се един друг момент
всеки като се качи на дизел се почва - ба тва знаеш къ върви, па не арчи
и се почва едно ръгане и хвърляне на сажди, чипове, чепове
(има и добре направени и поддържани, но не и масата)
и накрая всичко в кофата ...
Последна промяна K_Ilkov на 22 Юли 2013, 13:09, променена общо 1 път

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ами вярно е, чупят се доста неща. При мен рециклаж турбо - 800 лв, маховик - 150 лв втора ръка перфектен, гумички ГНП - 300 лв. Това е при дизела, тотал 1250 . Ама съм минал над 140 хиляди км. Сметнах го и разликата е към 10 хил лв в полза на дизела за този период сравнен с бензин. Ако е на газ може и да е равно, ама там има газов инжекцион който минава парите дадени от мен за дизела 


- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ivo_Borisov написа:Ами вярно е, чупят се доста неща. При мен рециклаж турбо - 800 лв, маховик - 150 лв втора ръка перфектен, гумички ГНП - 300 лв. Това е при дизела, тотал 1250 . Ама съм минал над 140 хиляди км. Сметнах го и разликата е към 10 хил лв в полза на дизела за този период сравнен с бензин. Ако е на газ може и да е равно, ама там има газов инжекцион който минава парите дадени от мен за дизела
Да,ама ако го сриташ 20-30 пъти да върви на "Пила",тея пари дето си ги дал,ще ти се сторят като пари за семки,като ти изчуроликат едно число,все едно гледаш баркод на стока след някое друго "рейсърско" изпълнение...
Дизела е за спокойни хора (какъвто всъщност си и ти) и за каране на много километри,но спокойно,без изцепки,бензина повече подлежи да му разплиташ гумите (както едно време си викахме като решавахме да сменяваме гумите на някоя писта,тоест "Божурище")
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Е, то моя мотор не е и много за пили
Ама си е вярно че съм спокоен шофьор и не правя изпълнения 



- goguma
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 247
- Регистриран на: 27.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: '09 E92 N47; '08 E60 N53B30
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: RIP E39 2010-2019 :(
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Хубавото при печката е да си я купиш нова от магазина и да я караш със качествена западна нафта. Нито мислиш за ремонти, а в същото време наистина ти е икономично карането.
А тук масово внесените печки им е взета душата, на 10+ години, 400К+ км, карат се с буламача на лукойл, който ти вдига разхода с 2л/100 км отгоре. Общо взето оттам идват проблемите и лошата слава на дизелите. Но и да не беше така, пак си е факт че дизелът е по-сложен и проблемен мотор от бензина.
Иначе аз лично съм си бил винаги твърдо за бензина и не искам и да чувам за нафта. Както казва един колега от форума - "дизел - само дънки!"
А тук масово внесените печки им е взета душата, на 10+ години, 400К+ км, карат се с буламача на лукойл, който ти вдига разхода с 2л/100 км отгоре. Общо взето оттам идват проблемите и лошата слава на дизелите. Но и да не беше така, пак си е факт че дизелът е по-сложен и проблемен мотор от бензина.
Иначе аз лично съм си бил винаги твърдо за бензина и не искам и да чувам за нафта. Както казва един колега от форума - "дизел - само дънки!"

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Ivo_Borisov написа:Ами вярно е, чупят се доста неща. При мен рециклаж турбо - 800 лв, маховик - 150 лв втора ръка перфектен, гумички ГНП - 300 лв. Това е при дизела, тотал 1250 . Ама съм минал над 140 хиляди км. Сметнах го и разликата е към 10 хил лв в полза на дизела за този период сравнен с бензин. Ако е на газ може и да е равно, ама там има газов инжекцион който минава парите дадени от мен за дизела
Тук си прав. Затова и по-горе споменах "ако си го правиш сам".
Ей така цени от колеги наоколо покрай комонрейл на БМВ Е60 и Е/S класа на мерцедес + Хюндай Санта фе.
Рециклаш дюза 1 брой - 800 лева/1200 лева 6 броя
Дюза нова - 2000 лева
Турбо - ново 2000
Турбо "рециклирано" в някакъв гараж в провинцията - 650 лева
Помпа - 1250 лева ремонт
Да, накрая пак ще е по-изгодно на дизел, дори с цените за труд (по-горе не са включение освен за 6-те дюзи) и престоя в сервиза (ползване на друга кола, разходи по закарването и взимането на колата, че не винаги имат навика да спират, където ти е удобно) итн. Но пък и колкото и да се пише, надали и 10 % от хора, които пишат такива километражи минават толкова с колите си - масово се карат по 30 - 40 хиляди км в притежание (5 - 6 години до работа + до морето) и разликата става доста малка.
Пак да кажа - далеч съм от мисълта "ЗА" или "Против", просто си говорим кое удоволствие колко струва. В повече случаи дизела е по-скъпото удоволствие, като акцентирам веднъж върху "в повечето случаи" и още веднъж върху "удоволствие", без да влагам никаква ирония в това.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Всеки говори, дюзи, турбо, помпа, а колко пък често се сменят? Карам дизел (вярно не е бмв, но е комън реъл второ поколение) за 100 000км съм сменил демпферна шайба на коляновия вал и шайбата за свободния ход на алтернатора и това за 100 000км и цена за 2-те общо 230лв. Разход от 4.9 на дълго и 5.5 в града (не София,а Рим) и това е по колонка. Карал съм и бензин и винаги при изпреварване се налага поне една предавка надолу, докато с дизела въпреки, че моя е само 120к.с. и 300Нм не свалям предавка, а профучавам бързо. Ами ако започнем да гледаме цените при бензините там имаме едни свещи, които принципно са консуматив и през определен пробег се сменят, това че тук се кара докато спре да работи някой цилиндър е другия въпрос. Ами кабелите за тези свещи колко ли струват те,а те също са консуматив като свещите. Реално цените са изравнени, но тук е избора кое ти е по-приятно за каране. Аз лично повече бензин не бих карал и не защото е лош или се чупи, просто ми харесва като натисна педала на газта колата веднага да отговаря и да дърпа бързо. Съгласен съм за вибрациите при дизела малко са неприятни, но все пак караме среден и нисък клас автомобили, не караме бентли или нещо за 200к, за да се заглеждаме толкоз.

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:Всеки говори, дюзи, турбо, помпа, а колко пък често се сменят? Карам дизел (вярно не е бмв, но е комън реъл второ поколение) за 100 000км съм сменил демпферна шайба на коляновия вал и шайбата за свободния ход на алтернатора и това за 100 000км и цена за 2-те общо 230лв. Разход от 4.9 на дълго и 5.5 в града (не София,а Рим) и това е по колонка. Карал съм и бензин и винаги при изпреварване се налага поне една предавка надолу, докато с дизела въпреки, че моя е само 120к.с. и 300Нм не свалям предавка, а профучавам бързо. Ами ако започнем да гледаме цените при бензините там имаме едни свещи, които принципно са консуматив и през определен пробег се сменят, това че тук се кара докато спре да работи някой цилиндър е другия въпрос. Ами кабелите за тези свещи колко ли струват те,а те също са консуматив като свещите. Реално цените са изравнени, но тук е избора кое ти е по-приятно за каране. Аз лично повече бензин не бих карал и не защото е лош или се чупи, просто ми харесва като натисна педала на газта колата веднага да отговаря и да дърпа бързо. Съгласен съм за вибрациите при дизела малко са неприятни, но все пак караме среден и нисък клас автомобили, не караме бентли или нещо за 200к, за да се заглеждаме толкоз.
И аз харесвам дизела заради много неща,едно от тях е..звука

Но дизела е за спокойно каране,пък аз останах със впечатление че колегата автор иска така понякога да сритва колата,което вече дизела си показва рогата...
п/п
Почни да караш БМВ дизел и тогава ще разбереш какво се сменя на 100 000 километра

- Демирев
- ентусиаст
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 26.08.2008
- Местоположение: Евксиноград
- Пол: Мъж
- Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
7 години бях собственик на турбо-дизел интерколер Мондео.
Стига ми толкова мъки с пишман нафтови помпи на златни цени.
Бих взел V12 TDI - ама като се сетя че градско и на магистралата със 190 км в час сигурно дърпа по 17 л. ви пауър нафта и смяна на ремъци - ролки с труд 3 000 лева - ебем ти дизела
Стига ми толкова мъки с пишман нафтови помпи на златни цени.
Бих взел V12 TDI - ама като се сетя че градско и на магистралата със 190 км в час сигурно дърпа по 17 л. ви пауър нафта и смяна на ремъци - ролки с труд 3 000 лева - ебем ти дизела

Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Абе тия западняци пак излязоха много тъпи дееба, защо изобщо ги произвеждат тия скапани дизели
аз пък от 2008ма само дизели карам,що не знам за шайби, за дюзи,за помпи,за турбота май "повредата" е у вашия телевизор
Верно на две от мпс-тата сменям демферни съединители за по 1000лв,но на първите 3000км инвестицията ми е изплатена...
п.с. Са ще кажете колко км минаваш ами 2010г - 200000, 2011 - 250000, 2012 150000,2013 до сега тази ми е слаба 50000
карам ги по две години и ги продавам...

аз пък от 2008ма само дизели карам,що не знам за шайби, за дюзи,за помпи,за турбота май "повредата" е у вашия телевизор

Верно на две от мпс-тата сменям демферни съединители за по 1000лв,но на първите 3000км инвестицията ми е изплатена...
п.с. Са ще кажете колко км минаваш ами 2010г - 200000, 2011 - 250000, 2012 150000,2013 до сега тази ми е слаба 50000
карам ги по две години и ги продавам...
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани