Кой е с предимство?
Модератор: Общи модератори
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
taratora написа:.
Колега, дръпни назад и ще видиш, че светофарите не са в синхрон, така че казусът не е същия

И викаш щом двата светят зелено не ги гледаме...ми те другите 2 светят червено, дай и тях да не ги гледаме?

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
Re: Кой е с предимство?
drago_pavlov написа:taratora написа:излизащият винаги има предимство пред влизащия, както при кръгово например.
Особено това на Руски паметник
По принцип говорим сега. Иначе и за мен всяка сутрин преминаването през кръговото на 4км. е едно "малко" приключение


- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Кой е с предимство?
Nasko_ написа:И викаш щом двата светят зелено не ги гледаме...ми те другите 2 светят червено, дай и тях да не ги гледаме?



Паднах от стола направо - колегите ме гледат много странно...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
Re: Кой е с предимство?
Nasko_ написа:Колега, дръпни назад и ще видиш, че светофарите не са в синхрон, така че казусът не е същия
Къде да дръпна назад - при сливница или при бизнес парка? На сливница светят еднакво, при бизнес парка - обратно.
Nasko_ написа:И викаш щом двата светят зелено не ги гледаме...ми те другите 2 светят червено, дай и тях да не ги гледаме?
Казах "можем" да ги изключим т.е. да ги игнорираме. Не се хващайте буквално за всяка дума.

- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Кой е с предимство?
taratora написа:Казах "можем" да ги изключим т.е. да ги игнорираме.
Като си намачкате калниците и дойде катаджията няма да ги игнорира

I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Кой е с предимство?
Nasko_ написа:Ако светофарът не работи, тогава няма никакъв казус, защото локалното е със знак пропусни движещите се по пътя с предимство.
За другите, които били на пътя с предимство, в момента в който завиете, вие вече не сте на този път!
За тфа първото може да посрорим от снимките от гуглето

Само за последното си прав ! Евала за което ... От много отдавна чакам някой да ми оправи левият фар, докато кротко си пресичам Житница в локалното ... От тези дето са с предимство по Борис, ама се движат по Житница

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
drago_pavlov написа:taratora написа:Казах "можем" да ги изключим т.е. да ги игнорираме.
Като си намачкате калниците и дойде катаджията няма да ги игнорира
Точно там е въпросът, при положение, че от светофара е дадено предимство и на двамата водачи, кой ще е виновният в случая?

ивчо написа:Nasko_ написа:Ако светофарът не работи, тогава няма никакъв казус, защото локалното е със знак пропусни движещите се по пътя с предимство.
За другите, които били на пътя с предимство, в момента в който завиете, вие вече не сте на този път!
За тфа първото може да посрорим от снимките от гуглето
Ми хайде да спорим


Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- ивчо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1821
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Кой е с предимство?
https://maps.google.bg/?ll=42.685495,23 ... 0,8.6&z=18
Ето де ... По-напред го има също
И пак има драЙвери дето карат по по-широкият път
И ако не е ясно от снимката - и двата светофара дават зелена вълна посока Княжево, и двата пътя са с предимство
Ето де ... По-напред го има също

И пак има драЙвери дето карат по по-широкият път

И ако не е ясно от снимката - и двата светофара дават зелена вълна посока Княжево, и двата пътя са с предимство

Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o


- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
taratora написа:Значи важното в случая е, че тва е едно голямо недоразумение, което е предпоставка за ПТП-та и трябва да се сигнализира КАТ или там, който е отговорен за да не светят двата светофара в синхрон. Абсолютно същото кръстовище със същото разположение има и до бизнес парка в младост, до бензиностанция лукойл - цък. Е, сега разкопаха май, но все пак. Там светофарите светеха в абсолютен асинхрон и тва е правилното според мен.
Относно кой точно е с предимство. Тъй, като светофарите светят идентично можем да ги броим, че изобщо ги няма. В този случай важат знаците. Според тях тези от булеварда имат предимство, а тези от локалното си имат знак да пропуснат тези с предимство. Има и допълнителен фактор, че при преминаване от път по-горен клас(булевард) в път по-нисък клас(локално) излизащият винаги има предимство пред влизащия, както при кръгово например.
Точно в Младост немога да се сетя да са работили в синхрон тия двата светофара поне в последните 2 години, щото много пъти съм минавал от там и никога не съм се виждал някой отляво да кара с мене.
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: Кой е с предимство?
ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за движението по пътищата написа:Глава четвърта
ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ
Раздел I
РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ
Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кой е с предимство?
Valentin_Peev написа:ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за движението по пътищата написа:Глава четвърта
ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ
Раздел I
РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ
Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.
Колега няма такова нещо от поне 13 години. Незнам коя редакция си публикувал, ама определено е "старичка".
Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г.
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение
Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Колега няма такова нещо от поне 13 години. Незнам коя редакция си публикувал, ама определено е "старичка"...
А ти разлика между ЗДвП и ППЗДвП правиш ли

Re: Кой е с предимство?
b00st написа:taratora написа:Значи важното в случая е, че тва е едно голямо недоразумение, което е предпоставка за ПТП-та и трябва да се сигнализира КАТ или там, който е отговорен за да не светят двата светофара в синхрон. Абсолютно същото кръстовище със същото разположение има и до бизнес парка в младост, до бензиностанция лукойл - цък. Е, сега разкопаха май, но все пак. Там светофарите светеха в абсолютен асинхрон и тва е правилното според мен.
Относно кой точно е с предимство. Тъй, като светофарите светят идентично можем да ги броим, че изобщо ги няма. В този случай важат знаците. Според тях тези от булеварда имат предимство, а тези от локалното си имат знак да пропуснат тези с предимство. Има и допълнителен фактор, че при преминаване от път по-горен клас(булевард) в път по-нисък клас(локално) излизащият винаги има предимство пред влизащия, както при кръгово например.
Точно в Младост немога да се сетя да са работили в синхрон тия двата светофара поне в последните 2 години, щото много пъти съм минавал от там и никога не съм се виждал някой отляво да кара с мене.
Е да де и аз тва казвам. Работят в асинхрон, демек не в синхрон


- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Кой е с предимство?
ивчо написа:https://maps.google.bg/?
Ето де ... По-напред го има също
И пак има драЙвери дето карат по по-широкият път
И ако не е ясно от снимката - и двата светофара дават зелена вълна посока Княжево, и двата пътя са с предимство
Да, тук ситуацията е по-различна, защото има знак за път с предимство и в локалното, но пак светофарът е казуса:) Ако светофара не работи, отново няма казус


Светофарът дава предимство направо и надясно, докато ако той не работи знакът във никой случай не дава предимство на тези, които завиват, той се отнася само за движещите се по Цар Борис

Последна промяна Nasko_ на 28 Окт 2013, 21:02, променена общо 1 път
Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: Кой е с предимство?
b00st написа:Valentin_Peev написа:ПРАВИЛНИК
за прилагане на Закона за движението по пътищата написа:Глава четвърта
ПРЕМИНАВАНЕ ПРЕЗ КРЪСТОВИЩЕ
Раздел I
РЕГУЛИРАНО КРЪСТОВИЩЕ
Чл. 80. (1) На кръстовище на път с три или повече платна нерелсовите пътни превозни средства, които се движат в средното двупосочно платно, имат предимство пред движещите се по еднопосочните платна.
(2) Правилото на предходната алинея важи и за нерегулирани кръстовища.
Колега няма такова нещо от поне 13 години. Незнам коя редакция си публикувал, ама определено е "старичка".Обн. ДВ. бр.20 от 5 Март 1999г.
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение
Да старо е (Обн., ДВ, бр. 9 от 1974 г., изм., бр. 73 от 1976 г.; изм. и доп., бр. 26 от 1982 г.; доп., бр. 40 от 1986 г.; изм., бр. 73 от 1987 г.; бр. 68/88 г. и бр. 71/91 г.)
(Отм., ДВ, бр. 22 от 1996 г.) http://cade.datamax.bg/away/articles/PPZDP/i2040-1.htm
И се оказа, че е отпаднало! Ето от тази тема. Свързали са се с КАТ хората и:
Съгласно Параграф §6 т.3 от ЗДвП - "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти и Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. Параграф §6 т.7 от ЗДвП - "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение. По смисъла на ЗДвП термина “локални платна” не съществува, което определя лентите на движение отделени от другите в оста на пътя като част от пътното платно без то да има предимство при извършването на маневри.
В изрълнение на Чл. 25. (1) ат ЗДвП, “Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.” следва, че при извършване на маневра – десен завой, движещите се в средните ленти следва да пропуснат тези в крайно дясна независимо че е отделена от тях с разделителна ивица.
За промяна на действащата организация на движение следва да се обърнете към собственика на уличната мрежа – Столична община.
ОПП-СДВР е контролен орган и следи за спазване разписаните в ЗДвП правила за движение и въведената от администрацията управляваща пътя Организация на движение.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани