Android в Audi

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Android в Audi

Мнение от steeN » 29 Май 2016, 1:06

Межо другото сега погледнах, така на първо четене на бързо, че имам алергия от тия неща като ги видя хаха... тоя BMW open source... аз като гледам те са дали просто списъка с open source неща, които те са ползвали. Нито им е open source софтуера на "екранчето", нито са дали това, което те са писали. После видях, че си го пише в имейла. Така, че четете внимателно. BMW да дадат нещо безплатно... not a snowball chance in hell...

Изображение

DEFCON лекциите сигурно са интересни, ама ако може някой да разкаже за какво става, че не ми се гледат... information overload.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 5.04.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 120d e87
Детайли за колата: BMW 120d e87 163hp

Re: Android в Audi

Мнение от shadowx » 30 Май 2016, 15:06

Nickelback написа:Какъв Андроид спинлок имаш в предвид? Нищо не ми говори в контекста на Андроид...

My bad , визирах wakelocks , не знам защо съм написал spinlocks :D (Очеизвадно мултитаскинга не ми е силна страна :D )
Anyway, става въпрос за идеологията за power managment и основните различие м/у гледните точки (Android / Linux) ...(и другите натрупани разлики м/у линуксото ядро и андроид версията му).
И като пример за това,че успешен PM може да се постигне без wakelocks - > Nokia N900.

Nickelback написа:А бе не е точно най-правилния, според мен, понеже като крашне един кърнел драйвър на Линукса, да речем, и трябва да ти си рестартира например целия инструмент-клъстер в движение докато си караш и кел файда, че е Линукс... Трябва си микрокърнел или hard realtime scheduler (QNX, Integrity и т.н.) за определени неща и няма две мнения. Затова - hypervisor му е майката и sandbox-ване, ама на хардуерно ниво. Хората от Вистеон много добре са го измислили, не знам дали го чете подробно, къде седи и какво реално прави Андроида... Очевидно това е бъдещето, понеже вероятно се гони и цена като се минимизира броя на модулите в колата, а самите те да стават по-сложни и с повече отговорности. И кабелаж се пести :) Да не говорим, че цените на автомобилите не са по-високи отпреди 15-20 години дори (може би да са 10-15% отгоре, не повече), а engineering effort-а да се аутсорснат, координират, проектират, накодят, тестват и т.н. и т.н. всичките тия модули, заема все по-сериозен и по-сериозен дял от цената на автомобила. Искам да кажа, че ако до сега се пестеше от материали, компоненти и т.н., сега вече търсят да спестят и от engineering. И тук идват готовите и развиващи се proprietary платформи, както и open source community-то. Щат-не щат, ще ползват каквото има, ако не искат да дават пари са собствен дивелъпмънт :ok:

Да, съгласен съм с гледната точка за hypervisor-а и евентуалната нужда от QNX/RT Linux ...има логика (макар,че специално рестартна на инструмент-клъстера не мисля,че е добър пример, защото дори рестарт при него, не би бил фатален за колата/шофьора, but i get ur point!!!)

steeN написа:Android едва ли се ползва за нещо повече от мултимедия... някой трябва да пуши нещо много силно за да го ползва за mission critical stuff... плюс това там трябва RTOS щото не искаш някой сигнал от ABS-а ти да бъде дропнат или да дойде след като си се намазал хаха...
п.с. винаги съм смятал, че комбинацията между немци и софтуер е взривоопасна и трябва да бъде забранена със закон хаха. като почнем от INPA и ediabas и свършим със SAP... това е рак :)

Mission critical stuff ...и ти тръгва двигателя, щот' xml-а с настройките на фейсбук апп-а се счупил :Д (Само се ебавам за сметка на Android).
Относно нуждата от RTOS ..не мисля, не-RTOS би имал особен проблем специано с това... (макар да е малко микро-ядро проблемЪТ), scheduling е нещо което успяваме да правим доста добре вече... В смисъл,че специално това надали би била осната причина за RTOS ако/като се взима решение дали има нужда от такава.



steeN написа:Межо другото сега погледнах, така на първо четене на бързо, че имам алергия от тия неща като ги видя хаха... тоя BMW open source... аз като гледам те са дали просто списъка с open source неща, които те са ползвали. Нито им е open source софтуера на "екранчето", нито са дали това, което те са писали. После видях, че си го пише в имейла. Така, че четете внимателно. BMW да дадат нещо безплатно... not a snowball chance in hell...

Изображение

DEFCON лекциите сигурно са интересни, ама ако може някой да разкаже за какво става, че не ми се гледат... information overload.


Ами - да , не свичко е OSS, но това все пак са първи стъпки...
GenIVI където BMW бяха основен член...се сля с Tizen IVI в се получи AGL (Automotive Grade Linux) http://automotivelinux.org/
Ако не се лъжа , i3 в базирано на GenIVI... по скромни наблюдения , то не беше особено отворено (поне стравнено с AGL)
Та предолагам ,че с времето по-големи парчета биха станали OSS (надали някога ще са всички).
В дългосрочен план обаче, мисля ,че нещата ще се фрагментират точно както при Android ...всички ще ползват AGL като обща платформа в/у която да надграждат собствените си продукти.
Визия на инструмент клъстера, подреда, възможностти за отдалечен контрол, ще са строго индивидуални до прозиводител (както и кодовете за комуникация през CAN мрежата ..и евентуалния и наследник...ethernet?)
Та не може да очакваш всичко да е OSS (колкото и да ни се иска)


Относно defcon лекциите... много силно препоръчвам да ги гледаш...
Мега кратък преразказ, двама души взимат един форд и една тойота приус с идеята (Абе т'ва е с чипове и си е чист компютър..какво можем да хакнем?)
И понеже са софтуерни копелета ....сблъсака им с хардуер е забавен...
В голяма степен тези лекции са основната причина за създаването на IAmTheCavalery


http://www.zdnet.com/article/the-linux- ... -momentum/
http://www.genivi.org/
http://automotivelinux.org/
https://www.iamthecavalry.org/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Android в Audi

Мнение от Nickelback » 30 Май 2016, 20:49

shadowx написа:
Nickelback написа:Какъв Андроид спинлок имаш в предвид? Нищо не ми говори в контекста на Андроид...

My bad , визирах wakelocks , не знам защо съм написал spinlocks :D (Очеизвадно мултитаскинга не ми е силна страна :D )
Anyway, става въпрос за идеологията за power managment и основните различие м/у гледните точки (Android / Linux) ...(и другите натрупани разлики м/у линуксото ядро и андроид версията му).
И като пример за това,че успешен PM може да се постигне без wakelocks - > Nokia N900.


А това е различно, да :) spinlock-а е друго. wakelock-a не е болка за умиране. Просто трябва дисциплина при ползването му и коректен signal и exception handling като цяло. Като с всеки stack-based подход :) Все още се ползва масово и в embedded linux базирани устройства, макар и недолюбван.

shadowx написа:
Nickelback написа:А бе не е точно най-правилния, според мен, понеже като крашне един кърнел драйвър на Линукса, да речем, и трябва да ти си рестартира например целия инструмент-клъстер в движение докато си караш и кел файда, че е Линукс... Трябва си микрокърнел или hard realtime scheduler (QNX, Integrity и т.н.) за определени неща и няма две мнения. Затова - hypervisor му е майката и sandbox-ване, ама на хардуерно ниво. Хората от Вистеон много добре са го измислили, не знам дали го чете подробно, къде седи и какво реално прави Андроида... Очевидно това е бъдещето, понеже вероятно се гони и цена като се минимизира броя на модулите в колата, а самите те да стават по-сложни и с повече отговорности. И кабелаж се пести :) Да не говорим, че цените на автомобилите не са по-високи отпреди 15-20 години дори (може би да са 10-15% отгоре, не повече), а engineering effort-а да се аутсорснат, координират, проектират, накодят, тестват и т.н. и т.н. всичките тия модули, заема все по-сериозен и по-сериозен дял от цената на автомобила. Искам да кажа, че ако до сега се пестеше от материали, компоненти и т.н., сега вече търсят да спестят и от engineering. И тук идват готовите и развиващи се proprietary платформи, както и open source community-то. Щат-не щат, ще ползват каквото има, ако не искат да дават пари са собствен дивелъпмънт :ok:

Да, съгласен съм с гледната точка за hypervisor-а и евентуалната нужда от QNX/RT Linux ...има логика (макар,че специално рестартна на инструмент-клъстера не мисля,че е добър пример, защото дори рестарт при него, не би бил фатален за колата/шофьора, but i get ur point!!!)


То за теб и мен не е фатално, но е фатално за производителя и на юзъра експириънса :mhihi: Както и предпоставка за проишествия. Помисли ти как би се почувствал, ако ти угасне клъстера, а в тоя момент се дзвериш в него с надеждата да видиш някой случаен пешеходец сред гъстата мъгла/тъмницата (S-class). Дали няма да им навреш и клъстера и автомобила, там където слънце не огрява :ok:

shadowx написа:
steeN написа:Android едва ли се ползва за нещо повече от мултимедия... някой трябва да пуши нещо много силно за да го ползва за mission critical stuff... плюс това там трябва RTOS щото не искаш някой сигнал от ABS-а ти да бъде дропнат или да дойде след като си се намазал хаха...
п.с. винаги съм смятал, че комбинацията между немци и софтуер е взривоопасна и трябва да бъде забранена със закон хаха. като почнем от INPA и ediabas и свършим със SAP... това е рак :)

Mission critical stuff ...и ти тръгва двигателя, щот' xml-а с настройките на фейсбук апп-а се счупил :Д (Само се ебавам за сметка на Android).
Относно нуждата от RTOS ..не мисля, не-RTOS би имал особен проблем специано с това... (макар да е малко микро-ядро проблемЪТ), scheduling е нещо което успяваме да правим доста добре вече... В смисъл,че специално това надали би била осната причина за RTOS ако/като се взима решение дали има нужда от такава.


Позволи ми да не се съглася, ама хич :) За петнайсетина години опит с ембеддед (включая и всякакви линукси с RT_PREEMPT и всякакви риълтайм пачове отгоре, изпозване на FIQ-ове, tophalf-bottomhalf подход в дивайс драйвърите, tasklet-и и т.н. и т.н.) обслужване на прекъсване под 10us почти не съм видял (последно си играх по тоя въпрос на 1.2GHz-цов OMAP4) :dunno: Дори и да е имало, времето не е консистентно, и съответно, това не е хардриълтайм система :yes: Не че не харесвам линукс ядрото, дори напротив, но всяка жаба да си знае гьола, все пак :) И съгласи се, че голяма част автомобила съдържа модули, който обслужват именно прекъсвания с подобен и дори по-висок рейт. Всъщност неслучайно и ти, вероятно, си почнал твоя проект като комбинация RPi+Arduino ;)

Като цяло нямах намерение да се впускам в техническите детайли, просто споделям опит :) Повече ми се иска да дискутираме насоки на развитие на тия платформи и на коя какво и особеното - предимства и недостатъци. Така, на високо ниво, просто. А не да нариваме линкове. То няма лошо, но нека я има есенцията тук като пост. Аз лично рядко имам време да чета просторни статии и т.н. :dunno:
И тук моята позиция е, че ако Genivi не наблегнат сериозно на хардуерната виртуализация ще го ду*ат :ok:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 5.04.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 120d e87
Детайли за колата: BMW 120d e87 163hp

Re: Android в Audi

Мнение от shadowx » 31 Май 2016, 10:17

Nickelback написа:Позволи ми да не се съглася, ама хич :) За петнайсетина години опит с ембеддед (включая и всякакви линукси с RT_PREEMPT и всякакви риълтайм пачове отгоре, изпозване на FIQ-ове, tophalf-bottomhalf подход в дивайс драйвърите, tasklet-и и т.н. и т.н.) обслужване на прекъсване под 10us почти не съм видял (последно си играх по тоя въпрос на 1.2GHz-цов OMAP4) :dunno: Дори и да е имало, времето не е консистентно, и съответно, това не е хардриълтайм система :yes: Не че не харесвам линукс ядрото, дори напротив, но всяка жаба да си знае гьола, все пак :) И съгласи се, че голяма част автомобила съдържа модули, който обслужват именно прекъсвания с подобен и дори по-висок рейт. Всъщност неслучайно и ти, вероятно, си почнал твоя проект като комбинация RPi+Arduino ;)

Като цяло нямах намерение да се впускам в техническите детайли, просто споделям опит :) Повече ми се иска да дискутираме насоки на развитие на тия платформи и на коя какво и особеното - предимства и недостатъци. Така, на високо ниво, просто. А не да нариваме линкове. То няма лошо, но нека я има есенцията тук като пост. Аз лично рядко имам време да чета просторни статии и т.н. :dunno:
И тук моята позиция е, че ако Genivi не наблегнат сериозно на хардуерната виртуализация ще го ду*ат :ok:


Ами... склонен съм да приема,че разбираш много повече от мен :) ( почти нула опит с RT stuff ).. :cry:
Между другото се зачетох относно ethernet-а в колите (нали се забелязва силна тенденция да се интегрира в колите , макар и с друга букса за заблуда :D )
http://www.opensig.org/
http://community.cadence.com/cadence_blogs_8/b/breakfast-bytes/archive/2015/11/12/automotive-ethernet
Ето малко инфо .... тук споменават ,че се използват VLAN-и и QoS за приорититизиране на пакетите .... не се споменава обаче какво ще ги интерпретира след това....
Другото интересно в статията е промяната в дизайна на мрежите който показват (макар,че не съм обеден до колко този gateway посредата е особено добра идея (На #defcon показаха ,че и това не е особена пречка... та можеби по-голямо сегментиране и не един общ "hub" ще е по-добра идея)

А относно разделението Arduino/RPi при мен..... - да прав си ...всяко има различна дейност и би се ползвало в различни ситуаций...като идеята е arudino-то не е зависимо от RPi-то, за да може да се имплементнат на него нещата които споменах (секюрити код за OBD достъп / Запалване , canflood ако не е въведен...), евентуална емулация на "липсващи" модули като cruise control ...
Както ти каза, всяка жаба да си знае гьола :) RPi-то отговаря за по.... high-end неща... WiFi, 3G, Multimedia... или взимането на решения за който трябва да се вземат повече фактори впредвид.. (Не ,че на арудиното не би му стигнала паметта да запази 10тина променливи и да проверява в дадени обстоятелства, но не мисля,че би било необходимо , поне на този етап.)
М/у другото, аз ще взема да посутна в другата тема , малко повече информация отнсно как виждам (поне към момента) проекта...развитие, използвани неща и тнт...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Android в Audi

Мнение от Nickelback » 31 Май 2016, 18:29

Аз пък четох статия преди време, че щели да ползват оптични кабели за определени мрежи в колата, за да пестят от мед... Има резон, ама не знам до къде са го докарали...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Android в Audi

Мнение от steeN » 31 Май 2016, 21:07

Аз не мога да дискутирам в тая област щото не съм наясно много честно казано, но имам голямата картинка.
Аз мислех, че те са почнали да ползват оптика вече? Иначе Тесла е ethernet... но не познавам CAN достатъчно за да направя сравнение.
Тесла предполагам бичат UDP и правят broadcast както в CAN.

Имам една болка аз. Кога най-накрая ще сложат authentication и authorization за функции като копиране на ключ от автомобилните производители. Бездарници ли са... не им пука щото застрахователя купува нова кола ли... ограничение на архитектурата ли е... не знам, ама е подигравка за всеки, който е чел дори една статия за какво е сигурност и има ли почва у нас.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 5.04.2016
Пол: Мъж
Кара: BMW 120d e87
Детайли за колата: BMW 120d e87 163hp

Re: Android в Audi

Мнение от shadowx » 06 Юни 2016, 0:57

steeN написа:Аз мислех, че те са почнали да ползват оптика вече? Иначе Тесла е ethernet...

MOST е оптичен кръг, но той е свързан с мултимедията...като цяло няма голям смисъл от оптика, само оксъпява нещата..
Иначе ethernet има не само в Tesla.(даже мисля,че го има в коли от преди да има Tesla)
steeN написа:Тесла предполагам бичат UDP и правят broadcast както в CAN.

И да и не .....т.е. зависи за кое ..но като цяло е безобразно направено :)
[/quote]
Имам една болка аз. Кога най-накрая ще сложат authentication и authorization за функции като копиране на ключ от автомобилните производители.[/quote]
Дам.... като гледам Automotive Grade Linux, няма как да не засегнат силно въпроса.... :)

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook