Проблем с болтове на джанта, не се отвиват

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори


големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват

Мнение от BMW_POWER » 31 Окт 2015, 17:20

Благодаря за "подсказката", Колега! Ето най-точното определение:

На част от стеблото е нарязана резба, на която се навиват гайки


Молете гумаджийте да не набиват много яко с пистолетите, а да дозатягат на ръка, когато ви сменят гумите. Ако сте на път и спукате гума, направо си влизате във филм.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.07.2002

Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват

Мнение от Mini » 01 Ное 2015, 17:15

По принцип финалното стягане трябва да се прави с динамометричен ключ, но никой не го практикува.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват

Мнение от Cyberloner » 01 Ное 2015, 18:58

Всъщност разликата между винт и болт е точно в типа на резбата.

Винтът се рпедполага да се навие в някакъв материал директно, без да има гайка, от другата страна или предварително навита резба. Затова и има много различни видове винтове с различна стъпка и ъгъл на резбата - за различните материали. Има за бетон, метал, дърво, ПДЧ, пластмаса, гипсокартон и т.н. като е важно да се взеамт правилните винтове за конкретния материал, за да има максимална здравина на сглобката.
Отделно има подвидове:
обикновени - с плоско чело - Ползват се когато има пилотен отвор с необходимият диаметър за винта.
Самонарезни - конусовидно заостерни отперд - ползват се когато има пробит малък водещ отвор, на той е по-малък от минималния диаметър на резбата на винта(стъблото в резбованата част, но без спиралата на резбата)
самопробивни - отпред са като свредло - за тях не се предполага да има пилотен отвор - ползват се най-често за ламарина или като цяло, когато винта преминава изцяло през материала)

Болтът се предполага да преминава чисто през детайла, а от другата страна да му се навие гайка, но често се случва в детайла да се навие, предварително, резба, в която да се навие болтът.
При болтовете челото по правило е плоско - задължително трябва да има предварително пробит отвор с необходимата хлабина, спрямо външния диaмeтър на стъbлото.
И двата вида крепежни елементи имат множество разновидности, както на формата на главата така и на захвата им според това с какъв инструмент са предвидени да се ползват.


А за гумаджиите - пистолета се ползва за бързина и удобство при РАЗВИВАНЕ на болтовете, ако се ползва за завиване е редно да е нагласен на най-слабата си степен, а дозатягането да се прави с динамометричен ключ, спроед указанията на производителя :!: (хайде сега за +/- 5-10 нютонметра не е проблем, но това което правят с тия пистолети е вандалско....)

Предишна

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook