Проблем с болтове на джанта, не се отвиват
Модератор: Общи модератори
34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват
Благодаря за "подсказката", Колега! Ето най-точното определение:
Молете гумаджийте да не набиват много яко с пистолетите, а да дозатягат на ръка, когато ви сменят гумите. Ако сте на път и спукате гума, направо си влизате във филм.
На част от стеблото е нарязана резба, на която се навиват гайки
Молете гумаджийте да не набиват много яко с пистолетите, а да дозатягат на ръка, когато ви сменят гумите. Ако сте на път и спукате гума, направо си влизате във филм.
Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват
По принцип финалното стягане трябва да се прави с динамометричен ключ, но никой не го практикува.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Проблем с болтове на джанта, не се отвиват
Всъщност разликата между винт и болт е точно в типа на резбата.
Винтът се рпедполага да се навие в някакъв материал директно, без да има гайка, от другата страна или предварително навита резба. Затова и има много различни видове винтове с различна стъпка и ъгъл на резбата - за различните материали. Има за бетон, метал, дърво, ПДЧ, пластмаса, гипсокартон и т.н. като е важно да се взеамт правилните винтове за конкретния материал, за да има максимална здравина на сглобката.
Отделно има подвидове:
обикновени - с плоско чело - Ползват се когато има пилотен отвор с необходимият диаметър за винта.
Самонарезни - конусовидно заостерни отперд - ползват се когато има пробит малък водещ отвор, на той е по-малък от минималния диаметър на резбата на винта(стъблото в резбованата част, но без спиралата на резбата)
самопробивни - отпред са като свредло - за тях не се предполага да има пилотен отвор - ползват се най-често за ламарина или като цяло, когато винта преминава изцяло през материала)
Болтът се предполага да преминава чисто през детайла, а от другата страна да му се навие гайка, но често се случва в детайла да се навие, предварително, резба, в която да се навие болтът.
При болтовете челото по правило е плоско - задължително трябва да има предварително пробит отвор с необходимата хлабина, спрямо външния диaмeтър на стъbлото.
И двата вида крепежни елементи имат множество разновидности, както на формата на главата така и на захвата им според това с какъв инструмент са предвидени да се ползват.
А за гумаджиите - пистолета се ползва за бързина и удобство при РАЗВИВАНЕ на болтовете, ако се ползва за завиване е редно да е нагласен на най-слабата си степен, а дозатягането да се прави с динамометричен ключ, спроед указанията на производителя
(хайде сега за +/- 5-10 нютонметра не е проблем, но това което правят с тия пистолети е вандалско....)
Винтът се рпедполага да се навие в някакъв материал директно, без да има гайка, от другата страна или предварително навита резба. Затова и има много различни видове винтове с различна стъпка и ъгъл на резбата - за различните материали. Има за бетон, метал, дърво, ПДЧ, пластмаса, гипсокартон и т.н. като е важно да се взеамт правилните винтове за конкретния материал, за да има максимална здравина на сглобката.
Отделно има подвидове:
обикновени - с плоско чело - Ползват се когато има пилотен отвор с необходимият диаметър за винта.
Самонарезни - конусовидно заостерни отперд - ползват се когато има пробит малък водещ отвор, на той е по-малък от минималния диаметър на резбата на винта(стъблото в резбованата част, но без спиралата на резбата)
самопробивни - отпред са като свредло - за тях не се предполага да има пилотен отвор - ползват се най-често за ламарина или като цяло, когато винта преминава изцяло през материала)
Болтът се предполага да преминава чисто през детайла, а от другата страна да му се навие гайка, но често се случва в детайла да се навие, предварително, резба, в която да се навие болтът.
При болтовете челото по правило е плоско - задължително трябва да има предварително пробит отвор с необходимата хлабина, спрямо външния диaмeтър на стъbлото.
И двата вида крепежни елементи имат множество разновидности, както на формата на главата така и на захвата им според това с какъв инструмент са предвидени да се ползват.
А за гумаджиите - пистолета се ползва за бързина и удобство при РАЗВИВАНЕ на болтовете, ако се ползва за завиване е редно да е нагласен на най-слабата си степен, а дозатягането да се прави с динамометричен ключ, спроед указанията на производителя

34 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани