.
Модератор: Общи модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Аз потвърждавам, че колкото по-стари коли си взимам толкова по-зле ми се получават сметките




Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Bogat-Beden написа:дори и ОЕМ частите не се доближават по качество и надеждност до тези за първоначално вграждане
не съм съгласен. оем частите които купуваме (когато наистина са оем) са идентични с вградените. много често дори са по-добри защото определена част с времето като е давала често дефекти производителя я е подобрил- и обикновено носи дори друг номер.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
За металните части не знам, но за пластмасовите това не важи. Много по-скапани са.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
bum_bum написа:За металните части не знам, но за пластмасовите това не важи. Много по-скапани са.
много малко производители възлагат частите за вграждане на снабдител и след години възлагат на друг снабдител да прави резервни. единственото изключение е ако часта е дала дефект и дефекта е проследен до производствения процес на снабдителя (а не е инженерен дефект) и той е отказал да я оправи... тогава се възлага на друг.
та мисълта ми е, че ако оем е по-ниско качествена просто не е оем. а е истина, че пазара е залят с "оем" ментета.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Писна ми преди време да търся подкалници 2 ръка за е36. Купих нови от Камор. Гадна и непластична пластмаса.
Малките корички пред предните гуми. На едната и бях отчупил калобранчето в някакъв бордюр и поръчах нови от Дару. Пластмасата на точно тези части на чисто новите беше по-твърда от на 15 годишните. След има-няма 2 години заминаха и двете..
Малките корички пред предните гуми. На едната и бях отчупил калобранчето в някакъв бордюр и поръчах нови от Дару. Пластмасата на точно тези части на чисто новите беше по-твърда от на 15 годишните. След има-няма 2 години заминаха и двете..

- adovet
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3729
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
bum_bum написа:Писна ми преди време да търся подкалници 2 ръка за е36. Купих нови от Камор. Гадна и непластична пластмаса.
Малките корички пред предните гуми. На едната и бях отчупил калобранчето в някакъв бордюр и поръчах нови от Дару. Пластмасата на точно тези части на чисто новите беше по-твърда от на 15 годишните. След има-няма 2 години заминаха и двете..
Е то сигурно са им седяли в склада и са се пекли 15г.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Честно да ви кажа , дълбоко се съмнявам след гаранционното обслужване на автомобилите да има нещо общо със производителя /бранда на автомобила в частта си ОЕМ доставчици . Едва ли има производител на автомобили който да поръчва някакви части и да снабдява пазара извън сервизната си мрежа или да гарантира нещо по такива резервни части като работоспособност или подобни . Извънгаранционото снабдяване с части си е свободна зона . Частите за първоначално влагане не могат да бъдат намерени в търговската мрежа свободно и освен това имат спецификации на изискванията на производителя на автомобила , според мен различни от тези на ОЕМ качеството . Според евростандартите няма система която да проверява или мери нещо по тия ОЕМ резервни части , всичко е въпрос на преценка на производителя който в 99% не може да бъде определен дали съвпада с производителя за първоначално влагане на същата част .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Jordana написа:Честно да ви кажа , дълбоко се съмнявам след гаранционното обслужване на автомобилите да има нещо общо със производителя /бранда на автомобила в частта си ОЕМ доставчици . Едва ли има производител на автомобили който да поръчва някакви части и да снабдява пазара извън сервизната си мрежа или да гарантира нещо по такива резервни части като работоспособност или подобни . Извънгаранционото снабдяване с части си е свободна зона . Частите за първоначално влагане не могат да бъдат намерени в търговската мрежа свободно и освен това имат спецификации на изискванията на производителя на автомобила , според мен различни от тези на ОЕМ качеството . Според евростандартите няма система която да проверява или мери нещо по тия ОЕМ резервни части , всичко е въпрос на преценка на производителя който в 99% не може да бъде определен дали съвпада с производителя за първоначално влагане на същата част .
ако знаеше нещо за това как е устроен автомобилния бизнес ... щеше да знаеш, че всичко което написа е грешно. всяка част която се продава като "оем" минава "v&v" (validation and verification) и ако ги мине тогава и само тогава може да се продава като оем. може и да няма евростандарти за това, но всеки производител (а аз знам няколко "отвътре" как работят) има v&v. Като цяло въпросните проверки са много строги (някои са по-строги дори от изискванията за вградените части защото се се променили стандартите от като се били вложени насам) и по тази причина малко снабдители успяват да покрият критерия (в комбинация с цената която производителя иска да заплати) и затова обикновено като една част се даде на някой снабдител е до живот освен ако както казах снабдителя не се изцепи. допълнително производителя следи за fail rate на частите и като види, че някоя се троши повече от колкото искат, я подобравят. в 99% от случайте новата част се прави от същия снабдител защото не е много по-различна и снабдителя вече знае как да покрие изискванията.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Казах - Дълбоко ме съмнява ..нито съм последна инстанция нито ОЕМ производител . Както и повечето потребители . На аз като потребител макар и от съвсем скромния практически опит виждам колко изкарват частите първоначално вложени в автомобила и тези ОЕМ . Ясно е че не става въпрос за колянови валове бутала глави диференциали и подобни агрегати това трябва да е ясно . Аз като звънна на доставчика почти винаги има три варианта на една част - евтина скъпа и по-средата . Като разликата е в пъти цената между евтината и скъпата . Какъв е тоя качествен контрол и чудесии между ОЕМ доставчици и бранда на МПС то като има 15 вида производители на една и съща част всяка с няколко градиента на цената .Не знам как е по света но в България това е положението . Аз не виждам как ще забранят на производителя Х да произвежда примерно водни помпи или там каквото се сетите , пластамаси , ламарини и ковото да е за даден автомобил . Щото не се е консултирал с метрополията ли ? Влизаш в али и о , чудеса - има хиляди оригинални немски части за всичко и за всеки 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
bum_bum написа:Писна ми преди време да търся подкалници 2 ръка за е36. Купих нови от Камор. Гадна и непластична пластмаса.
Малките корички пред предните гуми. На едната и бях отчупил калобранчето в някакъв бордюр и поръчах нови от Дару. Пластмасата на точно тези части на чисто новите беше по-твърда от на 15 годишните. След има-няма 2 години заминаха и двете..
същите неща и аз взимах от камор преди 2г и на мен това ми направи впечатление, единия подкалник с много зор го наместих, добре че другия случайно го бях оставил на слънцето няколко часа, а това лятото, та беше омекнал доста..
за маслото на кутията, старата е36ца е вече 26та година без да е сменявано, реално не знам и какво количество е останало, защото кутията е омаслена доста, но всички опити да се развие горната пробка бяха неуспешни и вече може да се направи само като се свали от колата. не, че подкрепям теорията за вечните масла, напротив, но е факт, че не се усеща никаква промяна в кутията, пък вътре не знам какво и е. аз миналата седмица като четох за тая е39ка с млн км си викам, а има време

някой по-напред беше писал за новите японските автомобили и несмяната на течностите, с което не съм съгласен, по спомен спирачната всяка година, отделно антифриз, масла на дифове, кутия и т.н. само за първите 4-5г. не, че може да съм сигурен в балканстар, но поне щом ги описват в сервизната, значи според производителя тряа да се сменят..
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
adovet написа:bum_bum написа:Писна ми преди време да търся подкалници 2 ръка за е36. Купих нови от Камор. Гадна и непластична пластмаса.
Малките корички пред предните гуми. На едната и бях отчупил калобранчето в някакъв бордюр и поръчах нови от Дару. Пластмасата на точно тези части на чисто новите беше по-твърда от на 15 годишните. След има-няма 2 години заминаха и двете..
Е то сигурно са им седяли в склада и са се пекли 15г.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Нямам представа кога са били произведени ама определено са по-дървени от тия, които бяха на колата. Най-вероятно са доста по-нови и с времето въвеждат нови материали, които са по-евтини.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Jordana написа:Казах - Дълбоко ме съмнява ..нито съм последна инстанция нито ОЕМ производител . Както и повечето потребители . На аз като потребител макар и от съвсем скромния практически опит виждам колко изкарват частите първоначално вложени в автомобила и тези ОЕМ . Ясно е че не става въпрос за колянови валове бутала глави диференциали и подобни агрегати това трябва да е ясно . Аз като звънна на доставчика почти винаги има три варианта на една част - евтина скъпа и по-средата . Като разликата е в пъти цената между евтината и скъпата . Какъв е тоя качествен контрол и чудесии между ОЕМ доставчици и бранда на МПС то като има 15 вида производители на една и съща част всяка с няколко градиента на цената .Не знам как е по света но в България това е положението . Аз не виждам как ще забранят на производителя Х да произвежда примерно водни помпи или там каквото се сетите , пластамаси , ламарини и ковото да е за даден автомобил . Щото не се е консултирал с метрополията ли ? Влизаш в али и о , чудеса - има хиляди оригинални немски части за всичко и за всеки
Разбирам. Не се и съмнявам, че в родината има няколко оем части на различни цени. Въпрос на Ганьовщина и на сиромашия. Комбинацията е уникална.
Но във всеки един момент от гледна точка на производителя има точно една оем част и тя е тази която те са прекарали през техния v&v framework. Тази част е направена от определен снабдител и често той е този които прави и вградените части при сглобяването... а че някой китаец или турчин е направил копие и го е сложил в оем кутия- сигурен съм, че този момент също го има в изобилие. Виж първия ми параграф.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Jordana написа:Аз като звънна на доставчика почти винаги има три варианта на една част - евтина скъпа и по-средата . Като разликата е в пъти цената между евтината и скъпата . Какъв е тоя качествен контрол и чудесии между ОЕМ доставчици и бранда на МПС то като има 15 вида производители на една и съща част всяка с няколко градиента на цената .Не знам как е по света но в България това е положението . Аз не виждам как ще забранят на производителя Х да произвежда примерно водни помпи или там каквото се сетите , пластамаси , ламарини и ковото да е за даден автомобил . Щото не се е консултирал с метрополията ли ? Влизаш в али и о , чудеса - има хиляди оригинални немски части за всичко и за всеки
Предполагам не го мислиш сериозно това. Като звъннеш в Дару или Ауто Бавария ще ти дадат само една цена за определена част. Цените между двете представителства може да са различни, но това е защото те си определят различни надценки, промоции и т.н. Като звъниш на въпросния доставчик, трябва да се увериш, че е официален предствител на марката и тогава можеш да си сигурен, че има ОЕМ част.
Аз не мисля, че има разлика между оригиналните части, които са били монтирани в заводите и резервните части, които се продават сега в представителствата. Освен в случаите, както alx написа, когато една част е обновена по някакъв начин и съответно получила нов part nr.

- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
My Mercedes is broken after only 1 month !?
I can't believe THIS is what's wrong with my Mercedes !? (Serious)
In SHOCK.. The Mercedes is MORE than broken.. AGAIN (I WISH this was clickbait)
Hydrolocked C63s Update! Dealing With Insurance - My Brand New Car is Totaled !?
Накратко - пича си взима чисто ново С 63s за 88к долара, за което чака около 2.5 месеца. Още първия месец дифа почва да вие. Ходи в ОФИЦИАЛЕН сервиз, където му сменят маслото...с грешното
Решават проблема със замяна на целия диф с чисто нов. След още 1-2 седмици при нормално силен дъжд(не порой) се разминава с друга кола, която минавайки през дупка(запълнила се с вода от дъжда) опръсква предната броня на цедката и колата умира....буквално
След обстоен преглед става ясно, че е попаднала вода в интейка и двигателя е тоталка
Виждат се някакви капки по разните тръби, но нищо повече. Понеже колата си е чисто нова се звъни на AMG за нов двигател - 71к долара
От мерцедес отказват да го заменят гаранционно понеже причината според тях е "mother nature"
Реално не признават за очевидно тъпо измислено "инженерно" решение на разположението и конструкцията на интейка. Сега застрахователите ще се занимават, но доколкото успях да чуя пак се говори за 80% обезщетение. Реално пича ще изплати останалите 20% без да има кво да кара.
Излиза, че самата кола с допълнителните екстри и без двигателя е 17к долара
Гледайки такива случки направо се радвам, че не съм такъв "фен" да мисля за подобни overprice-нати боклуци
Вие какво мислите по въпроса с тази случка.
I can't believe THIS is what's wrong with my Mercedes !? (Serious)
In SHOCK.. The Mercedes is MORE than broken.. AGAIN (I WISH this was clickbait)
Hydrolocked C63s Update! Dealing With Insurance - My Brand New Car is Totaled !?
Накратко - пича си взима чисто ново С 63s за 88к долара, за което чака около 2.5 месеца. Още първия месец дифа почва да вие. Ходи в ОФИЦИАЛЕН сервиз, където му сменят маслото...с грешното







Излиза, че самата кола с допълнителните екстри и без двигателя е 17к долара

Гледайки такива случки направо се радвам, че не съм такъв "фен" да мисля за подобни overprice-нати боклуци

Вие какво мислите по въпроса с тази случка.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Заблуждават ли ни автомобилните производителите ?
Мисля, че С63 не трябва да се карат, когато навън вали или има наводнение.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани