Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км дневно
Модератор: Общи модератори
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
... Когато на 20тия пост, всеки дава акъл, а все още критерия - бюджет, местоположение не е уточнен 

- barty
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1975
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: т му се стари БМВ-та
- Мечтае да кара: R6 turbo на задно и ръчни скорости
- Детайли за колата: отново с чарджър
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
acho.rs написа:... Когато на 20тия пост, всеки дава акъл, а все още критерия - бюджет, местоположение не е уточнен
Е нищо де, да почешеме клавиатурата


- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
С риск да бъда засипан с храна предлагам да огледаш Опел Инсигниа, първо поколение, фейслифтовия вариант. Имаме две такива служебни и наблюденията ми са върху тях.
Почти всяка седмица въртя над 1500км с такава кола - само суперлативи мога да кажа. Нищо не се чупи, буквално разходите за тази кола са за гориво, масло, гуми, накладки и всичко е евтино: масло 5w30 (4.5l), всички филтри, дискове и накладки предни (АТЕ) - 500лв, труд отделно. Возията е доста прилична (търси с 18ки, най-добра возия има с тях), аз съм правил 1200км за ден с нея и като сляза не съм схванат или смазан от умора. Пътното поведение е доста добро, с 18ки дори впечатлява колко стабилно се държи в завои, спирачките са супер добри, има всякакви системи за сигурност. Разхода е нищожен (аз веднъж се заинатих да гоня каталожния....и го постигнах, дори на колонка - 3.4л/100км). Предлагат се с доста голям набор от екстри и всички работят
. Щом имаш предимно магистрала задължително търси с дистроник и активни ксенонови светлини (нощта става ден с тях). Ако вземеш комби - малко коли имат по-голям багажник
Почти всяка седмица въртя над 1500км с такава кола - само суперлативи мога да кажа. Нищо не се чупи, буквално разходите за тази кола са за гориво, масло, гуми, накладки и всичко е евтино: масло 5w30 (4.5l), всички филтри, дискове и накладки предни (АТЕ) - 500лв, труд отделно. Возията е доста прилична (търси с 18ки, най-добра возия има с тях), аз съм правил 1200км за ден с нея и като сляза не съм схванат или смазан от умора. Пътното поведение е доста добро, с 18ки дори впечатлява колко стабилно се държи в завои, спирачките са супер добри, има всякакви системи за сигурност. Разхода е нищожен (аз веднъж се заинатих да гоня каталожния....и го постигнах, дори на колонка - 3.4л/100км). Предлагат се с доста голям набор от екстри и всички работят

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Don_Diego написа:С риск да бъда засипан с храна предлагам да огледаш Опел Инсигниа, първо поколение, фейслифтовия вариант. Имаме две такива служебни и наблюденията ми са върху тях.
Почти всяка седмица въртя над 1500км с такава кола - само суперлативи мога да кажа. Нищо не се чупи, буквално разходите за тази кола са за гориво, масло, гуми, накладки и всичко е евтино: масло 5w30 (4.5l), всички филтри, дискове и накладки предни (АТЕ) - 500лв, труд отделно. Возията е доста прилична (търси с 18ки, най-добра возия има с тях), аз съм правил 1200км за ден с нея и като сляза не съм схванат или смазан от умора. Пътното поведение е доста добро, с 18ки дори впечатлява колко стабилно се държи в завои, спирачките са супер добри, има всякакви системи за сигурност. Разхода е нищожен (аз веднъж се заинатих да гоня каталожния....и го постигнах, дори на колонка - 3.4л/100км). Предлагат се с доста голям набор от екстри и всички работят. Щом имаш предимно магистрала задължително търси с дистроник и активни ксенонови светлини (нощта става ден с тях). Ако вземеш комби - малко коли имат по-голям багажник
Благодаря за предложението и от други познати имам впечатление за модела и са много доволни. А и личният опит е много важен в случая.
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Забравих да добавя, че нашите се карат като крадени пироговски линейки, та и на бой държат доста
(едната ни е още много нова - само 20к км сме и навъртяли, но другата от 2 години не пада под 75к км на година)

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Borymeckata написа:dextuar написа:... Като че ли в България единственото подобно нещо ми се струва да се случва с хората, работещи в София, но живеещи в Перник/Ботевград, което пък е значително по-малко като разстояние от това, което ти търсиш. Отделно не вярвам да има и много хора, пътуващи ежедневно Пловдив - София - Пловдив, което е г/д това, което ти търсиш.
Има много такива варианти, от личен опит го казвам. Съдбата може да те завърти всякак, зависи от специалността на човека и къде какво е намерил като работа. Имах една колежка от Плевен, която всеки ден пътуваше до Белене и обратно. Докато имаше директен рейс беше горе-долу добре, но после се налагаше да хваща автобуса от Плевен за Свищов, да слиза на гара Ореш и там да чака автобуса от Свищов за Белене... След работа - обратно по същия маршрут. И си представете това през зимата, във виелицата по тъмно. Абе мъка...
И много други подобни транспортни схеми, например Враца - Козлодуй и обратно, всеки работен ден. Та случаят на Колегата не е уникален. Успех с колата!
Като се замислиш - 200 км. ежедневно пътуване ще се върже към 500 лева разход на месец - това е теоретичният минимум, а реално ще бъде повече. Няма ли вариант да си наемеш квартира в града, в който работиш? А ако става въпрос за дългосрочен ангажимент (поне 10-тина години) - да си купиш някакъв апартамент там? Апартаментът ще бъде инвестиция и някога можеш да го продадеш, а нафтата просто ще я издухаш в атмосферата и това е... Трябва добре да се направи сметката, от личен опит го казвам. Аз също съм пътувал 15 години по 100 км. на ден и знам какво е.
Процесът е обратния при мен, аз имам квартира, но не искам да оставам тук (местоработата). Просто се стекоха преди години така събитията, че трябваше да последвам работното си място, което бе преместено. Затова обмислям действия към изнасяне и в случая пътуване до работата. Не се знае и местоработата дали ще се запази в бъдеще като локация и затова дългосрочната инвестиция е под въпрос. Правил съм калкулации, но разходите за квартира са над теоретичния минимум за пътуване, затова едни ~500 лв/месец за гориво не са проблем. Придвижването до работа ми отнема с градски транспорт около 40мин, което е равносилно на бързо ходене пеша (нормално за 1 час). За сравнение днес излезнах в 7:45 и в 9:10 бях на работното място, при положение че съм карал със 120км/ч на магистралата.
Х3-ката не искам да я търкалям всеки ден, а когато е нужна. Затова се интересувам от хора, които пътуват всеки ден в сходна пътна обстановка, какво са избрали и дали това им е отговорило на изискванията и нуждите.
П.П. Удоволствие е да чета, коментарите ти, защото са логически сдържани и винаги пречупени през личния ти опит! Моето уважение!
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
aboykov написа: Затова се интересувам от хора, които пътуват всеки ден в сходна пътна обстановка, какво са избрали и дали това им е отговорило на изискванията и нуждите.
Добре де, кажи за БГ или за Европа става въпрос, че и това има голямо значение

- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
така като не е споменато ограничение в парите едно скромно г12 М760ил май не е лош вариант 


Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Като отворихме приказка за Инсигния и безспорните и качества, се сещам за една още по-добра бюджетна лимузина, Шкода Супърб. Аз имам лични наблюдения че за дълъг път е чудесна, здрава и евтина за поддръжка. И е по-широка вътре от петицата, винаги я препоръчвам на хора които не държат толкова на светата троица
БМВ, Ауди или МБ.

- aboykov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 15.03.2007
- Местоположение: Джумаята
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
- Мечтае да кара: Луноход
- Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
dextuar написа:aboykov написа: Затова се интересувам от хора, които пътуват всеки ден в сходна пътна обстановка, какво са избрали и дали това им е отговорило на изискванията и нуждите.
Добре де, кажи за БГ или за Европа става въпрос, че и това има голямо значение
За България става въпрос

There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it 

- FuRoRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 12.04.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Два умрели форда и 28ца
- Мечтае да кара: Танк
- Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
E60 пестенитрийска дизел чипосана. Странно защо никой не я е дал като предложение особено при положение че тия мотори са с издръжливост като М10 и поддръжката им е никви пари.
-вози по-добре от X
-върви си доволно
-на магистралата повече от 7/100 няма да удари
-вече ги има на цената на запазена е36ца
Ако ще купувам нова дачия , по-добре да си взема 2 е60ки и да си ги сменям ежеднневно...
Ама тва съм аз все пак...
-вози по-добре от X
-върви си доволно
-на магистралата повече от 7/100 няма да удари
-вече ги има на цената на запазена е36ца
Ако ще купувам нова дачия , по-добре да си взема 2 е60ки и да си ги сменям ежеднневно...
Ама тва съм аз все пак...
- madafaka_donkele
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 391
- Регистриран на: 12.09.2015
- Местоположение: София
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
А някакъв бюджет ще кажеш ли или още 3 страници трябва да хвърляме боб и за него 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
aboykov написа:За България става въпрос
Така има повече яснота. Както казах, пътувал съм близо 15 години по 100 км. всеки ден и съм пробвал всякакви варианти. Първо (естествено) смяташ разходите и установяваш, че обществен (служебен) транспорт е най-изгодно (спор няма). Но не са само парите, после изникват и други фактори... Например - комфорта и (особено важно) - времето. Какви са вариантите:
1. С автобуса беше евтино и безгрижно, но возеше като каруца (пътят е доста калпав) и всеки ден по 3 часа от живота ми минаваха в шибания автобус. Не съм смятал колко месеца прави това за 15 години, защото сигурно ще ревна на глас... След работа се чувствах като пребит, и то - не от самата работа, а предимно от ранното ставане и от 3-те часа друсане в Чавдарка-та.
2. Пътуването със собствен транспорт (кола или мотор) идва по-скъпо и ангажиращо (караш, вместо да се дремеш на седалката), но пък ти дава повече комфорт, независим си и ти спестява време. Някои колеги пробваха да се комбинират - да пътуват по трима (примерно) и да си делят разходите, но... не става. Много проблеми възникват и в края на крайщата общата схема се разпада и всеки си пътува сам, или с автобуса.
3. Жилище на местоработата (квартира или собствено). От една година съм на този вариант (купих си апартамент и гараж) и съм доволен. Ходя на работа с велосипед (7 км. в едната посока), прибирам се в апартамента за 20 минути и после разполагам с цялата вечер (ергенски живот!). Имотите си държат цена, така че винаги мога да ги продам и поне да си върна парите, наемите също са добри.
Excellent! Steven is my name!
- DLVasilev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 635
- Регистриран на: 17.03.2012
- Местоположение: Обеля на три полета
- Пол: Мъж
- Кара: E34 tds, W140 400SE
- Мечтае да кара: ГАЗ-24 Волга V8 ЗМЗ-511
- Детайли за колата: Капаци, калници, врати, брони, таван и торба с бурми и чукачки след смяна на накладки
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Don_Diego написа:С риск да бъда засипан с храна предлагам да огледаш Опел Инсигниа, първо поколение, фейслифтовия вариант. Имаме две такива служебни и наблюденията ми са върху тях.
Почти всяка седмица въртя над 1500км с такава кола - само суперлативи мога да кажа. Нищо не се чупи, буквално разходите за тази кола са за гориво, масло, гуми, накладки и всичко е евтино: масло 5w30 (4.5l), всички филтри, дискове и накладки предни (АТЕ) - 500лв, труд отделно. Возията е доста прилична (търси с 18ки, най-добра возия има с тях), аз съм правил 1200км за ден с нея и като сляза не съм схванат или смазан от умора. Пътното поведение е доста добро, с 18ки дори впечатлява колко стабилно се държи в завои, спирачките са супер добри, има всякакви системи за сигурност. Разхода е нищожен (аз веднъж се заинатих да гоня каталожния....и го постигнах, дори на колонка - 3.4л/100км). Предлагат се с доста голям набор от екстри и всички работят. Щом имаш предимно магистрала задължително търси с дистроник и активни ксенонови светлини (нощта става ден с тях). Ако вземеш комби - малко коли имат по-голям багажник
Колега, кола се хвали след 30-тата си годишнина


ATR-42/72
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Автомобил за пътуване до работа и обратно над 200км днев
Понеже аз пътувам около 120км. само до работа и обратно
минимум на ден, а понеже работата ми е свързана и с много командировки, мога да ти кажа 2 неща от моя опит.
- възможно най-високия клас кола - това шума много уморява, направо ме приключва. Задължително лека кола (да не е СУВ), понеже винаги са по-малко шумни и по-икономични. Най-много коне - минимум 150-180 коня - нашите дръгели са по 75 - 90 - 110-140 коня и всичките харчат едно и също +-0,5 литра/100.
- задължително 6скорости (бенц или дизел няма значение) - никога няма да караш със 130 извънградско. Просто няма шанс, колкото и да си го мислиш
Необходими екстри - климатроник (за да не цъкаш нон стоп климатика и да ти е винаги не-добре), круиз контрол, максимално голяма кола
автомат. Това са нещата които ще ти променят драстично живота. Всичко друго е по-добре, ама не е задължително. Предлагам дърта S-класа, или е39 щото карам и се возя в нови Пежа и Фабии - НЕ е кола за път това 

- възможно най-високия клас кола - това шума много уморява, направо ме приключва. Задължително лека кола (да не е СУВ), понеже винаги са по-малко шумни и по-икономични. Най-много коне - минимум 150-180 коня - нашите дръгели са по 75 - 90 - 110-140 коня и всичките харчат едно и също +-0,5 литра/100.
- задължително 6скорости (бенц или дизел няма значение) - никога няма да караш със 130 извънградско. Просто няма шанс, колкото и да си го мислиш

Необходими екстри - климатроник (за да не цъкаш нон стоп климатика и да ти е винаги не-добре), круиз контрол, максимално голяма кола





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity