Електрификация - бъдещето на авто индустрията

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 16:36

Vra4anin написа:Аз лично смятам, че или колата трябва да е Tesla model S :bowdown: или по-добре да не се занимава човек. :dunno:

Тесла С е електромобил и изобщо автомобил без икономически смисъл.
Единтсвения вариант е да си на пазара за кола за 100к евро така и така и да не те бъркат ограниченията на колата.

За тези пари можеш да имаш електромобил за града и сносен седан за пътуване на дълго и втора кола.
100% съм сигурен, че това е по-добър транспортен вариант от Тесла С.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от acho.rs » 02 Окт 2017, 16:41

Аз бях убеден, че чисто електрическите коли нямат бъдеще, само че като видях как буквално за дни съсипаха имиджа на дизела, което в бизнес класа беше тотално смачкал бензиновия мотор, си мисля че отново всичко зависи от неща които са доста над нас.
Пазара е готов да отзове на всяка добре рекламирана тъпотия, включително и телефон за 2000лв и свръх мощна луксозна лимузина с която нито можеш да излезеш извън града нито можеш да караш бързо (за повече от 15 ми ути), струва 300 000лв а си я купуват за икономия. Което пак не е толкова парадоксално колкото факта, че тъпи клипчета в нета надуха капитализацията на тесла над тази на ГМ и БМВ, при положение, че последните са 30 години подред на печалба и произвеждат с 1200% повече продукция, за ДМА да не говорим. Така че всичко е възможно.
Извън България в големите мегаполоиси една малка Ел. Кола е много добър вариант.
Хибрида уж в по-добро, само че пък за сега няма хибрид които да е по-изгоден от конвец.алтернатива дизелов/бензинов Двг.
Всички хибриди по подразбиране са по-скъпи, тежки и тромави и сметката трудно излиза. Няма как едно 530е с няколко Ел. Мотора и половин тон батерии да е на цената на 525д а пък килата объркват динамиката.
Последна промяна acho.rs на 02 Окт 2017, 16:47, променена общо 1 път

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от alx » 02 Окт 2017, 16:46

Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.


https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от acho.rs » 02 Окт 2017, 16:48

alx написа:
Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.


https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY

Б. плийс, виж в другия клип на МТ какво става с РС6 на летящ старт, после кажи как се пътува през Америка с Ел. Кола
Последна промяна acho.rs на 03 Окт 2017, 6:58, променена общо 1 път

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от K_Ilkov » 02 Окт 2017, 16:50

acho.rs написа:Аз бях убеден, че чисто електрическите коли нямат бъдеще, само че като видях как буквално за дни съсипаха имиджа на дизела, което в бизнес класа беше тотално смачкал бензиновия мотор, си мисля че отново всичко зависи от неща които са доста над нас.
Пазара е готов да отзове на всяка добре рекламирана тъпотия, включително и телефон за 2000лв и свръх мощна луксозна лимузина с която нито можеш да излезеш извън града нито можеш да караш бързо (за повече от 15 ми ути), струва 300 000лв а си я купуват за икономия. Което пак не е толкова парадоксално колкото факта, че тъпи клипчета в нета надуха капитализацията на тесла над тази на ГМ и БМВ, при положение, че последните са 30 години подред на печалба и произвеждат с 1200% повече продукция, за ДМА да не говорим. Така че всичко е възможно.
Извън България в големите мегаполоиси една малка Ел. Кола е много добър вариант.
Хибрида уж в по-добро, само че пък за сега няма хибрид които да е по-изгоден от конвец.алтернатива дизелов/бензинов Двг.
Всички хибриди по подразбиране са по-скъпи, тежки и тромави и сметката трудно излиза. Няма как едно 530е с няколко Ел. Мотора и половин тон батерии да е на цената на 525д а пък килата объркват динамиката.


Не знам в какво си бил убеден обаче с изискванията за екология заложени много отдавна
беше ясно, че нещата не могат да се случат с ДВГта ...

Автопроизводителите колкото и да не им се иска ще трябва да се напънат да направят ставащи за каране електромобили, плъгин-и, водородки и тн.

Всъщност тук често нещата опират до някакъв ентусиазъм по ДВГ (който ми е съвсем познат) обаче помислете колко от ползвателите на МПС-та изобщо не ги еВе кво има под предния капак.
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от alx » 02 Окт 2017, 16:58

acho.rs написа:
alx написа:
Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.


https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY

Б. плийс, вижда в други клип на МТ какво става с РС6 на летящ старт, после кажи как е пътува през Америка с Ел. Кола


мисълта ми беше, че тази кола на ускорение до към 200км няма кой да я пипне. а ако смяташ да караш с по-високи скорости по пътната мрежа просто си за бой...

и не говориме за америка - говориме за родината където с едно зареждане стигаш горе долу до всяка една точка на родината.

иначе в америка на дълъг път теслата е малко тегава- да. затова и няма такава в гаража ми.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от @2bar » 02 Окт 2017, 18:25

Интересна тема, или поне за мен. Теми за бъдещето са ми винаги интересни.

Ускорението, лично за мен ми е най - малкият проблем. За мен Тесла е просто машина за правене на пари. Нито материалите, нито качеството, нито емоциите при каранете, ама нищо не може да оправдае цената от 100€ к, че и повече. Просто пичът предлага нещо на пазара, което се продава добре и това е. Много от нещата остават и неразбрани за обикновенният потребител - СО2 баланс, какво точно става с батериите след определен пробег, къде се изхвърлят (3тият свят), фирмената политика и т.н. Ако някой се хване да сметне, колко гори Тесла в литри/км сигурно ще се хване за главата.

Не ми се гледа в google.maps, колко е от единият край до другият край на родината ни, но лично аз повече от 250км пробег не успях да направя. Другото изобщо не мисля да го споменавам - комфорт липсва, седалките твърди, усещането от пътя липсва и т.н. Аз лично нищо хубаво не виждам в тази кола.

Колкото до електрификацията.....бъдещото ще покаже. Според мен (поне в близко бъдеще) ще има и конвеционални двигатели, ще има и хибриди, ще има и електрически. С две думи за всеки по нещо :ok: . За големият град основният проблем е инфраструктурата (говорим за Европа). После идва и проблемът с ел. енергия. Какво се получва на практика - оказваме се от АЕЦ (сигурност и т.н.) и в същото време нараства потреблението на ел. енергия. И от къде ще дойде? С две думи започваме за разхищаваме ресурси, само за идеята, че като няма аспух, няма и никакви проблеми? Това е и мнението за съжаление на обикновенният потребител, върху това се базира и за съжаление успехът на Тесла....

И за да не звучи лошо, все пак са пионери и да кажем, че трупат опит в момента....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от drago9205 » 02 Окт 2017, 18:36

Батериите не се изхвърлят, а по-скоро ще се рециклират след като им изтече животът. Но с тия големи батерии литият ще се яви също толкова (Да не кажа повече) изчерпаем и скъп ресурс както петролът.
А за инфраструктурата и шофирането в градовете, по-скоро трябва да се научим да движим с колело/градски и алтернативи на колите, защото повечето градове с големи задръствания всъщност имат добра инфраструктура. Много от хората в западна европа го правят(колездене/ходене) и затова искат по-чист въздух, не е яко да се напънеш по някой баир и да дишаш гняста от евро1 коли.

П.С. Не съм чел твърде много по темата, но водордната клетка ми се вижда най-доброто бъдеще за автомобилите. Разбира се имайте в предвид, че нищо твърде добро и рентаилно няма да се котира на пазара... в тоя капиталистически свят трябва да се правят пари. В единият случай от гориво/масла/подобни, в другият случай от батерии :(

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от @2bar » 02 Окт 2017, 20:08

drago9205 написа:Батериите не се изхвърлят, а по-скоро ще се рециклират след като им изтече животът. Но с тия големи батерии литият ще се яви също толкова (Да не кажа повече) изчерпаем и скъп ресурс както петролът.
А за инфраструктурата и шофирането в градовете, по-скоро трябва да се научим да движим с колело/градски и алтернативи на колите, защото повечето градове с големи задръствания всъщност имат добра инфраструктура. Много от хората в западна европа го правят(колездене/ходене) и затова искат по-чист въздух, не е яко да се напънеш по някой баир и да дишаш гняста от евро1 коли.

П.С. Не съм чел твърде много по темата, но водордната клетка ми се вижда най-доброто бъдеще за автомобилите. Разбира се имайте в предвид, че нищо твърде добро и рентаилно няма да се котира на пазара... в тоя капиталистически свят трябва да се правят пари. В единият случай от гориво/масла/подобни, в другият случай от батерии :(


а, ок, пак научих нещо, защото аз не съм видял официален докумен, какво точно се случва с батериите....

А това с колоезденето.....аре остави. Става ама не за всички. От моя гледна точка, става за хора без семейство, без отговрности и т.н. С две думи става, ако бачкаш от 8 до 16, става. Всичко друго е утопия (разбира се от моята камбанария).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от @2bar » 02 Окт 2017, 20:12

Vra4anin написа:Понеже тук май има хора карали Тесла С да попитам - тази кола как се отоплява (парно, т.е. за топло)? За охлаждане е ясен климатика, ама за стопляне - отново ли се ползва климатика, един вид сплит система като климатик за дома или?


нищо чудно да се използва и топлината от ел. двигателите (охлаждат се) и батерията (също се охлажда). Ако ми остане време в сряда, и колата е все още при нас, ще хвърля едно око, че ми стана интересно.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от alx » 02 Окт 2017, 20:26

Vra4anin написа:Понеже тук май има хора карали Тесла С да попитам - тази кола как се отоплява (парно, т.е. за топло)? За охлаждане е ясен климатика, ама за стопляне - отново ли се ползва климатика, един вид сплит система като климатик за дома или?


Реотани... само реотани. Климатика не е инверторен. Най- страшен е размразителя за задното стъкло- пускаш го и пробега ти пада веднага...
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от @2bar » 02 Окт 2017, 20:29

alx написа:
Vra4anin написа:Понеже тук май има хора карали Тесла С да попитам - тази кола как се отоплява (парно, т.е. за топло)? За охлаждане е ясен климатика, ама за стопляне - отново ли се ползва климатика, един вид сплит система като климатик за дома или?


Реотани... само реотани. Климатика не е инверторен. Най- страшен е размразителя за задното стъкло- пускаш го и пробега ти пада веднага...


...бати то с реотани, сигурно и някъде в Африка ще го направят....И говорим за 21 век....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от acho.rs » 02 Окт 2017, 21:17

alx написа:
Vra4anin написа:Понеже тук май има хора карали Тесла С да попитам - тази кола как се отоплява (парно, т.е. за топло)? За охлаждане е ясен климатика, ама за стопляне - отново ли се ползва климатика, един вид сплит система като климатик за дома или?


Реотани... само реотани. Климатика не е инверторен. Най- страшен е размразителя за задното стъкло- пускаш го и пробега ти пада веднага...

Представям си за подгревай на седалките, хахха

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от steeN » 02 Окт 2017, 22:36

Opel Ampera, VW GTE, Prius plug-in... това е бъдещето.

Тесла и подобни са играчки за хора, които се чудят за кво да си дадат парите :mhihi:



Е тия не са честни... да ги пуснат на Vanderberg... :shock:
Липсва една много съществена кола от тоя драг - RS7 Performance.

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията

Мнение от acho.rs » 03 Окт 2017, 7:05

alx написа:
acho.rs написа:
alx написа:
Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.


https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY

Б. плийс, вижда в други клип на МТ какво става с РС6 на летящ старт, после кажи как е пътува през Америка с Ел. Кола


мисълта ми беше, че тази кола на ускорение до към 200км няма кой да я пипне. а ако смяташ да караш с по-високи скорости по пътната мрежа просто си за бой...

и не говориме за америка - говориме за родината където с едно зареждане стигаш горе долу до всяка една точка на родината.

иначе в америка на дълъг път теслата е малко тегава- да. затова и няма такава в гаража ми.

Да над 200 не е много честно да се карат коли по пътищата, но това е странно да го каже точно човек от страна в която под 300кс не признават за кола. И обратния въпрос - при положение че с тесла е трудно да излезеш от града, да дърпаш до 200 градско май не е много логично. В реалния живот 100 до 200 ластицити, особено последното поколение немски чудовища (е63, М5, рс6+) разплакват електричката.
За България и Ел кола извънграда - БГ няма абсолютно никакво значение за пазара на коли изобщо, но в страна с типичен континентален климат, не е само лято и като дойде ноември до февруари, и стане - 10-15 става малко трудно караш фургон със 100квт батерии, които от нашата мрежа ще се зареди точно за 2 дена

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: ildivvy

Последни теми
Facebook