Колата - лукс или необходимост?
Модератор: Общи модератори
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Колата - лукс или необходимост?
Mollov написа:feldo написа:За мен лично е лукс. В София не виждам особен смисъл от кола, освен ако нямаш деца - тогава е необходимост.
Повози се в градския транспорт в София само 1 седмица... особено сега, есенно време... да ти се окашлят и окихат доволно, щото е масово и традиционно.... после само пиши колко пари си дал за лекарства и колко дни си стоял вкъщи.... и пак ще говорим...
Возя се от 3 години в метро - за това време съм карал грип един път, като се излекувах точно за 2 дни!
Не мисля че има нормален човек без кола. Темата обаче е зададена неточно. В голям град с уреден транспорт е лукс да ходиш с кола на работа, даже лично за мен е дискомфорт да вися половин час в трафик за 3км път. Както в транспорта има болни хора, така по пътя има болни мозъци (50% от трафика в БГ)
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4196
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Колата - лукс или необходимост?
Имам една кола, която зимата не се кара и оставам без превоз за няколко месеца.
Не е приятно, когато трябва да си ходя до родното място. Гледаш автобус, влак или по групите да намериш нещо.
Както казах, не е приятно и да ходиш да пазаруваш малко повече. Дадох примери.
Ядва се, но съм млад и е заради това.
Както Хаос каза, Хоби ми е
Не е приятно, когато трябва да си ходя до родното място. Гледаш автобус, влак или по групите да намериш нещо.
Както казах, не е приятно и да ходиш да пазаруваш малко повече. Дадох примери.
Ядва се, но съм млад и е заради това.
Както Хаос каза, Хоби ми е

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Колата - лукс или необходимост?
acho.rs написа:Mollov написа:feldo написа:За мен лично е лукс. В София не виждам особен смисъл от кола, освен ако нямаш деца - тогава е необходимост.
Не мисля че има нормален човек без кола. Темата обаче е зададена неточно. В голям град с уреден транспорт е лукс да ходиш с кола на работа, даже лично за мен е дискомфорт да вися половин час в трафик за 3км път. Както в транспорта има болни хора, така по пътя има болни мозъци (50% от трафика в БГ)
подкрепям! отделно, огромна част от хората в активна възраст на запад предпочитат да ходят на работа с публичен тарнспорт и ползват колите си за други цели, вечер, уикенд и тн. и в Германия и Англия съм виждал страхотни тежкари в метрото, без никой да се чуства неудобно от това или не намясто. само в БГ витае мнението че ако си на метро/трамвай, значи си мега изпаднал :/
това със задръстването е основната причина да не ходя на работа с кола, трошиш нерви, амортизираш излично и тн. разбира се говорим ако е удобен вариант транспорта, иначе няма смисъл да се затормозява човек самоцелно.
Re: Колата - лукс или необходимост?
В София е необходимост, особено ако работата на човек е далеч от дома. В противен случай губиш 2(и повече) часа на ден по спирки и автобуси. Метрото вече е друга бира. Велосипед е ОК за по-кратки разстояния, въпреки че ще дишаш газове до насита. Като се добавят и деца в уравнението, отговора съвсем не клони към ползването на градски транспорт и колата не е лукс.
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Колата - лукс или необходимост?
Колата е абсолютно необходима. Може веднъж в месеца да ти потрябва спешно и трябва да я имаш.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Колата - лукс или необходимост?
shlosera написа:Колата е абсолютно необходима. Може веднъж в месеца да ти потрябва спешно и трябва да я имаш.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Може ли да дефинираш този спешен случай?
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Колата - лукс или необходимост?
Vra4anin написа:acho.rs написа:Не мисля че има нормален човек без кола
Ачо, извинявай брат, старо куче си, колеги сме, отдавна чета твои постове с удоволствие, не съм човек тип заядлица, ама.... от както пипна парици и се качи на F11 много тежко и високомерно го раздаваш. Грозно е, разбери.![]()

Аз щях да пиша да не пише тъпизми, но и така става

Vra4anin написа:Ама много пъти съм се чудил, дали всъщност е бръмнал с главата или бръмналите с главата сме всички ние, които наливаме в тия бездънни ями, губим нерви, време (които можем да отделним за нещо много по-ценно - за любимите хора до нас), пари огромни наливаме, започваме уж да караме, а всъщност се дразни на ужасни пътища, на никаква инфраструктура (няма къде да паркираш), купуваме все по-мощни коли, а средната ни скорост на движение пада все повече и повече, защото непрекъснато попадаме в задръствания и вместо колата да се кара/движи, тя стои на едно място и чакаме и чакаме... Дали всъщност на моя познат не му е просветнали и не е осъзнал, че всичката тази.... суета и дивотия в която живеем е едно голямо нищо и не си заслужава да я играе тази игра.
Ама ако някой си взима кола от суета и да се покаже толкова по-зле за него ...
То важи за всичко, къщи, апартаменти, дрехи, екскурзии (кому е нужно да ходиш на море?!?!) ...
Демек всеки си има глава да си мисли.
Да давам пари за коли не ми е проблем, виж за пиене, чалготеки, цигари, бижута аз не виждам смисъл, а има много хора дето за това живеят


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- shlosera
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 374
- Регистриран на: 14.10.2010
- Местоположение: София и околностите
- Кара: e36 M50B20
- Мечтае да кара: e36 M3
Re: Колата - лукс или необходимост?
alekangg написа:shlosera написа:Колата е абсолютно необходима. Може веднъж в месеца да ти потрябва спешно и трябва да я имаш.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
Може ли да дефинираш този спешен случай?
Дефинирам веднага, прибирам се след работа жената отишла до наще. Хвърлям един душ и отивам при тях. Жената беше болна и легнала да спи. Седя в стаята, гледам я спи ама ми прилича на умряла, пробвах да я събудя не реагира заковах и 2 шамара от които и 100кила мъж ще падне пак не реагира, звъня на 112 разбира се нямало линейка, а колата ми не беше в движение, та добре че един приятел живее на 20метра да я закараме до спешното, а там 2 линейки....
И да ти кажа честно това беше моя спешен случай. Иначе предишните 7-8 месеца и аз си мислех, че за малък град става и без кола, но както казва един колега може веднъж в месеца да отида до магазина с нея ама знам, че ми е в ръцете.
Изпратено от моят E2105 с помощта на Tapatalk
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Колата - лукс или необходимост?
че'й че се сетих за тия дето не им трябват коли
Имам една колежка, която е и в моя квартал, ходи пеша на работа (за което евала, ходил съм и аз няколко пъти с нея на връщане ама сутрин не мога) та тя е от тези дето твърдо не им трябва кола.
- Кога ще си ходиш, че вали много ...
- Може ли да ти оставя едни неща да ги вземеш, че са тежки и не мога да ги нося
- Ще минеш ли да ме вземеш, че вали, и не мога да си поръчам такси (тва сутрин посока бачкане)
- Можеш ли да ме вземеш утре, че след работа пътувам и ще съм с куфар
- В събота имаш ли време да отидем до Икеа щото имам да взимам нам си кво ...
Като пътуваме някъде с колеги е в колата, която тръгва първа
Та нали ... не й трябва кола

Имам една колежка, която е и в моя квартал, ходи пеша на работа (за което евала, ходил съм и аз няколко пъти с нея на връщане ама сутрин не мога) та тя е от тези дето твърдо не им трябва кола.
- Кога ще си ходиш, че вали много ...
- Може ли да ти оставя едни неща да ги вземеш, че са тежки и не мога да ги нося
- Ще минеш ли да ме вземеш, че вали, и не мога да си поръчам такси (тва сутрин посока бачкане)
- Можеш ли да ме вземеш утре, че след работа пътувам и ще съм с куфар
- В събота имаш ли време да отидем до Икеа щото имам да взимам нам си кво ...
Като пътуваме някъде с колеги е в колата, която тръгва първа

Та нали ... не й трябва кола


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- b2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2173
- Регистриран на: 29.11.2002
- Местоположение: София
- Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2
Re: Колата - лукс или необходимост?
Колата не е лукс, но не във всички случаи е и необходимост. Както вече се написа - нещата от първа необходимост са ясни - храна, вода, подслон, здравеопазване и т.н.
И тук идва големия проблем - в момента правилата около автомобилите са такива сякаш те са част от жизнения минимум и са по-скоро със социален характер.
Например: стар кенеф за 500-1000лв с данък 30лв/година и никакъв проблем с минаването на преглед без значение от състоянието, колко замърсява и колко застрашава безопасността на движещите се.
И това не се пипа с десетилетия, видиш ли, защото хората са бедни. А те бедните (бедни ама с усет към лукса
) българи изкупиха всичкото луксозни лимозини и джипове на западна европа дето там са неизползваеми, защото са решили, че им е важно качеството на живота. И сега ни тровят по улиците и висят по тротоарите и градинките.
На всеки, който би могъл да промени горното му е ясно, че това са адски непопулярни мерки и ако ги направи губи следващите избори - вижда се дори и тук в БМВ форума - масово потребителите не виждат никакъв проблем да карат 3-литров дизел с избушени катализатори и ДПФ щом е позволено - иначе винаги децата се слагат на първа линия. Не че не можеш да ги закараш с някоя нормална читава кола - е няма да е 500нютона и да гори 6/100 ама да се върнем пак на дефиницията за необходимост и лукс
И на всеки поставил проблема за обсъждане се вадят всякакви доводи от типа веган, глобално затопляне, гренладния, китай, индия и т.н.
Паралелно с това обществения транспорт и градоустройството като цяло тънат в мизерия заради уникална комбинация от корупция, некомпетентност и недалновидност на управляващите. А в София реално за 1 година транспорта може да се преобрази коренно и да стане използваем за огромната част от хората. Разбира се за градоустройството е необходимо повече време, но пак нещата са поправими в обозримото бъдеще.
Като решение за да е наистина справедливо трябва в нормативната база да се хване случая с реалната необходимост:
- оптимизация на обществения транспорт, което неминуемо е свързано и с градоустройството - мерките са прости и евтини - приоритизиране на градския транспорт, ограничители по бус-лентите и релсите, истински вело алеи и т.н.
- 1 кола на домакинство, колкото по-нова и чиста - толкова по-ниски разходи.
- мощни коли, замърсяващи и 2-ра, 3-та и т.н. в домакинството отиват директно в графата лукс - и там прошка няма - много, ама наистина много висока цена на притежание
И тук идва големия проблем - в момента правилата около автомобилите са такива сякаш те са част от жизнения минимум и са по-скоро със социален характер.
Например: стар кенеф за 500-1000лв с данък 30лв/година и никакъв проблем с минаването на преглед без значение от състоянието, колко замърсява и колко застрашава безопасността на движещите се.
И това не се пипа с десетилетия, видиш ли, защото хората са бедни. А те бедните (бедни ама с усет към лукса

На всеки, който би могъл да промени горното му е ясно, че това са адски непопулярни мерки и ако ги направи губи следващите избори - вижда се дори и тук в БМВ форума - масово потребителите не виждат никакъв проблем да карат 3-литров дизел с избушени катализатори и ДПФ щом е позволено - иначе винаги децата се слагат на първа линия. Не че не можеш да ги закараш с някоя нормална читава кола - е няма да е 500нютона и да гори 6/100 ама да се върнем пак на дефиницията за необходимост и лукс

Паралелно с това обществения транспорт и градоустройството като цяло тънат в мизерия заради уникална комбинация от корупция, некомпетентност и недалновидност на управляващите. А в София реално за 1 година транспорта може да се преобрази коренно и да стане използваем за огромната част от хората. Разбира се за градоустройството е необходимо повече време, но пак нещата са поправими в обозримото бъдеще.
Като решение за да е наистина справедливо трябва в нормативната база да се хване случая с реалната необходимост:
- оптимизация на обществения транспорт, което неминуемо е свързано и с градоустройството - мерките са прости и евтини - приоритизиране на градския транспорт, ограничители по бус-лентите и релсите, истински вело алеи и т.н.
- 1 кола на домакинство, колкото по-нова и чиста - толкова по-ниски разходи.
- мощни коли, замърсяващи и 2-ра, 3-та и т.н. в домакинството отиват директно в графата лукс - и там прошка няма - много, ама наистина много висока цена на притежание
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: Колата - лукс или необходимост?
b2 написа:Колата не е лукс, но не във всички случаи е и необходимост. Както вече се написа - нещата от първа необходимост са ясни - храна, вода, подслон, здравеопазване и т.н.
И тук идва големия проблем - в момента правилата около автомобилите са такива сякаш те са част от жизнения минимум и са по-скоро със социален характер.
Например: стар кенеф за 500-1000лв с данък 30лв/година и никакъв проблем с минаването на преглед без значение от състоянието, колко замърсява и колко застрашава безопасността на движещите се.
И това не се пипа с десетилетия, видиш ли, защото хората са бедни. А те бедните (бедни ама с усет към лукса) българи изкупиха всичкото луксозни лимозини и джипове на западна европа дето там са неизползваеми, защото са решили, че им е важно качеството на живота. И сега ни тровят по улиците и висят по тротоарите и градинките.
На всеки, който би могъл да промени горното му е ясно, че това са адски непопулярни мерки и ако ги направи губи следващите избори - вижда се дори и тук в БМВ форума - масово потребителите не виждат никакъв проблем да карат 3-литров дизел с избушени катализатори и ДПФ щом е позволено - иначе винаги децата се слагат на първа линия. Не че не можеш да ги закараш с някоя нормална читава кола - е няма да е 500нютона и да гори 6/100 ама да се върнем пак на дефиницията за необходимост и луксИ на всеки поставил проблема за обсъждане се вадят всякакви доводи от типа веган, глобално затопляне, гренладния, китай, индия и т.н.
Паралелно с това обществения транспорт и градоустройството като цяло тънат в мизерия заради уникална комбинация от корупция, некомпетентност и недалновидност на управляващите. А в София реално за 1 година транспорта може да се преобрази коренно и да стане използваем за огромната част от хората. Разбира се за градоустройството е необходимо повече време, но пак нещата са поправими в обозримото бъдеще.
Като решение за да е наистина справедливо трябва в нормативната база да се хване случая с реалната необходимост:
- оптимизация на обществения транспорт, което неминуемо е свързано и с градоустройството - мерките са прости и евтини - приоритизиране на градския транспорт, ограничители по бус-лентите и релсите, истински вело алеи и т.н.
- 1 кола на домакинство, колкото по-нова и чиста - толкова по-ниски разходи.
- мощни коли, замърсяващи и 2-ра, 3-та и т.н. в домакинството отиват директно в графата лукс - и там прошка няма - много, ама наистина много висока цена на притежание
Ти едно си знаеш във всяка тема


- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4196
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Колата - лукс или необходимост?
Vra4anin написа: "аз съм женен с дете и Е30-ка..

С две!


You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Колата - лукс или необходимост?
Kroki написа:Vra4anin написа: "аз съм женен с дете и Е30-ка..
![]()
С две!![]()
За момента

Vra4anin написа:K_Ilkov написа:Та нали ... не й трябва кола
Според мен, наистина не й трябва кола на въпросната, а търси кОр.
Знам, че ще е трудно да те убедя

Няма смисъл да ти обяснявам ситуацията в детайли, но наистина е така.
Едно от нещата е, че е доста по-възрастна от мен ама може би не трябваше да ти казвам, че само ще се настървиш

Наистина става въпрос за "мИни да ме вземеш", а не "взЕми да ме минеш"


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- speeder88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 12.08.2008
- Местоположение: София, копеле!
- Пол: Мъж
- Кара: кошара!
- Мечтае да кара: BMW M3 E46
Re: Колата - лукс или необходимост?
b2 написа:Паралелно с това обществения транспорт и градоустройството като цяло тънат в мизерия заради уникална комбинация от корупция, некомпетентност и недалновидност на управляващите. А в София реално за 1 година транспорта може да се преобрази коренно и да стане използваем за огромната част от хората. Разбира се за градоустройството е необходимо повече време, но пак нещата са поправими в обозримото бъдеще.
Като решение за да е наистина справедливо трябва в нормативната база да се хване случая с реалната необходимост:
- оптимизация на обществения транспорт, което неминуемо е свързано и с градоустройството - мерките са прости и евтини - приоритизиране на градския транспорт, ограничители по бус-лентите и релсите, истински вело алеи и т.н.
- 1 кола на домакинство, колкото по-нова и чиста - толкова по-ниски разходи.
- мощни коли, замърсяващи и 2-ра, 3-та и т.н. в домакинството отиват директно в графата лукс - и там прошка няма - много, ама наистина много висока цена на притежание
Градския транспорт е пълен леш... Като изключим новите автобуси, тролейбуси и мотриси! Имам предвид чисто като инфраструктура! Не може да места в които има метро да продължават да се тътрят трамваи. Говоря конкретно за линиите по Черни връх и за линиите под обелската част, а в същото време да има недостиг на мотриси по линия 7. Не може аддени линии да не са с променени линии от комунизма... Колата в София е необходимост, с жената нямаме деца, но и двамата работите ни са на по 7-10км. от вкъщи - тя кара нейната, аз карам служебна - да двама сме с две коли, но работим в различни краища на града, а живеем малко над центъра. Аз примерно с нетърпение чакам третия лъч на метрото да стигне до Хиподрума и да почна да си ползвам само него. В малкия град съвсем спокойно можеш да се справиш без кола според мен, единствено ако имаш село и искаш лятото или зимата да отидеш на почивка не знам как би се получи да е достатъчно комфортно ако си с деца.

SKISA написа: ти си ебати ///M-склададжията
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Колата - лукс или необходимост?

Да я питам дали иска да се вози на
b2 написа:3-литров дизел с избушени катализатори и ДПФ


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
61 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5