Избор на следващо BMW - е39 или е60
Модератор: Общи модератори
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
stefan8898 написа:Мойта е 60 замина, мноо взе да се троши, за 1 година само 3500 по ремонти, незнам много ли е малко ли е и това за 10 000 км.
Един приятел така с едно Е60 М54 вече година и нещо се мъчи, ама нали е същото като Е39





Та да взема да постна схемата на ел. истаналцията и всичките модули и релета от акумулатора до компютъра на Е60-ката, да видим дали поддръжката му е точно същата





Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
stefan8898 написа:Мойта е 60 замина, мноо взе да се троши, за 1 година само 3500 по ремонти, незнам много ли е малко ли е и това за 10 000 км.
Какво си сменял грубо ?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
M62 е скъп за поддръжка като стане за правене. Най-прагматично е нещо с редови шестак. 528 / 530.
- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Gari написа:Здравейте колеги. Първо се извинявам, ако темата не е в подходящия раздел.
Тъй като старото ми е39 520 внезапно сдаде багажа се наложи да го махна. Една година по-късно ще минавам пак на любимата марка.
Та тук идва и въпроса. е39 или е60? Спрял съм се на следните две обяви:
е39
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... n=parkItem
е60
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... n=parkItem
Не знам как се държи автомата на е60. На няколко коли, в тази ценова граница, видях, че са с проблем в автомата. Колко е здрав той? Не ме интересуват разходи за подръжка и гориво. Това не е проблем. Важното е двигателя и скоростите да са читави. Не съм карал е60. Нямам наблюдения. Само това, което съм чел във форума. Иска ми се е60 след 2008, но за момента не стават нещата. Затова границата е до 3500 евро. Ами това е. Благодаря предварително на всички и извинения към модераторите.
Поздрави.
Колега, сега ще ти напиша моето виждане за нещата, понеже имам и е39-ка и е60-ка.
Ако наистина 3500 евро ти са парите , определено е39-ка .По-добре да си купиш автомобил и след това си остави още поне 1500 лв за други неща като регистрация, консумативи и гориво , отколкото да си хвърлиш всички пари и след това да ти стои в гаража.
По принцип как е разумно да правиш:
Ако имаш 3500 евро , винаги си купуваш автомобил за около 80% от цената, която си приготвил, ако си приготвил примерно 5000 евро , си взимаш автомобил за около 4000 евро и така нататък .
Следвай този принцип и повярвай ми никога няма да се оплакваш,че все нямаш пари за автомобил .
И след писаниците да пристъпим към математиката със цифрите и статистиката съответно за двата модела:
за е39-ка - смяна масло и филтри - около 250 лв . , за е60 530 д - около 600 лв, освен ако не хванеш някоя промоция ,където ще ти го сменят за около 300 -350 лв.
Данък ; е39 -525 тдс -Пловдив около 180 или 200 лв беше по спомен,за София е 146 лв., за е60 -530 д- около 400лв. в София, защото е със Софийски номера,в Пловдив мисля, че ще е поне + 80-100 лв отгоре - 500 лв.
Каско - за е39 - 400 лв, за е60 - 950-1000 лв. + винетка 97 лв и за двата.
Гражданска и за двата автомобила е около 250 лв
ГТП - мисля, че беше 45 лв.
Поддръжка ;
Демпферна шайба - за е39 - смяната е около 400 лв,за Е60 - ТИ Е 1100 лв,
накладки комплект с дискове - предни - за е39-ката ти е всичко за 400 лв,
за е60-ката ти е 650-700 лв. и пак зависи от дисковете и накладките какви слагаш.
Предница горе-долу нещата са идентични - около 1200 лв без амортисьори и тампони .
Скоростна кутия за е60 - смяна на масло на автомат - около 600 лв.
И така в крайна сметка - е60 върви по-добре , по луксозно е за дълъг път, но като консуматив разхода на 1км е по-голям в сравнен със е39-ката.
Ако караш много -аз примерно минавам на година по около 60 000 км и сменям масла два -три пъти на година масла на е60-ката , естествено предпочитам е60, защото пътувам Гърция, Турция и не ми се иска да ме остави някъде по пътя...Просто е по-нов модел и предвид ,че въртиш много км е за предпочитане .Но примерно аз на 3-4 години ,сменям автомобил с друг на по-малко км и продължавам ... Не знам какви са твоите възможности , но аз следвам правилото ,че автомобила е той да ми служи, не аз на него .
Е39-ката - по евтин е на 1км/път като поддръжка, но от друга страна предвид , че е по-стар модел и повече неща могат да му се счупят и ако караш по много км ,много бързо ще навъртиш голям пробег.
В заключение ,колега, мога да ти кажа ,че това какъв автомобил ще си купиш , всичко зависи от това ти всеки месец по колко можеш да отделиш като сума за автомобила си като непредвидени разходи ..
За е60 , задължителни неща като каско + обслужване за масла + гражданска + данък + винетка ти са : около 3200 лв на година или 267 лв/месец разхвърляно -задължителни неща ,това ако правиш пробег по около 60 000 км на година. Отделно за гуми при смяна на сезоните още около 1000лв.
Същевременно за е39-ката нещата са : около 1800 лв. или по около 150 лв/месец при 60 000 км годишен пробег.Заа гуми около 600 лв при смяна на сезоните .
Горивото -там нещата стоят по следния начин .
Ако караш извън града, е60 ти е по-икономичен . Караш със 140 км/ч , оборотомера ти стои на 2000 оборота и ти дава средно около 6.2 /100 км, при е39-ката 525 тдс, най-икономична е със 125 км/ч ,тогава стои на 3000 оборота и разхода ти е 6.8. Ако е39-ката я караш със 140 км/ч, разхода веднага ти скача на 7.9 .
Ако караш в града - е60 - автомат, разхода отива до 13-15/100 -зависи колко ти е тежък крака и през какви задръствания минаваш.
При е39-ката най-много до 9.0 да се качи ....
Или казано в пари - слагаш за 30 лв нафта с е60 автомат градско минаваш около 120 км ,а докато с е39-ката можеш да стигнеш до 200 км пробег.
Или ако един месец караш в града всеки ден , сметни си сам каква ще е разликата между двата автмобила .
Примерно ако минаваш на ден по около 40-50 км , с е60 - на два дена трябва да слагаш по 30 лв нафта, докато с е39-ката можеш да караш 4 дни с тази нафта и т.н.
Същевременно ако караш примерно Пловдив - Турция примерно с един резервоар на е60 минаваш около 900 км, докато със същите литри при е39-ката пак можеш да минеш 900 км с много зор и то при положение ,че не превишаваш средна скорост от 120км/час ,но тогава губиш време, защото разликата между 120 и 140 км са 20 км на час или ако караш 7 часа отиваш с едни 140 км по-малко изминат път при е39-ката за същото време със същите пари .
Така, че колега много е важно за какво си го взимаш автомобила.
Извинявай ,че мнението ми беше изпълнено повече с цифри ,но предвид ,че все пак ние взимаме тези автомобили за да ни служат те на нас ,а не ние да им робуваме ......
Надявам се да съм ти бил полезен !
ПОЗДРАВИ !
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Колегата ако метне един бърз преглед в темите за смяна на вериги на дизелово Е60 и проблемите на N52 бенз мотори тея 3500 евро ще се окажат като лек старт за ремонтите 

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
То каквато и кола да вземеш, важното е да е на реалните километри. По принцип това е най-важното. Другото е бюджета, дали ще ти върши работа и дали ти е по джоба.
1. Тези и двете не стават за мен, защото ми трябват комбита. Автоматически са негодни за употреба
2. След това с тази бяла кожа ще е пълна драмата. Тя на снимките се вижда как е захабена вече на шофьорската седалка.
3. Цветът е тъмно син и не ми допада. А е и тъмен - загрява доста на слънце.
4. Автоматик - не ти трябва 15-20 годишна кола автоматик
5. Има и още точки, а дори не съм ги видял на живо тия коли
1. Тези и двете не стават за мен, защото ми трябват комбита. Автоматически са негодни за употреба

2. След това с тази бяла кожа ще е пълна драмата. Тя на снимките се вижда как е захабена вече на шофьорската седалка.
3. Цветът е тъмно син и не ми допада. А е и тъмен - загрява доста на слънце.
4. Автоматик - не ти трябва 15-20 годишна кола автоматик
5. Има и още точки, а дори не съм ги видял на живо тия коли

- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Избор на следващо BMW - е39 или е60
Много благодаря на всички колеги писали по моя въпрос. Колата ще се кара в Германия, защото там живея. Застраховката, в моя случай, е 400 евро на година, без каско. Може и да стане към 600 с каско. Данъка е 168 евро. Няма винетки и други такси. Това е на посочената е60. Относно поддръжката на по-сериозни проблеми... Еми тегаво ще е. Същото се отнася и за следващите модели Ф-ки и Г сериите. Няма кой да ти я направи. По тази логика и е39 ако се прецака ваноса или нещо по сериозно по двигателя и пак ще имам проблем и ще търся по форума помощ. Но реално погледнато не важи ли това за всеки един автомобил? Например познат си взе зафира за 12 000 евро и точно след 2 месеца даде 4500 за ремонт на главата. 4500 ЕВРО. За тея пари в нашата държава щяха цялата кола да му сменят. След две седмици го остави на пътя към България. Това не беше в сервиз на Опел. Искам да кажа, че няма значение от марката на колата. Няма ли читави майстори спукана ти е работата. Ама какво да се прави такава е Германия.
П.С Поради цялостната забрана на дизелови автомобили в Щутгарт, по ниски от евро 6, то дизелово BMW отпада като вариант. На 100%. Нямате право да притежавате регистриран дизелов автомобил независимо дали го карате или е счупен в гаража.
Sent from my iPhone using Tapatalk
П.С Поради цялостната забрана на дизелови автомобили в Щутгарт, по ниски от евро 6, то дизелово BMW отпада като вариант. На 100%. Нямате право да притежавате регистриран дизелов автомобил независимо дали го карате или е счупен в гаража.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Gari написа:Много благодаря на всички колеги писали по моя въпрос. Колата ще се кара в Германия, защото там живея. Застраховката, в моя случай, е 400 евро на година, без каско. Може и да стане към 600 с каско. Данъка е 168 евро. Няма винетки и други такси. Това е на посочената е60. Относно поддръжката на по-сериозни проблеми... Еми тегаво ще е. Същото се отнася и за следващите модели Ф-ки и Г сериите. Няма кой да ти я направи. По тази логика и е39 ако се прецака ваноса или нещо по сериозно по двигателя и пак ще имам проблем и ще търся по форума помощ. Но реално погледнато не важи ли това за всеки един автомобил? Например познат си взе зафира за 12 000 евро и точно след 2 месеца даде 4500 за ремонт на главата. 4500 ЕВРО. За тея пари в нашата държава щяха цялата кола да му сменят. След две седмици го остави на пътя към България. Това не беше в сервиз на Опел. Искам да кажа, че няма значение от марката на колата. Няма ли читави майстори спукана ти е работата. Ама какво да се прави такава е Германия.
П.С Поради цялостната забрана на дизелови автомобили в Щутгарт, по ниски от евро 6, то дизелово BMW отпада като вариант. На 100%. Нямате право да притежавате регистриран дизелов автомобил независимо дали го карате или е счупен в гаража.
Ами разликата е, че по-стар автомобил ще го поддържаш по-лесно сам, а има и бонус, че е по-евтино.
Последна промяна Kurtov на 24 Ное 2019, 12:59, променена общо 1 път
- Bmwwarriors
- Потребител
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 23.11.2019
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Когато избирам купувам кола, винаги предпочитам facelift-а отколкото ново купе, facelifta обикновенно е изчистено от към бъгове, проблеми, докато новото купе тепърва ще се преоткриват и създават главоболия, това е лично мое мнение разбира се.
- Binev_OuT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 754
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: E36 323i Touring
- Мечтае да кара: някакво М
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Гари , не си ли се замислял да си използваш парите , за първоначална вноска за някое ф30?
За тези пари според мен изключително трудно ще намериш Е39 , е60 - в добро състояние.
Хубаво Е39 на под 200к , не от 16ти собственик , нов тюф и що годе хубав мотор - примерно 2.8 - са немислими пари.
Аз също живея в региона на Щутгарт и търся хубава кола вече 2ра година подчертавам за нормална цена - според мен не върви да дам 10к за Е39
- а за ръждата не искам да споменавам и хем тук в този регион зимата е мека.
3500 евро са перфектна вноска за ф30ка.
Ей ти един пример:
https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... 844c383f93
Тия са ненормални - нема кожа , нема нави , скапан мотор , скапан цвят - не познават парите тия!Но ей тва нещо има гаранция , тюф и сядаш и караш , ама 10к

За тези пари според мен изключително трудно ще намериш Е39 , е60 - в добро състояние.
Хубаво Е39 на под 200к , не от 16ти собственик , нов тюф и що годе хубав мотор - примерно 2.8 - са немислими пари.
Аз също живея в региона на Щутгарт и търся хубава кола вече 2ра година подчертавам за нормална цена - според мен не върви да дам 10к за Е39

3500 евро са перфектна вноска за ф30ка.
Ей ти един пример:
https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... 844c383f93
Тия са ненормални - нема кожа , нема нави , скапан мотор , скапан цвят - не познават парите тия!Но ей тва нещо има гаранция , тюф и сядаш и караш , ама 10к




- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Избор на следващо BMW - е39 или е60
Binev_OuT написа:Гари , не си ли се замислял да си използваш парите , за първоначална вноска за някое ф30?
Не колега. Има причини за това. Не е момента за нова кола. Може би по-напред в бъдещето, но не сега.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
728i ръчка е колата, дали преди или след фейса без значение. Откъм разходи за евентуални ремонти и такива за гориво, масла и т.н. нема по арно БМВ, а това което ти дава е без аналог и като возия и като здравина! И не на последно място колата е красива.
I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Точно така - 728-цата е наистина прекрасен избор, стига да намери запазена. Лошото е, че ще е по-скъпа и тия 3500 няма да му стигнат! На е многооо добър избор!
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Gari
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 15.12.2009
- Местоположение: Stuttgart, Германия
- Пол: Мъж
- Кара: Е60, 2006
- Мечтае да кара: Formula
- Детайли за колата: N52B25
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Zack, , Витанов, предполагам не говорите за е65, защото споменавате ръчна ск. кутия. Това ще рече е38.
Автомат ми трябва на мен. И жената да може да я кара.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Автомат ми трябва на мен. И жената да може да я кара.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Не искам много, искам всичко!
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Избор на следващо BMW - е39 или е60
Gari написа:....
За Е65 няма как да говорим! Тая скрап няма нищо общо с БМВ, освен това е бездънна яма за пари и вероятно повече ще я правиш, и почти няма да я караш. Също така Е65 няма 728i модел

P.S. От доста години не бях виждал да има избор на толкова прилични 728-ци


https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11569227985199407&slink=dafot1
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11573463537733420&slink=dafot1
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11568102364303982&slink=dafot1
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity