Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Модератор: Общи модератори
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
u`F`o написа:madafaka_donkele написа:alx написа:Кривата на обезценяване има 2 основни момента- първия е като излезе колата нова от дилъра- цената пада веднага едно 5-10%. Следващия момент е като возилото излезе от фабрична гаранция- внезапния пад там е около 15-20%.
Да, точно тези неща ме интересуват, но не мога да намеря някаква дори и калпаво направена статистика, дори и на английски...
Tи пък...
Статистиката е пределно ясна, изключения има само за бутикови коли, които вярвам, че са извън обхвата на този разговор.
Словосъчетанието, което търсиш се казва "car depreciation" с различните му вариации - calculator, chart, graph, etc.;
Навсякъде, където съм чел казват, че на 5-тата година цената на един автомобил е 35-40% от първоначалната му стойност.
Проста проверка за себе си може да направи всеки. Отнема точно 5 минути, за да се види каква е реалността.
Отваряш ford.bg - гледаш колко струва Мондео и слагаш още 2-3000 лева на година за Каско и данъци, които са задължителни, тъй като автомобилът не е твое притежание. Примерно е 50к и за 5 години му слагаш 15к отгоре. В момента НОВ можеш да придобиеш за около 55к ще излезе за този период - със задължителното обслужване при дилъра грубо 65-70к.
Сега отваряш mobile.bg и виждаш, че 2015-та година Форд Титаниум 2.0 - започва от 18 300. Взимаш цените на първите 5 автомобила и правиш средно. Излиза грубо 20к. 50к ги няма за 5 години.
Обезценяването е 10к на година. Или с други думи, ако е 65к с данъците и обслужването - Форда е на 30% от първоначалната си стойност. По-вероятно е да излезе 60к, а не 65, защото се доближава повече до нормалните стойности и става 33%.
Ако си ОК да вкарваш по 700-800 лева на месец за това - давай. Със сигурност е яко да караш нов автомобил.
Някой ще каже - е, да, ама това е Форд, а Форд никой не ги харесва. За другите коли не важи същото.
Не точно.
Същата сметка важи и за Мерцедес S-class, за всяко БМВ, Шкода или Сузуки. Всеки може да изтегли брошура от сайтовете - независимо дали е за малолитражка или луксозен автомобил.
Ако все пак си решил да взимаш нов автомобил - най-тънко можеш да придобиеш такъв през втората част на Декември - всяка година. Можеш да изцедиш до 10% по-голяма отстъпка, сравнено с всички други месеци.
Причината за това е, че дилърите имат годишни квоти и искат да ги изпълнят или преизпълнят, за да хванат бонуси. И ти отиваш в последния момент и те те гледат като "Дядо Коледа" потърквайки ръчички.
Поздрави,
Ник
ако го купиш стар, не дължиш ли данъци и застарховки?
това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Petrolhead написа:има такива, които след 2 години струват наполовина, има и такива които стават 2 пъти по-скъпи.
Не полодявай

Ако имаше такива разлики генерално едва ли щеше някой да предпочита първите пред вторите


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
K_Ilkov написа:Petrolhead написа:има такива, които след 2 години струват наполовина, има и такива които стават 2 пъти по-скъпи.
Не полодявайима такива ама на кой му дреме за тях , те са изключения …
Ако имаше такива разлики генерално едва ли щеше някой да предпочита първите пред вторите
тук примерите са много, и за не чак толкова много пари.
кайман гт4 или всичките хелкати и демони по щатите, теслите, веднага след като са изкарали модела.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Petrolhead написа:ако го купиш стар, не дължиш ли данъци и застарховки?
това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
Ако искаш можеш да извадиш колко е каското на автомобил със застрахователна стойност 60 000 лева и на такъв със застрахователна стойност 20 000.
Можеш и ако не си плащал данъци да провериш колко е данъкът на един 180 коня автомобил от 0 до 5 години. От 6 до 14 и на 14+
Също така попитай в някое дилърство - колко 500-800 лева е едно обслужване (смяна на масло и филтри), за да не ти отпадне гаранцията. Същото обслужване, което след 5-тата година ще ти наполовина или още по-евтино.
Изключеиние за обслужването правят някои от по-евтините брандове. Дачия например.
Поинтересувай се. Ще научиш някои неща. Аз говоря на базата на проучване и прилагам статистики.
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Petrolhead написа:това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
Добре, че дилърите пускат отстъпки само за 1 човек

madafaka_donkele написа:В Дару за смяна на масло и филтри - след 1-2 дни. В Аутобавария същото. Как е в Силвър стар?
Дните стават седмици


u`F`o написа:Също така попитай в някое дилърство - колко 500-800 лева е едно обслужване (смяна на масло и филтри), за да не ти отпадне гаранцията.
Това за Лада ли толкова евтино


- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Petrolhead написа:K_Ilkov написа:Petrolhead написа:има такива, които след 2 години струват наполовина, има и такива които стават 2 пъти по-скъпи.
Не полодявайима такива ама на кой му дреме за тях , те са изключения …
Ако имаше такива разлики генерално едва ли щеше някой да предпочита първите пред вторите
тук примерите са много, и за не чак толкова много пари.
кайман гт4 или всичките хелкати и демони по щатите, теслите, веднага след като са изкарали модела.
Да, това са изключения

Колко са "много" не знам искаш ли да им събереш продажбите на година и да ги отнесеш към продажбите на автомобили годишно? Не вярвам

Има ги, сигурно е яко да играеш така, взимаш караш 2г и продаваш по-скъпо ама … не се пита за това в темата.

TNT написа:Petrolhead написа:това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
Добре, че дилърите пускат отстъпки само за 1 човек![]()
мооже, ковид мярка


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Забравихме да споменем в темата и условията за лизинга. Колко ще са процентите, таксичките и т.н. Да не се окажат и там разликите от по няколко процента. Съответно и хиляди за няколкото години
Ако не смериш някаква моментна "прИмоция", добре ще е да си ВИП клиент към някоя банка.


- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
u`F`o написа:Petrolhead написа:ако го купиш стар, не дължиш ли данъци и застарховки?
това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
Ако искаш можеш да извадиш колко е каското на автомобил със застрахователна стойност 60 000 лева и на такъв със застрахователна стойност 20 000.
Можеш и ако не си плащал данъци да провериш колко е данъкът на един 180 коня автомобил от 0 до 5 години. От 6 до 14 и на 14+
Също така попитай в някое дилърство - колко 500-800 лева е едно обслужване (смяна на масло и филтри), за да не ти отпадне гаранцията. Същото обслужване, което след 5-тата година ще ти наполовина или още по-евтино.
Изключеиние за обслужването правят някои от по-евтините брандове. Дачия например.
Поинтересувай се. Ще научиш някои неща. Аз говоря на базата на проучване и прилагам статистики.
аз пък ти говоря като човек, който си купува нови коли.
това дали колата ти е нова или на 5 години, практически не влияе на разходите за обслужване, ремонт, данъци и тн. Единственото нещо, което спада драстично е каското, но то е вързано с оценката на колата. каското на нова шкода е колкот на 5-6 годишно БМВ.
а това за скъпите обслужвания е официалните сервизи, е тотална глупост. аз като съм дал 100 бона за кола, дали разликата от 300-400 лева на година ми е важна?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Еми ако въртиш по 40к на годината, разликата си е към 1000лв, което за 5 години са си 5 бона
Т.е. викаш 5% от цената на автомобила няма страшно. Ако някой друг плаща - супер.


- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
TNT написа:Еми ако въртиш по 40к на годината, разликата си е към 1000лв, което за 5 години са си 5 бонаТ.е. викаш 5% от цената на автомобила няма страшно. Ако някой друг плаща - супер.
интервалите на обслужване на новите коли са поне 30 000 километра. аз сменям на по-малко, но това според производителите е ОК.
освен това, поне при мен, мога да си нося маслото, а частите консумативи са на съвсем нормални цени. единственото нещо, което е малко по-скъпо от кварталния майстор е трудът. за едно обслужване ми взимат 70-80 лева за труд,
- Petrolhead
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 2.11.2009
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
TNT написа:Petrolhead написа:това с отстъпките декември също е пълна глупост. ти с твоята покупка на 1 кола, никакви таргети няма да им оправиш
Добре, че дилърите пускат отстъпки само за 1 човек

отстъпки има, но със сигурност не са свързани с таргетите им. личното ми постижение е 25% надолу за нов автомобил на склад, но си трябва дебнене на правилния момент
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
За каква марка и модел става дума?
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Естествено, че големите отстъпки са за автомобили на склад. По-интересно ми е къде е на 30к смяната на обслужване. И още по-интересно ми е, кой покрива гаранция "като аз си нося маслото"
Тези "пропуски" обикновено са упоменати в удължената гаранция. Която пък, за да няма пропуски често се подарява 





- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Ми шкодата е на 30 000 ТО-то и на Рено е толкова и на Пежо...Ако искаш , разбира се няма да те върнат и по-често да ходиш. Аз лично си ходя на 30 000 ама пък лютеницата тая кола не я виждала никога. Да не кажа, че и над 3000 оборота рядко вижда. Не че с БМВ-то е по различно де
)

Последна промяна Моджо на 14 Авг 2020, 17:03, променена общо 1 път
Хм,хм...
Re: Оптимално или най-бавно обезценяване на чисто нова кола?
Ми натискай де, ше се жениш ли за тия кочини, че ги пазиш така?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани