Сервизи, труд и отстъпка за части
Модератор: Общи модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 702
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: V8 HEMI
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз лично разбирам и 2-те страни чудесно.
Толкова е ми е трудно да намеря читави майстори, че съм намерил по един за маздата и доджа и нищо не нося, нищо не смятам питам за колко е струвало чак когато отивам да я взема да знам колко да изтегля просто - радвам се че нещата се случват и после нямам проблем и хората си разбират от работат, понеже преди това дори в дарукар така ми **раха едно бмв че ме заряза на магистралата 50 км след като си го взех от тях ...... та вече за себе си търся само качество понеже евтиното винаги го плащам по 2-3.
Толкова е ми е трудно да намеря читави майстори, че съм намерил по един за маздата и доджа и нищо не нося, нищо не смятам питам за колко е струвало чак когато отивам да я взема да знам колко да изтегля просто - радвам се че нещата се случват и после нямам проблем и хората си разбират от работат, понеже преди това дори в дарукар така ми **раха едно бмв че ме заряза на магистралата 50 км след като си го взех от тях ...... та вече за себе си търся само качество понеже евтиното винаги го плащам по 2-3.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... 

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
В крайна сметка, това с правенето сам важи за всичко - да си правим колите, да си лепим плочките, да си оправяме зъбите, операции това-онова, да си пишем сами приложения и софтуери, да си водим счетоводството и т.н. 'Спасяване по единично' се нарича и е единствен работещ вариант за БГ от векове! Съдба!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
dhtj написа:немо написа:Чудя се що не си купувате евтини части от Аутодока и не си правите всичко сами? Ама всичко!
Е, баш така правя, справям се някак.
Като човек , който си изкарва парите в сферата на услугите, свързани с автомобили ще кажа следното:
Нямам абсолютно нищо против всеки, който има време, желание, подходящо място , оборудване , инструменти и някакви знания да прави каквото си иска сам по автомобила си .
Имам обаче нещо против хората, които не са в моите обувки да ми стават одитори

Предполагам на никого не му е опиран пистолет в главата със поканата: ела да ти ремонтирам колата !
А и всеки, който е на мнение, че това е ужасно печеливш бизнес е свободен да опита....
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
немо, има и нещо друго, като свършиш за 2 часа операция която се заплаща 5 часа, в работния ти ден можеш да направиш още някоя и така ще вземеш повече пари, бидейки по-производителен. Оттам тряба да идва мотивацията на механика да работи и усъвършенства, но може би ти говорил за същото.
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
theraven_nz написа:Нищо общо нямам със сервиз освен да съм обикновен потребител, но и аз не бих работил с части на клиента.
Какво правим ако Бай Уй се е начел и надъхал и носи грешно и евтино желязо, и после кочината му виси и блокира подемник няколко дни? Ще си платили пропуснатите ползи на подемника?
1 към 1 с моето мнение.
И още една хипотетична ситуация. Бай Уй носи ПРАВИЛНО, но евтино желязо. Колата се сервизира и след 500км чупи турбо и мотор заради скапана част. Идва в сервиза и започва да прави панаири и да ме разнася по форуми и групи. Кой носи отговорност тогава?
А някъде видях и части втора употреба споменати. Това вече тотално няма как да се случи...
- Моджо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 237
- Регистриран на: 21.02.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i мнооо убаво )))
- Мечтае да кара: Еххх...
- Детайли за колата: e46, седан, M52,2000 cm3,150 Hp.
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Аз мисля като Ивански. Обсъждате неща, които са от значение, НО при малкото, но важно условие, всички майстори/сервизи да са кадърни. А то изобщо не е така.
Аз съм си намерил майстор, който хем зима не скъпо, хем си разбира от работата много. И докато имам коли извънгаранционни си ставам негов абонат форевър
) Даже купувайки кола се съобразвам с това той може ли да ги прави или не. Ако не може - не си я купувам )) Пък да печели колко иска. Не е седнал да си пие кафето, работи та се кине, нищо че е собственик на сервиза. Проблема при такива хора/сервизи е , че не стават нещата от днес за утре. Също нямам против сервиза да си е както официалния. Приемчик, срокове, фактури, гаранция...да, по-скъпо е. Ма нека да ги има, има хора и с пари. принципно съм за всяка жаба да си знае гьола. От моята работа както никой не разбира, така и аз не разбирам от чужда. И не искам да разбирам!!! Развалила се колата - карам я, казват ми какво е, цена и кога ще е готова..Ок ли съм я оставям и това е.
Даже маслото не си меня сам вече, нищо че имам канал. Само обаче отсрещната страна да е кадърна и да си върши работата. Това е. И винаги предпочитам да карам нова кола, (разбирай дачия) отколкото премиум или друга висок клас за същите пари, ама не нова. Мерси съм. Стига да мога само нови ще си купувам.
Аз съм си намерил майстор, който хем зима не скъпо, хем си разбира от работата много. И докато имам коли извънгаранционни си ставам негов абонат форевър

Даже маслото не си меня сам вече, нищо че имам канал. Само обаче отсрещната страна да е кадърна и да си върши работата. Това е. И винаги предпочитам да карам нова кола, (разбирай дачия) отколкото премиум или друга висок клас за същите пари, ама не нова. Мерси съм. Стига да мога само нови ще си купувам.
Хм,хм...
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Сервизи, труд и отстъпка за части
alx написа:така на сляпо - ще отвориме, ще видиме и ще ти кажеме после какво ще струва- такъв филм няма...
Играх го вече веднъж това и аз и вече питам и в най-голям детайл, пък нека отстрани да изглежда дори смешно. Оставям една кола за смяна на верига - звънят ми след 2 дни, че могат да я почнат и ми съобщават цена 1400лв. За колата на приятелката, която е същата марка и същото поколение и много сходен мотор, бяха ни взели 1100лв всичко само няколко месеца по-рано в същия сервиз. Викам си, инфлация, различен модел, може и да е нормална тази разлика, така че потвърдих, че може да я започват. След 1 седмица колата беше готова, звънят ми, дължиш 1900лв. Викам нещо допълнително ли излезе - не, толкова сме се били разбрали. На моя въпрос как от 1400лв станаха 1900лв, отговорът беше много прост - 1400лв били само частите, другото било труд. За пръв път чувам за сервиз, който ти дава цена за части, все едно труда ще ти е безплатен. Платих ги, но останах с лошо чувство от този сервиз, на всичкото отгоре трябваше да се презацепи веригата, че малко почна да гасне колата. За капак вместо фактура ми дадоха работна карта. Попитах дали това ми е гаранцията - да не съм го мислел, нямал съм да имам проблеми. Като се върнах и показах проблема, почнаха едни обяснения как не е от веригата, ама ако платя отново за труд, щели да отворят мотора и да ми покажат маркерите на веригата. Отворихме го в домашни условия и я презацепихме. Та супер гаранция, супер работна карта и на работната карта написано, че гаранцията за частите е 1г. Разбира се без касова бележка и опция да платиш с карта.
И друго важно нещо - процедурата за 5 часа Бай Иван в официалния сервиз не я прави за 2 часа, защото е много добър, а защото половината неща в нея не ги следва, а те често не са случайно написани стъпки.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Shondy's Garage · Последване
2 д ·
Ауди А4 идва за смяна на тампони, ролки и ремъци, теч капак клапани, ремонт рейка. Ремонта е успешен, автомибила се тества, при тестването след подмяната им на околовръстното се чупи турбото оста на средната част на цяло без течове.
Идва Х5 е70 за проблем във vanos intake, проверява се зацепване, соленоиди, датчик р.вал, инсталаиця, софтуер и компютър, сменят се ваноси, верига и двигателя се обслужва. Връща се след седмица за същата грешка, при местене на паркинга чупи изпускателен вал и вади резби от главата.
Това са два поредни дни от ежедневието на хората със автосервизите, с частите и отстъпките. Това с хората, които изкарват пари от хорското нещастие. Далеч съм от мисълта, че се случва само на нас или няма да стане пак, но е несериозно някой да се изказва преди да бъде готов да се справя с такива неща.
Не мрънкам, а сподемям... лека вечер
От фейса, мисля, че е по темата, ако не-бърсалка...
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Със сервизите нещата станаха като във вица "Нова кола карат хората, които нямат пари да поддържат стара".
В leebmann i schmiedmann цените на оригиналните части са едно 30-40% надолу от официалните дилъри в България, а съм купувал дискове 60% по-евтино от в България.
В leebmann i schmiedmann цените на оригиналните части са едно 30-40% надолу от официалните дилъри в България, а съм купувал дискове 60% по-евтино от в България.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
msi200 написа:Със сервизите нещата станаха като във вица "Нова кола карат хората, които нямат пари да поддържат стара".
това винаги е било така, но последните 10-15 години съм забелязал, че колите ги правят така, че да трябва да ги водиш на оторизиран сервиз освен ако не става въпрос за прости неща по окачването... всичко изисква кодиране, специализирана диагностика и тн.
гледам си в гаража- имам стар/дас, вагком, пивис, форскан, два "общи" обд скенери, една торба специализирани инструменти... колко "нормални" хора събират такива глупости в къщи и/или имат времето, желанието и способноста да се занимават?
както съм писал и преди- имам директни наблюдения от кухнята на две големи вериги дилъри (общо около 15 оторизирани дилъри) тука и в момента почти не правят пари от продажба на нови коли, но абсолютно разцепват в сервизните отдели докато преди 20 години отдела по продажби беше лидер във печалбата на всеки един от тях.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
В САЩ пазарът е най-конкурентен, та може и наистина да не печелят от продажбите на нови коли.
В България нова Тойота Ланд Круизър Прадо е с 10хиляди евро по-скъпа, отколкото на немския сайт.
В България нова Тойота Ланд Круизър Прадо е с 10хиляди евро по-скъпа, отколкото на немския сайт.
I love the sound of V8 in the morning...
- barabqga
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: Царево
- Пол: Мъж
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Заради R&D ли е това?alx написа:msi200 написа:Със сервизите нещата станаха като във вица "Нова кола карат хората, които нямат пари да поддържат стара".
това винаги е било така, но последните 10-15 години съм забелязал, че колите ги правят така, че да трябва да ги водиш на оторизиран сервиз освен ако не става въпрос за прости неща по окачването... всичко изисква кодиране, специализирана диагностика и тн.
гледам си в гаража- имам стар/дас, вагком, пивис, форскан, два "общи" обд скенери, една торба специализирани инструменти... колко "нормални" хора събират такива глупости в къщи и/или имат времето, желанието и способноста да се занимават?
както съм писал и преди- имам директни наблюдения от кухнята на две големи вериги дилъри (общо около 15 оторизирани дилъри) тука и в момента почти не правят пари от продажба на нови коли, но абсолютно разцепват в сервизните отдели докато преди 20 години отдела по продажби беше лидер във печалбата на всеки един от тях.
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
barabqga написа:Заради R&D ли е това?alx написа:msi200 написа:Със сервизите нещата станаха като във вица "Нова кола карат хората, които нямат пари да поддържат стара".
това винаги е било така, но последните 10-15 години съм забелязал, че колите ги правят така, че да трябва да ги водиш на оторизиран сервиз освен ако не става въпрос за прости неща по окачването... всичко изисква кодиране, специализирана диагностика и тн.
гледам си в гаража- имам стар/дас, вагком, пивис, форскан, два "общи" обд скенери, една торба специализирани инструменти... колко "нормални" хора събират такива глупости в къщи и/или имат времето, желанието и способноста да се занимават?
както съм писал и преди- имам директни наблюдения от кухнята на две големи вериги дилъри (общо около 15 оторизирани дилъри) тука и в момента почти не правят пари от продажба на нови коли, но абсолютно разцепват в сервизните отдели докато преди 20 години отдела по продажби беше лидер във печалбата на всеки един от тях.
Изпратено от моят motorola edge 50 neo с помощта на Tapatalk
мисля, че причините са поне две...
едната е, че модерните изисквания за еко норми принуждават производителите да прибягват до нови технологии и понеже всичко просто вече малко или много е измислено- колите (а и всичко друго) стават доста сложни и си изискват съответните специализирани инструменти за диагностика и поправка на тия компоненти които позволяват на возилото да вземе еко ххх норма...
другата е, че това им идва дюшеш щото могат пак да са печеливши ама не от продажбите а от подръжката... а и един вид избутват от пазара независимите сервизи и заграждат нишата и си цакат колкото искат... и от това измъкване няма... трябваше да инсталирам ново стерео на едно от поршетата - слагам го, не работи- трябва да се кодира- обаждам се в дилъра да ми дадат кодовете за колата ми щото нали имам пивис- ще си го кодирам сам... ми.. греда. трябвало да дойда в дилъра те да ми го кодират... мойте кодове за -моята- кола не ми дават. едни $300 по късно стереото работи. час работа плюс некви такси.. а пича го кодира за 15 минути... и аз му венмо-нах един $20 и сега имам всичките кодове за това порше... това един нормален сервиз как ще го направи?
тая схема я гледам работи доста добре със часовниците... поправях миналата седмица един стар ролекс на приятел и ми трябваха 2-3 части. части за ролекс нови не можеш да си купиш оригинални ако не си оторизиран сервиз. та трябваше да търся познат дето има акаунт в ролекс да ми поръча частите... ми ако нямах? отива в сервиза на ролекс часовника и там за една смяна на маслото му взимат $1000 за 2 часа труд преко сили щото ролексите вътре са прости и лесни за работа/ обслужване.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
alx написа:това винаги е било така, но последните 10-15 години съм забелязал, че колите ги правят така, че да трябва да ги водиш на оторизиран сервиз освен ако не става въпрос за прости неща по окачването... всичко изисква кодиране, специализирана диагностика и тн.
А имаш ли представа колко неща по бодито има , които се чупят при демонтаж , не са измислени демонтирай/монтирай пак ?
Най-вече за пластмасите говоря, и не щото са стари, просто така са измислени....програмирано чупене при демонтаж.
В дъртият ми Опел има всичко на всичко 8 (осем ) попнита , в предна броня на Мерц от 2014 нагоре има около дузина, че и повече.При Дачия също

Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: Сервизи, труд и отстъпка за части
Единственото положително по официалните сервизи ( поне в България) е ,че разполагат със специализиран инструментариум и софтуер .Редица са примерите когато една кола с проблеми нерешени при дилъра се оправят от някой чичко с мазен гащеризон в некой порутен гараж дето се отоплява с кюмбе .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани