На скорост или на неутрална...???
Модератор: Общи модератори
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Въпроса е не само в новите и старите шофьори, ами и колко хора действително карат по наклони и колко хора мислят за голям наклон разстоянието от шадравана до църквата в родното им село.
Сериозните наклони, за които има смисъл да си говорим за спестяване са по планините. Иначе наклонът юррр - от гаража до улицата не води до видими спестявания даже и на шеста, без газ.
И?
Каркаме си по т.нар двулентов път, по който могат да се разминат две ... тикота.
По нанадолнище, 8-10%. Не ви знам предавките. Не знам кой ви дърпа и ви запушва газта за "спирачен ефект на двигателя" - гръмка фраза. Моята кола по такъв наклон си ускорява на каквато и да е предавка.
Пътят е със завой 90 и нагоре градуса на всеки 10 метра.
И... какво правим? На пета, а като се засечем с някой зад завоя, опааа. Връщаме предавки, съединители и спраме или отбиваме?
Не знам дали сме го виждали и по филмите за Париж-Дакар такова превключване.
Естествено, че по смислените наклони се ползват предавките. Но своодната със спирачки е често и даже задължително явление.
Не вярвайте? Давайте в Родопите, в Балкана, в Рила, Пирин. Тоя път не е в моите фантазии. Там само е мятото, където можеш да направиш 20 и повече км по наклон и има за какво да си говорим като спестяване.
Ако ще си говорим за зверския наклон от един километър в родния ви град.... След който следва хълм. Бе какво спестяване бре, чоджум. Ще карате 10 км по наклон месечно спестявайки 100 грама бенз за 100 км спрямо свободна?
БТВ според икономайзера ми разходът ми на свободна зависи от скоростта. При по - голяма скорост на свободна разходът намалява, докато стигне до нула. Това споменате ли го някъде?
Сериозните наклони, за които има смисъл да си говорим за спестяване са по планините. Иначе наклонът юррр - от гаража до улицата не води до видими спестявания даже и на шеста, без газ.
И?
Каркаме си по т.нар двулентов път, по който могат да се разминат две ... тикота.
По нанадолнище, 8-10%. Не ви знам предавките. Не знам кой ви дърпа и ви запушва газта за "спирачен ефект на двигателя" - гръмка фраза. Моята кола по такъв наклон си ускорява на каквато и да е предавка.
Пътят е със завой 90 и нагоре градуса на всеки 10 метра.
И... какво правим? На пета, а като се засечем с някой зад завоя, опааа. Връщаме предавки, съединители и спраме или отбиваме?
Не знам дали сме го виждали и по филмите за Париж-Дакар такова превключване.
Естествено, че по смислените наклони се ползват предавките. Но своодната със спирачки е често и даже задължително явление.
Не вярвайте? Давайте в Родопите, в Балкана, в Рила, Пирин. Тоя път не е в моите фантазии. Там само е мятото, където можеш да направиш 20 и повече км по наклон и има за какво да си говорим като спестяване.
Ако ще си говорим за зверския наклон от един километър в родния ви град.... След който следва хълм. Бе какво спестяване бре, чоджум. Ще карате 10 км по наклон месечно спестявайки 100 грама бенз за 100 км спрямо свободна?
БТВ според икономайзера ми разходът ми на свободна зависи от скоростта. При по - голяма скорост на свободна разходът намалява, докато стигне до нула. Това споменате ли го някъде?
D3BEP написа: Моята кола по такъв наклон си ускорява на каквато и да е предавка.
Ми оправи си компресията на мотора

Колегата го е казал достатъчно ясно! А, именно ....
Andronoff написа: На скорост.
Неутралната е за да ви работи колата на място, в движение не би трябвало да се ползва Wink
Инерцията движи колелата, колелата движат дифа, той движи кутията, а тя движи мотора, демек като се спускате, не двигателя движи колелата, а колелата движат него.
_!_
- titto
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2036
- Регистриран на: 23.05.2006
- Местоположение: София
- Кара: Е46 320i
- Мечтае да кара: БМВ и в отвъдното!
- Детайли за колата: Мууудна красавица, но си го изкарвам на служебната
Space написа:D3BEP написа: Моята кола по такъв наклон си ускорява на каквато и да е предавка.
![]()
![]()
Andronoff написа: На скорост.
Неутралната е за да ви работи колата на място, в движение не би трябвало да се ползва Wink
Инерцията движи колелата, колелата движат дифа, той движи кутията, а тя движи мотора, демек като се спускате, не двигателя движи колелата, а колелата движат него.


--------------------------------------------------------------------------------------------
Е12-M535i;Е30-318;Е34 Touring 525 TDS;Е36-318iS;Е46 320i
"FWD е като жена с малки ци.и-върши работа, но няма КЕФ...!!!"
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
както каза някой
при спускане на скорост борд пц-то показва разход 0
при спускане на N - показва 0,5 литра на час (примерно)
така, че верния отговор се набива на очи
при спускане на скорост борд пц-то показва разход 0
при спускане на N - показва 0,5 литра на час (примерно)
така, че верния отговор се набива на очи

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Отговорът е ясен
на скорост! И това ви го казвам не от гледане на разходомера и борд компютъра, ами от прочетено доста по темата.
Тактиката може да се прилага и на равно. Примерно виждате отдалече светофар, който е червен. Вместо да излючвате на свободна и после да натискате спирачка, просто отнемате газта. Малко след това компютъра спира да подава газ и колата започва да спира. Момента да минете на свободна е малко преди компа да започне да подава газ. Това нещо става добре на 4/5 предавка. По този начин трябва да приложите по-малко спирачно усилие за да спре колата (намаляте износването на спирачките), намаляте общия разход. Понягога светофарът светва зелено и ако не сте станали прекалено бавни можете да продължите на същата предавка (намаляте износването на съединителя).
По темата с надолнищата: Има надолнища и надолнища
Ясно е, че на надолнище което е с малък процент наклон и на предавка без газ, скороста ви се намаля осезаемо няма смъсъл. После пак ще трябва да ускорявате и икономията се губи. Дръг е вече въпросът ако трябва да намаляте скороста си по надолнището. Наскоро пак спусках доста дълго надолнище като пред мен имаше коли, и 3те ленти на магистралата бяха пълни. При това положение аз бях на 5та със 120-130 и без газ. На свободна трябваше постоянно да натискам спирачка, което: 1. износва доста спирачките при тази скорост 2. загряват и не са толкова ефективни ако се наложи внезапно спиране поради някакъв инцидент. Някой каза,че двигателя щял да изгасне. Няма как да стане, защото той реално не е запален в момента
Всички агрегати работят, но не се подава гориво. Колкото до износването на самият двигател, мисля че е доста по-малко от колкото износването на спирачките при доволните надолнища. Като знам, че повечето тук (вкл. и аз) сме фенове на високите обороти, си мисля, че това износване е нищо в сравнение, с това което ние му причиняваме като го режем до 6500
Освен това е много важно да може да спрете със сигурност по всяко едно време;)
ПП.За фенове на спускане по надолнища със спирачки, да не чувам от тях : "Криви са ми дисковете, като натисна спирачка волана ми тресе и тн."

Тактиката може да се прилага и на равно. Примерно виждате отдалече светофар, който е червен. Вместо да излючвате на свободна и после да натискате спирачка, просто отнемате газта. Малко след това компютъра спира да подава газ и колата започва да спира. Момента да минете на свободна е малко преди компа да започне да подава газ. Това нещо става добре на 4/5 предавка. По този начин трябва да приложите по-малко спирачно усилие за да спре колата (намаляте износването на спирачките), намаляте общия разход. Понягога светофарът светва зелено и ако не сте станали прекалено бавни можете да продължите на същата предавка (намаляте износването на съединителя).
По темата с надолнищата: Има надолнища и надолнища



ПП.За фенове на спускане по надолнища със спирачки, да не чувам от тях : "Криви са ми дисковете, като натисна спирачка волана ми тресе и тн."
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Space написа:D3BEP написа: Моята кола по такъв наклон си ускорява на каквато и да е предавка.
Ми оправи си компресията на мотора
Що?
Твойта на 10 % наклон да не върви със 70? Бая си го компресирал или караш на втора?
Или си рейсър и 150 на завоите надолу не са ти проблем?
Колегата отгоре, за какъв наклон по магистралата ми говориш? Де го тоя наклон и на коя магистрала?
И как ще изскочиш от завоя на пета, ще ръгнеш кучките за да избегнеш удар за част от секундата и колата няма да изгасне без да превключваш?
Бах мааму, аз имам чувството че не карам кола а някаква талига с волска тяга и камшична трансмисия като ви слушам.
Както и да е.
- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Колегата отгоре, за какъв наклон по магистралата ми говориш? Де го тоя наклон и на коя магистрала?
Наклона е по А8, на участъка Пфорцхайм - Карлсруе има едно доста кораво надолнище.
как ще изскочиш от завоя на пета, ще ръгнеш кучките за да избегнеш удар за част от секундата и колата няма да изгасне без да превключваш?
Явно задръствания по магистралата са ти чужди на теб:) А кучките ще ги ръгна, натискайки едноременно долен ляв педал, не е нужно да превключвам, а само да излкюча от скорост. Ти като спираш не натискаш ли съединителя?!
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Aх. И боксуващият съединител е по - безопасно от естественото използване на спирачки? Спасява работата, без да говорим, че спирачките пак се ползват и не им е по - леко и в крайна сметка пак минааш на свободна?
Естествено, познавам тази техника. Но не мисля, че тя е за по - бързо спиране, нито че непременно е по - интелигентното решение. Както и да е, говорим за различни неща.
И като говорим за различни неща: Мога да издиря стандарти за аутобана. Убеден съм, че не става въпрос за "корави нанадолнища" и "корави завои". Всъщност има допустим наклон и ъгъл на завиване, а иначе може да се точи и 10 километра авоя. Но не ми е работа да я търся.
По аутобана/магистралата и аз съм на скорост. Никога на свободна. По невероятните им наклони.
Не знам въобще как можем да говорим за пестене от наклони по таквиа пътища
Естествено, познавам тази техника. Но не мисля, че тя е за по - бързо спиране, нито че непременно е по - интелигентното решение. Както и да е, говорим за различни неща.
И като говорим за различни неща: Мога да издиря стандарти за аутобана. Убеден съм, че не става въпрос за "корави нанадолнища" и "корави завои". Всъщност има допустим наклон и ъгъл на завиване, а иначе може да се точи и 10 километра авоя. Но не ми е работа да я търся.
По аутобана/магистралата и аз съм на скорост. Никога на свободна. По невероятните им наклони.
Не знам въобще как можем да говорим за пестене от наклони по таквиа пътища
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Баш корави са си по А8, като съм в посока изкачване, м40-то ако не го набримча със 140 в началото, до горе издъхва и търси 4-та 


- bam-bam
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3665
- Регистриран на: 25.12.2006
- Местоположение: македонче
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
- Мечтае да кара: Е92
каква е целата идея на темата
при тея бръзи 20ки с 2лв бенз дали ше спестиш 20 стинки нема особено значение

при тея бръзи 20ки с 2лв бенз дали ше спестиш 20 стинки нема особено значение

- Loewe
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: 28.04.2005
- Местоположение: DE Karlsruhe/ BG Пловдив
Айде пък ся буксуващ съединител, тва от теб го чувам за 1 път. До сега не ми е буксувал съединителя на никое надолнище. Въобще как си го представяш да стане това нещо?
Карам си аз по магистралата на 5та, идва надолнището, махам си крака от газта за да не се увеличава скороста, мотора си задържа, от време на време му помагам със спирачката. Като свърши надолнището давам пак газ и тва е. Кое в случая ми спестява работа? Да съм на скорост и тук-там да натискам спирачата или постоянно да съм на спирачките?! Я си помисли пак;)
На свободна карам когато няма ограничение, пътя е чист, тоест когато не ми се налага да намалям или да сприрам, но мисля че това е ясно.
Идеята ми беше, кое е по-удачно за шофера и за колата, а не че ще направя голямата икономия. Ти на изкачване на нагорнището си изгорил това което ще спестиш. Макар че ако се практикува постоянно, ще спести бензин в сравнение с тези, които спират само със спирачките. Просто има надолнища, на които се засилваш доста на свободна, и ако трябва да намаляш скороста си е по-удобно да използваш двигателя отколкото да си постоянно на спирачката. И това не само за магистралата, важи за всички пътища. Има едно старо правило "На която предавка изкачваш нагорнището, на нея трябва и да го спуснеш".
Тъй като виждам, че има доста хора, които не са наясно по темата, бих помолил и капацитетите да се изкажат и темата може да бъде преместена от модераторите в "Майсторско шофиране".
Карам си аз по магистралата на 5та, идва надолнището, махам си крака от газта за да не се увеличава скороста, мотора си задържа, от време на време му помагам със спирачката. Като свърши надолнището давам пак газ и тва е. Кое в случая ми спестява работа? Да съм на скорост и тук-там да натискам спирачата или постоянно да съм на спирачките?! Я си помисли пак;)
На свободна карам когато няма ограничение, пътя е чист, тоест когато не ми се налага да намалям или да сприрам, но мисля че това е ясно.
Идеята ми беше, кое е по-удачно за шофера и за колата, а не че ще направя голямата икономия. Ти на изкачване на нагорнището си изгорил това което ще спестиш. Макар че ако се практикува постоянно, ще спести бензин в сравнение с тези, които спират само със спирачките. Просто има надолнища, на които се засилваш доста на свободна, и ако трябва да намаляш скороста си е по-удобно да използваш двигателя отколкото да си постоянно на спирачката. И това не само за магистралата, важи за всички пътища. Има едно старо правило "На която предавка изкачваш нагорнището, на нея трябва и да го спуснеш".
Тъй като виждам, че има доста хора, които не са наясно по темата, бих помолил и капацитетите да се изкажат и темата може да бъде преместена от модераторите в "Майсторско шофиране".
“M” stands for Motorsport. And there’s no question that these cars have racing in their blood.
- D3BEP
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2776
- Регистриран на: 26.06.2007
- Местоположение: На вятърните мелници
Имам предвид, че и положението "задържам педала най долу в движение" не е безопасно за съединителя, даже напротив.
Аве ква 4-та ве хора. Кви са тез наклони дето ако не дадете газ до горе се налага да паднете на четвърта. Вижте си книжката. За нормалните наклони е препоръчва втора, за по - полегати - трета, ато трета е допустима от 320 нагоре. Мога да ви покажа и наклони, дето ще ги вземете само на първа, иначе никакъв шанс, все едно какъв ви е мотора. Каква четвърта, каква пета по нанагорнището, какви 10 км. Не разбирате ли, че говорите за нереални неща?
Как нагоре ще изгоря това, което съм спестил надолу? Ти да не мислиш, че се и катеря по наклон на свободна?
Излишен е спора. Следващият път като ходя по планината ще те повикам.
Ползвам много свободната там. Не по магистралата, както вече казах. Смешно е въобще да ми говориш за магистралата. При скорост 150 км/ч по прав и прекрасен N-лентов път даже и да дойде наклон и да отпуснеш газта и колата веднага мине на нула... и какво? Ако наклонът трае 10 км, а такива едва ли са много, това означава 3-4 мин. шофиране по наклона. Колко ще спестиш? 15 стотинки? Сложи си ги в касичка. Тя и не по наклон на магистралата без проблем да харчи 6.
Движението ми е един път с, един път срещу наклона, а многото завои не позволяват много да се ползва пета.
Среден разход: около 6,5 литра. Замерван за около 1000 км.
Ама не е по магистрала, увжаеми. По характерен за наклоните трето - и четвъртокласен път, рядко второкласен, с много завои.
Айде подобрете го на скорост и елате пак да си говорим.
Аве ква 4-та ве хора. Кви са тез наклони дето ако не дадете газ до горе се налага да паднете на четвърта. Вижте си книжката. За нормалните наклони е препоръчва втора, за по - полегати - трета, ато трета е допустима от 320 нагоре. Мога да ви покажа и наклони, дето ще ги вземете само на първа, иначе никакъв шанс, все едно какъв ви е мотора. Каква четвърта, каква пета по нанагорнището, какви 10 км. Не разбирате ли, че говорите за нереални неща?
Как нагоре ще изгоря това, което съм спестил надолу? Ти да не мислиш, че се и катеря по наклон на свободна?
Излишен е спора. Следващият път като ходя по планината ще те повикам.
Ползвам много свободната там. Не по магистралата, както вече казах. Смешно е въобще да ми говориш за магистралата. При скорост 150 км/ч по прав и прекрасен N-лентов път даже и да дойде наклон и да отпуснеш газта и колата веднага мине на нула... и какво? Ако наклонът трае 10 км, а такива едва ли са много, това означава 3-4 мин. шофиране по наклона. Колко ще спестиш? 15 стотинки? Сложи си ги в касичка. Тя и не по наклон на магистралата без проблем да харчи 6.
Движението ми е един път с, един път срещу наклона, а многото завои не позволяват много да се ползва пета.
Среден разход: около 6,5 литра. Замерван за около 1000 км.
Ама не е по магистрала, увжаеми. По характерен за наклоните трето - и четвъртокласен път, рядко второкласен, с много завои.
Айде подобрете го на скорост и елате пак да си говорим.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
бладодарско на профешаналите за обясненията
... от тях разбирам, че те принципно си имат и по едно ивеко в гаража, което им е основния автомобил, бмв-то е за чат-пат
, но държат да го карат като ивекото
... не се включил пилот още да каже как е при пикиране, ама трябва да е на скорост
един дълбок въпрос ме терзае: защо автоматиците са това, което са
оу, те не са за профешанали, те са за лаици




един дълбок въпрос ме терзае: защо автоматиците са това, което са

оу, те не са за профешанали, те са за лаици

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани