Новите ГТП стикери
Модератор: Общи модератори
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Новите ГТП стикери
bum_bum написа:Съшото както само на 100-тина км от тук в Гърция си карат с табели още от 80-те години, а тук ни се вмени, че ЕС казали всички табели да се сменят.
40 000 камиона годишно щели да карат боклука от източника до ТЕЦ-а. Директно през еко зоната![]()
Ситуацията е такава, че ако на всеки един пункт поставят по един резан да разпъва свинктера на всеки желаещ да мине преглед пак нищо няма да кажем и с това ще свикнем.
По-точно не може да се каже


Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4194
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Новите ГТП стикери
Трябва да е така.
Имаш вписана EU категория в талона, имаш си там отстъпките за данък.
Минаваш ГТП, проверяват те дали отговаряш на тази еко категория РЕАЛНО, дали имаш филтър, дали ЕГР ти е затапен и т.н.
Ама освен само да те мерят, могат да ти погледнат и ръждите, дали имаш по спирачните тръби, колко ръб имаш на дисковете, текат ли ти флуидите, гумите как изглеждат(дот,нацепени,балони).
2 варианта при ниски показатели на двиг:
- свалят те по-ниска категория
- оправяш си колата в рамките на 15 дена и се явяваш пак.
1 вариант при проблеми с гуми, дискове, теч на масло, ръжда и т.н.
- срок 15 дена или 1 месец с издадена бележка от ГТП за пред КАТ, после нямаш друга опция освен да се върнеш на същото ГТП.
След 5мин се отразява на системата в данъчното и данъка ти мърда.
За 1-2 години ще изчезнат петната по паркингите на магазините и по световарите на 1-ва линия.
ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ?!
Имаш вписана EU категория в талона, имаш си там отстъпките за данък.
Минаваш ГТП, проверяват те дали отговаряш на тази еко категория РЕАЛНО, дали имаш филтър, дали ЕГР ти е затапен и т.н.
Ама освен само да те мерят, могат да ти погледнат и ръждите, дали имаш по спирачните тръби, колко ръб имаш на дисковете, текат ли ти флуидите, гумите как изглеждат(дот,нацепени,балони).
2 варианта при ниски показатели на двиг:
- свалят те по-ниска категория
- оправяш си колата в рамките на 15 дена и се явяваш пак.
1 вариант при проблеми с гуми, дискове, теч на масло, ръжда и т.н.
- срок 15 дена или 1 месец с издадена бележка от ГТП за пред КАТ, после нямаш друга опция освен да се върнеш на същото ГТП.
След 5мин се отразява на системата в данъчното и данъка ти мърда.
За 1-2 години ще изчезнат петната по паркингите на магазините и по световарите на 1-ва линия.
ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ?!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Двигателист
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 18.04.2009
- Местоположение: София
- Кара: TOYOTA
Re: Новите ГТП стикери
Binev_OuT написа:Maxx_E90 написа:zAcK написа:Kroki написа:EU категорията няма нищо общо с нашите ЕКО Групи, колкото и странно да звучи..![]()
На всеки нормален човек му звучи странно, даНо това е поредното доказателство, че никога няма да се оправим.
Уж сме в ЕС, а пак гледаме да ни е сложно и да мислим тъпотии.
Никак не е странно, точно така трябва да е. Защото на бай Гошо печката и Евро 6 да е, след като изкърти DPF, SCR, EGR и каквото още има, последвано от визита при бай Пацо мапера да я направи "космос", познай тая кола дали още отговаря на Евро 6:
Точно така не трябва да е!
Тая простотия е момента точно , позволява на бай гошо да прави простотийте, които описа и пак ще си жули и ще трови!
Щом колата му не отговаря на евро 6 , няма да получи валиден ГТП.Точка.
Категория 1 или 3 все тая!Че нема да може да си спре пачника на витошка , голям праз!
С техниката, която е налична в пунктовете за ГТП, няма как да се удостовери еврокатегория. Проверката е доста опростена, без товар... За това няма как стикерите да дублират евросертификат. Но принципно си прав. При дизелите е масова практика премахване на филтри за частици, катализатори, изолиране на дебитомери и рециркулация... Дюзите са скъпи и често се карат до последно неизправни. Също и доста са „ремапнати“, което също оказва влияние. Доскоро беше масово изолирането системите за редукция на азотни оксиди при камионите (Adblue уредбите), но в Европа позатегнаха контрола и се прави по-рядко. Предполагам, че и при леките автомобили се прилага подобен трик.
Доста сме си далече още от реална оценка по отношение на токсичност на отработени газове при техническите прегледи.
Лудия.
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Новите ГТП стикери
Така написано изглежда толкова лесно и хубаво ама калинките трябва да го направят сложно и задължително не в полза на обществото
Бих оставил само една опция за ниски показатели на двигател: ако не отговаряш на изискванията те спират от движение докато отговориш.
Друг начин за намаляване на замърсяването от колите - няма. По-ниска еко категория и съответно по-висок данък няма да впечатлят Ганьо: няма да си плати данъка и готово, все ще намери къде да бутне рушвет за да мине преглед без данък
Бих оставил само една опция за ниски показатели на двигател: ако не отговаряш на изискванията те спират от движение докато отговориш.
Друг начин за намаляване на замърсяването от колите - няма. По-ниска еко категория и съответно по-висок данък няма да впечатлят Ганьо: няма да си плати данъка и готово, все ще намери къде да бутне рушвет за да мине преглед без данък
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
Kroki написа:ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ?!
А кво ще стане с "1,9тди и тесни пички"


Иначе за гумите съм съгласен да вкарат в закона 10 годишен ДОТ



- A9A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 217
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: Новите ГТП стикери
Kroki написа:ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ?!
Докато най-важното за Ганьо е "кък въри" 10+ годишният коптор, а не, че ще умре от всички заобикалящи го отрови и боклуци, нищо няма да се промени...
п.с. Много се кефя на коли, които "не пуши, защото мапера си разбира от работата" (повече и от онези в Мюнхен), но цялата им задна броня е в сажди. Особено като са 7er или Х5 (Х7 след няколко годинки), а ако имат и китайски гуми... безценно



Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Re: Новите ГТП стикери
… годишния преглед може да отнеме 60 секунди ама защо да е просто…
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Новите ГТП стикери
alx написа:… годишния преглед може да отнеме 60 секунди ама защо да е просто…
Той преди години точно толкова отнемаше, даже само си даваш документите колата си седи при теб

Re: Новите ГТП стикери
DigitalExile написа:alx написа:… годишния преглед може да отнеме 60 секунди ама защо да е просто…
Той преди години точно толкова отнемаше, даже само си даваш документите колата си седи при теб
Да де, ама в моя случай ще “хвана” 99% от неотговарящите на изискванията за годината и модел нарушители… ама трябва да се чете, но калинките са писатели, не са читатели…идеята е, че ако не ти свети чек енджин лампата, не си я занулявал последните 200-300км и не ти е променян софтуера на еку-то- колата ти отговаря на изискванията когато е била построена- все неща които производителите са вложили в еку-то, стандартизирали са ги и просто трябва да се прочетат със съответния софтуер. Отнема 60 секунди. През което време може изпитващия да се наведе, да погледне дот-а на гумите и да види дали каталиците не са сменени с прави тръби. И ако е фен има още 2-3 минути да вдигне на крик предницата и да провери с една щанга дали не хлопат шарнирите…
Ама защо да е лесно …. Мотото на родината
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- DigitalExile
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Новите ГТП стикери
Т'ва за чека хич не важи. Мога да си изключа грешките преди прегледа и да си ги пусна след това да се записват пак ако искам. И то отнема горе долу толкова секунди ако знаеш какво правиш 

Re: Новите ГТП стикери
То и кухите ДПФ-и минават визуалната инспекция, ЕГР-а се затапва физически с монетка от 50 стотинки, не софтуерно, ама да не задълбаваме...
Re: Новите ГТП стикери
DigitalExile написа:Т'ва за чека хич не важи. Мога да си изключа грешките преди прегледа и да си ги пусна след това да се записват пак ако искам. И то отнема горе долу толкова секунди ако знаеш какво правиш
Може, но променяш кода на еку-то и няма да минеш “firmware configuration integrity” проверката (да не се бърка със “firmware integrity” проверката)
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Новите ГТП стикери
TNT написа:Kroki написа:ТОЛКОВА ЛИ Е ТРУДНО ?!
А кво ще стане с "1,9тди и тесни пички"![]()
Иначе за гумите съм съгласен да вкарат в закона 10 годишен ДОТДа може не само на преглед, а и на пътя да те глобят. Тогава няма да има "ама запазени са, ама колата е само в гаража, ама аз ги купих на 3 години нови". С 11 годишна гума си опасен, а много хора карат и с по-стари. И сега знам за 2,5 тона СУВ с гуми 2002 и 2004 година
Не че съм против идеята за гумите, НООО
- Асфалта е направен от кой знае какви лайна - справка инцидента в Своге.
- По никакъв начин не се чисти - в градовете прахоляка и калта, извън тях - пясъка от зимата.
- Отделно всякакви дупки, цепки, чакъли и неравности влияят негативно на гумите.
И пак - цялата мара вталаса, че и на голфа нови гуми сложила.

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Новите ГТП стикери
Конкретно за дупките - голяма част от асфалта е на г*з заради всички петролни продукти течащи от колите, които го "ядат"...след това е въпрос на време вода, студ и жега да го досъсипят
, качеството на строителство е друга тема
Аз съм много за да се затегне контрола по прегледите и да връщат за стари или износени гуми. Досега във всички случаи когато някой е спирал в мен, винаги е бил с гуми за мъгла и веднъж летни през зимата


Аз съм много за да се затегне контрола по прегледите и да връщат за стари или износени гуми. Досега във всички случаи когато някой е спирал в мен, винаги е бил с гуми за мъгла и веднъж летни през зимата

- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Новите ГТП стикери
cod-cdbp написа:Не че съм против идеята за гумите, НООО
- Асфалта е направен от кой знае какви лайна - справка инцидента в Своге.
- По никакъв начин не се чисти - в градовете прахоляка и калта, извън тях - пясъка от зимата.
- Отделно всякакви дупки, цепки, чакъли и неравности влияят негативно на гумите.
И пак - цялата мара вталаса, че и на голфа нови гуми сложила.
Съгласен съм, затова не мисля, че трябва да е 5 години, а 10 години



Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: St.Trinity