Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
vld написа:Boyadjiev написа:Защото там е ясно че дизела припада по разход и вървеж пред газов еквивалент.... По-новите дизели предлагат адекватен разход И вървеж, докато старите дизели са много далеч....
Е какво припада, с 316-318 няма вариант да направиш разход 8 в софия в силен трафик, докато 318тдс си го прави спокойно, зимата да не говориме дизела да вдигне макс до 9, а при бензиновите 12-13 си е напълно нормално.
А газифицираните такива ако се карат само в града особенно зимата разхода на газ+бензин пак е повече от колкото на дизела като пари![]()
Имам ги и двете от доста дълго време та не е нужно друг да ми казва дали е така или не.
Газифицирането има смисъл само при големи разтояния тогава файдата се усеща, иначе на по 5км. в посока няма кой знае каква файда, като се сметне и разправиите които има всяка една газифицирана кола.... отива киро на кярия.
За пробега си прав, но за другото не точно според мен...
В момента еквивалента като пари/км на 318тдс е 320/is на газ, на 325tds 325/328 на газ и при всички положения си по-икономичен и повече върви бензина(газта) при тия мотори... тдс си прави 6-7 в софия, ама това са 20лв. с които аз сипвам в най-лошият случай 15 литра, което ми е около 130км, ако я карам на пожар са 100, а тдс примерно с ръчка е далеч от 7 градско, пък и там колкото и да пребиваш колата просто не върви. По магистралата същото - под 15лв./100 си с газовите коли а с дизела... Карах си към морето със 130-140 и си ми даде 11 газ, после реших че съм напълнил до горе и мога да си позволя да тествам новият асфалт как е при 200, еми не ми хареса и пак си карах със 130-40 - е кои е тоя дизел от тия години който ми е на същия разход и реално ще може да вдигне 200 ако искам... Да ако караш 318тдс със 110 сигурно е на тоя разход ама на 130-40 хич не е, нито може да вдигне 200, нито 200+ които са на 20-ската...
С поддръжката нещата са относителни, понеже зависи от това на какво си попаднал, до начина по който гледаш мотора. Аз проблем с поддръжката нямам... Сменяш си масло и това е, ако нещо се развали го сменяш и толкова нищо притеснително, всичко го има и е на прилична цена, тия мотори се знаят какво защо и как защото не са трудни за обслужване (всякакво) и така...
Вече ако става дума за е46 бензин(газ) срещу нафта там нещата са по-различни понеже дизела е много по-ефективен вече, но в тия старите няма много дилема ако се търси разход според мен

А и понякога като ме хване идиотията излизам през нощта да се повозя извън София и карам на пожар в червеното и не се притеснявам грам за колата. Не знам дизела ако се кара така чат пат дали няма да има дертове, особено със стари турбини и агресивни чипове, а дизел без чип си е малко... хммм




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
denises26 написа:Кое по-точно не е нормалното на 318тдс. Икономичен мотор без претенции да е бърз или невероятно динамичен. То за мене е по-ненормално волана да ти излиза от "жабката" ма си трая нали?
Говорим за двигатели - най-умрелия мотор вграждан в БМВ , не знам защо трябва да се води нормален - няма по-бавно БМВ от последните 30 години

- k-hristov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 410
- Регистриран на: 11.02.2010
- Кара: E36 Compact M40B18 M-tech
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
acho.rs написа:denises26 написа:Кое по-точно не е нормалното на 318тдс. Икономичен мотор без претенции да е бърз или невероятно динамичен. То за мене е по-ненормално волана да ти излиза от "жабката" ма си трая нали?
Говорим за двигатели - най-умрелия мотор вграждан в БМВ , не знам защо трябва да се води нормален - няма по-бавно БМВ от последните 30 годиниВиж *25ТДС със 143кс по-може да се класира като нормален мотор ...
Да, особено 2.5 TDS

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Имам 3 бмв-та (3-та серия, всичките автоматици), съответно 316 (с метан инж.), 318 (с газ инж.) и 320 Дизел.
Третото ми излиза най - скъпо да го карам (гори 10,5-11 литра нафта в София), при положение, че все още нищо не се е счупило а не е като да няма скъпотии по него ...
318-та на газ (инж.) върви малко по-малко от 320 (дизела), но харчи като пари 2 пъти по-малко! Факт! Също така е факт, че няма какво толкова скъпо по него да се чупи!
316-та на метан (инж.) го карам от 3 години, та го скъсвам и до момента с ДВГ не съм имал нито 1 проблем. Излиза доста по-евтино от 318-та (която е на газ)! Извън града (със 130 км/ч) с пуснат климатик с 19 лв. минавам 250 км. Колата без проблем си вдига 190 и разликата във вървенето с това на бензин е минимална!
Сега равносметката:
При дизела - минус е цената на литър гориво + целият багажник е на твое разположение + пълниш резервоара отиваш до морето и се връщаш без да презареждаш, а ако караш по-бавно може и още малко да покараш;
При АГУ - минус - Хубава Агу е 1000 - 1500 лв и нагоре - още един съществен минус - бутилката заема доста място (дори и с "патерица", пак не е удобно) - още един минус - зарежда се често! Сега плюсове + има навсякъде газ + излиза 2 пъти по-евтино от нафтата!
При МЕТАН + много евтино, но - минуси: много ниска автономия (около 230-250 км, в зависимост от бутилката), - малко метанстанции и - (ГЛАВЕН МИНУС) нямаш багажник - тежка бутилка - колата кляка!
П.С. по трасето София - Бургас, МЕТАН има на 90-ти километър зад МакДоналдс-а, което спасява донякъде положението!
Та общо взето всеки си прави сметката за каква цел взима дадена кола и според разходите смята и като тегли чертата е важно да му излиза сметката!
Аз лично 320 (дизела) я имам от скоро и се подведох да я купя по 2 причини - била много икономична и след като няма бутилка (агу/метан) багажникът и би бил достатъчен за 3-членно семейство на дълъг път.
Митове и легенди, дами и господа.
Тръгваме преди месец за морето с 2 коли е46-та ми и един МЛ 270 ЦДИ ... 2 семейства с деца, жени, играчки, колела, колички, детски легла, куфари, чанти, сакове, надуваеми лодки, пояси и т.н. все едно отиваме за 1 година, не за 2 седмици. Аз събрах в багажника на е46 два средни (да не кажа малки) куфара и 2 торби, а той натовари всичко останало вкл. и голяма част от моите неща ... събра около 4-5 пъти повече багаж от мен (и то обемист, който не влезе в моята кола). Карах след него и на отиване и на връщане, под 130-140 не паднахме и като зареждахме колите (само пълно-пълно) на него му даваше перманентно разход 8 а на мен 7,5.
Оттогава, до преди седмица се часах по главата и ... реших ... ще продавам дизеловата 3-ка ... колата е перфектна (бившата на един админ от форума е) но въпреки това лично на мен един МЛ или Х5 (дори и да има бутилка) ще ми е 100 пъти по-полезен отколкото перфектна дизелова 3-та серия Е46!
Третото ми излиза най - скъпо да го карам (гори 10,5-11 литра нафта в София), при положение, че все още нищо не се е счупило а не е като да няма скъпотии по него ...
318-та на газ (инж.) върви малко по-малко от 320 (дизела), но харчи като пари 2 пъти по-малко! Факт! Също така е факт, че няма какво толкова скъпо по него да се чупи!
316-та на метан (инж.) го карам от 3 години, та го скъсвам и до момента с ДВГ не съм имал нито 1 проблем. Излиза доста по-евтино от 318-та (която е на газ)! Извън града (със 130 км/ч) с пуснат климатик с 19 лв. минавам 250 км. Колата без проблем си вдига 190 и разликата във вървенето с това на бензин е минимална!
Сега равносметката:
При дизела - минус е цената на литър гориво + целият багажник е на твое разположение + пълниш резервоара отиваш до морето и се връщаш без да презареждаш, а ако караш по-бавно може и още малко да покараш;
При АГУ - минус - Хубава Агу е 1000 - 1500 лв и нагоре - още един съществен минус - бутилката заема доста място (дори и с "патерица", пак не е удобно) - още един минус - зарежда се често! Сега плюсове + има навсякъде газ + излиза 2 пъти по-евтино от нафтата!
При МЕТАН + много евтино, но - минуси: много ниска автономия (около 230-250 км, в зависимост от бутилката), - малко метанстанции и - (ГЛАВЕН МИНУС) нямаш багажник - тежка бутилка - колата кляка!
П.С. по трасето София - Бургас, МЕТАН има на 90-ти километър зад МакДоналдс-а, което спасява донякъде положението!
Та общо взето всеки си прави сметката за каква цел взима дадена кола и според разходите смята и като тегли чертата е важно да му излиза сметката!
Аз лично 320 (дизела) я имам от скоро и се подведох да я купя по 2 причини - била много икономична и след като няма бутилка (агу/метан) багажникът и би бил достатъчен за 3-членно семейство на дълъг път.
Митове и легенди, дами и господа.
Тръгваме преди месец за морето с 2 коли е46-та ми и един МЛ 270 ЦДИ ... 2 семейства с деца, жени, играчки, колела, колички, детски легла, куфари, чанти, сакове, надуваеми лодки, пояси и т.н. все едно отиваме за 1 година, не за 2 седмици. Аз събрах в багажника на е46 два средни (да не кажа малки) куфара и 2 торби, а той натовари всичко останало вкл. и голяма част от моите неща ... събра около 4-5 пъти повече багаж от мен (и то обемист, който не влезе в моята кола). Карах след него и на отиване и на връщане, под 130-140 не паднахме и като зареждахме колите (само пълно-пълно) на него му даваше перманентно разход 8 а на мен 7,5.
Оттогава, до преди седмица се часах по главата и ... реших ... ще продавам дизеловата 3-ка ... колата е перфектна (бившата на един админ от форума е) но въпреки това лично на мен един МЛ или Х5 (дори и да има бутилка) ще ми е 100 пъти по-полезен отколкото перфектна дизелова 3-та серия Е46!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
-Злой- написа:... (и то обемист, който не влезе в моята кола). Карах след него и на отиване и на връщане, под 130-140 не паднахме и като зареждахме колите (само пълно-пълно) на него му даваше перманентно разход 8 а на мен 7,5.
Оттогава, до преди седмица се часах по главата и ... реших ... ще продавам дизеловата 3-ка ... колата е перфектна (бившата на един админ от форума е) но въпреки това лично на мен един МЛ или Х5 (дори и да има бутилка) ще ми е 100 пъти по-полезен отколкото перфектна дизелова 3-та серия Е46
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
мога да ти доведа пет собственика на въпросния кокошарник да ти го "хвалят" денонощно-Злой- написа: МЛ 270 ЦДИ ... !



Иначе евала за мнението ти и сравнението между трите БМВта - така човек преценява какво му трябва.
лично на мен мястото /ширина110-140 х 200дължина х височина90см/ и дългата автономия над 900км без да зареждам,висока надеждност /300000км изминати с такъв автомобил/ са нещата които са огромния +
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 791
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Колеги защо навсякъде се твърди че ако караш много взимаш дизел а пък ако караш малко бензин....аз примерно имам дизел и карам малко ... но логиката е че като го караш малко и си го гледаш рядко те предава тогава кефа от нютон метрите и турбината и малкия разход ми излиза на преден план пред бензина
...а ако говорим за цени на първоначална инвестиция колата ми е е46 330цд и я взех 2011 год ,тогава примерно същата само че 330ци струваше или на същите пари или по скъпо,да не говорим че фейса безин отива още по на високо като цена...дори и сега е така,поне по мои наблюдения ,гледайки основно бг сайтовете за продажба на автомобили:) С леки доработки може да докараш доста прилични коне и нютони ,та дори и звук с хубава правена генерация ,е изключвам досадното крррр на място от това няма спасение




- Vasko
- ентусиаст
-
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Boyadjiev написа:vld написа:Boyadjiev написа:Защото там е ясно че дизела припада по разход и вървеж пред газов еквивалент.... По-новите дизели предлагат адекватен разход И вървеж, докато старите дизели са много далеч....
Е какво припада, с 316-318 няма вариант да направиш разход 8 в софия в силен трафик, докато 318тдс си го прави спокойно, зимата да не говориме дизела да вдигне макс до 9, а при бензиновите 12-13 си е напълно нормално.
А газифицираните такива ако се карат само в града особенно зимата разхода на газ+бензин пак е повече от колкото на дизела като пари![]()
Имам ги и двете от доста дълго време та не е нужно друг да ми казва дали е така или не.
Газифицирането има смисъл само при големи разтояния тогава файдата се усеща, иначе на по 5км. в посока няма кой знае каква файда, като се сметне и разправиите които има всяка една газифицирана кола.... отива киро на кярия.
За пробега си прав, но за другото не точно според мен...
В момента еквивалента като пари/км на 318тдс е 320/is на газ, на 325tds 325/328 на газ и при всички положения си по-икономичен и повече върви бензина(газта) при тия мотори... тдс си прави 6-7 в софия, ама това са 20лв. с които аз сипвам в най-лошият случай 15 литра, което ми е около 130км, ако я карам на пожар са 100, а тдс примерно с ръчка е далеч от 7 градско, пък и там колкото и да пребиваш колата просто не върви. По магистралата същото - под 15лв./100 си с газовите коли а с дизела... Карах си към морето със 130-140 и си ми даде 11 газ, после реших че съм напълнил до горе и мога да си позволя да тествам новият асфалт как е при 200, еми не ми хареса и пак си карах със 130-40 - е кои е тоя дизел от тия години който ми е на същия разход и реално ще може да вдигне 200 ако искам... Да ако караш 318тдс със 110 сигурно е на тоя разход ама на 130-40 хич не е, нито може да вдигне 200, нито 200+ които са на 20-ската...
С поддръжката нещата са относителни, понеже зависи от това на какво си попаднал, до начина по който гледаш мотора. Аз проблем с поддръжката нямам... Сменяш си масло и това е, ако нещо се развали го сменяш и толкова нищо притеснително, всичко го има и е на прилична цена, тия мотори се знаят какво защо и как защото не са трудни за обслужване (всякакво) и така...
Вече ако става дума за е46 бензин(газ) срещу нафта там нещата са по-различни понеже дизела е много по-ефективен вече, но в тия старите няма много дилема ако се търси разход според мен
А и понякога като ме хване идиотията излизам през нощта да се повозя извън София и карам на пожар в червеното и не се притеснявам грам за колата. Не знам дизела ако се кара така чат пат дали няма да има дертове, особено със стари турбини и агресивни чипове, а дизел без чип си е малко... хммм
Абе колега, ти какво направи ..Все едно ТДС-а не може да вдигне 200 ли? Недей така, че ще ти се смеят .. Ела да те кача при мен онзи ден се прибирах от София и с тдс-а е39-ка от Пазарджик до Пловдив е карах с 200 км/ч. Няма ти казвам за разход, защото тук определено не говорим за разход. Ама да говориш, че ТДС не вдигал 200 км.... Тествах е със старата 5-ца дето е имам е34-ката . Тя на Газ си вдига 210 без проблем и ми дава разход 18, ТДС -а Е39-ката и него съм го настъпвал до 210 и той ги вдига и то на равно ,така че аз мога да кажа,че по мои наблюдения е34-ка М50 мотор и тдс-ка Е39-ка 525 са почти на кантар относно максимална скорост с тази разлика, че ТДС-а на старта взима доста на е34-ката ..От личен опит

Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
madpetio написа:мога да ти доведа пет собственика на въпросния кокошарник да ти го "хвалят" денонощно-Злой- написа: МЛ 270 ЦДИ ... !И те подведени по ниския разход на гориво
После ще научиш всички майстори на СДИ дюзи,автоматици,раздатки,скърцането ако спре на задния мост ще се напиваш безпаметно от кеф и такива ми ти работи... Най-любимо ми е тръгнах за еди каде си и той угасна и си пали кога му кеф
За джип доста надежден идва.
Иначе евала за мнението ти и сравнението между трите БМВта - така човек преценява какво му трябва.
лично на мен мястото /ширина110-140 х 200дължина х височина90см/ и дългата автономия над 900км без да зареждам,висока надеждност /300000км изминати с такъв автомобил/ са нещата които са огромния +
Както всеки стар автомобил, така и мл270 си има своите кусури! Разликата идва оттам, че въпросният не беше купен за 7000 лв. както са повечето от обявите, а за 17 хиляди и въпреки, че е w163 (старият МЛ) е 04 година от файнъл едишън моделите .... няма компромис с поддъжката (при Чавдар - "бат Чаво") и колата си е наред! Мерени са дюзите с колби, помпите са ОК и т.н. Всички негативи на CDI-то ги знаем и към момента всичко е проверено - колата е без забележки! Към момента МЛ-а гори около 12-12,5 нафта в София и около 8 на 100 извън града! Цифрите са вярни, защото аз лично плащам последните му няколко зареждания (само пълно-пълно)
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Тоя каде ми е пред очите е 2003г произведен и беше платен 30 000лв така че това няма значение
Само като го видя и думите са му "-Брат ми намери ми един 320бензин да го смениме да се отърва!"


Само като го видя и думите са му "-Брат ми намери ми един 320бензин да го смениме да се отърва!"

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
sineok_pi4_ написа:Boyadjiev написа:vld написа:Boyadjiev написа:Защото там е ясно че дизела припада по разход и вървеж пред газов еквивалент.... По-новите дизели предлагат адекватен разход И вървеж, докато старите дизели са много далеч....
Е какво припада, с 316-318 няма вариант да направиш разход 8 в софия в силен трафик, докато 318тдс си го прави спокойно, зимата да не говориме дизела да вдигне макс до 9, а при бензиновите 12-13 си е напълно нормално.
А газифицираните такива ако се карат само в града особенно зимата разхода на газ+бензин пак е повече от колкото на дизела като пари![]()
Имам ги и двете от доста дълго време та не е нужно друг да ми казва дали е така или не.
Газифицирането има смисъл само при големи разтояния тогава файдата се усеща, иначе на по 5км. в посока няма кой знае каква файда, като се сметне и разправиите които има всяка една газифицирана кола.... отива киро на кярия.
За пробега си прав, но за другото не точно според мен...
В момента еквивалента като пари/км на 318тдс е 320/is на газ, на 325tds 325/328 на газ и при всички положения си по-икономичен и повече върви бензина(газта) при тия мотори... тдс си прави 6-7 в софия, ама това са 20лв. с които аз сипвам в най-лошият случай 15 литра, което ми е около 130км, ако я карам на пожар са 100, а тдс примерно с ръчка е далеч от 7 градско, пък и там колкото и да пребиваш колата просто не върви. По магистралата същото - под 15лв./100 си с газовите коли а с дизела... Карах си към морето със 130-140 и си ми даде 11 газ, после реших че съм напълнил до горе и мога да си позволя да тествам новият асфалт как е при 200, еми не ми хареса и пак си карах със 130-40 - е кои е тоя дизел от тия години който ми е на същия разход и реално ще може да вдигне 200 ако искам... Да ако караш 318тдс със 110 сигурно е на тоя разход ама на 130-40 хич не е, нито може да вдигне 200, нито 200+ които са на 20-ската...
С поддръжката нещата са относителни, понеже зависи от това на какво си попаднал, до начина по който гледаш мотора. Аз проблем с поддръжката нямам... Сменяш си масло и това е, ако нещо се развали го сменяш и толкова нищо притеснително, всичко го има и е на прилична цена, тия мотори се знаят какво защо и как защото не са трудни за обслужване (всякакво) и така...
Вече ако става дума за е46 бензин(газ) срещу нафта там нещата са по-различни понеже дизела е много по-ефективен вече, но в тия старите няма много дилема ако се търси разход според мен
А и понякога като ме хване идиотията излизам през нощта да се повозя извън София и карам на пожар в червеното и не се притеснявам грам за колата. Не знам дизела ако се кара така чат пат дали няма да има дертове, особено със стари турбини и агресивни чипове, а дизел без чип си е малко... хммм
Абе колега, ти какво направи ..Все едно ТДС-а не може да вдигне 200 ли? Недей така, че ще ти се смеят .. Ела да те кача при мен онзи ден се прибирах от София и с тдс-а е39-ка от Пазарджик до Пловдив е карах с 200 км/ч. Няма ти казвам за разход, защото тук определено не говорим за разход. Ама да говориш, че ТДС не вдигал 200 км.... Тествах е със старата 5-ца дето е имам е34-ката . Тя на Газ си вдига 210 без проблем и ми дава разход 18, ТДС -а Е39-ката и него съм го настъпвал до 210 и той ги вдига и то на равно ,така че аз мога да кажа,че по мои наблюдения е34-ка М50 мотор и тдс-ка Е39-ка 525 са почти на кантар относно максимална скорост с тази разлика, че ТДС-а на старта взима доста на е34-ката ..От личен опит))
Имам в предвид малкия 318тдс естествено





Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Boyadjiev написа:sineok_pi4_ написа:Boyadjiev написа:vld написа:Boyadjiev написа:Защото там е ясно че дизела припада по разход и вървеж пред газов еквивалент.... По-новите дизели предлагат адекватен разход И вървеж, докато старите дизели са много далеч....
Е какво припада, с 316-318 няма вариант да направиш разход 8 в софия в силен трафик, докато 318тдс си го прави спокойно, зимата да не говориме дизела да вдигне макс до 9, а при бензиновите 12-13 си е напълно нормално.
А газифицираните такива ако се карат само в града особенно зимата разхода на газ+бензин пак е повече от колкото на дизела като пари![]()
Имам ги и двете от доста дълго време та не е нужно друг да ми казва дали е така или не.
Газифицирането има смисъл само при големи разтояния тогава файдата се усеща, иначе на по 5км. в посока няма кой знае каква файда, като се сметне и разправиите които има всяка една газифицирана кола.... отива киро на кярия.
За пробега си прав, но за другото не точно според мен...
В момента еквивалента като пари/км на 318тдс е 320/is на газ, на 325tds 325/328 на газ и при всички положения си по-икономичен и повече върви бензина(газта) при тия мотори... тдс си прави 6-7 в софия, ама това са 20лв. с които аз сипвам в най-лошият случай 15 литра, което ми е около 130км, ако я карам на пожар са 100, а тдс примерно с ръчка е далеч от 7 градско, пък и там колкото и да пребиваш колата просто не върви. По магистралата същото - под 15лв./100 си с газовите коли а с дизела... Карах си към морето със 130-140 и си ми даде 11 газ, после реших че съм напълнил до горе и мога да си позволя да тествам новият асфалт как е при 200, еми не ми хареса и пак си карах със 130-40 - е кои е тоя дизел от тия години който ми е на същия разход и реално ще може да вдигне 200 ако искам... Да ако караш 318тдс със 110 сигурно е на тоя разход ама на 130-40 хич не е, нито може да вдигне 200, нито 200+ които са на 20-ската...
С поддръжката нещата са относителни, понеже зависи от това на какво си попаднал, до начина по който гледаш мотора. Аз проблем с поддръжката нямам... Сменяш си масло и това е, ако нещо се развали го сменяш и толкова нищо притеснително, всичко го има и е на прилична цена, тия мотори се знаят какво защо и как защото не са трудни за обслужване (всякакво) и така...
Вече ако става дума за е46 бензин(газ) срещу нафта там нещата са по-различни понеже дизела е много по-ефективен вече, но в тия старите няма много дилема ако се търси разход според мен
А и понякога като ме хване идиотията излизам през нощта да се повозя извън София и карам на пожар в червеното и не се притеснявам грам за колата. Не знам дизела ако се кара така чат пат дали няма да има дертове, особено със стари турбини и агресивни чипове, а дизел без чип си е малко... хммм
Абе колега, ти какво направи ..Все едно ТДС-а не може да вдигне 200 ли? Недей така, че ще ти се смеят .. Ела да те кача при мен онзи ден се прибирах от София и с тдс-а е39-ка от Пазарджик до Пловдив е карах с 200 км/ч. Няма ти казвам за разход, защото тук определено не говорим за разход. Ама да говориш, че ТДС не вдигал 200 км.... Тествах е със старата 5-ца дето е имам е34-ката . Тя на Газ си вдига 210 без проблем и ми дава разход 18, ТДС -а Е39-ката и него съм го настъпвал до 210 и той ги вдига и то на равно ,така че аз мога да кажа,че по мои наблюдения е34-ка М50 мотор и тдс-ка Е39-ка 525 са почти на кантар относно максимална скорост с тази разлика, че ТДС-а на старта взима доста на е34-ката ..От личен опит))
Имам в предвид малкия 318тдс естествено, *25тдс си прави много повече от 200 и много ми харесва и като звук и това че е допотопен дизел и идва след 2000оборота и с кофи въртящия момент - но вече на разход е в категорията на *35/*28 бензин според мен
Ми не е баш така, защото бензиновите, дори 320 неможе да го докара на разход, като големия тдс.
Големия тдс харчи 10-11 в града и 6-6.5 извън града с нормално каране и клима, на пожар харчи с 1л. отгоре.
320 ако му докараш такъв разход с евала, ама аз не съм виждал 320 с нормално каране да е по надолу от 12 в града и 7-7.5 извън града.
Вече сложиш ли му газ става друго, но на бензин си е разсипия особенно зимата.
Малкия тдс 8-8.5 в града и 5.5-6 извънграда при нормално каране.
Повече от 190 неможе да вдигне и то чипосана с филтър и много предварение

Нормален е разхода на тия мотори като се има в предвид, че са мислени преди повече от 20г., тогава комън рел нямаше нито един.
Вече М47 напрааво изтрепа рибата в Е46, пък и в Е90 си е отличен.
За М57 да не говориме,няма аналог(в премиум марките), който да върви толкова и да харчи толкова малко.

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Прав си, прав си, ако няма газова шестака просто няма никакъв шанс някъде да се засекат по разход дори с големия тдс...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Темата май вече трябва да се казва "защо дизел, а не бензин", а не както е сега. Особено след поредното засилване на дизелите в новите моторни гами на БМВ. Но май това е политика на компанията, чак когато правят силен дизел вече не го кръщават 4.0д, ами оставят по-ниски числа с цел да убеждават хората колко е силен дизела ли, де да знам и аз вече. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Project_2501
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 10.07.2013
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
защото дизела няма алтернативно гориво както LPG-то е за бензиновите, може би?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани