Предимства на задното задвижване спрямо предното?
Модератор: Общи модератори
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
ивчо3 написа:Точно обратното е при старите шкоди- Както казваш прекалено олекотена предница и задница, в която е разположен двигателя. В завой заднопоставения двигател продължава завиването на автомобила, вследствие на центробежните сили, т.е. има стремеж към завиване около напречната ос на автомобила. В този случай имаме презавиване, а не недозавиване, характерно за автомобилите с предноразположен двигател и предни двигателни колела.
Колега, точно Шкода1000МБ бе първата кола, с която почнах шофьорската си кариера в далечното минало (беше на баща ми) и имам няколко хиляди навъртени километри с нея.
При шкодичката предницата си е прекалено лека, налагало ми се е да слагам бордюр в багажника отпред при по-силен вятър, защото над 70-80км/ч не можеш да я вкараш в пътя при порив и предницата 'сее' дори и на прав път.
Поради голямата концентрирана тежест на задния мост, която увеличава сцеплението, малката мощност и малко общо тегло на автомобила, практически не можеш да помръднеш задницата в завой, докато предницата тръгва с кеф...
Дадох за пример тази кола с идеята, че нещата не се разделят на черно/бяло, а в поведението на една кола има много други фактори и нюанси

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Честита Нова Година на всички колеги !!
Конкретно по темата - и предното и задното предаване имат свои предимства и недостатъци.
Най-важното, което трябва да се знае за задното предаване е, че при равни други условия то е по-здраво и по-надеждно от предното, по простата причина, че при него задвижващите колела не се налага да завиват. Основният му недостатък е, че сцеплението му е по-ниско, от автомобил с предно предаване и това че увеличава масата на превозното средство. Дори и при наличието на електронни системи няма как да се избяга от това.
Относно предното задвижване - при него се получава по-голяма натовареност на моста, откъдето и превъзходната тракция. Недостатък - при равни други условия издържа по-малко, респ. по-често сервизно обслужване. Няма как да не е така - на предния мост освен мотора, лежат скоростната кутия и диференциала и на всичкото отгоре тези колела трябва да завиват.
За да не съм голословен ще дам примери с марки, които не са спецове в задното предаване: всички модели на Опел са с предно задвижване (изключвам тези 4х4), с изключение на един..може би се досетихте вече - разбира се Омегата. Защо ? Отговор - погледнете колко тежи. Аналогично е и за Форд - само Скорпиото е със задно. Ауди - А8 задно, А4 - предно предаване.
При всички положения обаче е въпрос на лично предпочитание какво задвижване ще изберем. Но запомнете - за спортни изживявания задното е за предпочитане.
Конкретно по темата - и предното и задното предаване имат свои предимства и недостатъци.
Най-важното, което трябва да се знае за задното предаване е, че при равни други условия то е по-здраво и по-надеждно от предното, по простата причина, че при него задвижващите колела не се налага да завиват. Основният му недостатък е, че сцеплението му е по-ниско, от автомобил с предно предаване и това че увеличава масата на превозното средство. Дори и при наличието на електронни системи няма как да се избяга от това.
Относно предното задвижване - при него се получава по-голяма натовареност на моста, откъдето и превъзходната тракция. Недостатък - при равни други условия издържа по-малко, респ. по-често сервизно обслужване. Няма как да не е така - на предния мост освен мотора, лежат скоростната кутия и диференциала и на всичкото отгоре тези колела трябва да завиват.
За да не съм голословен ще дам примери с марки, които не са спецове в задното предаване: всички модели на Опел са с предно задвижване (изключвам тези 4х4), с изключение на един..може би се досетихте вече - разбира се Омегата. Защо ? Отговор - погледнете колко тежи. Аналогично е и за Форд - само Скорпиото е със задно. Ауди - А8 задно, А4 - предно предаване.
При всички положения обаче е въпрос на лично предпочитание какво задвижване ще изберем. Но запомнете - за спортни изживявания задното е за предпочитане.
Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
batvlady79 написа:........което трябва да се знае за задното предаване е.........основният му недостатък е, че сцеплението му е по-ниско, от автомобил с предно предаване ........Относно предното задвижване - при него се получава по-голяма натовареност на моста, откъдето и превъзходната тракция.......
Колега, без лоши чувства, ама нещо си в грешка..... сега няма да те въвеждам в теорията на сцеплението или нещо подобно, обаче при равни други условия (маса на автомобила, мощност и т.н.) задното предаване винаги, ама винаги, осигурява по-добри динамични характеристики. Сцеплението при автомобил със задно предаване е винаги по-добро от това на такъв с предно (не е нужно да си експерт в тая област, достатъчно е някога си да си гледал формула1 или някой пистов автомобилен шампионат


Предното предаване също си има предимства, обаче те са в съвсем различни насоки:
- първо значително се намалява масата на автомобила (а също така и разходите по неговото производство)!
- и второ - при недостатъчно сцепление с пътната настилка осигурява значително по-сигурно управление!
Или в едно изречение - предното предаване е за возене, задното е за каране....... дето се вика - на всеки докъдето му стига багажа

П.П. Какlа е тая натовареност на моста при предното предаване, като при всяке автомобил предницата олеква при потегляне !??!?
- ned_gm28
- ентусиаст
-
- Мнения: 914
- Регистриран на: 18.06.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 520 I Touring
- Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003
Denev написа:batvlady79 написа:........което трябва да се знае за задното предаване е.........основният му недостатък е, че сцеплението му е по-ниско, от автомобил с предно предаване ........Относно предното задвижване - при него се получава по-голяма натовареност на моста, откъдето и превъзходната тракция.......
Колега, без лоши чувства, ама нещо си в грешка..... сега няма да те въвеждам в теорията на сцеплението или нещо подобно, обаче при равни други условия (маса на автомобила, мощност и т.н.) задното предаване винаги, ама винаги, осигурява по-добри динамични характеристики. Сцеплението при автомобил със задно предаване е винаги по-добро от това на такъв с предно (не е нужно да си експерт в тая област, достатъчно е някога си да си гледал формула1 или някой пистов автомобилен шампионат......... когато формулите станат с предно
, тогава може вече да се говори, че по отношение на тракцията и динамичните характеристики предното предаване превъзхожда задното).
Предното предаване също си има предимства, обаче те са в съвсем различни насоки:
- първо значително се намалява масата на автомобила (а също така и разходите по неговото производство)!
- и второ - при недостатъчно сцепление с пътната настилка осигурява значително по-сигурно управление!
Или в едно изречение - предното предаване е за возене, задното е за каране....... дето се вика - на всеки докъдето му стига багажа!
П.П. Какlа е тая натовареност на моста при предното предаване, като при всяке автомобил предницата олеква при потегляне !??!?

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
И аз карам задно, ама мойто е "още по- назад" понеже колата ми е шкода 120
И много често си правя съпоставки с кадета на баща ми и наблюденията ми са, че задното осигурява много по- добра маневреност и леко влизане в завой, малко по- особено и трудно е излизането от завоя
По- добре усещам колата, но това може и да е от многото изминати километри на нея, опела му усещам управлението някак дървено-бая навивам волана на завой
, иначе на сняг е много добър-ако дам повече газ на шкодака и се завъртам, на апела това го няма-прощава такива прегрешения, но пък при изкачване на големи наклони насухо лесно буксува-всички знаем, че на наклон центъра на тежестта се мести назад
Накратко-който кара за удоволствие избира задно
http://store.picbg.net/pubpic/F4/01/af0 ... 56f401.jpg




Накратко-който кара за удоволствие избира задно

http://store.picbg.net/pubpic/F4/01/af0 ... 56f401.jpg
Никой не мое ма връне на селу!
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
savski написа:batvlady79, само една малка корекция - не само Омегата от Опел и не само Скорпиото от Форд са със задно![]()
Както и да е - да не издребняваме
Има един модел на Опел -освен Омегата (може и други да има-)-SPEEDSTER-който е с повечко коне и задно, доказателство, че за каране задното е по- удачно


Никой не мое ма връне на селу!
saleen, колега, така е. Още опели със задно са Рекорд и Сенатор
За други в момента не мога да се сетя. За Капитaн не съм сигурен, но мисля, че той е със задно.
За времето си това са високия клас коли на Опел и са изкарвани със задно без никакви системи, притежавани от съвременните лимозини
И пак са вървели
Не знам. Аз смятам скоро да си взимам БМВ и четейки неща от този сорт, започвам да се притеснявам.
Като видях за какъв "баир" говори пичът със 7-цата от тази тема и си викам "ибаси"
Струва ми се невероятно - та това е почти равно. Как е карал тоя човек, не знам... Не съм карал 7-ца, още по-малко се имам за голям карач, ама съм готов да се обзаложа, че аз с тази 750-ка ще го кача това и ще си свиркам.




Не знам. Аз смятам скоро да си взимам БМВ и четейки неща от този сорт, започвам да се притеснявам.
Като видях за какъв "баир" говори пичът със 7-цата от тази тема и си викам "ибаси"

Последна промяна savski на 03 Яну 2009, 20:08, променена общо 3 пъти
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
slowtraveler написа:ивчо3 написа:Точно обратното е при старите шкоди- Както казваш прекалено олекотена предница и задница, в която е разположен двигателя. В завой заднопоставения двигател продължава завиването на автомобила, вследствие на центробежните сили, т.е. има стремеж към завиване около напречната ос на автомобила. В този случай имаме презавиване, а не недозавиване, характерно за автомобилите с предноразположен двигател и предни двигателни колела.
Колега, точно Шкода1000МБ бе първата кола, с която почнах шофьорската си кариера в далечното минало (беше на баща ми) и имам няколко хиляди навъртени километри с нея.
При шкодичката предницата си е прекалено лека, налагало ми се е да слагам бордюр в багажника отпред при по-силен вятър, защото над 70-80км/ч не можеш да я вкараш в пътя при порив и предницата 'сее' дори и на прав път.
Поради голямата концентрирана тежест на задния мост, която увеличава сцеплението, малката мощност и малко общо тегло на автомобила, практически не можеш да помръднеш задницата в завой, докато предницата тръгва с кеф...
Дадох за пример тази кола с идеята, че нещата не се разделят на черно/бяло, а в поведението на една кола има много други фактори и нюанси
Моите наблюдения със 120-ка са, че недозавиването е по- скоро изключение-примерно на хлъзгав път, поизносени гуми и рязко завиване с волана при което гумите не могат да захапят на завоя и колата си продължава напред и излиза извън пътя примерно, което на мен не ми се е случвало досега. Ако обаче е обута с нови и хубави гуми (предни), в завой по- скоро се усеща стремежа на доста тежката задница да изперави предницата (все едно метнат чук) и оттам презавиване, което е компенсирано донякъде с окачването.
Никой не мое ма връне на селу!
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
@saleen :
Колега, явно настройките на колите са били коренно различни
Както и да е - всеки си е останал с някакви лични впечатления и нашите явно се различават
П.С. Шкодичката бе с 4 нови типични за 'онова' време Видинки, така, че реакцията не е зависила от гумите. Единствено, което е по-съществена промяна в развесовката между 1000МБ и 120Л е това, че радиатора на 120 е изнесен отпред, докато на 1000МБ радиатор/парно/вентилатори и т.н. всичко си бе при двигателя около задния мост (само парното бе под задната седалката на пасажера зад шофьора).
Колега, явно настройките на колите са били коренно различни



Както и да е - всеки си е останал с някакви лични впечатления и нашите явно се различават

П.С. Шкодичката бе с 4 нови типични за 'онова' време Видинки, така, че реакцията не е зависила от гумите. Единствено, което е по-съществена промяна в развесовката между 1000МБ и 120Л е това, че радиатора на 120 е изнесен отпред, докато на 1000МБ радиатор/парно/вентилатори и т.н. всичко си бе при двигателя около задния мост (само парното бе под задната седалката на пасажера зад шофьора).

- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Има куп фактори които оказват влияние и не съм сигурен, че окачването на 120 и 1000MB е идентично-не съм карал и не мога да кажа как е. Ако критерият е задноразположеният двигател-можем да добавим и порше в класацията, макар че е на светлинни години от дъртите шкодички 

Никой не мое ма връне на селу!
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
и аз
нека споделя и моето виждане - нека първоначално сведем нещата до проста физика на по-ниско ниво
автомобила контактува с 4 правоъгълника с асфалта
при колите с предно се разчита управлението и задвижващата сила да са само на предните два, но както се знае колкото повече сили приложим в една точка ( или множество точки в случая) тя става по-нестабилна, независимо от моментното и спокойно състояние, по-лесно е да се изведе от него, чрез изполване на волан, подаване газ, спирачка....
за автомобилите със задно е ясно че е разпределено управление отпред и задвижване отзад, което прави системата по контактната повърхност на гумите по-предсказуема, но не само, при задното задвижване в определени ситуации и когато управляващия има познания и умение задните гуми могат в голяма степен да помогнат и за управлението на втомобила, допълвайки предните.
тук идва и идеята за ползването на електронни системи за стабилност - вие помислете каква система ще има кола с предно и какво ще прави тя със задните гуми???
и нека да приключим споровете за леката задница, разпределението на теглото при колите със задно и още повече при бмв е много по-близко до 50/50 отколкото при автомобилите с предно, дори пак от физична гледна точка разглеждайки центъра на тежестта на един редови шестцилидров двигател може да се твърди че той е ЦЕНТРАЛНО разположен
всички останали предимства и недостатъци колегите по-горе са ги описали
и още едно лично мнение - има среден и нисък клас автомобили със задно както с предно, но няма висок клас автомобил с предно!
пресен пример от един филм - транспортьора 3 - ауди s8 със система от четири задвижващи колела на една от сцените при рязко тръгване запушиха задните гуми... защо ли от ауди са програмирали компютъра така да променя въртящия момент между преден и заден мост при рязко тръгване? не беше ли по-добре да дава отпред за го "изтегли"
особено ако беше в завой
както съм написал по-горе - лично мнение - без да се засягат собствениците на автомобили с предно
автомобила контактува с 4 правоъгълника с асфалта
при колите с предно се разчита управлението и задвижващата сила да са само на предните два, но както се знае колкото повече сили приложим в една точка ( или множество точки в случая) тя става по-нестабилна, независимо от моментното и спокойно състояние, по-лесно е да се изведе от него, чрез изполване на волан, подаване газ, спирачка....
за автомобилите със задно е ясно че е разпределено управление отпред и задвижване отзад, което прави системата по контактната повърхност на гумите по-предсказуема, но не само, при задното задвижване в определени ситуации и когато управляващия има познания и умение задните гуми могат в голяма степен да помогнат и за управлението на втомобила, допълвайки предните.
тук идва и идеята за ползването на електронни системи за стабилност - вие помислете каква система ще има кола с предно и какво ще прави тя със задните гуми???
и нека да приключим споровете за леката задница, разпределението на теглото при колите със задно и още повече при бмв е много по-близко до 50/50 отколкото при автомобилите с предно, дори пак от физична гледна точка разглеждайки центъра на тежестта на един редови шестцилидров двигател може да се твърди че той е ЦЕНТРАЛНО разположен

всички останали предимства и недостатъци колегите по-горе са ги описали
и още едно лично мнение - има среден и нисък клас автомобили със задно както с предно, но няма висок клас автомобил с предно!
пресен пример от един филм - транспортьора 3 - ауди s8 със система от четири задвижващи колела на една от сцените при рязко тръгване запушиха задните гуми... защо ли от ауди са програмирали компютъра така да променя въртящия момент между преден и заден мост при рязко тръгване? не беше ли по-добре да дава отпред за го "изтегли"


както съм написал по-горе - лично мнение - без да се засягат собствениците на автомобили с предно

- h4ckED
- ентусиаст
-
- Мнения: 967
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Габрово
- Кара: триста двайсе и пеш
sa6koludia написа:Удоволстивето да шофираш кола със задноНастраниии
със завити гуми надясно влизаш във ляв завой ... и не се удряш.



M - The most powerful letter in the world
Та, няма да изпадам в много подробности:
Предното: никакви предимства - СКУКАААА
Задното: Перфектно, само един недостатък има: Като падна снега се въртях ли въртях и тръгвам да се прибирам и точно преди да вляза в един остър десен завой по навик свалям от 3-та на 2-ра уш да намаля... освен че влязох в завоя с вратите, ами и още 50 метра след него си бях се още с вратите. Таксиджиите:
Отпред ми пресвяткат, пък аз като видях как стоят нещата.... помпя ли помпя газта на 2-ра.
Та за недостатъка, не е препоръчително да се намаля с скоростите.
Предното: никакви предимства - СКУКАААА

Задното: Перфектно, само един недостатък има: Като падна снега се въртях ли въртях и тръгвам да се прибирам и точно преди да вляза в един остър десен завой по навик свалям от 3-та на 2-ра уш да намаля... освен че влязох в завоя с вратите, ами и още 50 метра след него си бях се още с вратите. Таксиджиите:


Та за недостатъка, не е препоръчително да се намаля с скоростите.

- sv
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 66
- Регистриран на: 4.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 328 touring
kiro_320 написа: Та за недостатъка, не е препоръчително да се намаля с скоростите.
Даа снощи в преспите и аз спускам надоло от последна спирка на тролеи 6 и 7 в Люлин към малчика на 3та без газ и изпреварвам (две платна в посока) колона пълзящи тролеи и коли ама нещо много се засилих по тоя сняг и викам да не натискам спирачките да не се подхлъзна а да върна на 2ра, превключвам бързо и леко отпускам педала на съединителя и задницата веднага тръгна... признавам си като видях колко коли има в насрещното и тролея до мен направо изтръпнах, но след две секунди колата влезе в пътя , а аз продължих да карам само на 2ра

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани