V6 или 6 в редица.....

На братчеда на леля му на зетя й брат му се жени, не мога да избера с какъв цвят обувки да ходя на сватбата?? Помагайте!

Модератор: Общи модератори

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от vld » 06 Ное 2009, 23:26

Алекс напиши и за В6, ще е интересно написано от теб :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 641
Регистриран на: 16.06.2008

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от Лалов » 06 Ное 2009, 23:37

Хайде, Алекс :yes: :mhihi:


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от ms » 06 Ное 2009, 23:43

vld написа:Алекс напиши и за В6, ще е интересно написано от теб :)


Определено ще е интересно :yes:

Малко е нахално май, ама...
Ако обясниш и като за прости юзъри плюсовете и минусите на 2-та вида ще е идеално...
Изображение
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от amd » 06 Ное 2009, 23:52

Аз без да влизам в разсъждения, мога да споделя, че звука на редовия шестак винаги е бил жесток :lalala: v6-ците наистина като че ли все им се губи нещо, прекъсват ли и аз не знам :paranoid:
BMW only!

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от Dimo » 06 Ное 2009, 23:57

Разбира се, че 6 in line

Който не вярва нека погледне наградите за двигатели и кой ги печели, после да се замисли колко са глупави БМВ да не използват изключително балансирания V6, който е "по-добър" от R6 и очаквам заключението "Ти чувал ли си на Nissan GTR" :mhihi:

П.С. alx - отново отличен както винаги, жалко че сега скритите фенове на другите марки ще налетят да бранят със зъби и нокти V6-цата и ще се осере темарта
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 354
Регистриран на: 1.08.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 535i
Мечтае да кара: Безаварийно

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от idrive » 07 Ное 2009, 0:23

Напречно разположен V8 има и Cadillac Seville North Star

Изображение

По темата:
Всеки си защитава това което кара.Също като в темата за колите с десни волани... :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от acho.rs » 07 Ное 2009, 0:52

liloff написа:
acho.rs написа:Всички аудита без яйцето ТТ и Голф варианта - А3 са със надлъжни двигатели...
Ачка, не така бе момче ;) Кажи ми че го написа по инерция. ;) Точно яйцето e с баш бая надлъжен двигател, както и B4, както и Audi 90.
FYI:
Не бе момче - ти пишеш по инерция . Почти всички ТТа са със напречни двигатели.Ти защо ми показваш снимки на Ауди 80 , или не видя , че няма запетая между "яйцето ТТ" , демек така наричам този модел :roll:
Не съм тръгнал да говоря против Р6 , просто опровергавам някой твърдения , че едва ли не V6 трепери целия.До тук разбрах , че редовия се развъта по-бързо а V има повече тяга в ниските обороти , не че не го знаех , просто обобщавам . А алекс да каже за отдаването на топлина - не е ли точно това по-добре - чувал съм че някой редови 6ци (най-вече дизели) понякога прегряват , точно заради по-лошото отдаване на топлина :roll:
За звука няма смисъл да спорим - всеки преценява за себе си - феновете на мерц , ще кажат пък че това високооборотно пищене им е като миксер ... Целия спор ми напомня на - турбо или атмосферен ...

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от alx » 07 Ное 2009, 1:27

ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..

повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...

още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.

ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от steeN » 07 Ное 2009, 1:41

liloff написа:Изображение



хехе, това не е надлъжно разположен, а дясно разположен :lol: (шегувам се, разбира се).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от acho.rs » 07 Ное 2009, 2:27

alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..

повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...

още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.

ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...

Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра :roll: И има ли някакво значение дали се самобалансира двигателя или се ползват балансиращи валове , след като резултата е еднакъв накрая :roll: Освен V6 и много V10 спортисти се навъдиха , не вярвам да се развъртат бавно,да не са балансирани или да нямат тяга . БМВ залагат на R6 i V8,12 но взе че излезе V10 и смая всички ? А на камионите най-мощните изпълнения , не са ли V8 i V10 ?
Не се заяждам а питам , това което може би повечето хора се чудят .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от cod-cdbp » 07 Ное 2009, 2:35

V6 и разни 5 и 3 цилиндрови редоваци ми се струват бозица, защото с тия балансиращи валове като се прави ремонт си е чиста проба смъртта на детектива... не можеш да го разбереш от къде ти идва вибрацията и това си е.
То разните 4 цилиндрови с подобни глупости вътре едвам се балансират и са балансирани като свят (евентуално) само като излизат от завода...
Така че не виждам какво толкова против имат хората, срещу нормалния си шестак, това просто е доказано проста и ефективна концепция за двигатели с повишена дълговечност, ниска консумация и добри показатели.
Преди години доста от автопроизводителите са използвали тази концепция и техните най-добри модели бяха с такива мотори в повечето случаи.
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от Dimo » 07 Ное 2009, 10:44

acho.rs написа:
alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..

повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...

още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.

ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...

има ли някакво значение дали се самобалансира двигателя или се ползват балансиращи валове , след като резултата е еднакъв накрая :roll:


Разбира се, че има значение. Помисли сега как е по добре двигателя ти да хубаво балансиран или за да го балансираш да се налага да усложняваш цялостната му конструкция с добавяне на балансиращи валове без да си сигурен, че ще получиш същия резултат на 100%.
В рамките на шегата: Аз примерно се раждам здрав и прав, а ти с паркинсон, ама докторите ти дават хапчета да пиеш и ти се подобряваш осезаемо, кое е по добре?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от acho.rs » 07 Ное 2009, 10:52

Dimo написа:
acho.rs написа:
alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..

повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...

още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.

ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...

има ли някакво значение дали се самобалансира двигателя или се ползват балансиращи валове , след като резултата е еднакъв накрая :roll:


Разбира се, че има значение. Помисли сега как е по добре двигателя ти да хубаво балансиран или за да го балансираш да се налага да усложняваш цялостната му конструкция с добавяне на балансиращи валове без да си сигурен, че ще получиш същия резултат на 100%.
В рамките на шегата: Аз примерно се раждам здрав и прав, а ти с паркинсон, ама докторите ти дават хапчета да пиеш и ти се подобряваш осезаемо, кое е по добре?

Зависи от хаповете хахаххахаххах :twisted:


Аватар
Мнения: 1825
Регистриран на: 23.09.2005
Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от ms » 07 Ное 2009, 11:09

acho.rs написа:Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра :roll: ...


Само не намесвайте в темата в8, в10 и в12- нямат нищо общо в случая...

Я да видим кои спортни коли са с В6 мотор... Всички с изключение на М3-ките, Скайлайн и тук-там някой модел. Иначе казано Р6 е по-скоро изключение да се намери в спортен модел... Я да видим защо обаче... Единствената фирма която масово произвежда и използва Р6 е БМВ, а останалите ползват В6 мотори. Резултатът е елементарен- ползваш това което имаш. Финансово е неизгодно да правиш тотално нов мотор за някаква ограничена серия коли- ползваш за база това което имаш и просто го подобряваш, иначе сметките няма да излязат...

А всичко с повече от 6 цилиндъра е задължително да е В-образно- става твърде дълъг мотора просто...
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: V6 или 6 в редица.....

Мнение от acho.rs » 07 Ное 2009, 11:30

ms написа:
acho.rs написа:Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра :roll: ...


Само не намесвайте в темата в8, в10 и в12- нямат нищо общо в случая...

Я да видим кои спортни коли са с В6 мотор... Всички с изключение на М3-ките, Скайлайн и тук-там някой модел. Иначе казано Р6 е по-скоро изключение да се намери в спортен модел... Я да видим защо обаче... Единствената фирма която масово произвежда и използва Р6 е БМВ, а останалите ползват В6 мотори. Резултатът е елементарен- ползваш това което имаш. Финансово е неизгодно да правиш тотално нов мотор за някаква ограничена серия коли- ползваш за база това което имаш и просто го подобряваш, иначе сметките няма да излязат...

А всичко с повече от 6 цилиндъра е задължително да е В-образно- става твърде дълъг мотора просто...

V10 защо да няма нали е 2х5 не би трябвало да се самобалансира . Гледах за състезателните модели на Мерц от 60те , че са били Р8 :)

ПредишнаСледваща

Назад към Извън Темата

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: streetz

Последни теми
Facebook