V6 или 6 в редица.....
Модератор: Общи модератори
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: V6 или 6 в редица.....
vld написа:Алекс напиши и за В6, ще е интересно написано от теб
Определено ще е интересно

Малко е нахално май, ама...
Ако обясниш и като за прости юзъри плюсовете и минусите на 2-та вида ще е идеално...
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: V6 или 6 в редица.....
Аз без да влизам в разсъждения, мога да споделя, че звука на редовия шестак винаги е бил жесток
v6-ците наистина като че ли все им се губи нещо, прекъсват ли и аз не знам 


BMW only!
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Re: V6 или 6 в редица.....
Разбира се, че 6 in line
Който не вярва нека погледне наградите за двигатели и кой ги печели, после да се замисли колко са глупави БМВ да не използват изключително балансирания V6, който е "по-добър" от R6 и очаквам заключението "Ти чувал ли си на Nissan GTR"
П.С. alx - отново отличен както винаги, жалко че сега скритите фенове на другите марки ще налетят да бранят със зъби и нокти V6-цата и ще се осере темарта
Който не вярва нека погледне наградите за двигатели и кой ги печели, после да се замисли колко са глупави БМВ да не използват изключително балансирания V6, който е "по-добър" от R6 и очаквам заключението "Ти чувал ли си на Nissan GTR"

П.С. alx - отново отличен както винаги, жалко че сега скритите фенове на другите марки ще налетят да бранят със зъби и нокти V6-цата и ще се осере темарта

- idrive
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 354
- Регистриран на: 1.08.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i
- Мечтае да кара: Безаварийно
Re: V6 или 6 в редица.....
Напречно разположен V8 има и Cadillac Seville North Star

По темата:
Всеки си защитава това което кара.Също като в темата за колите с десни волани...

По темата:
Всеки си защитава това което кара.Също като в темата за колите с десни волани...

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: V6 или 6 в редица.....
Ачка, не така бе момчеliloff написа:acho.rs написа:Всички аудита без яйцето ТТ и Голф варианта - А3 са със надлъжни двигатели...


FYI:
Не бе момче - ти пишеш по инерция . Почти всички ТТа са със напречни двигатели.Ти защо ми показваш снимки на Ауди 80 , или не видя , че няма запетая между "яйцето ТТ" , демек така наричам този модел

Не съм тръгнал да говоря против Р6 , просто опровергавам някой твърдения , че едва ли не V6 трепери целия.До тук разбрах , че редовия се развъта по-бързо а V има повече тяга в ниските обороти , не че не го знаех , просто обобщавам . А алекс да каже за отдаването на топлина - не е ли точно това по-добре - чувал съм че някой редови 6ци (най-вече дизели) понякога прегряват , точно заради по-лошото отдаване на топлина

За звука няма смисъл да спорим - всеки преценява за себе си - феновете на мерц , ще кажат пък че това високооборотно пищене им е като миксер ... Целия спор ми напомня на - турбо или атмосферен ...
Re: V6 или 6 в редица.....
ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..
повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...
още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.
ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...
още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.
ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: V6 или 6 в редица.....
liloff написа:
хехе, това не е надлъжно разположен, а дясно разположен

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: V6 или 6 в редица.....
alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..
повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...
още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.
ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра


Не се заяждам а питам , това което може би повечето хора се чудят .
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: V6 или 6 в редица.....
V6 и разни 5 и 3 цилиндрови редоваци ми се струват бозица, защото с тия балансиращи валове като се прави ремонт си е чиста проба смъртта на детектива... не можеш да го разбереш от къде ти идва вибрацията и това си е.
То разните 4 цилиндрови с подобни глупости вътре едвам се балансират и са балансирани като свят (евентуално) само като излизат от завода...
Така че не виждам какво толкова против имат хората, срещу нормалния си шестак, това просто е доказано проста и ефективна концепция за двигатели с повишена дълговечност, ниска консумация и добри показатели.
Преди години доста от автопроизводителите са използвали тази концепция и техните най-добри модели бяха с такива мотори в повечето случаи.
То разните 4 цилиндрови с подобни глупости вътре едвам се балансират и са балансирани като свят (евентуално) само като излизат от завода...
Така че не виждам какво толкова против имат хората, срещу нормалния си шестак, това просто е доказано проста и ефективна концепция за двигатели с повишена дълговечност, ниска консумация и добри показатели.
Преди години доста от автопроизводителите са използвали тази концепция и техните най-добри модели бяха с такива мотори в повечето случаи.

- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Re: V6 или 6 в редица.....
acho.rs написа:alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..
повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...
още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.
ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
има ли някакво значение дали се самобалансира двигателя или се ползват балансиращи валове , след като резултата е еднакъв накрая![]()
Разбира се, че има значение. Помисли сега как е по добре двигателя ти да хубаво балансиран или за да го балансираш да се налага да усложняваш цялостната му конструкция с добавяне на балансиращи валове без да си сигурен, че ще получиш същия резултат на 100%.
В рамките на шегата: Аз примерно се раждам здрав и прав, а ти с паркинсон, ама докторите ти дават хапчета да пиеш и ти се подобряваш осезаемо, кое е по добре?

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: V6 или 6 в редица.....
Dimo написа:acho.rs написа:alx написа:ми то няма какво да се каже повече... или аз поне не се сещам..
повечето топлина е хубаво защото загрява по-бързо като е студен... лошото е че трудно се охлажда равномерно блока понеже е дълъг...
още нещо - редовите мотори имат по-малко вътрешни загуби от триене - по-малко вериги, разпределителни валове и тн... но пък имат повече биелни лагери та не са много напред.. но все пак са леко напред.
ачо.рс- въртящия момент на редовия е по-добър защото коляновия вал е по-дълбок при един и същ обем на двигателя... не случайно всичките големи камиони (и трактори) където въртящия момент е важен са с 6-редови...
има ли някакво значение дали се самобалансира двигателя или се ползват балансиращи валове , след като резултата е еднакъв накрая![]()
Разбира се, че има значение. Помисли сега как е по добре двигателя ти да хубаво балансиран или за да го балансираш да се налага да усложняваш цялостната му конструкция с добавяне на балансиращи валове без да си сигурен, че ще получиш същия резултат на 100%.
В рамките на шегата: Аз примерно се раждам здрав и прав, а ти с паркинсон, ама докторите ти дават хапчета да пиеш и ти се подобряваш осезаемо, кое е по добре?
Зависи от хаповете хахаххахаххах

- ms
-
-
- Мнения: 1825
- Регистриран на: 23.09.2005
- Местоположение: Варна, морето, сините вълни...
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф от Инголщат
Re: V6 или 6 в редица.....
acho.rs написа:Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра...
Само не намесвайте в темата в8, в10 и в12- нямат нищо общо в случая...
Я да видим кои спортни коли са с В6 мотор... Всички с изключение на М3-ките, Скайлайн и тук-там някой модел. Иначе казано Р6 е по-скоро изключение да се намери в спортен модел... Я да видим защо обаче... Единствената фирма която масово произвежда и използва Р6 е БМВ, а останалите ползват В6 мотори. Резултатът е елементарен- ползваш това което имаш. Финансово е неизгодно да правиш тотално нов мотор за някаква ограничена серия коли- ползваш за база това което имаш и просто го подобряваш, иначе сметките няма да излязат...
А всичко с повече от 6 цилиндъра е задължително да е В-образно- става твърде дълъг мотора просто...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: V6 или 6 в редица.....
ms написа:acho.rs написа:Добре - ако редовия се развърта по-бързо и има по-добра тяга - защо тогава всички спортни коли са със V образни мотори - дали 6,8,10 или 12 цилиндъра...
Само не намесвайте в темата в8, в10 и в12- нямат нищо общо в случая...
Я да видим кои спортни коли са с В6 мотор... Всички с изключение на М3-ките, Скайлайн и тук-там някой модел. Иначе казано Р6 е по-скоро изключение да се намери в спортен модел... Я да видим защо обаче... Единствената фирма която масово произвежда и използва Р6 е БМВ, а останалите ползват В6 мотори. Резултатът е елементарен- ползваш това което имаш. Финансово е неизгодно да правиш тотално нов мотор за някаква ограничена серия коли- ползваш за база това което имаш и просто го подобряваш, иначе сметките няма да излязат...
А всичко с повече от 6 цилиндъра е задължително да е В-образно- става твърде дълъг мотора просто...
V10 защо да няма нали е 2х5 не би трябвало да се самобалансира . Гледах за състезателните модели на Мерц от 60те , че са били Р8

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: streetz