трябва да карате при зимни условия 500км
Модератор: Общи модератори
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs, всесезонките не ги помня какви бяха, но бяха някаква "средна" марка - не от най-добрите, но си бяха хубави. 
А темата наистина много се отклони.
Както и преди казах, в такива условия трябва да се кара бавно и внимателно, т.е. всякакви занасяния, тръгвания на задница/предница са хипотетични ситуации, освен ако не попаднеш на някакъв чист лед да речем.
Т.е., така заклеймяваното недозавиване на FWD кола, въобще няма как да се случи, ако сам не си докараш белята от простотия. Важи и за презавиването.
Ако при FWD кола предницата тръгне да недозавива, какво ви кара да смятате, че няма да да се случи същото и на RWD автомобил, при когото даже има по-малко сцепление отпред, поради по-леката предница?
Какво правим в този случай, м?
С предното - даваш газ и пей сърце, надявайки се да зацепи.
Със задното, пускаш газта, изправяш и даваш пак газ за да завъртиш задницата и евентуално да се върнеш в посоката, която ти трябва, ама дали това е достатъчно ефективно и колко нормални шофьори ще се справят със ситуацията?

А темата наистина много се отклони.
Както и преди казах, в такива условия трябва да се кара бавно и внимателно, т.е. всякакви занасяния, тръгвания на задница/предница са хипотетични ситуации, освен ако не попаднеш на някакъв чист лед да речем.
Т.е., така заклеймяваното недозавиване на FWD кола, въобще няма как да се случи, ако сам не си докараш белята от простотия. Важи и за презавиването.

Ако при FWD кола предницата тръгне да недозавива, какво ви кара да смятате, че няма да да се случи същото и на RWD автомобил, при когото даже има по-малко сцепление отпред, поради по-леката предница?

Какво правим в този случай, м?
С предното - даваш газ и пей сърце, надявайки се да зацепи.

Със задното, пускаш газта, изправяш и даваш пак газ за да завъртиш задницата и евентуално да се върнеш в посоката, която ти трябва, ама дали това е достатъчно ефективно и колко нормални шофьори ще се справят със ситуацията?

- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Всесезонните гуми са малко като всесезонните обувки.
Ама това май е поредната тема задно против предно,нищо против,ама поне да се изкажат ора дето имат над 18 годинки и над поне 3-4 автомобила с различно от задното движение
Ама това май е поредната тема задно против предно,нищо против,ама поне да се изкажат ора дето имат над 18 годинки и над поне 3-4 автомобила с различно от задното движение

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Fear написа:Ако при FWD кола предницата тръгне да недозавива, какво ви кара да смятате, че няма да да се случи същото и на RWD автомобил, при когото даже има по-малко сцепление отпред, поради по-леката предница?
Какво правим в този случай, м?
Колега, при колите със задно доста по-трудно се губи сцеплението отпред, а от лади и шкоди насам почти няма коли със задно чиято предница е по-лека от задницата. Може да си направите експеримент с изкачване по планински път, коя кола позволява по-бързо каране, помислете и защо.
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
///peter написа:Fear написа:Ако при FWD кола предницата тръгне да недозавива, какво ви кара да смятате, че няма да да се случи същото и на RWD автомобил, при когото даже има по-малко сцепление отпред, поради по-леката предница?
Какво правим в този случай, м?
Колега, при колите със задно доста по-трудно се губи сцеплението отпред, а от лади и шкоди насам почти няма коли със задно чиято предница е по-лека от задницата. Може да си направите експеримент с изкачване по планински път, коя кола позволява по-бързо каране, помислете и защо.
Не съм писал по-лека от задницата, а предница, която е по-лека при RWD кола, отколкото на FWD такава.
Т.е., ако при BMW разпределението се движи около 50:50, то при масовите FWD e 65:35, че и по-зле.

Това имах предвид.

- Feanor
- ентусиаст
-
- Мнения: 1438
- Регистриран на: 18.01.2007
- Пол: Мъж
- Кара: E39 535i '01
- Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:Отклонява ме се от темата ...
Аха, без съмнение. Може да ми обясниш на лични тогава, няма да ти се разсърдя.
Fear-e, в контекста на темата - RWD-то има най-малък шанс да недозавие заради най-адекватните гуми.

"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
В контекста на темата е ясно - анкетата има само един правилен отговор. 
Е, нека е 1 и половина - FWD с всесезонни гуми също е вариант, ама не знам кой би го избрал, ако има поне малко акъл.

Е, нека е 1 и половина - FWD с всесезонни гуми също е вариант, ама не знам кой би го избрал, ако има поне малко акъл.

- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Fear написа:///peter написа:Fear написа:Ако при FWD кола предницата тръгне да недозавива, какво ви кара да смятате, че няма да да се случи същото и на RWD автомобил, при когото даже има по-малко сцепление отпред, поради по-леката предница?
Какво правим в този случай, м?
Колега, при колите със задно доста по-трудно се губи сцеплението отпред, а от лади и шкоди насам почти няма коли със задно чиято предница е по-лека от задницата. Може да си направите експеримент с изкачване по планински път, коя кола позволява по-бързо каране, помислете и защо.
Не съм писал по-лека от задницата, а предница, която е по-лека при RWD кола, отколкото на FWD такава.
Т.е., ако при BMW разпределението се движи около 50:50, то при масовите FWD e 65:35, че и по-зле.![]()
Това имах предвид.
Разбирам, но има значение баланса между преден и заден мост, това че теглото отпред е по-голямо не е +, а -
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
предпочитам да ми презавива, отколкото да не дозавива ...



You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
///peter написа:Разбирам, но има значение баланса между преден и заден мост, това че теглото отпред е по-голямо не е +, а -
Съгласен съм, но не напълно. На теория е недостатък, но на практика, вече зависи от конкретните условия, а в тази тема дискутираме точно това - в сняг и на равно по-тежката ос, на която е и задвижването, се явява предимство.

А от това, че вече има още 100 фактора, от които най-важният са гумите, вече могат да се интерполират всевъзможни комбинации и ситуации, при които вече е трудно да се каже, кое е предимство и кое недостатък.

Бахти, как го казах, направо се учудвам от себе си.


П.П.
vicho и аз предпочитам да отнеса някое дърво със задницата, вместо с предницата, ама това пак зависи от конкретните условия.

- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8379
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
наистина, не може да се отрече, че по-голямата тежест върху задвижващия мост е предимство
а някой карал ли е 4х4 в сняг с летни гуми?
бай дъ уъй, мисля, че х5/6 излизат с всесезонни или съм объркал нещо?!
п.с. мисля, че на 99% от хората им е ясно, кое предпочитаме... пък било то и с ЛЕТНИ гуми

а някой карал ли е 4х4 в сняг с летни гуми?

бай дъ уъй, мисля, че х5/6 излизат с всесезонни или съм объркал нещо?!
п.с. мисля, че на 99% от хората им е ясно, кое предпочитаме... пък било то и с ЛЕТНИ гуми

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Alpina_D10
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24.08.2004
- Местоположение: София
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
vicho написа:а някой карал ли е 4х4 в сняг с летни гуми?:
На 2-ра страница написах, че карах 4x4 с летни гуми и беше доста забавно


Проблема не ми беше в тръгването, а в спирането което си е доста голям проблем и затова реших да си остане колата на паркинга докато не се вземат зимни гуми или изчезне снега/леда.
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
vicho написа:а някой карал ли е 4х4 в сняг с летни гуми?
Aз бях писал вече за един с Nissan Navara, който се опитваше, ама не му се получаваше особено успешно - голяма борба беше с един бордюр, висок около 3см.

А ето какво прави 4х4 в зимни условия, на подходяща кола - Subaru Impreza WRX STi дърпа камион.

Взето от FUN темата.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
vicho написа:наистина, не може да се отрече, че по-голямата тежест върху задвижващия мост е предимство![]()
Да така , но когато задвижващия мост е и завиващ мост , не е предимство ... освен ако не става въпрос за потегялне на хлъзгав терен .
Говорите за овладяване на презавиване , че е по-лесно и безопасно и по-хубаво да удариш дървото със задницата - ами като станеш на пумпал , дали е сигурно , че ще удариш със засницата или току виж се "паднала" предната врата ? Самото овладяване е доста трудно и това става при леко презавиване - при такова с голяма скорост всичко си е чист късмет . Дървета до пътя изобщо не трябва да има , ако говорим за дървета .
При недозавиване , си продължаваш направо и ако пътя е обезопасен и няма пропаст , може да си се разминеш доста тънко , с едно влизане в орането ... Преди време се дискутира - защо новите БМВ се правят изкуствено да недозавиват и отговора беше - недозавиване се контолира по-лесно от презавиване .
Ясно е какъв , ще бъде резултата от анкетата в БМВ форума - все едно да се пита в АУДИ форума - дрифтите ли

Fear написа:vicho написа:а някой карал ли е 4х4 в сняг с летни гуми?
Aз бях писал вече за един с Nissan Navara, който се опитваше, ама не му се получаваше особено успешно - голяма борба беше с един бордюр, висок около 3см.![]()
А ето какво прави 4х4 в зимни условия, на подходяща кола - Subaru Impreza WRX STi дърпа камион.![]()
Взето от FUN темата.
Забрави ! На камиона му е трябвало малко , за това го е дръпнало субарото . При тегло от 1 тон просто няма от къде да дойде това сцепление , освен ако не е със шипове .
- saleen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1665
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Кукерландия
- Пол: Мъж
- Кара: Тъпата кака да маа с черпака
- Мечтае да кара: Кадилакът на Долън
- Детайли за колата: да има джам таван, кожни седалки, музика сватба, 320спринцофка, барнеш копче джам пада....
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Като стана дума за Субару 4Х4 http://vbox7.com/play:2a0d2fd3
А по- миналата зима във вестниците писаха как един с G класа издърпал автобул от преспите 


Никой не мое ма връне на селу!
- Breyton
- ентусиаст
-
- Мнения: 1021
- Регистриран на: 8.02.2002
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E34
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Бих предпочел задно със зимни гуми, дори ако в другите 2 случая колите да са със зимни гуми.
Причината е само една-Fun
Причината е само една-Fun

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани