Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Модератор: Общи модератори
67 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8377
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
///peter написа:Кофти е, но Мерца си е мерц. То Г 55 с феноменалната си аеродинамика е бърза колкото 760и
леко!

Модель двигателя N74B60
Объем двигателя 5972 см3
Мощность 544 л.с.
При оборотах 5250
Крутящий момент 750/1500 н*м
Время разгона (0-100 км/ч) 4.6 c

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ///peter
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5600
- Регистриран на: 24.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: Жи55АЕМЖИ
- Мечтае да кара: 911 turbo
- Детайли за колата: 630cc - injectors
HX52 Holset
MS 1 Extra - ECU
Inovate wide band
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
vicho написа:///peter написа:Кофти е, но Мерца си е мерц. То Г 55 с феноменалната си аеродинамика е бърза колкото 760и
леко!да не е ...
Модель двигателя N74B60
Объем двигателя 5972 см3
Мощность 544 л.с.
При оборотах 5250
Крутящий момент 750/1500 н*м
Время разгона (0-100 км/ч) 4.6 c
Хвана ме, туин турбо мотор, е по-добър от г-то.
И на равно със атмосферка S63



Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
liloff написа:Компресора има линейна тяга, за разлика от турбото. Трудно може да ти направи кик и разполагаш с тягата му от 1100-1200 оборота до края на оборотите си, макар че там вече намалява. Т.е. можеш да разполагаш с нея, в зависимост от това как караш.
Специално при Мерц (вероятно и другите, които ги слагат), има 2 режима. При първия се включва от около 2500 оборота и надува нагоре. При втория режим, мачкаш ламарината от 1000 оборота, чуваш го как почва да вие и или се усмихваш как тръгва, или се нацупваш като си представиш колко гори при такова каране.
Идеята е че работи като компресора на климатика Тежи на двигателя в ниските обороти, понеже е вързан за коляновия вал. Нещата се изравняват около 2500 об/мин. Затова в нормалния режим на каране включва там.
Затова като попаднеш на малък компресор 2.0 или 2.3 мотор има много смесени мнения за разхода му. Някои приятели не могат да я свалят под 16 градско, докато при моето каране е 11-12. Но гледам да включвам компресора на 2500, а не от празни обороти.
Оптималната скорост за нисък разход е около 90-120км (при 130-140 почва да гори осезаемо повече-около 8.5), което е нормалната скорост на каране в немско, пичовете са си егоисти
Единственото нещо, което се разваля при компресора е лагера на магнитната шайба, който струва 14лв.Върти се при Мерцовете от поколението на моя от отделен ремък. Т.е. ако се скъса, можете да карате спокойно, но падате на 136к.с. без компресора.
Чел съм, че вадят от фабричния компресор към 200 коня на колелата, без да жертват нищо, просто с промяна на диаметъра на ролката с по-малък. Като при скорости на колело, колкото по-малка задната зъбчатка, спрямо същата предна, толкова по-бързо можете да карате, за сметка на трудно въртене на педалите. Лошото е, че трябва да си направите сбирщайн скорости, понеже не 5 и 6 скоростните ръчки удрят прекъсвач на последната скорост при 260 на километраж, което е 250 по GPS.
/доста хора почнахме да си махаме надписите Компресор отзад, за да не се бутат някакви рейсъри да се гонят/. Абе като заводски сетъп е доста приятно за каране. Малко тромаво тръгват, но на доускорение са доста приятни за каране.
всъщност (мерцедес) има два вида компресори- центрофугни и винтови. центрофугните са им на малките мотори (до 3 литра) а винтовите на амг-тата.
центрофугните са линейни и се "обаждат" над 4000 оборота. при нормално каране не се усещат. само като настъпиш и си във високите - се усещат. винтовите работят от ниски обороти и подържат относително константно налягане до към 5000 оборота където започват леко да издишат заради термални загуби.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
alx, на Мерцедес никога не са слагани центробежни компресори от завода... всичките до един са Roots. И не вярвам в скоро време да посегнат към центробежен... просто няма с кой производител на такива компресори да направят сделката, щото никой не може да покрие изискванията им за цена и "low end boost"...
Като се замисля, има само няколко коли в света, който от фабриката излизат с центробежен компресор и всичките са екзотики, но така е то... центробежният е недоразумение в света на forced induction системите за наземен транспорт...
Като се замисля, има само няколко коли в света, който от фабриката излизат с центробежен компресор и всичките са екзотики, но така е то... центробежният е недоразумение в света на forced induction системите за наземен транспорт...
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Postman написа:alx, на Мерцедес никога не са слагани центробежни компресори от завода... всичките до един са Roots. И не вярвам в скоро време да посегнат към центробежен... просто няма с кой производител на такива компресори да направят сделката, щото никой не може да покрие изискванията им за цена и "low end boost"...
Като се замисля, има само няколко коли в света, който от фабриката излизат с центробежен компресор и всичките са екзотики, но така е то... центробежният е недоразумение в света на forced induction системите за наземен транспорт...
хм... компресираните слк не са ли с центробежен? поне така го гледах преди много години този на жената...
мязаше ми на вортек (прилича на алтернатор и седи встрани от мотора) а всичките вортеци са центробежни...
ти не че на знаеш х10 квото аз знам за компресори ама... така по спомени- да попитам

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
///peter написа:vicho написа:...///peter написа:Кофти е, но Мерца си е мерц. То Г 55 с феноменалната си аеродинамика е бърза колкото 760и
Хвана ме, туин турбо мотор, е по-добър от г-то.
И на равно със атмосферка S63![]()
![]()
на равно ма до 100 км/ч и после биноооооооооокъл

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
alx написа:хм... компресираните слк не са ли с центробежен? поне така го гледах преди много години този на жената...
мязаше ми на вортек (прилича на алтернатор и седи встрани от мотора) а всичките вортеци са центробежни...
ти не че на знаеш х10 квото аз знам за компресори ама... така по спомени- да попитам
Ако говориш за stock състояние няма как да е бил центробежен, ако говорим за тунинг - всичко е възможно.
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Баси...сега погледнах на нета- вярно е винтов... Ама беше така заврян че отпред изглеждаше като центробежен
И си живея аз с някакви представи по въпроса...

И си живея аз с някакви представи по въпроса...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
И винтов не е, roots е. Причината е цената - винтовите много рядко или изобщо няма да ги видиш в ОЕМ вариант... само афтърмаркет.
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Postman написа:И винтов не е, roots е. Причината е цената - винтовите много рядко или изобщо няма да ги видиш в ОЕМ вариант... само афтърмаркет.
е да де... "руутс" не се ли превежда "винтов"? аз нямам база за сравнение в българския щото тия неща не съм ги учил на български...
иначе е ясно че не е "twin-screw"... което пак го превеждам "винтов"?

а че границите между двете като визия са много размити... то е ясно..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
на ц200 компресор се чува отчетливо как се развърта самия компресор в ниските (2000 оборота примерно)
не знам защо алх е писал, че се усеща над 4000
за пичовете дето спорят горе, новия S63 и CL63 е битурбо В8, няма вече атмосверка
от амг-тата само скл-то остана атмосверно
не знам защо алх е писал, че се усеща над 4000
за пичовете дето спорят горе, новия S63 и CL63 е битурбо В8, няма вече атмосверка
от амг-тата само скл-то остана атмосверно
No bling at the Ring
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8377
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
vicho написа:///peter написа:...
дали ...
6.2 натурали ъспирейтид Ви8, дъ моуст поВерфул и дъ върлд!И, че ко от туй?!
добре, че се освестиха и новите ще са с принудително дишане!
за пича дето е написал по-долу --> да земе да си тури очила и ще се самоцитирам пак с уголемен и оцветен шрифт
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- xpl0d
-
-
- Мнения: 625
- Регистриран на: 21.09.2007
- Местоположение: по света и у вас
- Кара: на изпарения
- Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355
Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Роторно Ламелни Компресори - roots
двойно-витлови компресор - twin-screw
То на БГ малко кофти се превеждат, ма мисля тва ше да е. Иначе и аз съм срещал винтов да се използва за руутс, а лизхолм за туин-а
двойно-витлови компресор - twin-screw
То на БГ малко кофти се превеждат, ма мисля тва ше да е. Иначе и аз съм срещал винтов да се използва за руутс, а лизхолм за туин-а


Re: Какво е това Kompressor на Мерцедес?
Можеш и от 1000 оборота да го пуснеш. Дори и при ръчни скорости, както е при мен, при смачкване на газта, може да се включи от 1000 оборота.BadAngel написа:на ц200 компресор се чува отчетливо как се развърта самия компресор в ниските (2000 оборота примерно)
Като се смени филтъра с панелен K&N, звукът става много отчетлив, понеже двигателят не вие още.
Това за моделите R170, W202, W208 и W210. При по-новите нещо промениха електрониките и ги направиха по-малко първични. Примерно прекъсвач на 4000об/мин на 1ва или неутрална и подобни простотии.
Не че са лоши, просто са по-цивилизовани!
М/у другото пиша за малките двигатели (111.9хх, 2.0 и 2.3 Компресор), над които имам наблюдения. Там за G-класи, SL, CL и темподобни, дето съм карал по веднъж... никаква идея. Един голям пластмасов капак и много вървене... това е! Дайте да не въртим за такива коли, които ги има по списанията или по един тест драйв на късмет, а по такива над които имаме наблюдения.
67 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани