Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Модератор: Общи модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
F3P написа:steeN написа:Дрматизирате. Няма особена разлика какъв е двигателя за поведението на колата... Вие ги изкарахте по 1000 коня тия БМВта не могат да влязат в пътя направо. Шасито стои на пътя по идентичен начин. Сега естествено ако мачкате газта като идиоти, какво очаквате да стане...
Казаха ти- ела покарай на нашия асфалт, ама да е зимата за по-весело (ако го откриеш между дупките и под снега) и пак ще си говорим колко има или няма значение мотора за поведението на колата. Някак не върви от ония край на света да ни обясняваш как стои шасито на пътя- ти ако имаш път да караш, ние имаме преобладаващо индиански пътеки с малко чакъл и тук-там асфалт отгореNickelback написа:.....
Просто питане- били карал е39 М5, дори и в "лагав" режим с изключени на 100% системи (остава само 1 шпер) в планината, през късната есен, вечер и докато вали дъждБи се пробвал щото да кажем си знаеш колата и да се позабавляваш. А вярваш ли си достатъчно на уменията (и на уменията на идиота дето идва срещу теб) за да караш в такива условия без системите с жената и детето в колата
Май не би пробвал, а
Аз май бях споделил в началото мнение, просто ще го цитирам еспешъли фор Ю

Nickelback написа:...
Аз когато съм тръгнал нанякъде "по работа", да речем, или просто "да се возя" си оставям DSC-то включено. Когато вали или карам извънградско, по магистрала да речем, пак си е включено. Като тръгна "да карам" го изключвамЛошото е, че все уж като съм тръгнал "да се возя", повече "карам", отколкото "да се возя"
![]()
На 28-цата беше винаги на ОФФ, само правеше мизерии...Може би само на мокро помага, когато бързаш и не искаш всеки завой да го взимаш на врати
Да, бих карал колата в "лагав" режим с изключено DSC режим и постоянно го прaктикувам. Не смятам, че застрашавам някого по тоя начин. Горе съм ти цитирал случаите, в които ползвам DSC

Понеже нито ме познаваш, нито ми знаеш акъла колко ми е, нито колко мога да карам, нито пък и аз теб те знам кой си и какъв си, не смятам да ти давам повече обяснения

За пробването - всеки пробва малко или много взависимост от умствения багаж

П.С. Само ще помоля теб и колегите да се придържаме към темата

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Айде па вие бе, жената децата - да се опитваш без АБС примерно е трудно и рисково и в паническа ситуация едва ли ще успееш, ама това с тракшъна невиждам кво толко го мислите - просто не даваш много газ и караш внимателно, е има хора в в форума ще ви кажат ,че супер мощните коли и тракшъна не е гаранция за нищо и дори се завъртат с включен такъв!
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
b00st написа:In_Memoriam написа:F3P написа:Nickelback написа:.....
Просто питане- били карал е39 М5, дори и в "лагав" режим с изключени на 100% системи (остава само 1 шпер) в планината, през късната есен, вечер и докато вали дъждБи се пробвал щото да кажем си знаеш колата и да се позабавляваш. А вярваш ли си достатъчно на уменията (и на уменията на идиота дето идва срещу теб) за да караш в такива условия без системите с жената и детето в колата
Май не би пробвал, а
Какво си мислиш... че изключено DSC автоматично означава газ до ламарината лиЗащо пък да не кара с DSC off и галене на газта при тези условия
И ти не знаеш какво искаш да кажеш май.
Много просто, презюмцията тука на върлите почитатели е, че без системи си мъртвец. Мен ми е интересно как системите ще те спасят да не се пребиеш като куче примерно в ей тая сутиация:
Прав си, тъпотия в хората няма как да бъде овладяна с никакви системи.Всички тук сме пилоти , про дрифтъри, няма умора в нас, винаги караме на 100%, пътищата са ни страхотни, колите ни са с нови гуми, перфектно окачване и геометрия...затова тия системи не трябва да ги има...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
ogata написа:Как ли са оцелявали едно време тия с s14, без ASCта не ми е ясно
И аз това се чудя... Явно затова са кът нещо етриеските

Сериозно сега... Мисля си, че тая М-ка е по-друга М-ка


При големи мотори и модерни турбодизели, да речем, торка идва от ниско и е по-опасно според мен

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nasko_
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: 6.09.2011
- Местоположение: Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330i
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Също с две ръце ЗА системите за сигурност!
Аз не разбирам хората, които изтъкват като минус това, че системите им пречели на ускорението, на дрифта и т.н. Ако за вас това е минус, значи не сте разбрали предназначението на тези системи.
Лъжлива увереност каза някой, нищо такова...карам си колата с увереността, с която си карах и по-старите коли, без подобни системи, като концентрацията винаги ми е на 6! Ако в извънредна ситуация системата помогне, мога да бъда само благодарен, че я има!
Преди около месец на излизане от Варна в една буря системата се прояви за първи път, откакто имам колата. Течеше река през магистралата, точно на завой...като влязох във водата системата веднага реагира, без аз дори да усетя, че колата е тръгнала да занася. Вероятно аз щях да усетя твърде късно за да отреагирам с тази скорост, но е факт, че така и нищо не усетих, просто видях няколко примигвания на триъгълника.
В крайна сметка разумът е единствената система за сигурност, която действа винаги!
Аз не разбирам хората, които изтъкват като минус това, че системите им пречели на ускорението, на дрифта и т.н. Ако за вас това е минус, значи не сте разбрали предназначението на тези системи.
Лъжлива увереност каза някой, нищо такова...карам си колата с увереността, с която си карах и по-старите коли, без подобни системи, като концентрацията винаги ми е на 6! Ако в извънредна ситуация системата помогне, мога да бъда само благодарен, че я има!
Преди около месец на излизане от Варна в една буря системата се прояви за първи път, откакто имам колата. Течеше река през магистралата, точно на завой...като влязох във водата системата веднага реагира, без аз дори да усетя, че колата е тръгнала да занася. Вероятно аз щях да усетя твърде късно за да отреагирам с тази скорост, но е факт, че така и нищо не усетих, просто видях няколко примигвания на триъгълника.
В крайна сметка разумът е единствената система за сигурност, която действа винаги!

Не спори с глупак, защото ще те принизи до нивото си и ще те победи с опит!
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Nasko_ написа:Също с две ръце ЗА системите за сигурност!
Аз не разбирам хората, които изтъкват като минус това, че системите им пречели на ускорението, на дрифта и т.н. Ако за вас това е минус, значи не сте разбрали предназначението на тези системи.
Лъжлива увереност каза някой, нищо такова...карам си колата с увереността, с която си карах и по-старите коли, без подобни системи, като концентрацията винаги ми е на 6! Ако в извънредна ситуация системата помогне, мога да бъда само благодарен, че я има!
Преди около месец на излизане от Варна в една буря системата се прояви за първи път, откакто имам колата. Течеше река през магистралата, точно на завой...като влязох във водата системата веднага реагира, без аз дори да усетя, че колата е тръгнала да занася. Вероятно аз щях да усетя твърде късно за да отреагирам с тази скорост, но е факт, че така и нищо не усетих, просто видях няколко примигвания на триъгълника.
В крайна сметка разумът е единствената система за сигурност, която действа винаги!
Автоматик, предполагам? Спомни си най-старата ти кола и помисли как би постъпил в подобна ситуация? Какви действия би предприел? Отговори сам на себе си. Ако успееш, то наистина тази система ти е просто бонус... Ако нямаш отговор... лоша работа


Другия важен момент е дали е ясно какво е "направила колата", че да реагира адекватно на ситуацията? Дали поне си имаме идея или само сме видели, че мигнала лампата и сме били спасени? Какво може колата, а ние не, и дали можем да предотвратим по друг начин катастрофата? Даваме ли си сметка за случилото се и какъв е изводът?
П.С. Това е една тема, в която обсъждаме грешки и ситуации на пътя и каква трябва да е правилната реакция на водача. Интересно и полезно четиво, в което ще се радвам, който има желание да сподели опита си

viewtopic.php?f=21&t=259906
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Тъжно, че не става градивна дискусия.
Преди няколко години, ESP-то ме спаси на лед.
Драган Цанков към телевизионната кула, карам си бавничко с около 50, гледам някакви коли намятани наляво надясно, но не включвам че са катастрофирали, спя си още буден... и по едно време гледам полицаи ми махат ама зверски. Набих спирачки... нищо, а вече идва кръстовището. Тогава не беше кръгово...
Навих волана надясно 20 метра по-рано, набих и едни спирачки... цъка ESP-то по всички колела и успя да ме вкара в пътя посока румънското точно в/у осевата линия с вече доста намалена скорост, примерно около 10км/ч. Да, ако не бях го навил по-рано, нямаше да ме спаси, но... звездите ми го говореха.
Ако щете се кълнете в зодиаци, шаманите, S50, каквото искате, но това само на ръчно шофиране е с вратите по надолнището към Попа или в мантинелите най-вероятно.
А ако има и мастъри дето успяват да чукват спирачки на индивидуални гуми, машала
Колкото то ASC, карам си с него, позволява да направиш някоя лека глупост, после ти помага още малко и да влезеш в пътя. Няма нищо общо с ESP/DSC, но поне не ти пречи и като си уморен, можеш да караш по кофти пътища, без да си вир вода от напрежение.
Преди няколко години, ESP-то ме спаси на лед.
Драган Цанков към телевизионната кула, карам си бавничко с около 50, гледам някакви коли намятани наляво надясно, но не включвам че са катастрофирали, спя си още буден... и по едно време гледам полицаи ми махат ама зверски. Набих спирачки... нищо, а вече идва кръстовището. Тогава не беше кръгово...
Навих волана надясно 20 метра по-рано, набих и едни спирачки... цъка ESP-то по всички колела и успя да ме вкара в пътя посока румънското точно в/у осевата линия с вече доста намалена скорост, примерно около 10км/ч. Да, ако не бях го навил по-рано, нямаше да ме спаси, но... звездите ми го говореха.
Ако щете се кълнете в зодиаци, шаманите, S50, каквото искате, но това само на ръчно шофиране е с вратите по надолнището към Попа или в мантинелите най-вероятно.
А ако има и мастъри дето успяват да чукват спирачки на индивидуални гуми, машала

Колкото то ASC, карам си с него, позволява да направиш някоя лека глупост, после ти помага още малко и да влезеш в пътя. Няма нищо общо с ESP/DSC, но поне не ти пречи и като си уморен, можеш да караш по кофти пътища, без да си вир вода от напрежение.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
F3P написа:steeN написа:Дрматизирате. Няма особена разлика какъв е двигателя за поведението на колата... Вие ги изкарахте по 1000 коня тия БМВта не могат да влязат в пътя направо. Шасито стои на пътя по идентичен начин. Сега естествено ако мачкате газта като идиоти, какво очаквате да стане...
Казаха ти- ела покарай на нашия асфалт, ама да е зимата за по-весело (ако го откриеш между дупките и под снега) и пак ще си говорим колко има или няма значение мотора за поведението на колата. Някак не върви от ония край на света да ни обясняваш как стои шасито на пътя- ти ако имаш път да караш, ние имаме преобладаващо индиански пътеки с малко чакъл и тук-там асфалт отгоре
Доста зими съм карал в София... само дето беше 316ка и улиците ги взимах целите под ъгъл 45 градуса с ~40 км/ч


- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- TRR
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Ползвам постоянно, имам DSC и ABS. Честно казано има полза от тези неща, особено от ABS-а. Дълги години съм карал само с ABS (предимно Е34 и Е36 + други марки коли) и не съм имал сериозни проблеми със стабилността (а съм имал зими с по 15-20 000km). Преди това още по-дълги години съм карал коли без системи и мисля че това е нещо, през което всеки трябва да мине. Системите поправят малките грешки, но на шофьор без опит дават фалшива увереност, а в крайна сметка законите на физиката не могат да се пренебрегнат.
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
По горе беше казал един колега, че е тъжно че няма градивна дискусия и е така.
Мен лично са ми помагали тия системи, по магистралта която всички знаеме колкое е равна в дъжд, на включване от цариградско към кулата на острото завойче точно да стъпиш на булеварда бяха почнали да мията ама от горе (защо незнам). За зимата няма да говоря грам, защото тук чистат пътищата но като пътувам за сверезопаднала българия там да изпревариш или просто да си караш си помагат непрекъснато понеже не караш много по асвалт. Зимно каране не е каране по аасвалт и сняг по тротоара.
Но верно тука само от Vettel и Hamilton на горе сме се събрали. Обаче никои не спомена че тия БМВ-та не се продават на рацери от форум исамо. 80% от хората, ако не и повече дето си купуват новите коли не са рацери. Не си зимат 5-GT или 7 да прават дрифтове. Не зимат 318 или 320д за да по бързи от куршум. Взимат ги за да се возят в комфортна, красива, пълна с екстри и истинска кола. Не на последно място сигурна. Ами то сигурна не значи да набият rollcage във всяка кола. Имаше преди време едно клипче ако си спомянте на някъкав мост точно на завой как се получило заледяване - black ice. много въртенета там имаше, но се видя и няколко коли, за една S klasa си спомянм аз, как просто се вижда как одържа ситуацията и съм сигурен че 99% от хората влезли там по бързо върху тоя ледец без секви системи ще са в мантинелата. Не че други със няма да са също защото колата не се кара сама, но със сигурност ще има повече излезли от ситуация със системи от колкото без.
Главата е по-важна от системите, но комбинацията от двете е най-добрата.
Мен лично са ми помагали тия системи, по магистралта която всички знаеме колкое е равна в дъжд, на включване от цариградско към кулата на острото завойче точно да стъпиш на булеварда бяха почнали да мията ама от горе (защо незнам). За зимата няма да говоря грам, защото тук чистат пътищата но като пътувам за сверезопаднала българия там да изпревариш или просто да си караш си помагат непрекъснато понеже не караш много по асвалт. Зимно каране не е каране по аасвалт и сняг по тротоара.
Но верно тука само от Vettel и Hamilton на горе сме се събрали. Обаче никои не спомена че тия БМВ-та не се продават на рацери от форум исамо. 80% от хората, ако не и повече дето си купуват новите коли не са рацери. Не си зимат 5-GT или 7 да прават дрифтове. Не зимат 318 или 320д за да по бързи от куршум. Взимат ги за да се возят в комфортна, красива, пълна с екстри и истинска кола. Не на последно място сигурна. Ами то сигурна не значи да набият rollcage във всяка кола. Имаше преди време едно клипче ако си спомянте на някъкав мост точно на завой как се получило заледяване - black ice. много въртенета там имаше, но се видя и няколко коли, за една S klasa си спомянм аз, как просто се вижда как одържа ситуацията и съм сигурен че 99% от хората влезли там по бързо върху тоя ледец без секви системи ще са в мантинелата. Не че други със няма да са също защото колата не се кара сама, но със сигурност ще има повече излезли от ситуация със системи от колкото без.
Главата е по-важна от системите, но комбинацията от двете е най-добрата.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Аз като пддръжник на системата ще добавя, че не съм карал цял живот ABS, DSC и подобни. Имал съм много екстремни ситуации без тези системи и съм оцелял явно
Примерно магистрала Хемус малко преди Варна, карам с около 100 поради силния дъжд. Хонда Прелюд ме изпреварва с поне 140. Не повече от минута след това виждам огромна локва на средата на платното, а 100м след локвата същата Хонда с фаровете към мен в средна лента! Късмета беше че вече се движех в лява лента и трябваше единствено да задъжа колата в лентата. Влязох в локвата, усетих как колата плувна за около секунда, след което с няколко сравнително леки движения на волана успах да остана в лявата лента и да не ударя хондата. Е оцелях без DSC, но нямах право и на най-малката грешка в този момент. За такива ситуации DSC може да спаси не един а няколко живота(пропуснах да спомена че двамата ашлаци от Хондата бяха тъкмо излезли от колата и я оглеждаха).
И пак ще кажа, че системите само могат да помогнат, ако знаеш какво правиш. Ако си пишман Шумахер няма кой да ти помогне.

Примерно магистрала Хемус малко преди Варна, карам с около 100 поради силния дъжд. Хонда Прелюд ме изпреварва с поне 140. Не повече от минута след това виждам огромна локва на средата на платното, а 100м след локвата същата Хонда с фаровете към мен в средна лента! Късмета беше че вече се движех в лява лента и трябваше единствено да задъжа колата в лентата. Влязох в локвата, усетих как колата плувна за около секунда, след което с няколко сравнително леки движения на волана успах да остана в лявата лента и да не ударя хондата. Е оцелях без DSC, но нямах право и на най-малката грешка в този момент. За такива ситуации DSC може да спаси не един а няколко живота(пропуснах да спомена че двамата ашлаци от Хондата бяха тъкмо излезли от колата и я оглеждаха).
И пак ще кажа, че системите само могат да помогнат, ако знаеш какво правиш. Ако си пишман Шумахер няма кой да ти помогне.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
За да стане градивна дискусия ще спомена, че от ноември 2011 ESP е задължително за всички нови модели коли, които се продават в EС.
И че според статистиката на Германците ЕСП ще предотврати 85% от катастрофите, настъпили в следствие на загуба на сцепление.
И че според статистиката на Германците ЕСП ще предотврати 85% от катастрофите, настъпили в следствие на загуба на сцепление.
I love the sound of V8 in the morning...
- laviatan
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3206
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Всичко зависи от задкормилното устроиство и то е най-важното , но колкото и да си мислиме ,че не са нужни тези системи има случай в които са доста полезни . Имам зад гърба си много км.зад волана , но въпреки ми се е случвало някой път примерно на Е60-ката DSC - то да ме подпомогне ... Ако не ми се "играе" много съм с включено.
Ето малко инфо за системата от нашия форум /дано ви е итересно/:
Ето и едно клипче:
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
Ето малко инфо за системата от нашия форум /дано ви е итересно/:
naskoksan написа:DSC – Dynamic stability Control – или динамичен контрол за стабилност е система, която кнтролира окачването отвъд отделните компоненти като ABS (всички знаем що е това), CBC – Cornerin Brake Control – Контрол при спиране в завой, ASC+T – Automatic Stability Control + Traction – Автоматичен контрол за стабилност + контрол на тракцията.
Компонентите, които DSC системата взима предвид, докато работи са въртенето на волана, скоростта на автомобила, страничното ускорение и други отклонения от правата или криивата на движение. Когато регистрира някакво отклонение от параметрите системата (DSC) се намесва в управлението на двигателя като намалява тягата и активира спирачките, когато е необходимо за да стабилизира автомобила. Като всичко това се извършва доста по бързо отколкото вие може да прочетете тези изречения… Става въпрос за милисекунди…
Всъщност DSC е допълнително развитие на системите ABS и ASC+T. Докато ASC-то анализира силите действащи по дължина при движение в права линия, DSC регистрира и анализира допълнително динамиката на страничното ускорение. Когато завиваме с висока скорост и DSC-системата регистрира и веднага реагира при нестабилност в поведението на автомобила като например oversteering (така и не разбрах как се превеждат термините на български) – демек задника на колата иска да ви изпревари или understeering – предника на колата не завива където вие му казвате…
Системата е достъпна в почти всички модели на БМВ в последните 2-3 години.
Ето и как работи DSC…
DSC постоянно следи скоростта на автомобила, скоростта на колелата, ъгъла на завиване, отклонението от курса и сравнява информацията с база-данни с оптималните условия за поведение на пътя. За част от секундата DSC разпознава нестабилност, която би довела до поднасяне. DSC корегира нестабилността в условията на шофиране прилагайки прцизно спирачно действие индивидуално на всяко колело. DSC също така може да намали оборотите на двигателя с цел автоматично да стабилизира движението на автомобила. Системата ASC+T намалява изходната мощност на автомобила докато той може да продължи нормалното си движение и ускорение без да превърта колелата. Това прави възможно шофирането на сняг, мокри пътища или други повърхности без особенно сцепление без превъртане на колелата. Системата дори може да предотврати толкова зрелищни дрифтове, като на Engi, Penchev, Drivinggod и т.н.
DSC-системата използва следните сензори за своята работа:
ABS-сензор за скоростта на колелата
Сензор за страничното ускорение на автомобила (някои автомобили дори имат G forces meter)
Сензор за степента на завиване
Сензор за спирачнито усилие
Ето и едно клипче:
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Gqbriel
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
laviatan написа:Всичко зависи от задкормилното устроиство и то е най-важното , но колкото и да си мислиме ,че не са нужни тези системи има случай в които са доста полезни . Имам зад гърба си много км.зад волана , но въпреки ми се е случвало някой път примерно на Е60-ката DSC - то да ме подпомогне ... Ако не ми се "играе" много съм с включено.
Ето малко инфо за системата от нашия форум /дано ви е итересно/:naskoksan написа:DSC – Dynamic stability Control – или динамичен контрол за стабилност е система, която кнтролира окачването отвъд отделните компоненти като ABS (всички знаем що е това), CBC – Cornerin Brake Control – Контрол при спиране в завой, ASC+T – Automatic Stability Control + Traction – Автоматичен контрол за стабилност + контрол на тракцията.
Компонентите, които DSC системата взима предвид, докато работи са въртенето на волана, скоростта на автомобила, страничното ускорение и други отклонения от правата или криивата на движение. Когато регистрира някакво отклонение от параметрите системата (DSC) се намесва в управлението на двигателя като намалява тягата и активира спирачките, когато е необходимо за да стабилизира автомобила. Като всичко това се извършва доста по бързо отколкото вие може да прочетете тези изречения… Става въпрос за милисекунди…
Всъщност DSC е допълнително развитие на системите ABS и ASC+T. Докато ASC-то анализира силите действащи по дължина при движение в права линия, DSC регистрира и анализира допълнително динамиката на страничното ускорение. Когато завиваме с висока скорост и DSC-системата регистрира и веднага реагира при нестабилност в поведението на автомобила като например oversteering (така и не разбрах как се превеждат термините на български) – демек задника на колата иска да ви изпревари или understeering – предника на колата не завива където вие му казвате…
Системата е достъпна в почти всички модели на БМВ в последните 2-3 години.
Ето и как работи DSC…
DSC постоянно следи скоростта на автомобила, скоростта на колелата, ъгъла на завиване, отклонението от курса и сравнява информацията с база-данни с оптималните условия за поведение на пътя. За част от секундата DSC разпознава нестабилност, която би довела до поднасяне. DSC корегира нестабилността в условията на шофиране прилагайки прцизно спирачно действие индивидуално на всяко колело. DSC също така може да намали оборотите на двигателя с цел автоматично да стабилизира движението на автомобила. Системата ASC+T намалява изходната мощност на автомобила докато той може да продължи нормалното си движение и ускорение без да превърта колелата. Това прави възможно шофирането на сняг, мокри пътища или други повърхности без особенно сцепление без превъртане на колелата. Системата дори може да предотврати толкова зрелищни дрифтове, като на Engi, Penchev, Drivinggod и т.н.
DSC-системата използва следните сензори за своята работа:
ABS-сензор за скоростта на колелата
Сензор за страничното ускорение на автомобила (някои автомобили дори имат G forces meter)
Сензор за степента на завиване
Сензор за спирачнито усилие
Oversteer и Understeer
В случай на oversteer DSC системата прилага спирачно усилие във външното задно (и при нужда в външното предно) колело на автомобила с цел корегиране на движението
В случай на understeer DSC системата прави обратното, действа върху задно вътрешно колело (нямам предвид вътрешната гума) и при нужда върху двете вътрешни колела.
И това наистина е така…
Имах удоволствието да изпробвам системата за сега само на сухо и трябва да ви кажа че наистина работи… Но и доста урязва мощността на автомобила. Все пак това е просто един компютър и той не може да ти налее акъл в главата. Задното предаване не е за всеки – въпреки че от BMW AG се опитват чрез тези системи да го подложат на изпитанието – “Тъпа Блондинка (извонете за тафтологията) в БМВ”. Въпреки това физичните закони стоят над всчико…
Ето и едно клипче:
http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo
Само едно +че към обяснението на naskosan - орязва мощността,защото ограничава притока на гориво - ако щеш забий педала няма да тръгне да върви повече...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма.
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- mistyrain
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 789
- Регистриран на: 1.02.2010
- Пол: Мъж
- Кара: F34 320d
- Мечтае да кара: G32
- Детайли за колата: 320d GT B47
Re: Електронни системи за стабилност на автомобила - АНКЕТА
Дам, и при ASC ако щеш избуши пода но няма да тръгне повече от това което е решила.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани