Oцеляване при катастрофа
Модератор: Общи модератори
63 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1670
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Oцеляване при катастрофа
Замести млад с безотговорен. Щото да си безотговорен не е това да си млад. Сумати от изцепките ги правят и немлади водачи. Народа тотално е изперкал.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Re: Oцеляване при катастрофа
alx написа:Предното е по-сигурно защото с него като недозавиеш и се блъскаш челно. И почват- зони за мачкане, двигател, въздушна възглавница, колан... Шанса дс оцелееш е голям.
Задното- като ти свърши таланта и шанса да се удариш странично е много голям. Погледнете повечето смъртоносни катстрофи- колата е увита странично около нещо .. А там отстрани има една смешна щанга във вратата и може би въздушна възглавница... И ... Така се загива.
Затова недозавиването е желателно при обикновените коли. А предното естествено предразполага за недозавиване. От там и предното се смята за по- сигурно. Допълнително повечето нетренирани водачи могат да овладеят недозавиването много по лесно от свръхзавиването.
Има и други причини- но тези са основните. Предното е много по- питомно.
Тука напълно съм съгласен, само дето в България автомобилния парк на 90% е съставен от 15 годишни кошници, предимно с предно предаване, без АСЦ, ДСЦ и прочие, и тук там с АБС. Също така, колите с предно на тези години имат навика задният им мост да е доста лек, и тръгне ли задницата само молитва те спасява

А инак според мен, най-добрият начин да оцелеем при катастрофа е, като не попадаме в такава. Аз като фен на предаването airplane crash investigation, бих казал, че една катастрофа с фатални последици е винаги съвкупност от няколко неблагоприятни фактора - несъобразена скорост /не е задължително да е превишена/ , кофти пътна настилка, не добро обезопасяване на пътя /калпави мантинели или липсващи такива/, лоши гуми, поледица и прочие. Тези фактори се делят най-общо на два типа - такива върху които имаме контрол /скоростта, поддръжката на автомобила/ и такива, които не зависят от нас /поледици, лоша пътна настилка/. Та мисълта ми е, че се съобразяваме с факторите, които зависят от нас, това също не ни застрахова от катастрофи, но вероятността да се отървем само със смачкани ламарини е много по-голяма, отколкото да станем някъде курбан . Карайте умната и весело посрещане на празниците


Не Мы такие, Жизнь такая
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: Oцеляване при катастрофа
magareto_yori написа:аз карам е21 целогодишно в Норвегия и не са ме вадили от никъде и не съм имал птп-та от каквото и да е естество.В багажника имам резервна гума,крик и инструменти.Просто карането върви с мисленето,трезва преценка и очите винаги на 6. А да качиш млад шофьор в бърза кола си е най-малкото безотговорно.
Заместваш "бърза кола" с БМВ и няма да се караме

Re: Oцеляване при катастрофа
alx написа:bum_bum написа:Тук разсъждаваме относно това как се овладява, какво се прави, как се изправя колата като поднесе а то реално тръгне ли да си пикае в крачола най-доброто, което можеш да направиш е да стискаш волана и спирачките и да се молиш да не се натресеш в най-голямото дърво.
точно при овладяването е най-голямото преимущество на предното с недозавиването- повечето хора ако тръгнат нещата на лошо правят едно от двете неща - или вдигат крака от газта и се опитват да овладеят или скачат с двата крака на спирачката. като тръгнеш да недозавиваш ако вдигнеш крака от газта най-вероятно е гумите да си възвърнат сцеплението а шофьора - контрола над колата. ако скочиш с двата крака на спирачката модерната кола няма да те остави да заореш напред а с абс-а ще постигне предишната ситуация със вдигането на крака на газта- резултата е че предните гуми пак ще си намерят сцеплението а шофьора контрола.
задното... вдигаш крака от газта- колата тръгва още повече настрани. понякога със камшичен ефект на другата страна. натискаш спирачките - колата се усуква повече. подаваш много газ - колата си остава усукана. единствения изход е вярното количество газ и да я изправиш ако имаш място- това нормалния шофьор обикновено не го владее.
и друго- относно динамиката на цялото занасяне- с недозавиването нещата се случват по-бавно и шофьора има възможност да отреагира. при свръхзавиването- аз лично съм губил съзнание преди да разбера че коньо е у реката
затова... предното при простолюдието е за предпочитане.
Според мен с вярно количество подадена газ може да се овладее и кола с предно и такава със задно.
Преди влизане в завой с голяма скорост колата с предно трябва да отпусне газта и към средата да започне ускорение (с навит волан мноо ясно)!
При занасяне на кола със задно (дрифт, занася задницата) шофера трябва да коригира траекторията с: количество подадена газ и волан. Това е по-трудният и рисков вариант и затова е по малко предпочитан сред дамите и меките китки!
При катастрофи ... тия дет си пият ракията с Господ оцеляват и при невъзможни ситуациии, другите с уменията са под въпрос.
- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: Oцеляване при катастрофа
Според мен с вярно количество подадена газ може да се овладее и кола с предно и такава със задно.
Преди влизане в завой с голяма скорост колата с предно трябва да отпусне газта и към средата да започне ускорение (с навит волан мноо ясно)!
При занасяне на кола със задно (дрифт, занася задницата) шофера трябва да коригира траекторията с: количество подадена газ и волан. Това е по-трудният и рисков вариант и затова е по малко предпочитан сред дамите и меките китки!
При катастрофи ... тия дет си пият ракията с Господ оцеляват и при невъзможни ситуациии, другите с уменията са под въпрос.[/quote]
Колега, мисля че малко бъркаш от към газта. Ако е асфалт, може и да можеш с газ и волан на вкараш колата на пътя. Карам бмв от 10 години, при това едно и също със задно. ИМал съм много ситуации през зимата от некадърни шофьори, които изпреварват на завой и не могат да изпреварят и т.н. Задното се вкарва в пътя, като включиш на по-малка предавка и пуснеш газта, пробвай. Предното се вкарва в пътя с газ, задното обратно. За това бмв-тата са по-стабилни при слизане надолу на скорост от колите с предно, защото задното предаване държи, дори и като хлъзнат предните гуми, както и обратно, зимата предното има предимство при изкачване нагоре.
Брат ми кара с предно и сме пробвали. Аз бях останал с впечатлението че и предното се оправя с пускане на газта, но не, там трябва повечко газ за да я вкараш в пътя.
Преди влизане в завой с голяма скорост колата с предно трябва да отпусне газта и към средата да започне ускорение (с навит волан мноо ясно)!
При занасяне на кола със задно (дрифт, занася задницата) шофера трябва да коригира траекторията с: количество подадена газ и волан. Това е по-трудният и рисков вариант и затова е по малко предпочитан сред дамите и меките китки!
При катастрофи ... тия дет си пият ракията с Господ оцеляват и при невъзможни ситуациии, другите с уменията са под въпрос.[/quote]
Колега, мисля че малко бъркаш от към газта. Ако е асфалт, може и да можеш с газ и волан на вкараш колата на пътя. Карам бмв от 10 години, при това едно и също със задно. ИМал съм много ситуации през зимата от некадърни шофьори, които изпреварват на завой и не могат да изпреварят и т.н. Задното се вкарва в пътя, като включиш на по-малка предавка и пуснеш газта, пробвай. Предното се вкарва в пътя с газ, задното обратно. За това бмв-тата са по-стабилни при слизане надолу на скорост от колите с предно, защото задното предаване държи, дори и като хлъзнат предните гуми, както и обратно, зимата предното има предимство при изкачване нагоре.
Брат ми кара с предно и сме пробвали. Аз бях останал с впечатлението че и предното се оправя с пускане на газта, но не, там трябва повечко газ за да я вкараш в пътя.
Re: Oцеляване при катастрофа
thewolf написа:....зимата предното има предимство при изкачване нагоре...
Да почваме ли да спорим или ще си припомниш уроците по физика

- thewolf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 6.04.2007
- Местоположение: Плвдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW///Акулка Кара: плавно/легално
- Мечтае да кара: ///Е38 Мечтае да кара: \\\Е32
Re: Oцеляване при катастрофа
F3P написа:thewolf написа:....зимата предното има предимство при изкачване нагоре...
Да почваме ли да спорим или ще си припомниш уроците по физика
Хубава шега . . .

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Oцеляване при катастрофа
thewolf написа:F3P написа:thewolf написа:....зимата предното има предимство при изкачване нагоре...
Да почваме ли да спорим или ще си припомниш уроците по физика
Хубава шега . . .
Хондаджиите по сбирките се използват един лаф "Къде си видял коня да е зад каруцата".
Аз им разправям да си карат файтончетата и да оставят тея с 911 (че там най-точно им идва метафората) да им е гадно



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Oцеляване при катастрофа
F3P написа:thewolf написа:....зимата предното има предимство при изкачване нагоре...
Да почваме ли да спорим или ще си припомниш уроците по физика
Преди 14 год. имах Трабант.Та ходили сме някъде с жена ми и сина ми (бебе на 5-6 мес.) това зимата,ама зима със сняг както се полага!!
И по пътя има баир,ама баир с голямо Б.Аз съответно съм подготвен (с нови зимни Matador отпред) и т.н. и давам газ,хубу де,ама в един момент в средата на баира трабанта почна да намаля скоростта си на движение,въпреки,че оборотите не спадат,и в един момент колелата се въртят,а трабанта препариран



Почесах се по главата,споменах мамата и обърнах трабанта с гъзо по посока на движението


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
- немо
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 25.06.2011
- Местоположение: rustland
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb
Re: Oцеляване при катастрофа
-Злой- написа:[Според мен с вярно количество подадена газ може да се овладее и кола с предно и такава със задно.
"Овладяване" предполага,че преди това е имало "изпускане от контрол"...
Много полезно е да знаеш как се лекува сифилис.Още по-полезно е да знаеш как да не изпадаш в ситуация да бъдеш лекуван от сифилис !

F3P написа:thewolf написа:....зимата предното има предимство при изкачване нагоре...
Да почваме ли да спорим или ще си припомниш уроците по физика
Преди 14 год. имах Трабант.Та ходили сме някъде с жена ми и сина ми (бебе на 5-6 мес.) това зимата,ама зима със сняг както се полага!!
И по пътя има баир,ама баир с голямо Б.Аз съответно съм подготвен (с нови зимни Matador отпред) и т.н. и давам газ,хубу де,ама в един момент в средата на баира трабанта почна да намаля скоростта си на движение,въпреки,че оборотите не спадат,и в един момент колелата се въртят,а трабанта препариран



Почесах се по главата,споменах мамата и обърнах трабанта с гъзо по посока на движението


Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....
Re: Oцеляване при катастрофа
Тази тема ми напомня за една статия. Ето я. Преведете си я и си направете изводите.
http://www.avtovzglyad.ru/article/2013/ ... eniya.html
Висока скорост в завой, газ и бла бла. Контролираното плъзгане е едно, неконтролираното и неочаквано поднасяне е съвсем друго. Влизайки в завой с висока скорост и нямайки възможност да спрете в зоната на видимост, вие сте меко казано зле подготвени шофьори. Ако там има бавно движещ се трактор, аварорала кола, спрял камион, какво правите? Аз в завой съм попадал на останала след земеделска машина кал на буци. Едри като футболна топка. Отделно по асфалта бяха останали и следи от колелата. Когато влезете с голяма скорост в завой и колата поднесе, когато всяка гума има различно ниво на сцепление, вие сте пътници. Трибуквените електронни системи не са панацея за всеки проблем. Зимата има едно понятие "черен лед". За него не съм чувал някой да дава определение, изключая движение със съобразена скорост.
http://www.youtube.com/watch?v=dwx-VkvvjgY
Напишете black ice accidents и гледайте в тубата какво става.
http://www.avtovzglyad.ru/article/2013/ ... eniya.html
Висока скорост в завой, газ и бла бла. Контролираното плъзгане е едно, неконтролираното и неочаквано поднасяне е съвсем друго. Влизайки в завой с висока скорост и нямайки възможност да спрете в зоната на видимост, вие сте меко казано зле подготвени шофьори. Ако там има бавно движещ се трактор, аварорала кола, спрял камион, какво правите? Аз в завой съм попадал на останала след земеделска машина кал на буци. Едри като футболна топка. Отделно по асфалта бяха останали и следи от колелата. Когато влезете с голяма скорост в завой и колата поднесе, когато всяка гума има различно ниво на сцепление, вие сте пътници. Трибуквените електронни системи не са панацея за всеки проблем. Зимата има едно понятие "черен лед". За него не съм чувал някой да дава определение, изключая движение със съобразена скорост.
http://www.youtube.com/watch?v=dwx-VkvvjgY
Напишете black ice accidents и гледайте в тубата какво става.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Oцеляване при катастрофа
BMW_POWER написа:Зимата има едно понятие "черен лед". За него не съм чувал някой да дава определение
Има и много точно при това

The term black ice in the United States is generally used to describe any type of ice that forms on roadways (refers to a thin coating of glazed ice on a surface. While not truly black, it is virtually transparent, allowing black asphalt/macadam roadways or the surface below to be seen through it), even when standing water on roads turns to ice as the temperature falls below freezing.


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: Oцеляване при катастрофа
Добре си го дал Колега, ама на английски. Никой не казва, коя система за стабилизация и какво разпределение на масите между мостовете (БМВ са винаги и най-вече 50:50, независимо колко човека и багаж има в колата) може да те извади оттова. Аз съм се пързалял по първия мост след тунела Витиня и да ти кажа, хич не е приятно. Затова си има закон, написан с много кръв. Съобразявайте скоростта с пътната обстановка. И винаги бъдете готови за неприятна изненада зад ъгъла. Пуснете в тубата търсене на "ВИДЕОРЕГИСТРАТОР" и гледайте.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12843
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Oцеляване при катастрофа
BMW_POWER написа:Добре си го дал Колега, ама на английски. Никой не казва, коя система за стабилизация и какво разпределение на масите между мостовете (БМВ са винаги и най-вече 50:50, независимо колко човека и багаж има в колата) може да те извади оттова. Аз съм се пързалял по първия мост след тунела Витиня и да ти кажа, хич не е приятно. Затова си има закон, написан с много кръв. Съобразявайте скоростта с пътната обстановка. И винаги бъдете готови за неприятна изненада зад ъгъла. Пуснете в тубата търсене на "ВИДЕОРЕГИСТРАТОР" и гледайте.
Ето това е истината

А не като снощи на околовръстното, мъгла с нож да я режеш, видимост няма и 5 метра пред колата, обаче специалистите карат с 60-70++ км. че и чак зазяпват настрани защо се бавиш


63 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани