Летни гуми DOT 14
Модератор: Общи модератори
- dr.peshev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Летни гуми DOT 14
Гледах едно време бедните немци какво правят с гумите и не ми се вярваше,че са толкова луди , но сега и аз го правя и карам по 5-6 сезона с един комплект!
Взимат една отверка и махат всички камъчета от гумата,измиват я,чакат да изсъхне,пръскат я със силикон или специални спреьове за гуми и накрая я вакумират в специален чувал!Ако колата е гаражна,тоест гумата не се пече от слънцето и се консервира по гореописания начин и на 6-тата година няма следи от напукване по каучука.
Българите понеже сме богати и мързеливи , караме по 3 сезона и хвърляме!
Взимат една отверка и махат всички камъчета от гумата,измиват я,чакат да изсъхне,пръскат я със силикон или специални спреьове за гуми и накрая я вакумират в специален чувал!Ако колата е гаражна,тоест гумата не се пече от слънцето и се консервира по гореописания начин и на 6-тата година няма следи от напукване по каучука.
Българите понеже сме богати и мързеливи , караме по 3 сезона и хвърляме!

Re: Летни гуми DOT 14
Почвам да си мисля, че всеки сам си определя качеството на гумите...
От моя опит мога да кажа, че гуми като bridgestone, dunlop и подобни на 3 години с 5мм грайфер и държаха в пъти по-зле от чисто нови по-евтини гуми (за летни, градско с настъпване тук-там, сухо и мокро говоря) - understeer & oversteer колкото искаш
(на Серес малко по-добре се представиха с яко загряване, но пък там умират след 5-6 обиколки от прегряване
).
Сега зависи и на какви коли се пробва (едно е някой с 100 умрели коня и някой с 300 коня да дава мнение за гума).
Иначе в квартала съм виждал Лади с дот 2000 и според собствениците им, нищо им няма на гумите, та зависи
От моя опит мога да кажа, че гуми като bridgestone, dunlop и подобни на 3 години с 5мм грайфер и държаха в пъти по-зле от чисто нови по-евтини гуми (за летни, градско с настъпване тук-там, сухо и мокро говоря) - understeer & oversteer колкото искаш


Сега зависи и на какви коли се пробва (едно е някой с 100 умрели коня и някой с 300 коня да дава мнение за гума).
Иначе в квартала съм виждал Лади с дот 2000 и според собствениците им, нищо им няма на гумите, та зависи


Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Летни гуми DOT 14
Ivo_Borisov написа:Според BRV (Федералния съюз за търговия на гуми и вулканизация) гумите се считат до 3 години за съвсем нови и до 5 за нови при съответното им съхранение.
Според мен ...
Я ми дефинирай онова, в черно. Вярвай ми, такива идеални условия не можеш да постигнеш.
Пък аз дали ще сменям на 3г. или на 1г. гумите си е моя грижа- сменял съм и на 2 месеца и 3000км. гуми щото не ми харесва как се държат. Като почнеш ти да ми ги купуваш ще ми казваш кога да ги сменя- дотогава си гледай твоите галоши кой набор са.
Dirty M5 driveR написа:... Вземи изкажи една теза и я обоснови, за да знаем какво ти е становището по темата...
Какво да разяснявам- ползват се гуми според сезона. Зимни слагам най-късно на 01.12., летните слагам най-рано на 15.04.- може да подраня със зимните, може да закъснея с летните, но 4 месеца и половина аз карам със зимните. Понеже зимата е мека гумите ми загубиха свойствата си и това им е последен сезон независимо, че имат хляб за още една зима при внимателно каране.
ПС: Прочетете си условията на каското подробно- има компании при които гуми с ДОТ по-стар от 24-36 месеца са повод да откажат плащане по щета.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Летни гуми DOT 14
Има инфо в гугъла как се съхраняват, можеш и сам да си намериш!
Аз смятам темата за приключена! Постнах официални данни от производител. Ти ако искаш може още да се келешиш че гумата има живот 2 години...
Аз смятам темата за приключена! Постнах официални данни от производител. Ти ако искаш може още да се келешиш че гумата има живот 2 години...

Re: Летни гуми DOT 14
Ааааа, ти си купуваш гуми за да ги съхраняваш правилно с години- разбира се, че си прав в такъв случай и могат да са читави дори и след 6-7 години. Само дето аз като странна птица винаги действам различно- като си купя гуми противно на всяка логика и правила за съхранение аз ги слагам на джанти и ги карам по асфалта.
Сега чакам да направиш сравнение между условията на "съхранение" и тези на "употреба" и да ми разясниш как гума карана малко (да кажем 15-20 000км. за 5 сезона) се брои за "нова". Дори и на зимната гума за 5 сезона и се събират 20+ месеца да се кара- вероятно хич не и се отразяват на качествата температурните разлики, ръсенето с луга, сол, пясък и разни химии. Общо взето- "идеални лабораторни условия", що да не броим 5 годишна гума за нова
ПС: Що пишеш глупости- да съм казал, че гумата има живот 2-3 години
Както е видно на улицата гумите имат живот и по 10+ години. Явно обаче ти не правиш разлика между "срок на живот" и "период с добри качества".
Сега чакам да направиш сравнение между условията на "съхранение" и тези на "употреба" и да ми разясниш как гума карана малко (да кажем 15-20 000км. за 5 сезона) се брои за "нова". Дори и на зимната гума за 5 сезона и се събират 20+ месеца да се кара- вероятно хич не и се отразяват на качествата температурните разлики, ръсенето с луга, сол, пясък и разни химии. Общо взето- "идеални лабораторни условия", що да не броим 5 годишна гума за нова

ПС: Що пишеш глупости- да съм казал, че гумата има живот 2-3 години

- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: Летни гуми DOT 14
VesoPesa написа:Първо, днес е 3-ти март, зимата(по старото бабино поверие) свършва като дойде първия месец в който няма буквата "Р", сиреч месец май.
Астрономическата пролет идва на 20-ти март.
От горните следва че никой вносител на гуми няма да има налични летни гуми с ДОТ 2014-та в периода 25.02-05.03, по простата причина че тогава почват да дават заявките за да може в периода 20.03-10.04 да дойдат първите доставки.
Колкото до ДОТ-а - да гумата има реален живот до 10 години(+/- 1-2), но може да ги изпълни само ако последните 9 от тези 10 години е седяла в склад при подходящи условия.
След като веднъж е качена на кола една гума има живот между 2 и 3 сезона или до износване, което настъпи първо.
Аз не въднъж съм купувал НОВИ гуми със стар ДОТ(с над 3 години), и ще продължа да купувам, защото от опит знам как гума с ДОТ 2005-та година я търкалям вече 3-ти сезон и нямам никакви проблеми.
Друга гума която карам, пак ДОТ2005-та, но първи сезон на лед и на баир леко приплъзва ама катери без да и пука много много. Още повече че размера и е 255/40/17 и са на БМВ с отворен диф.
Така че гледането на ДОТ-а го оставете за гуми втора употреба, за новите до 3 години няма никакво значение, че дори и одвъд тях. Стига естествено цената да съответсва на възраста.
Напълно и аз те подкрепям Брат ДОТ специално за летните гуми не е чак от такова голямо значение аз също си купувам гуми с стар ДОТ както дори и в момента ще го направя и гумите са перфектни


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Летни гуми DOT 14
Длъжни сме да отбележим, че се случва чисто нови гуми с доста стар ДОТ да проявяват дефекти - да не държат добре, да се износват неравномерно и т.н. Но то си е риск и всеки си преценява. Аз не бих купил по-стара гума от 1 година.
- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: Летни гуми DOT 14
Само да отбележа че това може случи и при прясната гума която е с дот 2014 , то и гумите с стар дот пак чисто нови 

Re: Летни гуми DOT 14
Честито на всичко, които си сложиха летните гуми 

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Летни гуми DOT 14
Ivo_Borisov написа:...
На теб от БМВ, ако ти кажат да се метнеш от балкона ще го направиш ли?

Какви химически анализи, какви 5 лв? Щом гумите по всички складове след като навършат 2-3 години са с намалени цени и щом хората по цял свят следят дотове значи има защо. Да, наистина правилното съхранение е от голямо значение и свежда до минимум остаряването на каучука (за конкретния случай например автора няма за какво да се притеснява от няколко месеца), но остаряването го има. Но явно приоритет е да сложим паркетче и да караме с 6-годишни бакелитки и да се самозалъгваме, че така е безопасно, защото от БМВ така били казали.

П.С. Към автора - примири се, че вероятността да вземеш гуми края на 2013-та е по-голяма от 2014-та, тъй като в ранната пролет ще гледат да си изчистят старите количества. И в големи магазини като Диана например полудяват от работа и никой няма да се катери да търси и да казва дотове. Но за няколко месеца никакви проблеми няма.

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Летни гуми DOT 14
Абе хора дръжте се нормално един с друг какво му се нахвърлихте на Иво ... вие добре ли сте
... спазвайте приличен тон
BMW recommends the replacement of all tires when the tires are no more than 6 years old, even of a tire life up to 10 years is possible.
Spare tires over 6 years old should be used only in case of emergency. Such a tire should be replaced by a new tire immediately and should not be mounted together with new tires. -> http://www.bmwsections.com/docs/5series/ цитат от е39 Owners Manual.
Никой никога не е казал, че това MUST, както виждате препоръки са. В случай, че някой се смята за по-умен или по-начетен и осведомен от хората издали въпросния Owners manual може да си кара ако иска и с кисели зелки вместо гуми и ракиени бъчви вместо джанти.
Отделно от това - как мислите е оформен 18г праг за предполагаемо психическо и физично израстване, който е нормативно формулиран като пълнолетие у нас ? Осреднена стойност, предполагаема. Никой не може да гарантира, че на 18 няма да си абсолютен дебил, но имаш право на редица неща ...
ПС: Който иска да си ги сменя през ден, който иска да си кара с гуми със заличен дот внос от майна си райна ... и да се кръсти. Всеки сам отговаря за себе си, живота си и този на семейството и приятелите си които вози.
Относно тия драми, които заформихте, как се съхранявала гума, как не трябвало и как трябвало. Вероятно стойностите от 6г. са ОСРЕДНЕНИ като се взима предвид собственик мърляч и собственик перфекционист (надявам се).
Останете си със здраве, квалификациите и заяжданията си ги оставете за някой който не уважавате. Тук смятам, че трябва да сме професионалисти и да се грижим един за друг не да се обиждаме.


BMW recommends the replacement of all tires when the tires are no more than 6 years old, even of a tire life up to 10 years is possible.
Spare tires over 6 years old should be used only in case of emergency. Such a tire should be replaced by a new tire immediately and should not be mounted together with new tires. -> http://www.bmwsections.com/docs/5series/ цитат от е39 Owners Manual.
Никой никога не е казал, че това MUST, както виждате препоръки са. В случай, че някой се смята за по-умен или по-начетен и осведомен от хората издали въпросния Owners manual може да си кара ако иска и с кисели зелки вместо гуми и ракиени бъчви вместо джанти.
Отделно от това - как мислите е оформен 18г праг за предполагаемо психическо и физично израстване, който е нормативно формулиран като пълнолетие у нас ? Осреднена стойност, предполагаема. Никой не може да гарантира, че на 18 няма да си абсолютен дебил, но имаш право на редица неща ...
ПС: Който иска да си ги сменя през ден, който иска да си кара с гуми със заличен дот внос от майна си райна ... и да се кръсти. Всеки сам отговаря за себе си, живота си и този на семейството и приятелите си които вози.
Относно тия драми, които заформихте, как се съхранявала гума, как не трябвало и как трябвало. Вероятно стойностите от 6г. са ОСРЕДНЕНИ като се взима предвид собственик мърляч и собственик перфекционист (надявам се).
Останете си със здраве, квалификациите и заяжданията си ги оставете за някой който не уважавате. Тук смятам, че трябва да сме професионалисти и да се грижим един за друг не да се обиждаме.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Re: Летни гуми DOT 14
^^ Предполагам поста ти се отнася до голяма част и за мен. И ще ти кажа какви са ми съображенията да оспоря твърденията на колегата.
1. Изключваме всичко, което написах в предния си пост - никой ли не се замисли, че въпросните препоръки на БМВ най-малкото са за гуми от висок клас, с каквито са излизали колите ни от заводите. От топ производители. Тук най-малкото не говорим за 6-годишни Барумки, Клебер и т.н.
2. Във въпросните препоръки аз не виждам да е споменато за разни препоръчителни пробези и т.н. Защото е доста наивно да смяташ, че с един приличен пробег една гума ще изкара 6 години и ти да си мислиш, че е безопасна, и че щом БМВ са написали това няма проблеми.
3. Гледам, че си ми цитирал разни текстове - там пише, че живота на една гума може да бъде и над 10 години, но това не означава, че е безопасна и че е същата като нова.
Като цяло е абсурдно да се спори дали с времето гумата губи своите свойства. Ако ще не от БМВ ами и от не знам кой друг производител да си го напишат в менюалите това е така. Ако нямаше значение нямаше да има дотове на гумите. Просто са смешни тези сектантски изказвания...
1. Изключваме всичко, което написах в предния си пост - никой ли не се замисли, че въпросните препоръки на БМВ най-малкото са за гуми от висок клас, с каквито са излизали колите ни от заводите. От топ производители. Тук най-малкото не говорим за 6-годишни Барумки, Клебер и т.н.
2. Във въпросните препоръки аз не виждам да е споменато за разни препоръчителни пробези и т.н. Защото е доста наивно да смяташ, че с един приличен пробег една гума ще изкара 6 години и ти да си мислиш, че е безопасна, и че щом БМВ са написали това няма проблеми.
3. Гледам, че си ми цитирал разни текстове - там пише, че живота на една гума може да бъде и над 10 години, но това не означава, че е безопасна и че е същата като нова.
Като цяло е абсурдно да се спори дали с времето гумата губи своите свойства. Ако ще не от БМВ ами и от не знам кой друг производител да си го напишат в менюалите това е така. Ако нямаше значение нямаше да има дотове на гумите. Просто са смешни тези сектантски изказвания...

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Летни гуми DOT 14
еalpina-ma6inata написа:^^ Предполагам поста ти се отнася до голяма част и за мен. И ще ти кажа какви са ми съображенията да оспоря твърденията на колегата.
1. Изключваме всичко, което написах в предния си пост - никой ли не се замисли, че въпросните препоръки на БМВ най-малкото са за гуми от висок клас, с каквито са излизали колите ни от заводите. От топ производители. Тук най-малкото не говорим за 6-годишни Барумки, Клебер и т.н.
2. Във въпросните препоръки аз не виждам да е споменато за разни препоръчителни пробези и т.н. Защото е доста наивно да смяташ, че с един приличен пробег една гума ще изкара 6 години и ти да си мислиш, че е безопасна, и че щом БМВ са написали това няма проблеми.
3. Гледам, че си ми цитирал разни текстове - там пише, че живота на една гума може да бъде и над 10 години, но това не означава, че е безопасна и че е същата като нова.
Като цяло е абсурдно да се спори дали с времето гумата губи своите свойства. Ако ще не от БМВ ами и от не знам кой друг производител да си го напишат в менюалите това е така. Ако нямаше значение нямаше да има дотове на гумите. Просто са смешни тези сектантски изказвания...
Поста ми се отнася до всички, които имат трудности при възприемането на чужда нагласа и гледна точка.
1. Единствената препоръка от БМВ тук, доколкото аз разбирам, е че те не препоръчват да се кара с гуми над 6 години;
2. Аз също не виждам пробези, предполагам не са ги написали, защото всяка гума си има маркер за износване, докато такъв за старост няма. Маркерът за износване няма смисъл да го коментирам сякаш, понеже най-вероятно всеки знае какво е и къде стои. Затова производителя посочва условен измерим срок - който да служи за генерален ориентир -т.е. лесна за разбиране условна мерна единица - година;
3. Въпросните разни текстове ги цитирах от документа, който може да намериш в линк-а. Официално издаденото Owners Manual от BMW AG. Аз съм абсолютно съгласен, че живота на една гума може да е 10г, може и да го надмине, може и да не стигне до 2г даже ... има безброй фактори които го съкращават въпросния живот.
Надали някой производител спори, че гумата остарява ... аз не го разбрах това - съжалявам, ако пропускам нещо.
Мога да говоря единствено за себе си и как виждам аз нещата. На едната ми кола (Е39) това лято си взех Continental SportContact5 с ДОТ 3 седмици преди да ми дойдат гумите - Made in Germany, не в Кирай, Полша, Чехия или Словакия ... Хубава гума доволен съм.
Отделно късната есен ми дойдоха и TS850-ките - на 2 седмици бяха като ми ги донесоха - Made in Portugal (този модел и размер не се прави в Германия засега).
Тия въпросните гуми мисля да ги карам 3-4 сезона, зависи как ще са - просто планирам, какво ще стане не знам.
Който кара с евтини, стари или гуми втора употреба сам решава за себе си и според възможностите си.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Летни гуми DOT 14
Аз пък обмислям дали да не потъркалям това лято отзад старите зимни, че и без това повече като зимни няма да ги ползвам, само се чудя дали ще ми е достатъчно стабилна задницата в жегите със зимни гуми...
А за отпред вече нови летни ще си купя. 


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Летни гуми DOT 14
CTORH написа:само се чудя дали ще ми е достатъчно стабилна задницата в жегите със зимни гуми...![]()
Седи лигаво. А ако си свикнал да се кефиш на поведението на колата ти през лятото то тези зимни гуми отзад най-вероятно ще ти развалят удоволствието.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани