Цените на колите в корекома през 69та :)
Модератор: Общи модератори
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Чувствам, че само аз, BMW_POWER, и още неколцина
сме от поколението израснало при социализма и затова искам да уточня някои неща.
На 1 септември 1978 г БНБ определи курс 2 немски марки = 1 долар. Рецепционистките в Слънчев бряг с отличен немски и мило изражение успяваха да купят марката за левче и после я продаваха минимум 1.40 лв. Така, че черния курс 3 лева за долар беше валиден още 1978 г.
Много добре помня това защото мой роднина беше екскурзовод тогава. Постепенно черният курс се качваше "бавно, но славно" и някъде 1987 г със сигурност беше 5 лв за долар. Имаше един трик, ако можеш да си набавиш изгодно т.нар. "цветни валути" - холандски гулдени, шведски крони, британски лири, финландски марки и пр. и както имахме позната в Кореком ги обръщаше в долари. Васил Божков - Черепа е превъртал яки суми още тогава чрез управители и касиерки в Корекомите.
Курсовете на черно посочени в споменатия сайт фактически са курс-купува на които, т.нар. чейнчаджии са ги купували от чужденците. Курс-продава беше по-висок!
Абсолютно е вярно, че добре поддържана Лада дори на 5-7 години се продаваше даже за 10 хил. левчета.

На 1 септември 1978 г БНБ определи курс 2 немски марки = 1 долар. Рецепционистките в Слънчев бряг с отличен немски и мило изражение успяваха да купят марката за левче и после я продаваха минимум 1.40 лв. Така, че черния курс 3 лева за долар беше валиден още 1978 г.
Много добре помня това защото мой роднина беше екскурзовод тогава. Постепенно черният курс се качваше "бавно, но славно" и някъде 1987 г със сигурност беше 5 лв за долар. Имаше един трик, ако можеш да си набавиш изгодно т.нар. "цветни валути" - холандски гулдени, шведски крони, британски лири, финландски марки и пр. и както имахме позната в Кореком ги обръщаше в долари. Васил Божков - Черепа е превъртал яки суми още тогава чрез управители и касиерки в Корекомите.

Курсовете на черно посочени в споменатия сайт фактически са курс-купува на които, т.нар. чейнчаджии са ги купували от чужденците. Курс-продава беше по-висок!
Абсолютно е вярно, че добре поддържана Лада дори на 5-7 години се продаваше даже за 10 хил. левчета.
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- MatriX_Fucked
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 29.06.2006
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Мойте 20 стинки по темата:
Майка ми и баща ми си купиха Москвич 2140 от Мототехника - Благоевград за сумата от 4700 лева, 1982-ра година, след 6 месеца чакане. Колата имаше заводски проблем със спирачките, през годините освен "почукването" от ЗиЛ отзад и годишни ремонти по задните светлини нямаше нищо сериозно, продадох я 2003-та година и още съжалявам за това си действие!
Майка ми и баща ми си купиха Москвич 2140 от Мототехника - Благоевград за сумата от 4700 лева, 1982-ра година, след 6 месеца чакане. Колата имаше заводски проблем със спирачките, през годините освен "почукването" от ЗиЛ отзад и годишни ремонти по задните светлини нямаше нищо сериозно, продадох я 2003-та година и още съжалявам за това си действие!
Без страх, без спирачка!
- didodi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 2.12.2003
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring 525d
- Мечтае да кара: с четири ауспуха...
- Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Тати пък си купи "нов" Москвич от Мототехника през 1989-а за 12 000 лева. Когато се прибирахме с него пред блока си мислех ,че сме върха на сладоледа..... докато не видях комшийската Джета МК2
нов внос от Австрия
А за хората които плюят ония години нека си припомнят някой други неща - http://bezpartien.com/%D0%B2%D1%81%D0%B5%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B8-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD/



- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
http://www.youtube.com/watch?v=Uou-W8XGEnw
Въпреки че първата ми машина бе жигули ваз2101 втора ръка .За хората които ценят ония години и техните символи , а москвич е несъмнено един от тези символи.Съвсем с чиста съвест мога да заявя че ония години бяха едни от най веселите и безгрижни , въпреки че и сега изобщо не съм зле -онова беше пей сърце
Въпреки че първата ми машина бе жигули ваз2101 втора ръка .За хората които ценят ония години и техните символи , а москвич е несъмнено един от тези символи.Съвсем с чиста съвест мога да заявя че ония години бяха едни от най веселите и безгрижни , въпреки че и сега изобщо не съм зле -онова беше пей сърце

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
MatriX_Fucked написа:Мойте 20 стинки по темата:
Майка ми и баща ми си купиха Москвич 2140 от Мототехника - Благоевград за сумата от 4700 лева, 1982-ра година, след 6 месеца чакане.
Колега, по някакви спомени въпросният Москвич беше над 5000 лв. Да не би да сте купили някакъв с малък дефект защото на баща ми му предлагаха с такъв Полски Фиат и то страшно изгодно. Пак от Мототехника чрез добри познати.
Ако все пак колата е била чисто нова 6 месечното чакане е била защото Москвичите бяха неатрактивни и най-вероятно Мототехника-Благоевград е получила доста голяма бройка такива коли. Искам да поясня, че записването на ред за кола ставаше в съответния клон на Мототехника обслужващ Ви по адресна регистрация. Тоест например гражданин на Варна не можеше да се запише на ред в Мототехника-София.
Ето тук Ви давам и интересен линк, касаещ Мотоехника, Запорожец и прословутата вноска от 1500 лв.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0% ... 0%B5%D1%86
За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Защо хората са предпочитали ладата пред мохера ?
Карал съм всекви лади, без нива и съм карал москвич 12так 2140, не 412 ката
Еми, москвича ме кефи повече... вътре си беше с червения "кожен" перфориран интериор.
Завива по-добре, грухти по-добре, за вървеж .. не ми се коментира, но може би ладата набира една идея по-добре ...

Карал съм всекви лади, без нива и съм карал москвич 12так 2140, не 412 ката
Еми, москвича ме кефи повече... вътре си беше с червения "кожен" перфориран интериор.

Завива по-добре, грухти по-добре, за вървеж .. не ми се коментира, но може би ладата набира една идея по-добре ...


http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
didodi написа:...... А за хората които плюят ония години нека си припомнят някой други неща - http://bezpartien.com/%D0%B2%D1%81%D0%B5%D0%BA%D0%B8-%D1%82%D1%80%D1%8F%D0%B1%D0%B2%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B8-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD/
Хубаво е всички младежи да прочетат тази статия и да разберат, че свободната покупка на употребявано е36, и свободното плюене по улиците в сравнение, с онова, с което са се занимавали родителите им е супер безсмислено. В статията е пропуснато, че бяхме тръгнали далеч преди азиатските застрашаващи икономики да крадем всякакви технологии и да произвеждаме всичко. Странно, но още използваме ел. инструменти от онези години и почернели гаечни ключове на Арда-Кърджали.
Първата кола у дома беше Москвич 408 с четири фара, сега разбирам, от къде идват странните чувства към четирифарките.
Е, опашките за банани, кубчето на Рубик и изплезения език пред КОРЕКОМ бяха кофти случки, но ....
- MatriX_Fucked
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 198
- Регистриран на: 29.06.2006
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Фидел Кастро написа:MatriX_Fucked написа:Мойте 20 стинки по темата:
Майка ми и баща ми си купиха Москвич 2140 от Мототехника - Благоевград за сумата от 4700 лева, 1982-ра година, след 6 месеца чакане.
Колега, по някакви спомени въпросният Москвич беше над 5000 лв. Да не би да сте купили някакъв с малък дефект защото на баща ми му предлагаха с такъв Полски Фиат и то страшно изгодно. Пак от Мототехника чрез добри познати.
Ако все пак колата е била чисто нова 6 месечното чакане е била защото Москвичите бяха неатрактивни и най-вероятно Мототехника-Благоевград е получила доста голяма бройка такива коли. Искам да поясня, че записването на ред за кола ставаше в съответния клон на Мототехника обслужващ Ви по адресна регистрация. Тоест например гражданин на Варна не можеше да се запише на ред в Мототехника-София.
Ето тук Ви давам и интересен линк, касаещ Мотоехника, Запорожец и прословутата вноска от 1500 лв.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0% ... 0%B5%D1%86
Шъ питам майка ми като се заприбирам към родните места за изродите, пардон, изборите




Без страх, без спирачка!
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Линка даден по-горе, колко велики сме били може да буди мили спомени за някои хора. Няма да обсъждам точките му, понеже са много, но като цяло само се описва какво сме имали, нищо, че почти всичко е било на загуба или за износ между СИВ
За колите се разбра как е било, е имаше хора, които не чакаха или взимаха още по-евтино и те не са били единици, сега тук никой няма да каже, че баща му или дядо му са бил от тези хора, но реално имаше доста такива. Във всяко едно място, където се работеше, най-важният човек беше партийният секретар, той коли и той беси. След него, големите началници, пак бяха свързани с партията или със секретаря.
Едно 90% от тежката и леката промишленост беше на загуба, ама какво от това, хората нали си взимаха заплати. Ето тук четиво и за обратната страна на медала
http://borsi.dir.bg/_wm/library/item.php?did=504916&df=8&dflid=3
За колите се разбра как е било, е имаше хора, които не чакаха или взимаха още по-евтино и те не са били единици, сега тук никой няма да каже, че баща му или дядо му са бил от тези хора, но реално имаше доста такива. Във всяко едно място, където се работеше, най-важният човек беше партийният секретар, той коли и той беси. След него, големите началници, пак бяха свързани с партията или със секретаря.
Едно 90% от тежката и леката промишленост беше на загуба, ама какво от това, хората нали си взимаха заплати. Ето тук четиво и за обратната страна на медала
http://borsi.dir.bg/_wm/library/item.php?did=504916&df=8&dflid=3
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
- ineedmoney
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 16.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на фотосинтеза
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
alekangg написа:Линка даден по-горе, колко велики сме били може да буди мили спомени за някои хора. Няма да обсъждам точките му, понеже са много, но като цяло само се описва какво сме имали, нищо, че почти всичко е било на загуба или за износ между СИВ
За колите се разбра как е било, е имаше хора, които не чакаха или взимаха още по-евтино и те не са били единици, сега тук никой няма да каже, че баща му или дядо му са бил от тези хора, но реално имаше доста такива. Във всяко едно място, където се работеше, най-важният човек беше партийният секретар, той коли и той беси. След него, големите началници, пак бяха свързани с партията или със секретаря.
Едно 90% от тежката и леката промишленост беше на загуба, ама какво от това, хората нали си взимаха заплати. Ето тук четиво и за обратната страна на медала
http://borsi.dir.bg/_wm/library/item.php?did=504916&df=8&dflid=3


Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Ето едно интересно видео от Топ Гиър
https://www.youtube.com/watch?v=CU6NUInl9dk
83та ФСО Полонез е струвал на британския пазар 3к Паунда, това в долари не знам колко ще дойде, но тази цена е била по-ниска, отколкото се е продавал в соц страните (по официален курс говорим нали, равнявал се е на 5 годишни заплати
). И наистина, втора употреба колите са стрували повече, отколкото нови (аз от там се заблудих, че цените в Мототехника са били дотирани
, ама явно си е било просто принцип на пазарната икономика). Другото, което ми стана интересно е, че още тогава Полша са имали външен дълг от 24 млрд долара, пък после нека тука ми обясняват, как нашия дълг се е бил натрупал по времето на прехода 
https://www.youtube.com/watch?v=CU6NUInl9dk
83та ФСО Полонез е струвал на британския пазар 3к Паунда, това в долари не знам колко ще дойде, но тази цена е била по-ниска, отколкото се е продавал в соц страните (по официален курс говорим нали, равнявал се е на 5 годишни заплати



Не Мы такие, Жизнь такая
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Линка даден по-горе, колко велики сме били може да буди мили спомени за някои хора. Няма да обсъждам точките му, понеже са много, но като цяло само се описва какво сме имали, нищо, че почти всичко е било на загуба или за износ между СИВ
И като почнахме с клишетата ...
Някой да обясни как сме имали всичко а всъщност сме нямали нищо и сме били много зле ? Сега щото сме на голяма печалба и изнасяме ..изнасяме ...ъъъ емигранти .Някой изобщо дава ли си сметка че тия неудачи не са само вследствие на некадърното соц управление а на системна и мащабна 50 годишна икономическа и политическа война и блокада на страните от източна европа ? Май не ! Щото иначе трябва да отчетете милиардите долари налети да се унищожи тая система икономически . Да не мислите че тия неща се случват от само себе си щото соца е загнил отвътре ?

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
ogata написа:Защо хората са предпочитали ладата пред мохера ?![]()
Карал съм всекви лади, без нива и съм карал москвич 12так 2140, не 412 ката
Еми, москвича ме кефи повече... вътре си беше с червения "кожен" перфориран интериор.![]()
Завива по-добре, грухти по-добре, за вървеж .. не ми се коментира, но може би ладата набира една идея по-добре ...
Сори, че спамя, ама не ме отразихте


Наистина ми е чудно с какво ладата печели сърцата на хората, пред московеца



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Цените на колите в корекома през 69та :)
Чувстваш ли се неотразим
За сравнението между България и други страни... все трябва да има някакво сравнение. В един прост учебник по Стопанска история ги има всичките неща. В някои години държавата буквално се е издържала от ПРЕпродажба на горива
То такъв балон все се пука по някое време.


За сравнението между България и други страни... все трябва да има някакво сравнение. В един прост учебник по Стопанска история ги има всичките неща. В някои години държавата буквално се е издържала от ПРЕпродажба на горива




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани