Как се скапва японското качество
Модератор: Общи модератори
54 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Как се скапва японското качество
alekangg написа:Европейските модели на нисан са пълна нула, така е..
Ааа може, аз си представям нек'ви здрави джипки, Силвии, Евота, скайлайни и ГТР-и и т.н.


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Как се скапва японското качество
Нищо, за сметка на това, аз имам една 10г. Нисан-ка, която е при нас вече 7г., на 130х.км. реални, няма точица ръжда (чак се чудя как е възможно), но си самоуби двигателя преди празниците. След грозна 4цифрена сума за ремонт, и нов блок от едно много младо, градско, английско клозетче, което е преживало я автобус, я танк в задницата, вече е на пътя и е като нова. Готвя я да си намери новата си щастлива половинка, която да я гледа още 100ина х.км, преди да убие и този мотор.mfandakov написа:Добре де аз имам един Нисан на 400 000 км и го чакам вече 5 години да ,,умира,, ама не ще и не ще, на 25г е при мен са сменени за два предни амортисьора и протекла помпа.Върти само градско по 30 000км на година,не гори грам масло разход 5.5 дизел.Много ръжда обаче,мотора чудо
Това не е лесна за обслужване, не бих я нарекъл и надеждна от моята гледна точка... Убеден съм, че е планирана да преживее 100ина х.км. и 5 години, без ремонт, и да е за претопяване. Обслужвана е винаги на 10х.км., всичко е сменяно, когато и както трябва... просто така си е направена.
В интерес на истината, всичко останало (изкл. мотора) е страшно здраво.
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Как се скапва японското качество
Имам в предвид европейското производство на тези марки,което от проектирането до произведените коли си е европа,модели като примера,алмера,кашкай,каризма,колт и т.н.Дори и електрониката им е бош и сименс.Иначе произведеното за Япония,Кипър,Австралия,Тайван и др.няма нищо общо като качество с Европейските „японски марки“
- alekangg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Как се скапва японското качество
Има и сега хубави маншони, ама много малко хора ги купуват..
Преди няколко години се скъса маншона на карето, отидох и купих за 20лв маншон, който ми казаха, че ще издържи 1,5 до 2 години. Сложих го, но издържа точно година..Ядосах се и понеже не живеех в БГ, а навън труда е доста скъп, реших да не си правя повече опити и да купя оригинален маншон от Нисан. Междувременно се беше скъсал и маншона на другото колело. Платих само за самите маншони по 45евро за бройка, без труда. Гумата на маншона е поне 3 пъти по дебел, точно както на оригиналния. Предполагам няма да ми се наложи на сменям повече.
Същото стана и с прашниците на предните амортисьори, продават се боклуци, които изкарват 1 до 2 години. Еми пак същата работа, само, че този път директно купих оригинални от Нисан, много дебели имаха надпис Бриджстон, вече 5 години и са като нови..цената обаче беше 80-90 евро без смяната!
Хйаде сега да видим, колко човека биха платили такива цени?
Преди няколко години се скъса маншона на карето, отидох и купих за 20лв маншон, който ми казаха, че ще издържи 1,5 до 2 години. Сложих го, но издържа точно година..Ядосах се и понеже не живеех в БГ, а навън труда е доста скъп, реших да не си правя повече опити и да купя оригинален маншон от Нисан. Междувременно се беше скъсал и маншона на другото колело. Платих само за самите маншони по 45евро за бройка, без труда. Гумата на маншона е поне 3 пъти по дебел, точно както на оригиналния. Предполагам няма да ми се наложи на сменям повече.
Същото стана и с прашниците на предните амортисьори, продават се боклуци, които изкарват 1 до 2 години. Еми пак същата работа, само, че този път директно купих оригинални от Нисан, много дебели имаха надпис Бриджстон, вече 5 години и са като нови..цената обаче беше 80-90 евро без смяната!
Хйаде сега да видим, колко човека биха платили такива цени?
Re: Как се скапва японското качество
Ако съм убеден в разликата, в качеството, няма проблем.
Т.е. виждайки какво свалям и как изглежда, отивам и търся алтернатива която е същата или по-добра като качество.
Ако няма алтернатива -> оригинал.
Има доста случаи, в които афтърмаркет части са доста по-солидни от оригиналните.
Т.е. виждайки какво свалям и как изглежда, отивам и търся алтернатива която е същата или по-добра като качество.
Ако няма алтернатива -> оригинал.
Има доста случаи, в които афтърмаркет части са доста по-солидни от оригиналните.
- Antares7
- Потребител
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: 7.09.2014
- Пол: Мъж
- Кара: е46 328i
- Мечтае да кара: e46 328i
Re: Как се скапва японското качество
За мен лично проблемът има две страни. Едната е потребителите и търсенето. Другата - кой и защо взима решенията.
Потребителите - масово искат нещо лъскаво, че да се хвалят с него и евтино, че да не се минат. Замисълът за качеството иде доста назад. Хората рядко мислят в перспектива. Реално, западния свят, който диктува тенденциите е толкова хипер-консуматорски, че нещата се сменят много по-често, отколкото е нужно. Та зак'во да си мисли дали ще е качествен джиБа му, след като след някоя-друга година ще поиска следващия, ще тегли нов кредит и ще го купи. Същото е и с лаптопите, ретардфоните, телевизори, хладилници, жени... При такова търсене кой ще предлага качествена стока? Трябва да е лъскава и красива.
Ръководството - решенията се взимат от меринджеи. Меринджея е човек, който смята, че девет жени могат да родят едно бебе за един месец. Съществува бясна конкуренция и винаги определящото е цената и сроковете. И sales продава продукта на минимално ниска цена и дава абсурдни срокове. После отива при шефа на инженерите и му казва че има хикс време да направи продукта игрек. Инженера, от предишен опит с подобни влечуги знае, че ако нещата не станат в срок виновния ще е той, щото меринджея е винаги сух. И за да се спази подобен срок се правят толкова компромиси при изработката, че накрая излиза нещо, което горе-долу да мине QA.
Важните решения, за естеството на продукта, линията на развитие, избора на материали и доставчици често се взимат от хора, чийто основен интерес са парите, рядко се вълнува от качество и въобще не го вълнува мнението на служителя или потребителя (стига първия да направи продукта, а втория да го купува). И накрая се нарежда на човека, който прави нещата да се случват да ги прави както меринджея иска. И хоп - ето ти далеч по скапани перални, коли, хард дискове, монитори, лаптопи всичко. Щото всичко се подчинява на тези принципи.
Потребителите - масово искат нещо лъскаво, че да се хвалят с него и евтино, че да не се минат. Замисълът за качеството иде доста назад. Хората рядко мислят в перспектива. Реално, западния свят, който диктува тенденциите е толкова хипер-консуматорски, че нещата се сменят много по-често, отколкото е нужно. Та зак'во да си мисли дали ще е качествен джиБа му, след като след някоя-друга година ще поиска следващия, ще тегли нов кредит и ще го купи. Същото е и с лаптопите, ретардфоните, телевизори, хладилници, жени... При такова търсене кой ще предлага качествена стока? Трябва да е лъскава и красива.
Ръководството - решенията се взимат от меринджеи. Меринджея е човек, който смята, че девет жени могат да родят едно бебе за един месец. Съществува бясна конкуренция и винаги определящото е цената и сроковете. И sales продава продукта на минимално ниска цена и дава абсурдни срокове. После отива при шефа на инженерите и му казва че има хикс време да направи продукта игрек. Инженера, от предишен опит с подобни влечуги знае, че ако нещата не станат в срок виновния ще е той, щото меринджея е винаги сух. И за да се спази подобен срок се правят толкова компромиси при изработката, че накрая излиза нещо, което горе-долу да мине QA.
Важните решения, за естеството на продукта, линията на развитие, избора на материали и доставчици често се взимат от хора, чийто основен интерес са парите, рядко се вълнува от качество и въобще не го вълнува мнението на служителя или потребителя (стига първия да направи продукта, а втория да го купува). И накрая се нарежда на човека, който прави нещата да се случват да ги прави както меринджея иска. И хоп - ето ти далеч по скапани перални, коли, хард дискове, монитори, лаптопи всичко. Щото всичко се подчинява на тези принципи.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Как се скапва японското качество
Типичен пример са климатиците. Климатиците за Европа, произведени в Европа или Китай, на известни японски марки, са бледи копия на същите модели, произведени за японския пазар. Понеже търсенето, определя предлагането. Когато пазарът изисква качество, производителят няма избор, ако иска да остане на него. Японският пазар има много високи изисквания за климатиците и затова използвах този пример. Ако се скапят нещо моите, сигурно ще си взема японски климатик втора ръка, с дистанционно с йероглифи, някой бивш топ модел и съм сигурен, хич няма да ми е зле. Тук просто никой не търси качество. Западният стандарт на живот е една измама и една крива в посока надолу. Цял живот си длъжник и децата ти длъжници и няма изход от това. Измамата на това е, че можеш да имаш някакви лъскави неща, които да ти донесат временна радост и удовлетворение и да искаш още и още и да влизаш в нови дългове, наречени със звучните имена, лизинг, кредит и т.н. до следващия нов модел, нова джаджа, кой знае какво, важното е да е ново, скъпо, за да имаш с какво да се хвалиш и да предизвикваш завист в очите на другите. Цялата ни ценностна система се върти около това да успееш. Като под това се разбира да имаш колкото се може повече пари, притежания разни и да си осигурен отвсякъде, че ако може и децата и внуците ти. И затова се скапва качеството, защото първо се скапват хората.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- magareto_yori
- ентусиаст
-
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: Как се скапва японското качество
аз не разбрах защо темата е за скапването на японското качество,като то почти не е мръднало.
- sobiss
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.08.2008
- Местоположение: Пловдив, Backnang [DE]
- Пол: Мъж
- Кара: Compact m43tu
- Мечтае да кара: E28
Re: Как се скапва японското качество
То на нашия пазар, стоки произведени в Япония няма от времето на корекомите 

54 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани