Надеждно БМВ?
Модератор: Общи модератори
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Надеждно БМВ?
Lenco написа:и що трябва да вземеш тъжно изглеждащото в стоков вид е39, като има е38![]()
защо трябва да взима стоково е39..
като възможни екстри е38 не е толкова далеч от е39 като стане въпрос за по-натоварени коли

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1662
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Надеждно БМВ?
Ако си харесваш сегашната кола и няма някакви големи забележки,с част от парите можеш да си направиш Е36-цата много яка! Ако наистина просто ти е омръзнала,по-добре Е39 бензин,ако не въртиш наистина много километри! За тези пари,"задачата може да се реши много приятно",а и да останат за профилактика и глезотии!
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Надеждно БМВ?
MartinP написа:Kurtov написа:Моето мнение е, че по-старите коли са по-здрави и опростени общо взето, с някои изключения, но и по-трудно се намират читави.
Успех.
Изобщо как ще е надеждна една по стара кола не знам ,хората правят проучвания как да на направят по здраво шаси ,как да сложат повече възглавници системи и датчици за пешеходци при удар и т.н. Не толкова приемливо да възхваляваме стари коли.Тогава нека всички да карат голф 3-ка.практически е безсмъртна ,но не в това смисъла !
За системите за сигурност съм съгласен, ама то при тия пластмаси трябва да има и много еърбеци, където да дефектират


В темата се говори за простота и здравина и на всички им е пределно ясно, че старите автомобили са по-добри в тоя аспект, с някои изключения.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Надеждно БМВ?
По повод старите и новите коли - преди 2000-ната практиката с програмираното остаряване беше почти нечувана. След това тенденцията в световен мащаб стана шефа да слуша счетоводителя и тогава стана страшно.
Познавам част от автомобилната исдутрия от вътре и ви казвам, че има уникални технологии за симулация на всичко по една кола.
Знае се за определен пробег всеки един детайл какви натоварвания понася и всички детайли се правят така, че да изкарат гаранцията. Вижал съм симулация на патронника за ключа при определена сила на вибрацията за колко време се чупи първата част, за колко време втора част и т.н. до там се стига чак.
Като добавим и все по-високите изисквания за икомия и т.н. става така, че за олекотяване на колата и поевтиняване на произовдството(потребление на по-малко суровини) дори ключови елементи като носачи и т.н. също падат в тези сметки и симулации. Това се прави в различна степен при всеки един производител от масовите.
Нямам наблюдения за коли като Ferari, Rolls Royce и т.н. екзотики, но всички останали дават луди пари за такава оптимизация на произовдството.
Познавам част от автомобилната исдутрия от вътре и ви казвам, че има уникални технологии за симулация на всичко по една кола.
Знае се за определен пробег всеки един детайл какви натоварвания понася и всички детайли се правят така, че да изкарат гаранцията. Вижал съм симулация на патронника за ключа при определена сила на вибрацията за колко време се чупи първата част, за колко време втора част и т.н. до там се стига чак.
Като добавим и все по-високите изисквания за икомия и т.н. става така, че за олекотяване на колата и поевтиняване на произовдството(потребление на по-малко суровини) дори ключови елементи като носачи и т.н. също падат в тези сметки и симулации. Това се прави в различна степен при всеки един производител от масовите.
Нямам наблюдения за коли като Ferari, Rolls Royce и т.н. екзотики, но всички останали дават луди пари за такава оптимизация на произовдството.
Re: Надеждно БМВ?
Cyberloner написа:По повод старите и новите коли - преди 2000-ната практиката с програмираното остаряване беше почти нечувана. След това тенденцията в световен мащаб стана шефа да слуша счетоводителя и тогава стана страшно.
Познавам част от автомобилната исдутрия от вътре и ви казвам, че има уникални технологии за симулация на всичко по една кола.
Знае се за определен пробег всеки един детайл какви натоварвания понася и всички детайли се правят така, че да изкарат гаранцията. Вижал съм симулация на патронника за ключа при определена сила на вибрацията за колко време се чупи първата част, за колко време втора част и т.н. до там се стига чак.
Като добавим и все по-високите изисквания за икомия и т.н. става така, че за олекотяване на колата и поевтиняване на произовдството(потребление на по-малко суровини) дори ключови елементи като носачи и т.н. също падат в тези сметки и симулации. Това се прави в различна степен при всеки един производител от масовите.
Нямам наблюдения за коли като Ferari, Rolls Royce и т.н. екзотики, но всички останали дават луди пари за такава оптимизация на произовдството.
Симулацията за умора на материала е стандартна от много години насам. Това, че правиш симулации на продукта, не означава, че проектираш продукта да се счупи, а че го проектираш да издържи.
Всъщност колите стават все по-малко надеждни заради потребителя - той иска коренно нов двигател, за да сипва по-малко на бензиностанцията и да се хвали пред колеги колко му харчи, той иска нов дизайн защото стария му е омръзнал и не е модерен в очите на околните, той иска ниска цена, за да не купи от конкуренцията не толкова качествен, но по-евтин продукт!
И производителите доставят, това, което потребителя иска - ново, ново, ново, със все по-малко запас и ресурс. От един момент нататък е невъзможно да добавиш нещо, без да отнемеш нещо. Това важи не просто за автомобилната, ами за повечето индустрии. Замисли се, в джоба си имаш изчислителна мощ, колкото да управляваш стотици космически мисии до Луната, балистични ракети и да ще ти остане изчислителен ресурс, но всичко, което правиш е да се тагнеш във фейса...
Ето ти линк съм софтуер за симулация на умора https://www.3ds.com/products-services/s ... s/fe-safe/
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Cyberloner
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: Надеждно БМВ?
Хаос написа:...
Това би бил прекрасен сценарий, но в случая двете страни се лъжат една друга.
Потребителя иска както ти си написал, фирмата трябва да реализира печалба.
И колелото се завъртя - инженера проектира и тества с идеята това да издържи, счетоводителя казва "Нашият анализ показа, че най-скъпата част ото прозиводството е ХХХХ, Ако можем да направим оптимизация там, за да стане по-евтина там ще увеличим ефективната печалба с ХХХ". Шефа гледа и казва на инженера да почне да мисли как да стане и колелото се завърта - тази част поевтинява, след това нещо друго става най-скъпо и т.н.
Счетоводителя разбира от сапромат и материалознание колкото инженера от схеми за точене на ДДС и няма как да разбере че детайл направен от пластмаса ще е коренно различен от алуниев/стоманен и т.н. Или че е от сервизна гледна точка не е едно и също дали тампона върви с носача или не(всички знаем за окачванията на по-високите класове Ауди)
Re: Надеждно БМВ?
Счетоводителите със сигурност не се занимават с такива неща.
Costing-a (остойностяването) се прави още на ниво дизайн. След това се натискат тиер1 доставчиците за цена и бройка и срок, те пък натискат тиер2, те пък натискат тиер3 и в резултат в Смолян в Арексим получават по 800 лева заплата, а вършат работа като за поне 2000 и карат 15 годишни коли в добрия случай, а произвеждат ръчки за новата панамера и ц-класа.
Costing-a (остойностяването) се прави още на ниво дизайн. След това се натискат тиер1 доставчиците за цена и бройка и срок, те пък натискат тиер2, те пък натискат тиер3 и в резултат в Смолян в Арексим получават по 800 лева заплата, а вършат работа като за поне 2000 и карат 15 годишни коли в добрия случай, а произвеждат ръчки за новата панамера и ц-класа.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Tenata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 664
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Надеждно БМВ?
Прочетох 4 страници коментари. Това, което според мен трябва да са изчисли са две неща:
а) колко километра изминава на година
б) колко пари му остават след базовите разходи- евентуално квартира, сметки, банкови заеми и т.н.
Може би греша, но за мен 10-12к, дори 100-120к не означават нищо, докато няма яснота върху доходите. Защото в 5 годишен план тази кола ще се чупи повече или по-малко, а доколкото знам парите за покупка са само 1-ва вноска, за да се кара автомобила. Някои е39-ки са струват на мои познати за първата година 7000лв и така...
Бъдете здрави!
а) колко километра изминава на година
б) колко пари му остават след базовите разходи- евентуално квартира, сметки, банкови заеми и т.н.
Може би греша, но за мен 10-12к, дори 100-120к не означават нищо, докато няма яснота върху доходите. Защото в 5 годишен план тази кола ще се чупи повече или по-малко, а доколкото знам парите за покупка са само 1-ва вноска, за да се кара автомобила. Някои е39-ки са струват на мои познати за първата година 7000лв и така...
Бъдете здрави!
- vladi_totev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 18.10.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: магистратура
Re: Надеждно БМВ?
Колега SK бях пред същата дилема преди два месеца. И аз 6 години покарах Е36 и исках да я сменя с друга. Гледах за Е46 или Е39 -за другите не мислех ,че с бюджета който си определих може да се намери запазена кола. Първо се спрях на Е46 330d комби от края на 2004 с много екстри(навигация, ел седалки, лумбаго, прибиращи огледала,подгрев седалки,ксенон,черен таван и т.н). Беше на един приятел и ми я даде да я покарам и след това да се пазарим. Ами аз като се повозих не беше кой знае колко различно от Е36-цата. Една идея по-добре,но веднага усетих,че не си струва да дам 8 бона за такава кола. За 7.5 си взех Е39 530i 2002 год. пак комби,пак с много екстри,че и повече от Е46-цата. Усещането е съвсем различно ,много по приятна като возия и комфорт. Широка и стабилна на пътя. От моята камбанария Е39 за този бюджет е правилния избор.
Последна промяна vladi_totev на 28 Апр 2017, 10:26, променена общо 1 път
Re: Надеждно БМВ?
Противно на повечето случаи аз мисля да премина от две е60ки(30 дизел и 50 бензин) на по-евтина кола с по-евтина поддръжка, понеже си прецених, че мога да си влагам парите и в други неща. Като цяло и аз бях изправен пред дилемата е46 или е39, но с оглед на удобството с което свикнах при 5 серия няма какво друго да избера. Насочил съм се към 28/30 бензин, с ръчна и това бих посъветвал и автора на темата.
Re: Надеждно БМВ?
Така, поради това че е46 не предлага кой знае колко повече от е36 (нещо на стойност 7к примерно), отпада от списъка, е90 няма лесни и евтини бензинови двигатели, леко не красива е, а и ми е малко тясна, отпада от списъка
Остават е39 и е60. Е39 по-изпипана, по-добра технически, като цяло по БМВ
и по-евтина може би...
. От друга страна тази кола ще се кара примерно 4-5 години коеот означава че тази е39 ще е на 20години, а е60 само на 18...хюндай сантафе??
Ако още някой ще коментира, моля да е само в техническа насоченост (е60 или е39), каквато и беше идеята на темата








Ако още някой ще коментира, моля да е само в техническа насоченост (е60 или е39), каквато и беше идеята на темата

- (bubsa)
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Надеждно БМВ?
Ти при тези опции нямаш никакъв избор освен е39
За парите си ще купиш идеална е39 и ще ти останат или е60,пълен гроб...Решавай си ти.

- Denmark
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 499
- Регистриран на: 14.05.2013
- Местоположение: Denmark
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring
Re: Надеждно БМВ?
SK написа:Така, поради това че е46 не предлага кой знае колко повече от е36 (нещо на стойност 7к примерно), отпада от списъка, е90 няма лесни и евтини бензинови двигатели, леко не красива е, а и ми е малко тясна, отпада от списъка![]()
![]()
Остават е39 и е60. Е39 по-изпипана, по-добра технически, като цяло по БМВ
![]()
и по-евтина може би...
. От друга страна тази кола ще се кара примерно 4-5 години коеот означава че тази е39 ще е на 20години, а е60 само на 18...хюндай сантафе??
![]()
![]()
Ако още някой ще коментира, моля да е само в техническа насоченост (е60 или е39), каквато и беше идеята на темата
За сумата, която си приготвил Е39 вероятно е по-добрата опция, то Е60 даже не знам дали има за тия пари. Но аз пък имам друго мнение, мислил ли си да си оставиш Е36-цата още малко и да досъбереш малко повече $ за Е60 или Е90?
Аз си взех Е39-тка след Е36-цата и според мен не си заслужава да набиеш толкова пари в толкова стара кола, която не е чак толкова повече спрямо Е36. Още повече и щом смяташ да я караш в следващите 4-5 години.

- Мордехай
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 193
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: там, дето лисиците серът необезпокоявани
- Пол: Мъж
- Кара: се на дъщеря си
Re: Надеждно БМВ?
Колега, като правиш сметка на годините имай предвид, че и на Бмв 2012-3 година му се явяват такива проблеми, че да се чудиш дали наистина да караш само е36-39. Последно се прекъсна кабела на централното на заднадясна врата от прекалено прегъване на кабела. Не че вратата се отваря постоянно, даже напротив. А кабелчето е като косъм. Никога не са ми правили впечатление евтини или скъпи пластмаси, но новите коли са просто смешни, кожата на седалките е зле, шевовете се разплитат, ламарината е страшно тънка, не питай как съм разбрал. Имам и е36 и е46, за мен са повече от здрави коли, на тях проблемите, които съм имал са светещи еърбеци на двете без да има удари, а на 36-цата ел.стъклата започват да работят полвин минута след като запали. Миналата седмица монтьорите ми смениха четирите главини и разни тампони по окачването, колата е на 160 000 км и се сменяват за пръв път, вярно, малко тъпо са направени някои неща, но за 95-та са били добре. Ако не страдаш от комплекси или не искаш да впечатляваш мацки не се занимавай излишно.
Просвещение е изходът на човека от непълнолетието, което той сам си е причинил. Непълнолетие е невъзможността да се ползваш от разсъдъка си без ръководството на някой друг. Самопричинено е това непълнолетие, когато причината му не лежи в недостиг на разсъдък, а в липсата на решителност и смелост да се ползваш от него без ръководството на другиго. Sapare aude! Имай смелост да си служиш със собствения си разсъдък!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани