НХ РАО
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: НХ РАО
Днес бях на площадката - копаят та пушек се вдига, буквално и в преносен смисъл
Всички имащи някакви съмнения относно ядрената енергетика и по-конкретно нашата, не мисля че има от какво да се притесняват: Боримечката обясни, че операторите и техниците са много внимателни и педантични, а отгоре на всичко се оказва, че заради натиска да ни затворят аец-а, той е най-често и стриктно проверявания аец в Европа (много вероятно и в света).
ПП: Боримечка, имаш страшно интересна професия с тази ядрена енергетика. Обмислял ли си да запалиш хлапето на тази тематика?

Всички имащи някакви съмнения относно ядрената енергетика и по-конкретно нашата, не мисля че има от какво да се притесняват: Боримечката обясни, че операторите и техниците са много внимателни и педантични, а отгоре на всичко се оказва, че заради натиска да ни затворят аец-а, той е най-често и стриктно проверявания аец в Европа (много вероятно и в света).
ПП: Боримечка, имаш страшно интересна професия с тази ядрена енергетика. Обмислял ли си да запалиш хлапето на тази тематика?
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: НХ РАО
Аз съм строителен конструктор, просто така ми тръгна работата, че откакто се дипломирах съм работил единствено в ядрената енергетика (Колзодуй и Белене), като понякога са ме пращали командировка и в други централи. Чак пък да е толкова интересно това строителство...
В АЕЦ-а има някои по-специфични конструкции, например - защитните черупки на първи контур и Реакторното отделение като цяло - те са по-интересни. Останалите сгради и съоръжения са си конвенционални промишлени, нищо толкова особено няма. А хранилището от строителна гледна точка си е просто две редици стоманобетонни кутии и няколко обслужващи сгради.
Хлапето... засега не проявява интерес към нищо конкретно, може би му е рано. Сега опитваме да наваксаме изоставането му в образованието, а с какво ще се занимава след години... Божа работа...
Ами като си идвал на площадката - обади се бе, човек! Телефонът ми е 0893 384 209, по цял ден съм там. Ако не друго - поне ще си кажем по някоя приказка... За гледане все още няма нищо интересно, просто един голям изкоп. Но на мен ми харесва, че все пак се прави нещо, не е само прехвърляне на папки с анализи и доклади...


Хлапето... засега не проявява интерес към нищо конкретно, може би му е рано. Сега опитваме да наваксаме изоставането му в образованието, а с какво ще се занимава след години... Божа работа...
Ами като си идвал на площадката - обади се бе, човек! Телефонът ми е 0893 384 209, по цял ден съм там. Ако не друго - поне ще си кажем по някоя приказка... За гледане все още няма нищо интересно, просто един голям изкоп. Но на мен ми харесва, че все пак се прави нещо, не е само прехвърляне на папки с анализи и доклади...
Excellent! Steven is my name!
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: НХ РАО
Мисълта ми беше за ядрената енергетика като цяло, че е интересна. Досега никога не бях проявявал интерес, дори не се бях зачитал за основните неща, пък то се оказа изключително интересно всичко.
Бях с японските гости, поканени от Нови мощности. Вероятно вече често ще пътувам натам и ще се обадя някой път
Бях с японските гости, поканени от Нови мощности. Вероятно вече често ще пътувам натам и ще се обадя някой път
- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: НХ РАО
Японци, нови мощности? Можеш ли да разкажеш нещо повече, много ми е интересно? Аз по принцип знам за "новите мощности", но винаги съм бил крайно скептичен, по ред причини... Но щом казваш, че са идвали японци... явно работата е сериозна?
Excellent! Steven is my name!
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: НХ РАО
Предвид забраната за използване на въглища след 2030 и закупените вече реактори предвидени за АЕЦ белене, се обмисля строеж на два нови блока (7 и
, та японците идват за запознаване с обстановката и разглеждане на възможностите за стратегическо сътрудничество. Това е най-общо казано (дотолкова и успях да разбера от разговорите в колата)

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: НХ РАО
Хмммм... Значи ако ще ползваме по предназначение реакторите, купени за АЕЦ Белене, защо просто не построим АЕЦ Белене, ами мислим къде да ги насадим в Козлодуй? Там (в Белене) имаме:
- Площадка, лицензирана от МААЕ за изграждане на ядрено съоръжение (всъщност сега говоря малко наизуст, може лицензът вече да е изтекъл);
- Одобрен Технически проект и дори започнат работен такъв;
- Изградена и функционираща инфраструктура, като пристанище, складова, монтажна и строителна база, пътна и ЖП връзка и др.
А какво имаме в Козлодуй? Ами... нищо от изброеното. Въпреки работещата АЕЦ, "новите мощности" ще трябва да се започнат на гола поляна, защото на съществуващата площадка просто няма място за нов енергоблок (освен ако междувременно не изкопаем старите блокове 1-4). А лицензирането на новата площадка от МААЕ е дълъг и сложен процес, може да откара 5 години само за придобиването на лиценз. Наистина, имаме 7,5-километровия двоен канал и Бреговата ПС за техническо водоснабдяване, които функционират вече 40+ години и някак не идва тепърва да закачим на тях нови блокове с период на екплоатация 60 години. Е, да кажем, че след няколко години ще има Хранилище за РАО - други плюсове на площадката в Козлодуй не се сещам... Абе мътна истотория е това с "новите мощности"... Дано стане работата де, аз съм лично заинтересуван.
- Площадка, лицензирана от МААЕ за изграждане на ядрено съоръжение (всъщност сега говоря малко наизуст, може лицензът вече да е изтекъл);
- Одобрен Технически проект и дори започнат работен такъв;
- Изградена и функционираща инфраструктура, като пристанище, складова, монтажна и строителна база, пътна и ЖП връзка и др.
А какво имаме в Козлодуй? Ами... нищо от изброеното. Въпреки работещата АЕЦ, "новите мощности" ще трябва да се започнат на гола поляна, защото на съществуващата площадка просто няма място за нов енергоблок (освен ако междувременно не изкопаем старите блокове 1-4). А лицензирането на новата площадка от МААЕ е дълъг и сложен процес, може да откара 5 години само за придобиването на лиценз. Наистина, имаме 7,5-километровия двоен канал и Бреговата ПС за техническо водоснабдяване, които функционират вече 40+ години и някак не идва тепърва да закачим на тях нови блокове с период на екплоатация 60 години. Е, да кажем, че след няколко години ще има Хранилище за РАО - други плюсове на площадката в Козлодуй не се сещам... Абе мътна истотория е това с "новите мощности"... Дано стане работата де, аз съм лично заинтересуван.
Excellent! Steven is my name!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: НХ РАО
Докато се стигне до ядрената енергетика , знаете ли колко квантова физика и математика има да се мине ? Ама не така слагаш на земята и минаваш отгоре на дебелата тухла а сериозно четене за всеки изпит . На края на курса , вервайте ми няма да е останало нищо от красотата при деленето на урана 

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Re: НХ РАО
Jordana написа:Докато се стигне до ядрената енергетика , знаете ли колко квантова физика и математика има да се мине ? Ама не така слагаш на земята и минаваш отгоре на дебелата тухла а сериозно четене за всеки изпит . На края на курса , вервайте ми няма да е останало нищо от красотата при деленето на урана
Колко си прав


- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: НХ РАО
Пак сме в новините или ако не сме - скоро ще бъдем... По много кофти повод.
Днес имаме тежък инцидент на площадката - двама тежко ранени ги откараха в болницата. И два трупа лежат на земята... Всички се разтичахме, но... след дъжд - качулка. Хората си отидоха.
Днес имаме тежък инцидент на площадката - двама тежко ранени ги откараха в болницата. И два трупа лежат на земята... Всички се разтичахме, но... след дъжд - качулка. Хората си отидоха.
Excellent! Steven is my name!
- c04
- Кръстникът
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 7.03.2014
- Местоположение: Вкъщи
- Пол: Мъж
- Кара: с турбо
- Мечтае да кара: V10
- Детайли за колата: стокови
Re: НХ РАО
Borymeckata написа:Пак сме в новините или ако не сме - скоро ще бъдем... По много кофти повод.
Днес имаме тежък инцидент на площадката - двама тежко ранени ги откараха в болницата. И два трупа лежат на земята... Всички се разтичахме, но... след дъжд - качулка. Хората си отидоха.
Четох, но така и не разбрах какво е станало?
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Re: НХ РАО
Това е една от първите новини, които виждам за случилото се. Много жалко за хората...
https://www.mediapool.bg/dvama-zaginaha-pri-stroezha-na-hranilishteto-za-radioaktivni-otpadatsi-krai-aets-kozlodui-news301405.html
https://www.mediapool.bg/dvama-zaginaha-pri-stroezha-na-hranilishteto-za-radioaktivni-otpadatsi-krai-aets-kozlodui-news301405.html
Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- sixstraight
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: НХ РАО
Колегата боримечката не си казал че си в дп рао може и да сме се разминали по коридорите без да се знаем а имам да черпя за сланината
Всички пътища водят към НАДИН 

- Borymeckata
- ентусиаст
-
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: НХ РАО
Всъщност и аз не знам ТОЧНО какво е станало, но със сигурност НЕ Е ТОВА, което излиза в медиите. Никаква "шайба" не се е "откъсвала" и хората изобщо не са работили в шахта, а на открито, на терена. Връзвали са армировка за един фундамент, когато изведнъж цялата конструкция (пространствен армировъчен скелет) се е сгънала, полегнала е в западна посока. Явно не е била добре укрепена, но пак не е ясно защо е станало това, вятър изобщо нямаше, може да са я бутнали с крана или друга машина... Както и да е, целият този скелет се е сгънал, а хората са били вътре, между железата, и са били смачкани. Трябва да ги познавам, но вчера като отидох, двамата ранени вече бяха откарани, а труповете бяха покрити и не съм сигурен точно кои са пострадалите.
Единият от ранените е добре, даже казаха, че е изписан и пуснат у дома. Цялата работа на площадката е спряна до второ нареждане, а днес ще имаме среща на цялото ръководство заради инцидента. Но каквото да кажем и направим вече... ще бъде "след дъжд - качулка"...
Колега, аз съм на строежа на НХ РАО в Козлодуй. По коридори... едва сме се срещали, но няма лошо да направим връзка. Телефонът ми е 0893 384 209, звъни, ако идваша насам.
Единият от ранените е добре, даже казаха, че е изписан и пуснат у дома. Цялата работа на площадката е спряна до второ нареждане, а днес ще имаме среща на цялото ръководство заради инцидента. Но каквото да кажем и направим вече... ще бъде "след дъжд - качулка"...
Колега, аз съм на строежа на НХ РАО в Козлодуй. По коридори... едва сме се срещали, но няма лошо да направим връзка. Телефонът ми е 0893 384 209, звъни, ако идваша насам.
Excellent! Steven is my name!
58 мнения
• Страница 4 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани