Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Модератор: Общи модератори
66 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
steeN написа:Opel Ampera, VW GTE, Prius plug-in... това е бъдещето.
Тесла и подобни са играчки за хора, които се чудят за кво да си дадат паритеalx написа:
https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY
Е тия не са честни... да ги пуснат на Vanderberg...
Липсва една много съществена кола от тоя драг - RS7 Performance.
Съгласен съм, добави и Jaguar I-Pace, range 500km и доста мощен. А тая технология те първа ще се развие.
Иначе Теслата, ако беше кола с ДВГ сигурно нямаше да направи особено впечатление. Не е премиум автомобил, дизайна не е нещо особено, но това, което е отличителното е, че като технологична играчка е доста интересна, не само заради това, че цялата кола е компютър и електрическа, ами и заради предоставената автономност от ниво 5 (макар и бета), което реално стана прецедент. Мъск е визионер, уцели правилния момент за launch на такава "джаджа", аз лично си мислех, че Apple ще направят това преди него. Сега как ще се развият продажбите с Model 3 е съвсем друг въпрос.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Проблема, че от Ауди ще сложат електродвигател в RS7 в един момент (да стане хибрид)... и тогава край на мача. Така, че тая история е обречена предварително за мен. В момента Тесла просто има много добър старт, но това е максимума.
Визионер или някой, на който всичките му бизнеси смучат държавни субсидии и без тях са обречени...
Визионер или някой, на който всичките му бизнеси смучат държавни субсидии и без тях са обречени...

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
RS7 Е-tron?
И междудругото...General Motors Is Going All Electric
https://www.wired.com/story/general-mot ... =social_fb

И междудругото...General Motors Is Going All Electric
https://www.wired.com/story/general-mot ... =social_fb
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12842
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Vra4anin написа:steeN написа:Проблема, че от Ауди ще сложат електродвигател в RS7 в един момент (да стане хибрид)... и тогава край на мача. Така, че тая история е обречена предварително за мен. В момента Тесла просто има много добър старт, но това е максимума.
Визионер или някой, на който всичките му бизнеси смучат държавни субсидии и без тях са обречени...
Защо така с песимизъм реагираш и ти и други колеги към тази кола ? Това ли е всеобщото мнение в САЩ за Тесла или просто теб не те кефи ?
Факт е, че Мъск бе първия който сериозно бръкна в гъзовете на автопроизводителите и показа, че може да се направи изцяло ел. кола с реална употреба и то не някаква профанска градска въшка. Аз лично съм голям почитател на тази кола - дизайн, характеристики, функционалност. Имах ли парите щях да я имам! Да, има какво да се желае още, по-бързо зареждане, или повече пробег... но като за реално първи самостоятелен опит ("Роадстър"-а не го броя, все пак е модофициран Лотус) е просто супер. След 10 - 15 години Тесла току виж може да е задминала GM, кой знаеЗа мен тези са революционери.
Да да само си представи, да ти бъгне ОС-а, да те хакне комшията или пък точно като за тръгваш на някъде да чакаш да се ъпдейтне, доста бързо ще ти се изпари ентусиазма


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
steeN написа:Проблема, че от Ауди ще сложат електродвигател в RS7 в един момент (да стане хибрид)... и тогава край на мача. Така, че тая история е обречена предварително за мен. В момента Тесла просто има много добър старт, но това е максимума.
Визионер или някой, на който всичките му бизнеси смучат държавни субсидии и без тях са обречени...
Проблема е много по-сериозен и опира до най-елемнтарното - как по дяволите ще се намери толкова литии за тия батерии? Това не е 50 грама за айфон, а половин един тон за всяка кола! Откъде? А случайно Мъск да има бизнес с батерии???
Но пазара никога не е следвал логика. Ако беше така щяхме отдавна да караме само на метан, хем безкраен, хем чист, евтин че пък и старата технология се ползва - само, че Не. Не направиха нищо за да пригодят бензиновия мотор за метана, вместо това продължиха да наливат десетки милиарди в дизела и го направиха егати технологията.
Та Мъск знае как да привлече внимание и как да изкара пари. Също Епъл - напудрени лайна с ненормална цена и феноменална реклама.
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
acho.rs написа:alx написа:acho.rs написа:alx написа:Oblivion написа:Няма сила или нещо което да ме откаже да карам възможно най-големия бензинов агрегат с наличните ми средства.
https://www.youtube.com/watch?v=cvk18vx-nrY
Б. плийс, вижда в други клип на МТ какво става с РС6 на летящ старт, после кажи как е пътува през Америка с Ел. Кола
мисълта ми беше, че тази кола на ускорение до към 200км няма кой да я пипне. а ако смяташ да караш с по-високи скорости по пътната мрежа просто си за бой...
и не говориме за америка - говориме за родината където с едно зареждане стигаш горе долу до всяка една точка на родината.
иначе в америка на дълъг път теслата е малко тегава- да. затова и няма такава в гаража ми.
Да над 200 не е много честно да се карат коли по пътищата, но това е странно да го каже точно човек от страна в която под 300кс не признават за кола. И обратния въпрос - при положение че с тесла е трудно да излезеш от града, да дърпаш до 200 градско май не е много логично. В реалния живот 100 до 200 ластицити, особено последното поколение немски чудовища (е63, М5, рс6+) разплакват електричката.
За България и Ел кола извънграда - БГ няма абсолютно никакво значение за пазара на коли изобщо, но в страна с типичен континентален климат, не е само лято и като дойде ноември до февруари, и стане - 10-15 става малко трудно караш фургон със 100квт батерии, които от нашата мрежа ще се зареди точно за 2 дена
Ми... аз съм страхлив- по щатската мрежа с повече от 75 мили не се движа да ти кажа... като ми се кара бързо си записвам един трак дей а ако просто ми е скучно се записвам като инструктор за трак дей и уча разни надъхани младежи как да карат.
В реалния живот до 200 с п100д я камилата я камиларя срещу произволен немец... най малкото защото при доускорение които настъпи първи (get the jump) има голямо преимущество... а електричката ще тръгне първа щото няма да губи време да сменя 2-3 предавки надолу.
За пробега- колата е направена да си я караш до работата и обратно всеки ден. Съгласен съм, че е трудна ако трябва да караш на дълго извънградско или международно. Лесното е, че дори с преносимото зареждало на 220в се зарежда по- бързо от колкото на 110в в Щатите...
Харесва ли ни или не- това в бъдещето. Проблема е батериите- един от мойте много добри приятели беше до съвсем скоро главния учен на Дурасел (българин е)- та сме си говорили с него по въпроса и той ми вика- “нямаме батерии за такива коли и нямаме дори обещаваща технология на хоризонта... един вид заорали сме...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Както каза и Ачо по-горе - няма и литий. На пръсти се броят находищата и при масово производство докога ще стигне този елемент?
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
alx написа:Проблема е батериите- един от мойте много добри приятели беше до съвсем скоро главния учен на Дурасел (българин е)- та сме си говорили с него по въпроса и той ми вика- “нямаме батерии за такива коли и нямаме дори обещаваща технология на хоризонта... един вид заорали сме...
Е това е ясно. Електрически коли има от повече от 100 години все пак.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
steeN написа:alx написа:Проблема е батериите- един от мойте много добри приятели беше до съвсем скоро главния учен на Дурасел (българин е)- та сме си говорили с него по въпроса и той ми вика- “нямаме батерии за такива коли и нямаме дори обещаваща технология на хоризонта... един вид заорали сме...
Е това е ясно. Електрически коли има от повече от 100 години все пак.
Изобщо не е ясно на потребителите, особено това за дюрасел. Мъск е маркетингов бог и знае как да държи прожекторите върху себе си. В последните 5 години станаха много значителни събития в автомобилния свят и въпреки това, цялото внимание беше върху това колко е бърза до 100 Тесла С.
Сега с тези прословути 500 000 поръчки за модел 3 (всъщност с 1000долара депозит които се връща когато поискаш, никаква поръчка не правиш) , акциите му се надуха до небето, осигури си едни 5 милиарда долара предсрочно и точно когато всички запознати очакваха той да се издъни с гръм и трясък, защото е ясно че не можа направи толкова коли за 5-6 години напред - воала, нашия човек обяви че колонизира Марс, появи се със сериал пи Нат Джио и аре - акциите чак в небето (с тук таме леки спадове)
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
acho.rs написа:steeN написа:Проблема, че от Ауди ще сложат електродвигател в RS7 в един момент (да стане хибрид)... и тогава край на мача. Така, че тая история е обречена предварително за мен. В момента Тесла просто има много добър старт, но това е максимума.
Визионер или някой, на който всичките му бизнеси смучат държавни субсидии и без тях са обречени...
Проблема е много по-сериозен и опира до най-елемнтарното - как по дяволите ще се намери толкова литии за тия батерии? Това не е 50 грама за айфон, а половин един тон за всяка кола! Откъде? А случайно Мъск да има бизнес с батерии???
Но пазара никога не е следвал логика. Ако беше така щяхме отдавна да караме само на метан, хем безкраен, хем чист, евтин че пък и старата технология се ползва - само, че Не. Не направиха нищо за да пригодят бензиновия мотор за метана, вместо това продължиха да наливат десетки милиарди в дизела и го направиха егати технологията.
Та Мъск знае как да привлече внимание и как да изкара пари. Също Епъл - напудрени лайна с ненормална цена и феноменална реклама.
И мен ме учудва това с метана. Има всички качества не само да замени петрола, но и да го надмине. Към момента изглежда сякаш ще е ракетното гориво в близко бъдеще.
Както казваш обаче е страшно пренебрегван за сметка на другите неща, а реално минаването към него ще има драстично по-малък екологичен отпечатък.
От всичко най-странни са ми напъните с водорода



Ето една интересна таблица. Някой си е направил труда да сметне екологичният отпечатък(CO2 only) на ДВГ срещу хибриди и електрички. Имайте предвид обаче че стойностите се отнасят за енергийния микс в Америка. Освен това се отчита само CO2, а знаем че при производството и експлоатацията както на коли с ДВГ така и на електрички има и други вредни замърсители.
И накрая авторът посочва, че това се отнася само за нови коли ! Самият той уточнава, че ако беше добавил закупуване на 5 годишна кола втора употреба, то тази опция щеше да е начело с много(общо взето разделете стойностите на две


Накрая излиза че ние в Източна Европа сме най-еко(в което се оказва има доста истина


Всъщност най-ефективното, бързо и чисто краткосрочно решение е точно конверсии към метан/LPG и каране на колите/камионите доста поовече години. Ама дето казва Ачо тва никой няма да го позволи щото няма да текат паричките.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Източна Европа точно да сме най-еко? Никакъв шанс с тия дизели. Графиката е вярна, майнинг на лития и преработката със сигурност замърсява, но я да видим къде главно се намират находищата:
1. Australia
Mine production: 14,300 MT
2. Chile
Mine production: 12,000 MT
3. Argentina
Mine production: 5,700 MT
4. China
Mine production: 2,000 MT
А американеца си диша спокойно, ще си кара хибридчето, електричката, ще си диша чистия въздух и ще му дреме на швепса.
1. Australia
Mine production: 14,300 MT
2. Chile
Mine production: 12,000 MT
3. Argentina
Mine production: 5,700 MT
4. China
Mine production: 2,000 MT
А американеца си диша спокойно, ще си кара хибридчето, електричката, ще си диша чистия въздух и ще му дреме на швепса.
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
b00st написа:Източна Европа точно да сме най-еко? Никакъв шанс с тия дизели. Графиката е вярна, майнинг на лития и преработката със сигурност замърсява, но я да видим къде главно се намират находищата:
1. Australia
Mine production: 14,300 MT
2. Chile
Mine production: 12,000 MT
3. Argentina
Mine production: 5,700 MT
4. China
Mine production: 2,000 MT
А американеца си диша спокойно, ще си кара хибридчето, електричката, ще си диша чистия въздух и ще му дреме на швепса.
С това последното не съм съгласен. В смисъл не приемам довода, че когато замърсяването се случва някъде другаде далеч от нас то не е проблем. В крайна сметка пак ще го отнесем не само ние, а и американците - справка последната серия урагани.
Та ако някой в Калифорния си купува хибрид само на база на еко/енергийния отпечатък по време на експлоатацията и се мисли за много еко, то този човек е сериозно заблуден най-малкото.
Това с дизелите е малко хлъзгава тема. Погледнато на това ниво си прав - дизелите в градовете са голям проблем. Но погледнато в глобален мащаб(поне аз така разбрах темата) е по-различно. Това което се бълва(от дизелови камиони, самосвали в мините, ТЕЦове и т.н.), за да се прозвеждат нови железа(май-вече е по-удачно да им викаме пластмаси

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
TheDriver написа:В смисъл не приемам довода, че когато замърсяването се случва някъде другаде далеч от нас то не е проблем.
Ти можеш да не го приемаш обаче боклука не си го компостираш на балкона за да си супер-мега-еко на глобално ниво, а го мяташ в кофата пред блока и заминава в сметището, което е някъде другаде и смърди и е до гъзъ на друг ...
Варете го, печете го ... щом се навираме в тия мравуняци големите градове, ще трябва да има транспорт чрез които да може да се диша, а замърсяването да е другаде където има +/- същия отпечатък върху планетата, но по-малък върху хората в големите градове.
Тва, че трябва да "серем" по-малко генерално е друга тема и няма да се реши нито от електричките нито от всички еко мерки към момента защото те са просто поредната въртелешка на пари.

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- kener
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
Добре, а как стои въпроса със сигурността на тези батерии. Всеки знае(гледал е клипове в тубата) какво става, когато вътрешността на батериата срещне кислорода във въздуха. Какво ще стане при една катострофа и разцепване на батериата.
Re: Електрификация - бъдещето на авто индустрията
K_Ilkov написа:TheDriver написа:В смисъл не приемам довода, че когато замърсяването се случва някъде другаде далеч от нас то не е проблем.
Ти можеш да не го приемаш обаче боклука не си го компостираш на балкона за да си супер-мега-еко на глобално ниво, а го мяташ в кофата пред блока и заминава в сметището, което е някъде другаде и смърди и е до гъзъ на друг ...
Варете го, печете го ... щом се навираме в тия мравуняци големите градове, ще трябва да има транспорт чрез които да може да се диша, а замърсяването да е другаде където има +/- същия отпечатък върху планетата, но по-малък върху хората в големите градове.
Тва, че трябва да "серем" по-малко генерално е друга тема и няма да се реши нито от електричките нито от всички еко мерки към момента защото те са просто поредната въртелешка на пари.
Моето виждане е горе-долу същото

Само да не ме помислиш за някакъв еко ентусиаст веган



66 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ildivvy