Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме винетки
Модератор: Общи модератори
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Спешен ремонт на автомагистрала „Марица“ започна в района на Свиленград, тъй като след снегопочистването и обработката на платната със сол са се отворили огромни дупки, пише "Труд".
Първо се изкърпва със студена смес дясното платно, после ще се работи в лявото. Ремонтът ще приключи най-рано във вторник.
Още една "лятна" магистрала. Но не знам дали са магистрали- първите ленти са толкова разбити вече, че е рисковано да се кара по тях- поне новата "Тракия" е отвратителна.
- Фидел Кастро
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: 17.10.2004
- Пол: Мъж
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Снегът дни наред вече не спира да вали. Според медиите, цяла България е попаднала в снежен капан и едва ли не сме изправени пред зимен апокалипсис.
Хайде обаче да бъдем честни, имало е и по-големи зими и снежни стихии от тази. Имаше години, когато снегът започваше да вали ноември и си отиваше чак през март. Всъщност това бяха зимите от нашето детство и младост, пише "Соц бг".
Тогава също имаше много села, които оставаха под снега, но хората си имаха лични стопанства, животни, кокошки, зимнина, дърва за огрев и просто изчакваха да бъдат изринати от снегорините на местното ТКЗС. Кооперативните стопанства бяха задължени да оборудват по 4-5 големи трактора с гребла за снегопочистване. Освен, че ринеха дори най-затънтените улици по селата, те се грижеха денонощно за почистването на снега и между отделните селища.
На всеки 15-20 км. по пътищата имаше оборудвани кантони, които освен, че се използваха за даване на дежурства от механизаторите заети с почистването, там намираха подслон и закъсали пътници при големи снеговалежи.
Край шосетата имаше засадени снегозащитни пояси от дървета. Повечето „живи“ пояси са били направени по времето на Вълко Червенков. Това е било задача №1 за спасение от зимните виелици и ерозията. В резултат на изсичането на тези пояси след 1989 г., много селища в Добруджа и Северна България буквално остават зарити от виелиците.
Освен това на местата с опасност от снегонавяване, в нивите в близост до пътя се поставяха устойчиви снегозадържащи ограждения, които се монтираха през зимата и напролет се прибираха. Една част бяха метални ограждения, а друга направени от дървени жп траверси забити в земята. От тези снегозащитни съоръжения имаше двоен ефект – задържаше се снега в нивите, като се поддържаше добра почвена влажност и нямаше навявания по пътя. Тогава с изкупуване на метали се занимаваше държавата и нямаше как да се краде, така че металните огради си стояха през цялата зима по местата.
Снегът се чистеше основно със зилове, грейдери или трактори „Беларус“ с прикачни устройства за снегорини, които щъкаха постоянно по заснежените шосета. Снегът се извозваше със самосвали и се изхвърляше в полетата.
Службите, които отговаряха за почистването бяха комуналните стопанства и пътните управления по места. Непочистени пътища почти нямаше, защото отговарящите за даден участък даваха очтет и пред партийния секретар, а при пропуски се тръгваше нагоре по системата.
Нека не забравяме, че тогава имаше и БНА, които също осигуряваха ресурс и техника. При тежки зими войничетата се включваха в снегопочистването и помагаха на затъналите в преспите хора.
И не на последно място трябва да споменем и хората, които чистеха усърдно пред домовете си, правеха пътеки до спирки и магазини, кой с каквото намери.
Е, днес е уж същото, но не съвсем…
Много, ама много лошо беше при социализЪма!!

За период от 135 години стигнахме от Стефан Стамболов до Бойко Борисов. Ако това е еволюцията в политическия елит много скоро ще гласуваме за едноклетъчни.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
След снимката си с Б.Б., Робърт де Ниро бил много доволен, че най-после се снимал с истински мафиот.
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Вчера пътувах по Тракия, до Стара Загора магистралата е на швейцарско сирене, нататък не знам как е. 100 лв. винетка с бонус - безплатен шанс да се утрепеш някъде в траповете, мерси 

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2716
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
b00st написа:Вчера пътувах по Тракия, до Стара Загора магистралата е на швейцарско сирене, нататък не знам как е. 100 лв. винетка с бонус - безплатен шанс да се утрепеш някъде в траповете, мерси
До Нова Загора в лявата лента, от там до Крнобат бива и от Карнобат до Бургас по-добре в лявата лента.
- Kroki
- Дон Кроки
-
- Мнения: 4199
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Lenco написа:b00st написа:Вчера пътувах по Тракия, до Стара Загора магистралата е на швейцарско сирене, нататък не знам как е. 100 лв. винетка с бонус - безплатен шанс да се утрепеш някъде в траповете, мерси
До Нова Загора в лявата лента, от там до Крнобат бива и от Карнобат до Бургас по-добре в лявата лента.
Потвърдено, София - Бургас само в лявата лента.

You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки неКакто аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
b00st написа: бонус - безплатен шанс да се утрепеш някъде в траповете, мерси
Днес в отсечката между Враца и Монтана по Е79 някой беше оставил един носач след една дупка, а 30-40м след нея имаше цяла гума с джанта в банкета (сдъвкана и изплюта

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6270
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Infinite написа:От клипчето е ясно, че има много силен вятър. Колкото и да чистят няма как да изчистят пътя. Винетките нямат особена роля тук. Просто силно влошени метеорологични условия и несъобразена с пътните условия скорост.
Dirty M5 driveR написа:Точно несъобразена с условията скорост е това. И масово неспазване на елементарна дистанция. Някои карат все едн е сухо... Иначе да - такива неща стават навсякъде по света, но тук и манталитета създава сериозни предпоставки да стават по-често.
и др. които считат, че ние сме виновни.
По-принцип преспите се чистят с това:

което работи така:
https://www.youtube.com/watch?v=-Vx369nR9HQ
Не с фадроми и камиони. Също така не с бойни машини на пехотата и танкове.
„Светлина от газова лампа“ е заглавието на филм от 1944 г. с Ингрид Бергман по едноименната театрална пиеса на Патрик Хамилтън от 1938 г. В нея съпругът на главната героиня променя различни детайли в дома им, за да я накара да се съмнява във възприятията си и да мисли, че полудява – например, затъмнява газовите лампи, пише obekti.bg, позовавайки се на Psychology Today.
От този сюжет психологията заимства термина gaslighting - „газово осветление“ или „затъмняване“ – изключително опасна манипулативна техника, при която манипулаторът се стреми по всякакъв начин да принуди жертвата да се усъмни в трезвата си преценка.
Всеки може да стане жертва на „затъмняване“. Това е любима техника на диктатори, нарцисисти, насилници и окултни лидери.
Провежда се бавно, така че жертвата да не осъзнава, че върху нея се въздейства. Хората, използващи подобна техника, правят следните неща:
1. Лъжат ви най-безочливо
Знаете, че е откровена лъжа. И въпреки всичко те ви я заявяват открито в лицето. Защо са толкова безочливи? Защото създават прецедент. След като ви кажат една гигантска лъжа, вие няма да сте сигурни дали каквото и да било, което ви казват, е истина. Целта е да ви държат несигурни и нестабилни.
2. Отричат да са направили нещо, дори да имате доказателства
Знаете, че този човек каза това... знаете, че сте го чули. Но такива хора отричат упорито. Толкова упорито, че да ви накарат да се усъмните във вашата действителност – може би в крайна сметка никога не са го казвали? И колкото повече го правят, толкова повече започвате да поставяте под въпрос своята реалност и да приемате тяхната.
3. Използват всичко, което обичате, като оръжие
Знаят колко обичате децата си и знаят колко много държите на своята идентичност. Това едно от първите неща, които атакуват. Ще ви накарат да се почувствате виновни към тях или заради тях. Ще ви кажат, че щяхте да бъдете достоен човек, само ако не бяхте... запълнете многоточието с каквото искате. Те атакуват най-дълбоките ви основания.
4. Изтощават ви с времето
Това е едно от най-коварните неща в „затъмнението“ – то се провежда бавно и постепенно. Една лъжа тук, една лъжа там, по някой подигравателен коментар от време на време... и нещата се развихрят. Дори най-умните и самостоятелно мислещи хора могат да бъдат засмукани в този водовъртеж – толкова ефективна е тази техника. В нея човек е като жабата, която изгаря на бавен огън – не разбира какво ѝ се случва, докато не е твърде късно.
5. Действията не съвпадат с думите
Когато си имате работа с човек или институция, която използва тази техника, гледайте какво прави, а не какво говори. Думите не означават нищо. Те са просто приказки. Това, което правят, е истинският въпрос.
6. „Потупват по рамото“, за да ви объркат
Същият човек или група хора, които обикновено ви режат и ви казват, че нямате стойност, сега ви хвалят за нещо, което сте направили. Това допълва безпокойството. „Може би не са толкова лоши“. Не, толкова са лоши. Това е добре изчислен опит да ви задържат в уязвима позиция и да ви карат отново да се усъмните в собствената си действителност. Обърнете внимание върху това, за което ви хвалят – вероятно е нещо в техен интерес.
7. Знаят, че объркването отслабва хората
Манипулаторите знаят, че всички хора имат някакво чувство за стабилност и адекватност. Целта им е да изкоренят това чувство и да ви накарат непрестанно да се съмнявате във всяка своя преценка. Естествена е човешката тенденция да се стремят да потърсят човек, група или институция, която да им върне чувството за стабилност – и това се оказва самият манипулатор.
8. Проектират
Ако те правят сцени, прекаляват с алкохол или други наркотици, изневеряват и т.н., непрекъснато ще обвиняват вас в подобно поведение. Това се прави толкова често, че вие започвате да се защитавате и така сте отклонили вниманието си от проблемното поведение на манипулатора.
9. Опитват да убедят другите, че сте луди
Това е един от най-ефективните инструменти на манипулатора – защото води до пренебрежение. Манипулаторите знаят, че ако останалите поставят под въпрос здравия ви разум, те няма да ви повярват, ако им кажете, че той използва насилие или не се контролира. Това е майсторска техника.
10. Казват ви, че всички други лъжат
Когато ви кажат, че всички други (семейство, приятели, познати, медии) лъжат, това отново ви кара да се усъмните в реалността си. Досега не сте видели някого, който е дръзнал да каже това. Значи е прав, нали? Не. Това е техника за манипулация. Това кара хората да се обръщат все повече и повече към манипулатора, за да получат „правилната“ информация. Която често пъти е чиста измислица.
Колкото по-наясно сте с тези техники, толкова по-трудно ще попаднете в капана на манипулатора.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Тая машина може да почисти пряспа, но отдолу няма да лъсне сух асфалт... Да не говорим, че при рязко влошаване на времето, придружено с виелица точно тая машина няма никаква стойност... Говорим за няколко сантиметра сняг, паднал и задържал се върху асфалта. Все едно да стъпиш на 3-4см локва при дъждовно време - без значение от автомобила и гумите спасение няма. Всичко зависи от водача - ако стъпи със 60-70 има шанс, ако стъпи със 130 (както гаранция са направили някои участници във верижната катастрофа) най-вероятно шанса му клони към 0. Аз пак ще дам примера с пътуването ми лятото, когато няколко коли стъпиха от сух на мокър асфалт и се пречукаха. Тогава трябваше да има изсушаващи машини ли?
Не е редно да се бърка горепосочената ситуация със системното нечистене на разни отсечки или цели райони в БГ.

Не е редно да се бърка горепосочената ситуация със системното нечистене на разни отсечки или цели райони в БГ.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
То никой и не иска да чистят до сух асфалт в конкретната ситуация.
Не вярвам задържаните десетки хора на магистралата да биха намерили кусур, ако им изчистят до 3-4см сняг по платното и да ги пуснат да минат, вместо да чакат цяла нощ да ги "спасяват".
Не вярвам задържаните десетки хора на магистралата да биха намерили кусур, ако им изчистят до 3-4см сняг по платното и да ги пуснат да минат, вместо да чакат цяла нощ да ги "спасяват".
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Не, аз отговарям конкретно за роторния снегорин, защото очакванията на определена маса от обществото явно не се покриват с реалността. И то не защото сме в БГ, а защото по цял свят реалността е тази. Всеки може да си пусне видео от Германия, Австрия, Канада и да открие 10те разлики. За другите неща не споря хич, даже подкрепям.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
На мен ми е интересно, защо на магистралата като асфалта е кофти и също изпълнението, повредената лента е само средната а не и лявата?
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

- Don_Diego
- ентусиаст
-
- Мнения: 803
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39, D3 W12, E89, U11, G09, G70
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Натоварването заради камионите и автобусите е по-голямо. След такава тежка зима им лъсват голите гъзове на строителите дето се бият в гърдите как материалите им са възможно най-ново поколение и работниците им са много добри. Малко вода да влезе под най-горния слой, да замръзне на -20 и ето ти българска магистрала 

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
Ivo_Borisov написа:На мен ми е интересно, защо на магистралата като асфалта е кофти и също изпълнението, повредената лента е само средната а не и лявата?
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Камионте му ебав@т мамата. Той асфалта в дясната си беше зле още от преди, всеки с по-твърдо окачване му се е "радвал".
- Nukem
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
реално трябва тежките камиони да не оказват влияние, платната на магистралите са оразмерени за тежко движение / самата конструкция на автомагистралата е дори леко преоразмерена /а самият износващ асфалтов пласт е сплит-мастик с полимермодифициран битум, лесно се познава като се погледне аварийната лента която е с обикновен битум. А защо се получава така когато е проектирано както трябва, мисля че всеки може да си отговори.


Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ад на магистралата София-Бургас- за това ли плащаме вине
А дали редовното претоварване на камионите не оказва влияние? В Бг никой не товари колкото трябва, а колкото може.
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани