Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентусиаст
Модератор: Общи модератори
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
От дискусията не се разбра едно: човек (като мен) кара 10 хил. км. на година - та кое му е най-изгодно да купи и поддържа - е46-320 бензин; е46-320 бензин (да и сложи газ) или е46-320 дизел? Питам, щото имам познати с дизелови е46-ци на които за 3-4 години нищо не им е пипано ...
- skipper
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 19.12.2012
- Местоположение: село Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: сред идиоти.
- Мечтае да кара: e31 850csi
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
-Злой- написа:От дискусията не се разбра едно: човек (като мен) кара 10 хил. км. на година - та кое му е най-изгодно да купи и поддържа - е46-320 бензин; е46-320 бензин (да и сложи газ) или е46-320 дизел? Питам, щото имам познати с дизелови е46-ци на които за 3-4 години нищо не им е пипано ...
Ако караш по 1 километър и гасиш все тая . Ако си като мен и не палиш за разстояния под 5 километра - газта трябва да ти излезе по-евтино .Ако има от къде да взимаш нафта с тубите

Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
-Злой- написа:...
Ако караш на къси разстояния (5-7км. в посока), тоест до офиса и обратно- дизел. Докато загрее колата си минал 2-3км. на бензин, зимата и повече и просто икономията от ГИ се губи.
Ако караш на по-дълги разстояния (поне 10-15км.)- има смисъл от газ. Ако пък караш доста км. наведнъж ГИ е решението.
От каране на бензин никога няма смисъл като гледаме разхода.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
F3P написа:-Злой- написа:...
Ако караш на къси разстояния (5-7км. в посока), тоест до офиса и обратно- дизел. Докато загрее колата си минал 2-3км. на бензин, зимата и повече и просто икономията от ГИ се губи.
Ако караш на по-дълги разстояния (поне 10-15км.)- има смисъл от газ. Ако пък караш доста км. наведнъж ГИ е решението.
От каране на бензин никога няма смисъл като гледаме разхода.
Е то при тия разстояния на ден + едно море и една планина + още някоя разходка до някъде му се връзват 5-7000км на година. За какво му е плаща поддръжката на дизел при такъв пробег? Да не говорим, че в конкретния случай се търси е46 и след кратка справка в карс.бг видях, че за 320д до 3та страница всичко е "перфектно, нов внос", та е доста лесно да се попадне на някой утрепан от каране дизел.
С това в червено съм напълно съгласен, но при такъв малък пробег на година, тези 2-3 литра по-нисък разход могат много бързо да бъдат изядени от някой скъпоструващ ремонт, какъвто е съвсем възможно да се появи при автомобил "уникат".
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Айде спрете се с тези ремонти бе хора!!! Какви скъпо струващи ремонти, една турбина 1000лв. нова, едно ГНП дето и то е добра сума, НО те не се чупят всеки ден и по 10 пъти за 10 000км. Каква мислите е поддръжката на един дизел за да кажем 10 000км? При нормално каране ще сипвате само нафта и масло и може да смените накладките ако свършат нищо повече. Его сега август минах 8000км с Киа Соренто 2.5crdi в рамките на 2 седмици, ами освен да пълня резервоара друго не стана, по вашите приказки вече трябваше да съм му сменил турбина, дюзи и да съм олекнал поне с 3000лв за ремонти. Въпросното Соренто е купено чисто ново от магазина сега е на 102 000км и още е при първия си собственик и е влизало в сервиз само за масла, накладки и дискове. Моя фиат купих го от първи собственик на 124 000км сега е на 190 000, това са 66 000 за 2 години, сменени демпферна шайба на коляновия вал, шайба алтернатор, масла и нафта. Комшията кара 330D купено от магазина ми не се е оплакал и не е влизал в сервиз за ремонти. Бензина изобщо не е по-евтин, там имаш горивни свещи, които при бмв са 6, има кабели, има още куп други датчици, ламбди сонди и още купища неща, ако човек почне да мисли за всяко нещо, което може да се развали ми то логиката казва да не караме автомобили. Ако гледаме нещата само от икономия газ-та е избора, но каращите дизел не го карат само заради тия смотани 2литра, аз си купих дизел, защото ми харесва доускорението между 90 и 130км/ч, харесва ми, че имам същата мощ като при бензин, но има повече тяга да дърпа. Само веднъж в живота си съм вдигал 200км/ч и не смятам, че 5-те минути по-бързо пристигане оправдават риска да се пребия или да убия някой на пътя. В живота не всичко е 0-100 и 2литра повече или по-малко.
П.П. не съм противник на бензина, просто казвам защо аз карам дизел и кое ми харесва. В ежедневието си карам автомобили от 0.8 бензин до 3.0 дизел и двата вида гориво ми доставят удоволствие, но с тези приказки, че дизела се амортизирал едва ли не за 10 000км и му трябвала много скъпа поддръжка са глупости.
П.П. не съм противник на бензина, просто казвам защо аз карам дизел и кое ми харесва. В ежедневието си карам автомобили от 0.8 бензин до 3.0 дизел и двата вида гориво ми доставят удоволствие, но с тези приказки, че дизела се амортизирал едва ли не за 10 000км и му трябвала много скъпа поддръжка са глупости.

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
"горивни" свещи
виж колко струват скъпите свещи (платинум, иридиум и тн които за мен са глупост, карам с медни по 5-10лв), после виж колко струва една дюза за дизел. колко струва една бензинова помпа и колко ремонта на гнп на м47 примерно (колкото цял оборудван бензинов мотор 2,8-3 литра!). същото е нали, даже дизела е по-ефтино
тебе те кефи доускорението, мене не ме кефи умирането на високи, защото карам кола, не трактор/камион - като искам вървеж я вкарвам в обороти и върви, а не да опъне малко и айде следващата предавка.


- TNT
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 301
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:...
Ти изобщо забеляза ли, че човека ще купува 10-15 годишен дизел? Нито ще купува от магазина, нито колата ще е на 120 000 км. Естествено, че ако си вземе дизел от магазина, скоро няма да сменя нищо и само ще сипва нафта


Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:...
Не знам дали съм само аз, но мисля, че има сериозна разлика между купено ново, от магазина, от първи собственик и купено от автокъща, карано незнайно от кого и по какъв начин, на нереални километри(често 250 000+) и в някои случаи стояло месеци на едно място, чакайки да бъде купено.
И с тоя годишен пробег(5-7000км) дори и смяната на една демпферна шайба и малко по-скъпото масло в рамките на една година почти ти убиват икономията от карането на дизел.
- skipper
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 19.12.2012
- Местоположение: село Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: сред идиоти.
- Мечтае да кара: e31 850csi
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
KUM4o написа:Айде спрете се с тези ремонти бе хора!!! Какви скъпо струващи ремонти, една турбина 1000лв. нова, едно ГНП дето и то е добра сума, НО те не се чупят всеки ден и по 10 пъти за 10 000км. Каква мислите е поддръжката на един дизел за да кажем 10 000км? При нормално каране ще сипвате само нафта и масло и може да смените накладките ако свършат нищо повече. Его сега август минах 8000км с Киа Соренто 2.5crdi в рамките на 2 седмици, ами освен да пълня резервоара друго не стана, по вашите приказки вече трябваше да съм му сменил турбина, дюзи и да съм олекнал поне с 3000лв за ремонти. Въпросното Соренто е купено чисто ново от магазина сега е на 102 000км и още е при първия си собственик и е влизало в сервиз само за масла, накладки и дискове. Моя фиат купих го от първи собственик на 124 000км сега е на 190 000, това са 66 000 за 2 години, сменени демпферна шайба на коляновия вал, шайба алтернатор, масла и нафта. Комшията кара 330D купено от магазина ми не се е оплакал и не е влизал в сервиз за ремонти. Бензина изобщо не е по-евтин, там имаш горивни свещи, които при бмв са 6, има кабели, има още куп други датчици, ламбди сонди и още купища неща, ако човек почне да мисли за всяко нещо, което може да се развали ми то логиката казва да не караме автомобили. Ако гледаме нещата само от икономия газ-та е избора, но каращите дизел не го карат само заради тия смотани 2литра, аз си купих дизел, защото ми харесва доускорението между 90 и 130км/ч, харесва ми, че имам същата мощ като при бензин, но има повече тяга да дърпа. Само веднъж в живота си съм вдигал 200км/ч и не смятам, че 5-те минути по-бързо пристигане оправдават риска да се пребия или да убия някой на пътя. В живота не всичко е 0-100 и 2литра повече или по-малко.
П.П. не съм противник на бензина, просто казвам защо аз карам дизел и кое ми харесва. В ежедневието си карам автомобили от 0.8 бензин до 3.0 дизел и двата вида гориво ми доставят удоволствие, но с тези приказки, че дизела се амортизирал едва ли не за 10 000км и му трябвала много скъпа поддръжка са глупости.
Fiat Stilo 1.9 jtd ... Не е като да не ми беше колата , която за 3 месеца налях пари колкото нея ... 2002-ра беше моята . Първия месец нищо не пипах само смених филтри , ангренаж ,ролки и маслото , купих и гуми и джанти . Втория месец - турбина и носачи , третия месец ми дойде нагоре вече - първо еърбега , после сервото отказа , замина акумулатора , фабричното цд избуши и трябваше да купувам автърмаркет . Накрая му теглих една майна и го продадох . После взех една е36ца купенце пълен М пакет - не беше лоша , смених й само съединителя . Е после отворих и двигателя , но за това аз съм си виновен ( принципно не правя глупости , но при едно изпреварване една 4ка /голф/ ми прави проблеми та пробвах колко може да дигне колата , но виското ми реши че не трябва да си правя експерименти с тази кола ).
Дизел не искам да виждам повече ( освен ако не е купен от магазина ). Се търкалям едно служебно Пежо 206 1.4 ХДИ и то прави проблеми , но поне не давам аз парите . Следващата ми лична кола ще е BMW бензин , ако е с поносим разход ще си я оставя на бензин , ако не бумвам газчицата и си свиря .

Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
M10 написа:"горивни" свещивиж колко струват скъпите свещи (платинум, иридиум и тн които за мен са глупост, карам с медни по 5-10лв), после виж колко струва една дюза за дизел. колко струва една бензинова помпа и колко ремонта на гнп на м47 примерно (колкото цял оборудван бензинов мотор 2,8-3 литра!). същото е нали, даже дизела е по-ефтино
тебе те кефи доускорението, мене не ме кефи умирането на високи, защото карам кола, не трактор/камион - като искам вървеж я вкарвам в обороти и върви, а не да опъне малко и айде следващата предавка.
Па нека мре.. ти вече ще си с 1 кола зад мене докато влезнеш в тия 6к оборота

- galant
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
И за една кола грешни пари ще си напред от него след известно време.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Freakylol написа:M10 написа:"горивни" свещивиж колко струват скъпите свещи (платинум, иридиум и тн които за мен са глупост, карам с медни по 5-10лв), после виж колко струва една дюза за дизел. колко струва една бензинова помпа и колко ремонта на гнп на м47 примерно (колкото цял оборудван бензинов мотор 2,8-3 литра!). същото е нали, даже дизела е по-ефтино
тебе те кефи доускорението, мене не ме кефи умирането на високи, защото карам кола, не трактор/камион - като искам вървеж я вкарвам в обороти и върви, а не да опъне малко и айде следващата предавка.
Па нека мре.. ти вече ще си с 1 кола зад мене докато влезнеш в тия 6к оборота
Как разбра че ще е една кола зад тебе , като не ти каза каква кола кара

Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
galant написа:И за една кола грешни пари ще си напред от него след известно време.
За тебе ако е грешно да даваш пари да си оправиш турбото и да изпитваш кеф от карането вместо да караш куц атмосферен бензин, така да е.
acho.rs написа: Как разбра че ще е една кола зад тебе , като не ти каза каква кола кара
Говоря като цяло за коли в един клас


- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Само да не те върне нафтата 2 назад докато дръпнеш с тия грешните пари напред.
Аз на работен кон бензинка досега освен смяна на сегменти и редовните вложки и повдигачи друго не помня да съм сменял за стотици хиляди км .
Обаче дизела влезе ли в бокса майка плаче е работата. Почват помпи глава бренери подгреви ангренажи от до 15 филтъра и накрая пак караш една моргела с налети вътре торба пари.И това в най добрия случай е до следващите 30-40к когато пак ще се скапе.
Не е едно и също нов дизел от магазина еле па да си джиткаш 5-6к на година с него.
Да ...хората които карат сериозни километри може би ще си купят чисто нов от магазина и ще сменят пак с нов като си му дойде момента.Обаче за втора ръка варел дизела е бомба със закъснител.Не един и два са случаите а масови бих казал когато собственика е успял да се отърве от колата тъман преди да се срине всичко ама не си го признавате.
Аз на работен кон бензинка досега освен смяна на сегменти и редовните вложки и повдигачи друго не помня да съм сменял за стотици хиляди км .
Обаче дизела влезе ли в бокса майка плаче е работата. Почват помпи глава бренери подгреви ангренажи от до 15 филтъра и накрая пак караш една моргела с налети вътре торба пари.И това в най добрия случай е до следващите 30-40к когато пак ще се скапе.
Не е едно и също нов дизел от магазина еле па да си джиткаш 5-6к на година с него.
Да ...хората които карат сериозни километри може би ще си купят чисто нов от магазина и ще сменят пак с нов като си му дойде момента.Обаче за втора ръка варел дизела е бомба със закъснител.Не един и два са случаите а масови бих казал когато собственика е успял да се отърве от колата тъман преди да се срине всичко ама не си го признавате.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- skipper
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 19.12.2012
- Местоположение: село Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: сред идиоти.
- Мечтае да кара: e31 850csi
Re: Защо БЕНЗИН , а НЕ ДИЗЕЛ-разсъжденията на един БМВ ентус
Jordana написа:Само да не те върне нафтата 2 назад докато дръпнеш с тия грешните пари напред.
Аз на работен кон бензинка досега освен смяна на сегменти и редовните вложки и повдигачи друго не помня да съм сменял за стотици хиляди км .
Обаче дизела влезе ли в бокса майка плаче е работата. Почват помпи глава бренери подгреви ангренажи от до 15 филтъра и накрая пак караш една моргела с налети вътре торба пари.И това в най добрия случай е до следващите 30-40к когато пак ще се скапе.
Не е едно и също нов дизел от магазина еле па да си джиткаш 5-6к на година с него.
Да ...хората които карат сериозни километри може би ще си купят чисто нов от магазина и ще сменят пак с нов като си му дойде момента.Обаче за втора ръка варел дизела е бомба със закъснител.Не един и два са случаите а масови бих казал когато собственика е успял да се отърве от колата тъман преди да се срине всичко ама не си го признавате.
Напълно подкрепям ! Вземеш ли си стар дизел , по-добре си подготви 1000 2000 лв. настрани , защото само да се счупи нещо и си е е**ло майката . Може да си караш спокойно 10-20 хиляди километра и изведнъж като роди и си назад с една сериозна сума пари за повечето хора .
Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани