Какво правите като ви застига моторист ?
Модератор: Общи модератори
- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
ivo098 написа:тъпите копелета си мислят че всички трябва да се съобразяват с тях и постоянно ги засичам да ми карат на дълги..побенсявам мисли си че като е на мотор трябва да ме заслепява
Ми то честно казано през деня и аз карам на дълги,въпреки че се убедих,че и така не ме виждат разни кретени

- Burningparis
- ентусиаст
-
- Мнения: 807
- Регистриран на: 24.02.2006
- Местоположение: Cофия
- Пол: Мъж
- Кара: 320 I
HateMeNow написа:Повечето колеги мотористи (ако може да се нарекат мотористи) си мислят че като са на мотора и ВСЕКИ е длъжен да ги пази,такова мислене е повод за черната хроника особенно тази година,мисълта ми е че няма как да опазиш някой който за 1 секунда минава 50-70м. идеята е като видиш в дачината 1 фар ,ако имаш възможност да се преместиш 60-70 сантиметра в дясно (не говоря за лайната които се правят на пилоти и карат шахматно по платното) което е напълно достатъчно на всеки моторист да те подмине.А относто благодарноста я има но по магистралата(или междуградски път) някак нямаме възможност да вдигнем ръка или крак за благодарност,това не значи че не оценяваме това че ни пазите или поне гледате да не пречите.




- Apassionata
- РазБОЙниКА
-
- Мнения: 2070
- Регистриран на: 10.05.2006
- Местоположение: София
- Пол: Жена
- Кара: го на тройки
- Мечтае да кара: Е92/3 и 6-та серия
- Детайли за колата: Черна
Re: Какво правите като ви застига моторист ?
HateMeNow написа:Така де как реагирате като ви настига мотор ?
Заглеждам се по мотора и ахааа да целуна този отпред




Re: Какво правите като ви застига моторист ?
Apassionata написа:HateMeNow написа:Така де как реагирате като ви настига мотор ?
Заглеждам се по мотора и ахааа да целуна този отпред![]()
![]()
![]()

Re: Какво правите като ви застига моторист ?
Apassionata написа:HateMeNow написа:Така де как реагирате като ви настига мотор ?
Заглеждам се по мотора и ахааа да целуна този отпред![]()
![]()
![]()
Зависи къде ще го целунеш. Ако ще е отзад не е оферта

Аз лично ако по магистралата видя мотоджия в огледалото си и съвсем леко докосвам спирачката за да му дам знак, че съм го видял. В такъв момент стискам здраво волана и не мърдам

Иначе из града винаги им правя път независимо дали е с предимство или не. Все пак колегиалността пред всичко!
spacepl написа:спирам на банкета (на авариини) гася колата и и мятам брезента
П.С - пускам бурканите, и после:
- добър ден, гл. сержант Марков пътна полиция плевен, документите, вашите и на мотора ако може
Хахаха е тва кърти!
Нека сме толерантни един към друг на пътя, независимо кой какъв автомобил кара!
Абе незнам за вас колеги,но аз като един вече бивш моторист мога да кажа,че поне 50% от каращите автомобили не си ползват достатъчно често огледалата.Точно по този начин се опита да ме убие един младеж преди 2 години в столичния квартал младост.
Значи карам си аз там.
Идвам от младост 4 по Александър Малинов посока летището.
Карам си лекичко щото беше 10:30 вечерта и имаше движение доста все още.Стигам светофара на Макдоналдс и гледам на следващия(които е има няма 10-20 метра по надолу и пуска тези който идват от Студенски)се наредили коли за ляв завой цял конвой.Там са 3 ленти.
Едната е за левия завой и 2 за направо,но почти сички ползват и 2те за да завиват наляво за към студенски.
Та заставам аз крайна дясна лента до бордюра и минавам през светофара засилвайки с цел да изпреваря колоната и да мина пред тях,че са спрели хората и си чакат.
Сичко хубаво минавам ги и почвам да настигам миналите на предишния светофар и каращи с около 60км хорица в лявата лента,
а в дясната няма никой и аз си карам там с около 90 да кажем.(незнам колко е било със сигурност ама там някаде).
И почти ги настигам вече точно преди ФОРД и ОМВ кадето и един младеж с 3ма свой приятелчета(както се оказа и в последствие с на баща си мерцедеса и 4мата на по 18 години) реши,че може без мигач просто така да си завие през моята лента почти спирайки и да влезе в омвто.Да ама не аз как да спра за 15 метра.И оттам удряй тия ми ти скорости надолу 3,2 задната спирачка докрай предната и тя по-леко.
И аха да се размина с него дрифтейки с задната гума почти на нивото на предната и се закачих за левия стоп и калника му опитвайки се да подмина пак в дясна лента защото той блокира и 2те ленти и нямаше мърдане.
И оттам си знаеме:Хвърлих мотора колкото можах на една страна и аз след него по глава и ръце(
Сега ми е смешно но е факт,че ужулих само 2те си китки и каската + малко колената и то накрая)и така 10 метра.А мотора от единия край на ОМВ до другия се влачи.Слизат тия младежи едвам говореха горките и ми викат леле какво стана.
Отиват 2ма да ми дигнат мотора,2ма дойдоха при мене,а аз си лежа на платното на 40см от бордюра и си викам Ех ако го бях нацелил него сега глава ми най-вероятно щеше да е при мотора на другия край.
Ама слава богу минах метър.Тия 2мата пубертети немогат да дигнат мотора щото е 300кила и ако незнаеш как няма как стане.
Едвам ставам и отивам дигам си го и го пала да видя как е(работи си екстра и запали викам еййй здрава машина бе)а ония е така
ни ума ни дума.
Оправих се нещо и викам на тоя младеж абе тия мигачи за какво са ти,огледала имаш ли що ли?
Той ами аз не те видях!
Викам как не ме видя бе имам 2 фара очи вадят ти не ги видя,отделно бях с правен ауспух без заглушител и ревеше като танк.
А той ми вика еми ти бързо дойде и оттам превъртях тотално вече.
То момчето ми пресича 2ленти,отнема ми предимство и аз съм му бил виновен.Ама като ги погледнах,че и 4мата незнаеха каде са повече и от мене(а на мен главата ми пулсираше като сърцето на кон при гонка от адреналина)викам айде няма да се заяждам сега,че и без това беше късно а и вече ме болеше сичко от падането.
Оттам единия индивид вика на шофера:
-Абе какво ще кажеме сега на баща ти!?
И аз викам ясна е работата.Викам така и така кат ще ги чакам 3 дена на мотора само един спойлер му трябваше и 1 мигач,а тия 4 часови разправии с Кат ги знаеме ставам и тръгвам да си паля мотора да си ходя.
Викам им еййй ако мислите да викате кат викайте ама ем вие сте виновни,хем баща ти ще те бие за счупения стоп и кривия калник,хем трябва 3 часа да се мотаме.
Айде махайте се докато несам размислил да викна и колегите от който точно си бях тръгнал,а те бяха седнали на по-чашка,че нищо хубаво няма да излезе.
И тия хъката мъката и да ги няма.
А аз се прибрах пребит само защото един младеж го мързеше да си погледне в огледалата.
Та моля ви колеги винаги ползвайте огледалата по-предназначение и бъдето по толерантни към другите,защото никога незнаете какво ще се случи точно на вас.
А за тия със скутерчетата отдавна съм казал,че трябва да се забранят със закон,поради простата причина,че ги карат главно деца или неопитни младежи без свидетелства за правоуправление на мпс.
Айде лека и бъдете внимателни на пътя!
Че още изтръпвам като се сетя!
Значи карам си аз там.
Идвам от младост 4 по Александър Малинов посока летището.
Карам си лекичко щото беше 10:30 вечерта и имаше движение доста все още.Стигам светофара на Макдоналдс и гледам на следващия(които е има няма 10-20 метра по надолу и пуска тези който идват от Студенски)се наредили коли за ляв завой цял конвой.Там са 3 ленти.
Едната е за левия завой и 2 за направо,но почти сички ползват и 2те за да завиват наляво за към студенски.
Та заставам аз крайна дясна лента до бордюра и минавам през светофара засилвайки с цел да изпреваря колоната и да мина пред тях,че са спрели хората и си чакат.
Сичко хубаво минавам ги и почвам да настигам миналите на предишния светофар и каращи с около 60км хорица в лявата лента,
а в дясната няма никой и аз си карам там с около 90 да кажем.(незнам колко е било със сигурност ама там някаде).
И почти ги настигам вече точно преди ФОРД и ОМВ кадето и един младеж с 3ма свой приятелчета(както се оказа и в последствие с на баща си мерцедеса и 4мата на по 18 години) реши,че може без мигач просто така да си завие през моята лента почти спирайки и да влезе в омвто.Да ама не аз как да спра за 15 метра.И оттам удряй тия ми ти скорости надолу 3,2 задната спирачка докрай предната и тя по-леко.
И аха да се размина с него дрифтейки с задната гума почти на нивото на предната и се закачих за левия стоп и калника му опитвайки се да подмина пак в дясна лента защото той блокира и 2те ленти и нямаше мърдане.
И оттам си знаеме:Хвърлих мотора колкото можах на една страна и аз след него по глава и ръце(


Отиват 2ма да ми дигнат мотора,2ма дойдоха при мене,а аз си лежа на платното на 40см от бордюра и си викам Ех ако го бях нацелил него сега глава ми най-вероятно щеше да е при мотора на другия край.

Ама слава богу минах метър.Тия 2мата пубертети немогат да дигнат мотора щото е 300кила и ако незнаеш как няма как стане.
Едвам ставам и отивам дигам си го и го пала да видя как е(работи си екстра и запали викам еййй здрава машина бе)а ония е така

ни ума ни дума.
Оправих се нещо и викам на тоя младеж абе тия мигачи за какво са ти,огледала имаш ли що ли?
Той ами аз не те видях!



Викам как не ме видя бе имам 2 фара очи вадят ти не ги видя,отделно бях с правен ауспух без заглушител и ревеше като танк.
А той ми вика еми ти бързо дойде и оттам превъртях тотално вече.
То момчето ми пресича 2ленти,отнема ми предимство и аз съм му бил виновен.Ама като ги погледнах,че и 4мата незнаеха каде са повече и от мене(а на мен главата ми пулсираше като сърцето на кон при гонка от адреналина)викам айде няма да се заяждам сега,че и без това беше късно а и вече ме болеше сичко от падането.
Оттам единия индивид вика на шофера:
-Абе какво ще кажеме сега на баща ти!?

И аз викам ясна е работата.Викам така и така кат ще ги чакам 3 дена на мотора само един спойлер му трябваше и 1 мигач,а тия 4 часови разправии с Кат ги знаеме ставам и тръгвам да си паля мотора да си ходя.
Викам им еййй ако мислите да викате кат викайте ама ем вие сте виновни,хем баща ти ще те бие за счупения стоп и кривия калник,хем трябва 3 часа да се мотаме.
Айде махайте се докато несам размислил да викна и колегите от който точно си бях тръгнал,а те бяха седнали на по-чашка,че нищо хубаво няма да излезе.
И тия хъката мъката и да ги няма.
А аз се прибрах пребит само защото един младеж го мързеше да си погледне в огледалата.
Та моля ви колеги винаги ползвайте огледалата по-предназначение и бъдето по толерантни към другите,защото никога незнаете какво ще се случи точно на вас.
А за тия със скутерчетата отдавна съм казал,че трябва да се забранят със закон,поради простата причина,че ги карат главно деца или неопитни младежи без свидетелства за правоуправление на мпс.
Айде лека и бъдете внимателни на пътя!
Че още изтръпвам като се сетя!

- Lattri
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 14.04.2008
- Местоположение: Bulgaria
- Кара: 320i M Пакет, е39
- Мечтае да кара: е39 - сбъдната
Свалам прозореца и плюя колко сила имам
А иначе в повечето случаи си карам без да сменям лентата докато ме задмине.

А иначе в повечето случаи си карам без да сменям лентата докато ме задмине.
По какво се познава добрия шофьор? По броя мухи на страничните прозорци.
- oxam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 752
- Регистриран на: 16.01.2005
- Местоположение: лондон
- Кара: е46 м3 х2, mustang GT, viper RT/10
ако съм на магистралата и е празно включвам 4та и му давам бинокъл (освен ако не е някоя пипана хаябуса
) ако съм в трафик яко се дразня защото тук изпреварват от ляво и дясно между колите и рядко преценяват дали ти си ги видял и дали ще имат време да реагират ако стане нещо......дразнители.....





slatanic
пич ,не си прав,ама за много неща....първо-карал си със несъобразена с трафика скорост.второ-изпреварвал си от дясно,и трето както разбирам си ги надънил отзад(или някъде там)което пак ти си виновен(за пред кат)..те че са праили некви неконтролируеми маневри е факт,ма и ти не си карал бявно и по правилиата-ето хоп-три дена са те боляли костите и си ближел рани

а тва за гърнетата е без коментар-ако беха дошли от кат ти спират мотора от движение директно,а от друга страна братле караш в жилищен квартал и не е необходимо цяла Мусагеница да разбира че минаваш

В правилника никъде не съм виждал да пише, че моторите имат каквото и да е предимство пред другите превозни средства , или греша
Лично аз никога не бих засякал или попречил на моторист да мине покрай мен (по простата причина, че габаритите на мотора му го позволяват), докато аз трябва да вися на светофара или да се влача в колоната по задръстванията.
От друга страна, обаче не трябва мотористите да очакват, че ще се въртя като пумпал да гледам дали някой няма да се появи от ляво от дясно или както му е удобно на него, за да се кача на бордюра, да скоча в канавката или да се набода в колите от съседната лента само защото на него "трябва" да му се даде път.
Когато колите се движат в колона в съседни ленти и между тях има някакви 40-50 см. едно "дръпване" на страни за да се избегне дупка камък или каквото и да е на пътя (при това без да се излиза от лентата или да се застрашават съседните автомобили) е фатално за моториста, който "ползва правото си" да се навре между колоните и после автомобилите са му криви
По повод на поста на колегата HateMeNow
Много често тези 60-70 см. отбиване в дясно, за да дадеш път на моторист при нашите прекрасни пътища е равнозначно на излизане с десните гуми на банкета (ако въобще го има) - питам дали винаги е възможно и защо се счита като задължение
Много често моторист, който заради сравнително малките габарити на мотора до последния момент е бил скрит зад колата след мен, а от друга страна заради минималното тегло и ускорението си изведнъж се изразнява с мен и се опитва да ме изпревари в същата лента в която съм аз, като се провре между мен и насреща движещото се превозно средство си мисли, че аз едва ли не съм го чакал през целия път да ме настигне и съм длъжен да се отместя за да му дам път
Да обикновено го правя, но не по задължение, а защото инстинкта за самосъхранение ми подсказва да го пазя, за да си спестя евентуални разправии и неприятности с КАТ. Но уважаемите колеги с моторите да не забравят, че същия този инстинкт някой път ще ме накара да стисна задраво волана и да си държа лентата вместо да скоча в канавката или да се забия в крайпътното дърво и тогава сблъсъка е неизбежен. Не го пожелавам на никого, но не си мислете, че някой от всички нас на пътя е застрахован от това защото практиката показва точно обратното и по понятни причини резултата е в полза на автомобила а ядовете и трагедиите са за всички ........
Много "разумно" звучи изявлението на slatanic :
А ако се беше боднал в някой от форума или в такси и съответно и той викне колегите
Май ожулените китки и колена и кривите ламарини щяха да са най-малкия проблем (това не значи, че оправдавам шофьора на автомобила)
Просто колегите с моторите: сещайте се че тези хора в колите не са длъжни направят чудеса и да рискуват и колите и живота си за да ви усигурят по-бързо предвижване
А до колегите с автомобилите: не завиждайте на мотористите, че превозното им средство им позволява повече от това което ви дава автомобила (те пък си имат други недостатъци) и не им пречете умишлено - рискувате много повече и собствения си и чуждия живот
На пътя има място за всички (ако мислят с главите си)

Лично аз никога не бих засякал или попречил на моторист да мине покрай мен (по простата причина, че габаритите на мотора му го позволяват), докато аз трябва да вися на светофара или да се влача в колоната по задръстванията.
От друга страна, обаче не трябва мотористите да очакват, че ще се въртя като пумпал да гледам дали някой няма да се появи от ляво от дясно или както му е удобно на него, за да се кача на бордюра, да скоча в канавката или да се набода в колите от съседната лента само защото на него "трябва" да му се даде път.
Когато колите се движат в колона в съседни ленти и между тях има някакви 40-50 см. едно "дръпване" на страни за да се избегне дупка камък или каквото и да е на пътя (при това без да се излиза от лентата или да се застрашават съседните автомобили) е фатално за моториста, който "ползва правото си" да се навре между колоните и после автомобилите са му криви

По повод на поста на колегата HateMeNow
HateMeNow написа:... идеята е като видиш в дачината 1 фар ,ако имаш възможност да се преместиш 60-70 сантиметра в дясно ....
Много често тези 60-70 см. отбиване в дясно, за да дадеш път на моторист при нашите прекрасни пътища е равнозначно на излизане с десните гуми на банкета (ако въобще го има) - питам дали винаги е възможно и защо се счита като задължение

Много често моторист, който заради сравнително малките габарити на мотора до последния момент е бил скрит зад колата след мен, а от друга страна заради минималното тегло и ускорението си изведнъж се изразнява с мен и се опитва да ме изпревари в същата лента в която съм аз, като се провре между мен и насреща движещото се превозно средство си мисли, че аз едва ли не съм го чакал през целия път да ме настигне и съм длъжен да се отместя за да му дам път

Да обикновено го правя, но не по задължение, а защото инстинкта за самосъхранение ми подсказва да го пазя, за да си спестя евентуални разправии и неприятности с КАТ. Но уважаемите колеги с моторите да не забравят, че същия този инстинкт някой път ще ме накара да стисна задраво волана и да си държа лентата вместо да скоча в канавката или да се забия в крайпътното дърво и тогава сблъсъка е неизбежен. Не го пожелавам на никого, но не си мислете, че някой от всички нас на пътя е застрахован от това защото практиката показва точно обратното и по понятни причини резултата е в полза на автомобила а ядовете и трагедиите са за всички ........
Много "разумно" звучи изявлението на slatanic :
slatanic написа:.... Айде махайте се докато несам размислил да викна и колегите от който точно си бях тръгнал,а те бяха седнали на по-чашка,че нищо хубаво няма да излезе........
А ако се беше боднал в някой от форума или в такси и съответно и той викне колегите

Просто колегите с моторите: сещайте се че тези хора в колите не са длъжни направят чудеса и да рискуват и колите и живота си за да ви усигурят по-бързо предвижване

А до колегите с автомобилите: не завиждайте на мотористите, че превозното им средство им позволява повече от това което ви дава автомобила (те пък си имат други недостатъци) и не им пречете умишлено - рискувате много повече и собствения си и чуждия живот

На пътя има място за всички (ако мислят с главите си)
Абе дето има една дума всеки прав за себе си,но е факт,че много от вас не си ползват огледалата!А това,че съм карал с несъобразена скорост е ясно,но дори и с такава да карах пак нямаше как да разбера,че даденият индивид ще завие изведнъж отнемайки ми предимството!А относно това,че не съм викнал колегите имах именно това предвид,че няма смисъл от саморазправи,но така извадено от контекста звучи по друг начин.Нито мен щяха да ме болят по малко краката,нито на тях щеше да им се оправи колата.
Но единствения и неуспорим факт е че те просто и ясно както и много от вас не си поглеждат достатъчно често в огледалата и не ползват сигналните си светлини когато е нужно.
Това исках да кажа аз!А иначе моториста е човек като вас!
И той си има глава и ако иска да си я троши,ако иска да кара като хората всеки сам си преценява как да кара.
И в 70% от смъртните случай с мотористи причината е несъобразена скорост и "ОТНЕМАНЕ НА ПРЕДИМСТВО" от друг водач или и 2те заедно.Така че карайте внимателно и печелите обезателно!
Но единствения и неуспорим факт е че те просто и ясно както и много от вас не си поглеждат достатъчно често в огледалата и не ползват сигналните си светлини когато е нужно.
Това исках да кажа аз!А иначе моториста е човек като вас!
И той си има глава и ако иска да си я троши,ако иска да кара като хората всеки сам си преценява как да кара.
И в 70% от смъртните случай с мотористи причината е несъобразена скорост и "ОТНЕМАНЕ НА ПРЕДИМСТВО" от друг водач или и 2те заедно.Така че карайте внимателно и печелите обезателно!

Re: Какво правите като ви застига моторист ?
HateMeNow написа:Така де как реагирате като ви настига мотор ?
гледам да не правя резки движения... особено ако ме настига бързо... той/тя да си прави сметката откъде ще ме мине...
същото е като карам мотор аз самия- обичам като ме оставят сам да си смятам кое откъде...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- someone
- сбъркал колата, но не и форума
-
- Мнения: 1494
- Регистриран на: 25.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е70
slatanic написа:но е факт,че много от вас не си ползват огледалата!
Ето аз например, дето не само ги ползвам, ами на всичко отгоре съм си сложил и панорамно вътрешно, за да няма мъртва зона, за последния месец на два пъти не видях моторист, който ме изпреварва, преди да ми влезе в периферното зрение...огледалата, та огледалата...ама малката подробност е, че освен в огледалата, трябва и напред да се гледа. Освен това в тежък трафик, често огледалата не вършат кой знае каква работа примерно ако зад теб има нещо по-големичко като джип или бус, за автобус или камион да е говорим, или пък в случай, че колата зад вас се движи 20 см по-надясно или по-наляво - тогава полза от страничните огледала пак няма, щото най-много да видя фара на тоя отзад в огледалото...Ама за това не се мисли, като се промушва човек между колоните от автомобили...и после не съм си ползвал огледалата...ползвам ги, ама нямам X-ray на тях...нямам и радар за приближаващи отзад нископрелитащи камикадзета, монтиран в колата...щото като караш с 90 между платната, вероятно не си даваш сметка, че за една секунда минаваш 25 метра, което е около 5 автомобила, подредени в задръстване и че вероятно в задръстването аз нямам видимост повече от 2-3 автомобила зад мен...колко пъти в секундата трябва да си гледам в страничните огледала при това положение, за да съм сигурен, че ще те видя?
Ялов е тоя спор...както за автомобил е забранено да ме изпреварва в моето си платно, така и за моториста е забранено, няма значение, че може, или ако съм се бил дръпнел 70-80 см. надясно, щял да мине без проблеми...важното е, че му е забранено, и не случайно му е забранено, а именно, щото някой дето е писал закона и правилника се е сетил, че след като виждам с периферното си зрение кола наравно с мен в съседното платно, най вероятно няма да очаквам някой, който е решил че е безсмъртен, да се шмугне помежду ни...като иска да ме изпревари, да го направи по правилата - както се иска от мен да съм предвидим за моториста, така аз искам от него да е придвидим за мен, като участник в движението...за това им слагат и на моторите мигачи, а не само фарове, за да ни заслепяват с тях...Значи аз ако тръгна да изпреварвам моторист, който си кара в неговото платно и взема, че го натисна към бордюра съм лош, а мотористът ако реши да ме изпревари в моето платно и с тъпата си маневра ме принуди да скоча на спирачките и колата зад мен да се пробва да ми направи купето на компакт - за това няма проблем...
Да си говорим за "европейско" отношение на пътя??? Айде първо мотористите да вземат да карат по "европейски", пък тогава да искат и ние да ги пазим по ISO9001...и защо всъщност трябва АЗ да пазя друг участник в движението, при положение, че той не смята за необходимо САМ да се пази?
А за хората, които ще решат, че съм някакъв хейтър, дето не понася моторджиите - имам А категория от десет години, изкарана с много, много мерак и много навъртяни на мотор километри...вероятно и много глупости съм направил с мотор, само дето тогава е нямало кой да ми го каже.
slatanic написа:... относно това,че не съм викнал колегите имах именно това предвид,че няма смисъл от саморазправи,но така извадено от контекста звучи по друг начин.....
Не знам как е прозвучал коментара ми, но в никакъв случай не е с лоши чувства

Не знам и каква ще е ползата от тази дълга тема, но хубавото е че се спазва добрия тон, атова хич не е малко ...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани