трябва да карате при зимни условия 500км
Модератор: Общи модератори
- ivan1590
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Най-хубаво е задно с летни гуми и яко дрифт
А сега сериозно, лесно и трудно овладяване при предно и задно са условни понятия.Занасянето на задницата или пързалянето през предни гуми са функция на много фактори, като скорост, радиус на завоя, окачване, сцепление и пр.Отделно са навиците , времето за реакция и пр.При всеки един случай е различно.Един с една кола може да прави чудеса, а друг да вземе първото дърво на автостоп.На мен например ми е противоестествено да карам коли с предно.
Въпроса е какво би избрал всеки един, а не кое предаване е по-добро и за мен правилния отговор е задно(моята кола) със зимни гуми, защо я познавам и знам какво мога да очаквам.Аз си мисля, че въртенето и дрифтовете не са само за кеф, но така опознаваш истински колата си и изненадите са доста по малко.Ако зависеше от мен щях да включа дрифта в шофьорския курс.

А сега сериозно, лесно и трудно овладяване при предно и задно са условни понятия.Занасянето на задницата или пързалянето през предни гуми са функция на много фактори, като скорост, радиус на завоя, окачване, сцепление и пр.Отделно са навиците , времето за реакция и пр.При всеки един случай е различно.Един с една кола може да прави чудеса, а друг да вземе първото дърво на автостоп.На мен например ми е противоестествено да карам коли с предно.
Въпроса е какво би избрал всеки един, а не кое предаване е по-добро и за мен правилния отговор е задно(моята кола) със зимни гуми, защо я познавам и знам какво мога да очаквам.Аз си мисля, че въртенето и дрифтовете не са само за кеф, но така опознаваш истински колата си и изненадите са доста по малко.Ако зависеше от мен щях да включа дрифта в шофьорския курс.
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
ivan1590 написа:Ако зависеше от мен щях да включа дрифта в шофьорския курс.
Аха, ама после новоизлюпеният шофЕр, като седне в някоя кола с предно, 'щото те са преобладаващи на пазара, ще се чуди откъде му е дошло.

Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Breyton написа:Бих предпочел задно със зимни гуми, дори ако в другите 2 случая колите да са със зимни гуми.
Причината е само една-Fun
ако е поради тая причина тряаше май 4х4 да избереш

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Последните 3 дни карах - първо задно с една летна и една зимна гума отзад, без шпер. Днеска карах предно с 4 нови зимни гуми и веднага след това задно с 4 нови зимни гуми.
Заключението - една зимна и една летна - за големите булеварди става, за малките улички не става, а като е на лада избощо не става.
Относно разликата при карането на Астра Г и моята Е36-ца е в това, че преди апекса на завоя задното е по-доре, обаче при излизане с газ от завоя си е лъзгава работа, докато предното при влизане в завоя има недозавиване, но при изтегляне е доста по-контролирано и безпроблемно. Иначе като проходимости газене няма разлика.
Заключението - една зимна и една летна - за големите булеварди става, за малките улички не става, а като е на лада избощо не става.
Относно разликата при карането на Астра Г и моята Е36-ца е в това, че преди апекса на завоя задното е по-доре, обаче при излизане с газ от завоя си е лъзгава работа, докато предното при влизане в завоя има недозавиване, но при изтегляне е доста по-контролирано и безпроблемно. Иначе като проходимости газене няма разлика.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
алх, кви неща питаш
при тия катаклизми в българия най-добрия вариянт е чайче с ром и печката на 3
при нас гумите просто не играят, тука или ти удряш или теб те удрят, така да се каже
всъщност май бг е единствената държава, в която със закон не са задължени водачите след ноември месец да карат само и единствено със зимни гуми
джиповските гуми имат знака М+С, но нямат снежинката за зимен каучук и ламелите за лед, не стават за нищо общо взето
Х5 и Х6 излизат фабрично с летни гуми
колкото до наварата с летните гуми от предишната страница ---> фабричните гуми на наварата (гудиър или бриджстоун) по принцип като летни през лятото са много лоши, какво става за през зимата
все пак като говорим за проходимост имаше един добър лаф "колкото ти е по-як джипа, толкова по-голям трактор ти трябва" =)
при тия катаклизми в българия най-добрия вариянт е чайче с ром и печката на 3
при нас гумите просто не играят, тука или ти удряш или теб те удрят, така да се каже
всъщност май бг е единствената държава, в която със закон не са задължени водачите след ноември месец да карат само и единствено със зимни гуми
джиповските гуми имат знака М+С, но нямат снежинката за зимен каучук и ламелите за лед, не стават за нищо общо взето
Х5 и Х6 излизат фабрично с летни гуми
колкото до наварата с летните гуми от предишната страница ---> фабричните гуми на наварата (гудиър или бриджстоун) по принцип като летни през лятото са много лоши, какво става за през зимата
все пак като говорим за проходимост имаше един добър лаф "колкото ти е по-як джипа, толкова по-голям трактор ти трябва" =)
Последна промяна BadAngel на 21 Дек 2009, 23:59, променена общо 1 път
No bling at the Ring
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
задно със зимни гуми, но 4х4 съм карал все подготвено според сезона и няма идея как е при него положението обратно пропрционално. А и днес минах къде 200км в зимен ад и съм супер доволен от колата си със хубави зимни гуми и то 50км карах на чист лед
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
acho.rs написа:Да така , но когато задвижващия мост е и завиващ мост , не е предимство ... освен ако не става въпрос за потегялне на хлъзгав терен .
Говорите за овладяване на презавиване , че е по-лесно и безопасно и по-хубаво да удариш дървото със задницата - ами като станеш на пумпал , дали е сигурно , че ще удариш със засницата или току виж се "паднала" предната врата ? Самото овладяване е доста трудно и това става при леко презавиване - при такова с голяма скорост всичко си е чист късмет . Дървета до пътя изобщо не трябва да има , ако говорим за дървета .
При недозавиване , си продължаваш направо и ако пътя е обезопасен и няма пропаст , може да си се разминеш доста тънко , с едно влизане в орането ... Преди време се дискутира - защо новите БМВ се правят изкуствено да недозавиват и отговора беше - недозавиване се контолира по-лесно от презавиване .
Ясно е какъв , ще бъде резултата от анкетата в БМВ форума - все едно да се пита в АУДИ форума - дрифтите ли
А ако на десен завой ти недозавие, кво правиме с насрещно движещите се и имат ли място те там?

А при изкачване на кой мост се пренася тежестта?
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Valentin_Peev,
това за пренасянето на тежестта при изкачване или слизане е дълбока заблуда и би имало нещо достоверно само и единствено в случаи, че колата беше пълна с флуид, който да се мести съответно между предния и задния мост
а когато си загубил контрол над колата си ,само господ може да ти помогне
това за пренасянето на тежестта при изкачване или слизане е дълбока заблуда и би имало нещо достоверно само и единствено в случаи, че колата беше пълна с флуид, който да се мести съответно между предния и задния мост
а когато си загубил контрол над колата си ,само господ може да ти помогне
No bling at the Ring
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
BadAngel написа:Valentin_Peev,
това за пренасянето на тежестта при изкачване или слизане е дълбока заблуда и би имало нещо достоверно само и единствено в случаи, че колата беше пълна с флуид, който да се мести съответно между предния и задния мост
а когато си загубил контрол над колата си ,само господ може да ти помогне
Да разбирам, че ОЦТ-то (общ център на тежестта) при никакви обстоятелства не се променя

Последна промяна Valentin_Peev на 24 Дек 2009, 12:25, променена общо 1 път
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: трябва да карате при зимни условия 500км

Кой каза, че с джапанките ходим през зимата!


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
зависи как искам да ги мина...
ако ми е шофьорско ( каквото ми е 99% от времето) - задно със зимни.
ако просто трябва да стигна - предно с всесезонни. в края на краищата един голф и с летни гуми минава от всякъде.
4х4 с летни... трябва да мисля как да спирам още преди да съм тръгнал. това е голям тормоз.
с предно се чувствам все едно са ме пуснали в някакъв увеселителен парк и са ми забранили да ходя най-интересните атракции. различни приоритети просто...
ако ми е шофьорско ( каквото ми е 99% от времето) - задно със зимни.
ако просто трябва да стигна - предно с всесезонни. в края на краищата един голф и с летни гуми минава от всякъде.
4х4 с летни... трябва да мисля как да спирам още преди да съм тръгнал. това е голям тормоз.
с предно се чувствам все едно са ме пуснали в някакъв увеселителен парк и са ми забранили да ходя най-интересните атракции. различни приоритети просто...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”
- EcLipSeR
- ентусиаст
-
- Мнения: 810
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: Бургaс\София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: пил
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
Днеска ми се наложи да измина около 60-70 км с опел омега (задно предаване) при това с летни гуми!! (задни
) ,терена беше къвто си искаш,я сняг ,я лед ,я и 2те и мога да кажа ,че като караш бавно и внимателно нямаш никакви ядове! освен ако не спреш ня някой баир или неравност и да няма кой после да те бутне
Та да доопиша ситуацията спрях днес малко в един наклон не мн голям,ама достатъчен за да неможе да изляза назадна,а часа беше ~2 вечерта - това означава ,че шанса да мине някой е доло горе 1-30 ,не ми се звънеше на приятел да ме бута / вади ,защото на пръв поглед беше смешен наклона,а аз съм инат и нямаше да се предам така лесно, но поради летниет гуми и леда колата си стоеше ня място колкото и плавно да се опитвах да изляза.Та накрая от какви ли не идей напарвих следното.Взех сняг насипах го зад гумите(защото излизам на задна) понатъпках го да олегне и да не повярва човек зех че излязах от първия опит! Та ако някой нещо му се случи такова нещо на лед и е сам нека пробва при мен имаше ефект.
Много оффтопик,но все пак предполагам се сещате какъв ми е гласа в анкетата.
П.С. Имах възможност да карам Импреза 4х4 с зимни гуми на сняг и смея да твърдя ,че ми достави по голямо удоволствие от бимата



Много оффтопик,но все пак предполагам се сещате какъв ми е гласа в анкетата.
П.С. Имах възможност да карам Импреза 4х4 с зимни гуми на сняг и смея да твърдя ,че ми достави по голямо удоволствие от бимата


a b c d e f g h i j k l, but M is something Special ...
- VT5602AK
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
задно с зимни гуми
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
гласувах за второто щот преди карах пасат с такива гуми и не съм имал проблеми сега тепърва ще видя как е с задно 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: трябва да карате при зимни условия 500км
EcLipSeR написа:Днеска ми се наложи да измина около 60-70 км с опел омега (задно предаване) при това с летни гуми!! (задни) ,терена беше къвто си искаш,я сняг ,я лед ,я и 2те и мога да кажа ,че като караш бавно и внимателно нямаш никакви ядове! освен ако не спреш ня някой баир или неравност и да няма кой после да те бутне
![]()
Та да доопиша ситуацията спрях днес малко в един наклон не мн голям,ама достатъчен за да неможе да изляза назадна,а часа беше ~2 вечерта - това означава ,че шанса да мине някой е доло горе 1-30 ,не ми се звънеше на приятел да ме бута / вади ,защото на пръв поглед беше смешен наклона,а аз съм инат и нямаше да се предам така лесно, но поради летниет гуми и леда колата си стоеше ня място колкото и плавно да се опитвах да изляза.Та накрая от какви ли не идей напарвих следното.Взех сняг насипах го зад гумите(защото излизам на задна) понатъпках го да олегне и да не повярва човек зех че излязах от първия опит! Та ако някой нещо му се случи такова нещо на лед и е сам нека пробва при мен имаше ефект.
Много оффтопик,но все пак предполагам се сещате какъв ми е гласа в анкетата.
П.С. Имах възможност да карам Импреза 4х4 с зимни гуми на сняг и смея да твърдя ,че ми достави по голямо удоволствие от бимата
Това е и принципа на зимните гуми - ламелите задържат сняг и при контакта сняг-сняг се получава много по-добро сцепление . Това което даде е много интересен съвет и със сигурност ще го запомня

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани